Het nut van dit forum.


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-09-2007 22:15

janieck spithoff schreef:Ik dacht altijd dat zo'n forum bedoeld was voor het informeren van mensen en om kennis en ervaringen te delen, maar soms lijkt het hier meer op Irak, waar de talibanstrijders de topic's platbombaderen, en dan vervolgens de jeugd er de schuld van geven, om vervolgens die gene zijn mailbox vol te spammen, en dan met een voldaan gevoel de pc weer afsluit, zo ga je niet met elkaar om, laten we het netjes houden, en forum en de leden in hun waarden laten.


Janieck,
de Talibanstrijders zitten niet in Irak, maar meer in Afganistan.. dit ter info. :wink:

Verder vind ik het best wel een nuttig forum. Zo kwam ik er via dit forum achter dat wanneer ik verlegen zit om 1 of meerdere ganzen deze slimme beesten kan ophalen in Kampen.
En dan bedoel ik niet Jeugdviskampen.. :wink: :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-09-2007 22:20

Zelf ervaar ik het als redelijk vermoeiend als mensen weer zonodig moeten gaan roepen dat je een thread of topic ook gewoon niet kunt lezen of overslaan als de berichtgevingen daarin je om wat voor reden dan ook irriteren, of zelfs soms wel het bloed onder de nagels vandaan halen. Plaats dit soort nutteloze tips zonodig bij 'ideeën voor het carperboard'-forum onder de noemer 'zo kun je voorkomen dat je je onnodig gaat irriteren aan bepaalde berichtgevingen' (om maar eens een zijstraat te noemen!!!!) Maar val de mensen er in discussietopics niet onnodig mee lastig. Dit, omdat het gewoon off-topic gezwets is.

Je 'zapt' immers op de flet skrien ook pas iets weg als is gebleken dat het KUT met peren is. Bijv. je hebt per abuis op de radio naar het verslag van het nietige FC Dordrecht tegen de torenhoge duurbetaalde favorieten van FC Den Haag geluisterd waarvan de tussenstand 7-1 was of triester nog, je hebt de wedstrijd live gezien op het sportkanaal. Dan zap je ook snel door als je iets groen geels door het beeldscherm ziet strompelen bij RTL 5 als je bloed groen geel gekleurd is. Om nog maar eens een ándere zijstraat te noemen.

Als je al wat jaartjes actief(?) bent op een, laten we zeggen Fiat Panda-forum kan het immers ook als minder leuk worden ervaren als er een nieuwe geregistreerde Pandaaanbidder aan de forumleden de vraag voorlegt welke kant je het sleuteltje moet omdraaien alvorens je je automobiel in beweging kunt brengen.
Al zijn daar in het geval van Fiat Panda's wel legio mogelijkheden toe zónder het sleuteltje om te hoeven draaien!

Ik maak eerlijk gezegd niet vaak mee dat er op een vraag van iemand wordt gereageerd met 'zoek het maar uit' of 'hebben we al behandeld'. Tenzij er weer om 'stekveeldikkevisinfo wordt gevraagd. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er wordt verwezen naar de zoekfunctie. Al zal de intonatie begrijpelijkerwijs niet altijd even vriendelijk zijn.

Zelf heb ik ook kritiek bij sommige vragen, plaats die kritiek maar zet er dan wel een linkje bij naar wat antwoorden.
Groet,

John

Overigens bestaan er ook nog mensen die verlegen zitten om ganzen. Vraag me niet waarom. Ach, zoek het maar uit
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 14-09-2007 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

14-09-2007 22:44

John je begint over een forum van een willekeurige autoclub en gezien ik op zon soort forum moderator ben geweest kan ik je vertellen dat er soortgelijk irritaties zijn als hier.
De 1 post iets omdat ie niet zoekt, gewoon niet weet dat ie kan zoeken of door de bomen het bos niet meer vind en een ander persoon reageert daar niet zo goed op enz enz.

In feite is datgene wat hier ondervonden wordt meer regel dan uitzondering aan het worden op de grotere fora.

Wil je die cultuur tegen gaan moet je met zn allen er wat aan doen.
-Ja het is irritant
-Ja dezelfde vragen blijven komen
-nee een zoekfunctie helpt daar niet tegen
-nee een faq ook niet

Mijn inziens is het beste dat zon persoon snel ff op weg wordt geholpen moet worden hoe het forum te gebruiken of gewoon zn vraag duidelijk beantwoorden en dan echt aandacht besteden aan de discussies die je intresseren...

Zo blijft de nieuweling en gaat hij in de toekomst hopelijk nuttige posts doen. En heb je geen vervelende topics waar anderen zich weer aan ergeren...

Maar goed in de praktijk is dit gewoon een lastig verhaal zeker met zo veel board members dus zal het nooit helemaal weg gaan...

groeten,

wouter

p.s. De oom van mijn vriendin is helemaal gek op ganzen (zowel in de wei als in de pan)
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

14-09-2007 22:57

John Pannekoek schreef:Zelf ervaar ik het als redelijk vermoeiend als mensen weer zonodig moeten gaan roepen dat je een thread of topic ook gewoon niet kunt lezen of overslaan als de berichtgevingen daarin je om wat voor reden dan ook irriteren, of zelfs soms wel het bloed onder de nagels vandaan halen. Plaats dit soort nutteloze tips zonodig bij 'ideeën voor het carperboard'-forum onder de noemer 'zo kun je voorkomen dat je je onnodig gaat irriteren aan bepaalde berichtgevingen' (om maar eens een zijstraat te noemen!!!!) Maar val de mensen er in discussietopics niet onnodig mee lastig. Dit, omdat het gewoon off-topic gezwets is.

Je 'zapt' immers op de flet skrien ook pas iets weg als is gebleken dat het KUT met peren is. Bijv. je hebt per abuis op de radio naar het verslag van het nietige FC Dordrecht tegen de torenhoge duurbetaalde favorieten van FC Den Haag geluisterd waarvan de einduitslag 3-1 was of triester nog, je hebt de wedstrijd live gezien op het sportkanaal. Dan zap je ook snel door als je iets groen geels door het beeldscherm ziet strompelen bij RTL 5 als je bloed groen geel gekleurd is. Om nog maar eens een ándere zijstraat te noemen.

Als je al wat jaartjes actief(?) bent op een, laten we zeggen Fiat Panda-forum kan het immers ook als minder leuk worden ervaren als er een nieuwe geregistreerde Pandaaanbidder aan de forumleden de vraag voorlegt welke kant je het sleuteltje moet omdraaien alvorens je je automobiel in beweging kunt brengen.
Al zijn daar in het geval van Fiat Panda's wel legio mogelijkheden toe zónder het sleuteltje om te hoeven draaien!

Ik maak eerlijk gezegd niet vaak mee dat er op een vraag van iemand wordt gereageerd met 'zoek het maar uit' of 'hebben we al behandeld'. Tenzij er weer om 'stekveeldikkevisinfo wordt gevraagd. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er wordt verwezen naar de zoekfunctie. Al zal de intonatie begrijpelijkerwijs niet altijd even vriendelijk zijn.

Zelf heb ik ook kritiek bij sommige vragen, plaats die kritiek maar zet er dan wel een linkje bij naar wat antwoorden.
Groet,

John

Overigens bestaan er ook nog mensen die verlegen zitten om ganzen. Vraag me niet waarom. Ach, zoek het maar uit



hametje in nijkerkerveen zijn ganzen af te halen tegen een gerduseerd bedrag.Ze zijnb echt prachtig wit en blazen als gekke

(waakhonden dat zijn het)
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

14-09-2007 22:59

ik Quote op het ganze verhaal


voor de rest van John zijn tekst kan ik mijn voledig in vinden
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-09-2007 01:03

klote ganzen , ze vreten nog meer dan meerkoeten ...en stinken dat die beesten doen :D
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

15-09-2007 10:19

Dhr. Pannekoek zegt: "Zelf heb ik ook kritiek bij sommige vragen, plaats die kritiek maar zet er dan wel een linkje bij naar wat antwoorden".

Dat is nu net waar de schoen wringt hier: overal kritiek plaatsen.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-09-2007 10:26

Alles wat er gezegd wordt lekker negatief interpreteren is ook een eigenschap van doemdenkers of/en mensen die zich aangevallen voelen. Bedankt voor je verfrissende en heldere kijk René!
Wie shit zoekt zal shit vinden.
Groet,

John
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-09-2007 12:46

Oftewel wie zaait zal oogsten.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-09-2007 13:29

Helemaal "clean" krijg je dit forum toch niet, omdat er teveel verschillende soorten en type mensen op actief zijn.
Wat de 1 storend vind is voor de ander niet storend etc.

Er word geroepen dat het vaak door beginners (nieuwe leden) verziekt word vind ik niet kloppen. zoals ook al gezegt is het de oude garde die al jaren actief zijn hier die zich er veelal aan irriteren. Dit komt omdat de oude garde vele vragen al vaker hebben zien passeren. In het begin reageerden ze er nog wel op met een duidelijk antwoord maar nu hebben ze geen zin in een herhaling en ze geven een snauw van: Zoekfunctie!!

ik blijf maar in de herhaling vallen maar sommige onderwerpen kunnen na enkele jaren toch weer nuttig zijn. Mensen veranderen en dus soms ook hun vis technieken etc. Dus kan een topic met een onderwerp wat al 10x besproken is toch weer nieuwe info opleveren.

Wat ook kan is als je je ergens aan irriteerd. bv een vraag/topic die voor de 20e keer langs komt gewoon niet reageren. Zo voorkom je een negatieve sfeer en laat anderen gewoon hun mening/antwoord geven.

Bv sub-forum Materiaal. Hier worden vaak vragen herhaalt. bv ervaringen met een bepaalde tent of hengel. in loop der jaren kan een mening over een product makkelijk veranderen. vaak zijn mensen vlak na aankoop dol enthousiast en raden ze het iedereen aan, terwijl ze na 2 jaar gebruik misschien spijt hebben van de aankoop. Dus kan het weer toegevoegde waarde hebben bij een nieuw topic met dezelfde vraag. Dit kan ook gelden voor bepaalde discussies die in de discussie forum gehouden worden.

Denk gewoon 3x na voordat je post. Soms typ ik ook wel eens een reply en halverwege het typen besef ik mezelf dat het toch geen toegevoegde waarde zal hebben of negatief over kan komen. dan druk ik gewoon me tekst weg en lees ik gewoon een ander topic.

leg je irritatie lat gewoon iets hoger en lees eens over dingen heen ipv overal op te reageren.

Gr. Remko
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

16-09-2007 02:02

Remko Oude Elferink schreef:Helemaal "clean" krijg je dit forum toch niet, omdat er teveel verschillende soorten en type mensen op actief zijn.
Wat de 1 storend vind is voor de ander niet storend etc.

Er word geroepen dat het vaak door beginners (nieuwe leden) verziekt word vind ik niet kloppen. zoals ook al gezegt is het de oude garde die al jaren actief zijn hier die zich er veelal aan irriteren. Dit komt omdat de oude garde vele vragen al vaker hebben zien passeren. In het begin reageerden ze er nog wel op met een duidelijk antwoord maar nu hebben ze geen zin in een herhaling en ze geven een snauw van: Zoekfunctie!!

ik blijf maar in de herhaling vallen maar sommige onderwerpen kunnen na enkele jaren toch weer nuttig zijn. Mensen veranderen en dus soms ook hun vis technieken etc. Dus kan een topic met een onderwerp wat al 10x besproken is toch weer nieuwe info opleveren.

Wat ook kan is als je je ergens aan irriteerd. bv een vraag/topic die voor de 20e keer langs komt gewoon niet reageren. Zo voorkom je een negatieve sfeer en laat anderen gewoon hun mening/antwoord geven.

Bv sub-forum Materiaal. Hier worden vaak vragen herhaalt. bv ervaringen met een bepaalde tent of hengel. in loop der jaren kan een mening over een product makkelijk veranderen. vaak zijn mensen vlak na aankoop dol enthousiast en raden ze het iedereen aan, terwijl ze na 2 jaar gebruik misschien spijt hebben van de aankoop. Dus kan het weer toegevoegde waarde hebben bij een nieuw topic met dezelfde vraag. Dit kan ook gelden voor bepaalde discussies die in de discussie forum gehouden worden.

Denk gewoon 3x na voordat je post. Soms typ ik ook wel eens een reply en halverwege het typen besef ik mezelf dat het toch geen toegevoegde waarde zal hebben of negatief over kan komen. dan druk ik gewoon me tekst weg en lees ik gewoon een ander topic.

leg je irritatie lat gewoon iets hoger en lees eens over dingen heen ipv overal op te reageren.

Gr. Remko


In mijn ogen ben jij ook een beginner,na jaren van vragen opper je nu wijsheid vu an een ander.
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

16-09-2007 02:02

Remko Oude Elferink schreef:Helemaal "clean" krijg je dit forum toch niet, omdat er teveel verschillende soorten en type mensen op actief zijn.
Wat de 1 storend vind is voor de ander niet storend etc.

Er word geroepen dat het vaak door beginners (nieuwe leden) verziekt word vind ik niet kloppen. zoals ook al gezegt is het de oude garde die al jaren actief zijn hier die zich er veelal aan irriteren. Dit komt omdat de oude garde vele vragen al vaker hebben zien passeren. In het begin reageerden ze er nog wel op met een duidelijk antwoord maar nu hebben ze geen zin in een herhaling en ze geven een snauw van: Zoekfunctie!!

ik blijf maar in de herhaling vallen maar sommige onderwerpen kunnen na enkele jaren toch weer nuttig zijn. Mensen veranderen en dus soms ook hun vis technieken etc. Dus kan een topic met een onderwerp wat al 10x besproken is toch weer nieuwe info opleveren.

Wat ook kan is als je je ergens aan irriteerd. bv een vraag/topic die voor de 20e keer langs komt gewoon niet reageren. Zo voorkom je een negatieve sfeer en laat anderen gewoon hun mening/antwoord geven.

Bv sub-forum Materiaal. Hier worden vaak vragen herhaalt. bv ervaringen met een bepaalde tent of hengel. in loop der jaren kan een mening over een product makkelijk veranderen. vaak zijn mensen vlak na aankoop dol enthousiast en raden ze het iedereen aan, terwijl ze na 2 jaar gebruik misschien spijt hebben van de aankoop. Dus kan het weer toegevoegde waarde hebben bij een nieuw topic met dezelfde vraag. Dit kan ook gelden voor bepaalde discussies die in de discussie forum gehouden worden.

Denk gewoon 3x na voordat je post. Soms typ ik ook wel eens een reply en halverwege het typen besef ik mezelf dat het toch geen toegevoegde waarde zal hebben of negatief over kan komen. dan druk ik gewoon me tekst weg en lees ik gewoon een ander topic.

leg je irritatie lat gewoon iets hoger en lees eens over dingen heen ipv overal op te reageren.

Gr. Remko


In mijn ogen ben jij ook een beginner,na jaren van vragen opper je nu wijsheid van een ander.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

17-09-2007 18:22

:lol: :o
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

17-09-2007 19:49

Hans Wikkerink schreef:
Remko Oude Elferink schreef:Helemaal "clean" krijg je dit forum toch niet, omdat er teveel verschillende soorten en type mensen op actief zijn.
Wat de 1 storend vind is voor de ander niet storend etc.

Er word geroepen dat het vaak door beginners (nieuwe leden) verziekt word vind ik niet kloppen. zoals ook al gezegt is het de oude garde die al jaren actief zijn hier die zich er veelal aan irriteren. Dit komt omdat de oude garde vele vragen al vaker hebben zien passeren. In het begin reageerden ze er nog wel op met een duidelijk antwoord maar nu hebben ze geen zin in een herhaling en ze geven een snauw van: Zoekfunctie!!

ik blijf maar in de herhaling vallen maar sommige onderwerpen kunnen na enkele jaren toch weer nuttig zijn. Mensen veranderen en dus soms ook hun vis technieken etc. Dus kan een topic met een onderwerp wat al 10x besproken is toch weer nieuwe info opleveren.

Wat ook kan is als je je ergens aan irriteerd. bv een vraag/topic die voor de 20e keer langs komt gewoon niet reageren. Zo voorkom je een negatieve sfeer en laat anderen gewoon hun mening/antwoord geven.

Bv sub-forum Materiaal. Hier worden vaak vragen herhaalt. bv ervaringen met een bepaalde tent of hengel. in loop der jaren kan een mening over een product makkelijk veranderen. vaak zijn mensen vlak na aankoop dol enthousiast en raden ze het iedereen aan, terwijl ze na 2 jaar gebruik misschien spijt hebben van de aankoop. Dus kan het weer toegevoegde waarde hebben bij een nieuw topic met dezelfde vraag. Dit kan ook gelden voor bepaalde discussies die in de discussie forum gehouden worden.

Denk gewoon 3x na voordat je post. Soms typ ik ook wel eens een reply en halverwege het typen besef ik mezelf dat het toch geen toegevoegde waarde zal hebben of negatief over kan komen. dan druk ik gewoon me tekst weg en lees ik gewoon een ander topic.

leg je irritatie lat gewoon iets hoger en lees eens over dingen heen ipv overal op te reageren.

Gr. Remko


In mijn ogen ben jij ook een beginner,na jaren van vragen opper je nu wijsheid van een ander.



dit soort reacties is dus het PROBLEEM van dit forum.
vr gr peter
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

18-09-2007 02:35

Ik tel al vele jaren, maar de wijsheid ontbreekt nog steeds...
Eigenwijs ben ik wel................
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

18-09-2007 09:10

Peter kuipers schreef:
Hans Wikkerink schreef:
Remko Oude Elferink schreef:...


In mijn ogen ben jij ook een beginner,na jaren van vragen opper je nu wijsheid van een ander.



dit soort reacties is dus het PROBLEEM van dit forum.


Helemaal mee eens Peter...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

18-09-2007 10:34

misschien is remco wel een beginner.

maar hij zit al wel 3 jaar langer op het board.
dus wie zal er dan de meeste ervaring hebben????
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

18-09-2007 14:16

Volgens mij diegene die het vaakst vist, maar ik kan het mis hebben.
Vissen worden toch niet achter het beeldscherm gevangen.
Lees ook eens de posts door van onze zeer ervaren visser volgens jullie.

Let wel ik schrijf ook nergens dat ik vind dat ik ervaren ben of niet, deze persoon heeft het zelf over beginners niet ik maar waar maak ik me druk over.

Humor wordt niet door iedereen gewaardeert.
Met vissende groet (want ik ga straks vissen).

Hans.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-09-2007 16:07

Toch nog maar even reageren.

Om nog maar eens met de wijsheid van een ander te komen. (want ik ben volgens jou niet wijs genoeg), "Veroordeel geen mensen die je niet kent!"

Jij mag mij misschien een beginner vinden en niet wijs genoeg. Maar ken jij mij? Ik zou zeggen kom eens een keer mee vissen en oordeel zelf.
Ik zeg ook niet dat ik een ervaren visser ben, maar refereerde aan de topics die vaak echte beginners vragen bevatten, zoals Hoe maak ik Boilies, Hoe moet ik hier vissen, etc.. Dit zijn vaak echte beginnersvragen die al tig keer voorbij zijn gekomen, dus met een beetje zoekwerk zou men het zelfstandig kunnen uitzoeken. In dit soort topics ligt ook de meeste irritaties en off-topic posts. En hier proberen we met deze discussie een oplossing voor te verzinnen.

Maar wat nu het probleem is waar ik me vaak aan erger is dat er minachtend en negatief op de persoon gepost word, zoals jij richting mij poste. Dit gebeurd veel te veel hier op het forum. Jij ziet er misschien humor in, en bedoel je het ook met een knipoog. Maar veel posts komen niet zo over. Als je het met een knipoog bedoeld doe het dan ook met een knipoog. (zijn die smiley's toch ergens goed voor)

Beter is opbouwende kritiek plaatsen, als jij (of iemand anders) niet met iemand eens is, onderbouw die kritiek dan in plaats van een korte posting die iets negatiefs uitstraalt.

Kijk maar eens in het verleden van menig persoon hier, dan is iedereen een beginner in jou ogen? want kan je zo tig namen opnoemen die veel posten maar eigenlijk niets bijdragen aan een discussie, maar die wel een grote mond hebben, dat zijn zeker de beste mensen hier op het forum.

Ik heb het forum gebruikt waarvoor het bedoeld is. namelijk vragen stellen en proberen nuttige antwoorden te geven.

En het forum word gebruikt door verschillende mensen, en al die mensen hebben verschillende denkwijzen, dus bestaat de mogelijkheid dat postings verschillend worden geinterpreteerd (zowel positief als negatief).

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Rob Stam
Berichten: 31
Lid geworden op: 23-10-2006 15:12
Locatie: oud-beijerland

18-09-2007 18:28

Op willekeurig welk forum aangaande welk onderwerp dan ook zie ik het als het delen van informatie, ervaringen en het geven van een mening of antwoord op een vraag.
Dit met in het achterhoofd dat reageren niet moet maar mag en kritiek een goede vorm van feedback is mits opbouwend en niet om af te zeiken, kortom:

Respect voor een ieder en zijn of haar mening.

Groet,

Rob[/b]
Hoe groter het wonder, hoe kleiner het publiek.
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

19-09-2007 19:52

verwijderd
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

20-09-2007 21:04

Remko Oude Elferink schreef:Toch nog maar even reageren.

Om nog maar eens met de wijsheid van een ander te komen. (want ik ben volgens jou niet wijs genoeg), "Veroordeel geen mensen die je niet kent!"
Beste Remco waar veroordeel ik jouw, waar schrijf ik dat je niet wijs genoeg bent?

Jij mag mij misschien een beginner vinden en niet wijs genoeg. Maar ken jij mij? Ik zou zeggen kom eens een keer mee vissen en oordeel zelf.
Ik zeg ook niet dat ik een ervaren visser ben, maar refereerde aan de topics die vaak echte beginners vragen bevatten, zoals Hoe maak ik Boilies, Hoe moet ik hier vissen, etc.. Dit zijn vaak echte beginnersvragen die al tig keer voorbij zijn gekomen, dus met een beetje zoekwerk zou men het zelfstandig kunnen uitzoeken. In dit soort topics ligt ook de meeste irritaties en off-topic posts. En hier proberen we met deze discussie een oplossing voor te verzinnen.

Ik vis altijd alleen omdat als ik ga vissen ze het liefst zelf vang en niet deel, beginners vragen zoals boven beschreven zouden eigenlijk door de heren moderators verplaatst moeten worden naar de beginnersrubriek dit voorkomt meer narigheid denk ik .

Maar wat nu het probleem is waar ik me vaak aan erger is dat er minachtend en negatief op de persoon gepost word, zoals jij richting mij poste. Dit gebeurd veel te veel hier op het forum. Jij ziet er misschien humor in, en bedoel je het ook met een knipoog. Maar veel posts komen niet zo over. Als je het met een knipoog bedoeld doe het dan ook met een knipoog. (zijn die smiley's toch ergens goed voor)

Ik weet niet hoe je een smiley kunt inzetten maar mag toch mijn mening weergeven.

Beter is opbouwende kritiek plaatsen, als jij (of iemand anders) niet met iemand eens is, onderbouw die kritiek dan in plaats van een korte posting die iets negatiefs uitstraalt.

Nou dan iets positiefs ten aanzien van jouw, ik vind dat je goed bezig bent door donateur te zijn bij de SBBK, vrijwilligerswerk verricht bij de visvereniging.

Kijk maar eens in het verleden van menig persoon hier, dan is iedereen een beginner in jou ogen? want kan je zo tig namen opnoemen die veel posten maar eigenlijk niets bijdragen aan een discussie, maar die wel een grote mond hebben, dat zijn zeker de beste mensen hier op het forum.
Klopt had de posting bij meerdere kunnen plaatsen, ook dit heb ik al gedaan. Met de mensen met die grote mond hier kan ik je volledig in steunen.

Ik heb het forum gebruikt waarvoor het bedoeld is. namelijk vragen stellen en proberen nuttige antwoorden te geven.

Dat mag heb ik ook niets op tegen.

En het forum word gebruikt door verschillende mensen, en al die mensen hebben verschillende denkwijzen, dus bestaat de mogelijkheid dat postings verschillend worden geinterpreteerd (zowel positief als negatief).

Zie hier erken je zelf dat je mijn mening verschillend kunt interpeteren
Gr. Remko

Nog vragen?
Met vissende groet Hans.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-09-2007 21:23

Érg flauw Hans!!!!
Ik zag je gisteravond geplaatste reactie, die een fout maar vooral 'terugpak' niveau bezat. Toen je 'm korte tijd later verwijderd had dacht ik héél even dat je zelf tot inkeer was gekomen.
Helaas blijkt dat je het e.e.a. alleen maar hebt laten bezinken om nu alsnog een tikkie na te geven.
Komt een beetje kinder- en 'ik wil lekker tóch het laatste woord hebben'achtig over.
Laat het gewoon rusten man!! Tis goed zo!
Groet,

John
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

20-09-2007 21:33

Zie niet in waarom John, ik complimenteer hem toch met positieve zaken die hij doet, ben het met veel zaken eens met hem zie mijn antwoorden tussen de regels, ik weet alleen niet hoe je die zo kunt neerzetten dat ze duidelijk onderscheidend zijn ten opzichte van de door Remco geschreven tekst, niets mis mee toch die van gisteren was niet korrekt vandaar de korrektie.