Rex Hunt die aan het karpervissen is


Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

19-03-2007 19:36

Ian, daar ging dit topic in beginsel niet over, het ging over Rex Hunt en hoe hij met karpers omgaat.
Dat dat nou toevallig in Australie is is mij een rotzorg.
Dat "wij" zoiets ook met andere dieren doen is hier helemaal niet aan de orde, want nogmaals, dit topic gaat over Rex Hunt en zijn omgang met karper.
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

19-03-2007 19:47

rex hunt gaat zowiezo slecht met zn gevangen vis om vind ik dan he!
komaan zon baard over die schubben heen :lol:
en ook gewoon met zon haak de vis uit het water trekken e.d
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

19-03-2007 19:48

Precies, ik vind die Hunt ook maar een eikel, maar niet alleen omdat hij de karper op een rot manier behandelt, maar om hoe hij met alle vis omgaat!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

19-03-2007 20:22

mee eens!! dat gegooi en gesmijt altijd van die gozer!! :x
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

19-03-2007 21:41

Lennart Sprenger schreef:Wat mij betreft voeren we die regel hier voor brasems in, da's pas ongedierte. (sorry witvissers, niets persoonlijks)..


is het niet zo dat ook deze visse vaak zelf door de vereniging zelf worden uitgezet omdat er zo weinig gevangen wordt????

denk dat wij ook de vangst van karpers te wijten hebben aan brasems die op onze voerstek neerstrijken en zo de aandacht van karpers trekken.
elk nadeel heeft zijn voordeel!!

vindt die vergelijking met de ratten in nederland wel een goede.
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

20-03-2007 00:00

Oftwel rinus...Dit is een redelijk zinloos topic wat ik inmiddels op 400 manieren duidelijk heb proberen te maken.

Rex blijft rex en blijft karpers doden op een manier die hem aanstaat. Hij blijft vissen, en hij blijft deze soms wat agressief onthaken. Hij blijft een groot deel van zijn vangst eten.....

In ieder geval zal ik het de vrouwtjes in roemenie met karper in de marktkraampjes wel vertellen dat ze ze niet zoals Rex Hunt dood moeten maken, maar op een onthaakmat de schedel inslaan en daarna wat Klin-ik op de wond :-? ......

Ik behandel mijn vissen altijd met de uiterste zorg en dan het 20.000km verder nu anders er aan toe gaat...Denk dat we beter wat wanstanden aan de nederlandse waterkant op kunnen lossen.

Mvg,

Rob
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

20-03-2007 08:14

Ofterwel hij gaat maar lekker door met zijn mischandelingen als ik mij eigehuigje hier maar kan redden! En die opmerking in roemenie is ook echt bull shit, als je de vis voor de lol vangt dien je er goed mee omtegaan! dat probeer ik U al meer dan 400 keer duidelijk te maken :x

En het argument van soms wel eens agressief onthaken terwijl die gast niet anders doet!

Moet ik hier uit opmaken dat jij maar afentoe naar Rex kijkt of dat jij net zo om gaat met de vis en het daarom minder erg vind!

Verder als jij deze topic overbodig vind dan sla je hem toch lekker over!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

20-03-2007 13:48

TUURLIJK
Laatst gewijzigd door jjr hagen op 20-03-2007 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

20-03-2007 13:49

Lezen is ook een vak.....zo blijkt maar weer. Toch fijn dat je al je argumenten met feiten weet te onderbouwen Thomas en tevens nog even een valse beschuldiging mijn kant op maakt.

Als jullie hem haten, waarom kijken jullie dan? En als jullie van jullie gelijk overtuigd zijn, waarom hebben jullie geen dierenbescherming in de hand genomen? Dan is het blijkbaar niet erg genoeg of misschien is er toch een vorm van begrip voor andere normen en waarden?

Is het nu zo moeilijk om te begrijpen dat er mensen zijn aan de nadere kant van de aardkloot die ANDERE NORMEN EN WAARDEN HEBBEN....

Volgens mij zijn er veel ergere misstanden in de wereld aan de hand dat het probleem van Rex Hunt. Ik denk toch echt dat we eerst iedereen in Nederland maar eens bewust moeten maken van de juiste manier van handelen alvorens iets 20.000km verder aan te pakken.

Ik ben benieuwd Thomas of je nu eindelijk een aantal feiten aan kan dragen waarom Rex dit zo doet en waarom het fout is en hoe Rex dit dan zou moeten weten, dat hij een vis die als ongedierte gezien wordt of die hij op gaat eten anders moet behandelen. De vissen die teruggaan krijgen een kusje....ik denk dat dit zijn kwade bedoelingen met de dieren aardig weergeeft. Ook knipt hij soms de lijn door om niet alles kapot te trekken de haken lossen immers toch op. Ik weet niet of iemand me hierin bij kan staan, maar sommige bekken van de door hem gevangen vis zijn vele male harder dan de zachte karper mondjes die we hier gewend zijn. Kijk maar naar bijvoorbeeld een Snoek en kijk eens meer mee over de schouders van wat snoekbaarsvissers die met flinke kracht soms de haak euit moeten jutteren.

Ik praat het nogmaals niet goed, maar ik denk dat je eerst de situatie beter moet kennen en de achtergronden wat beter moet uitzoeken, voordat je weer een scheldkannonade begint.

Ik denk namelijk dat er nog genoeg vissertjes in nederland zijn zonder onthaakmat, laat staan klin-ik!

Maar ik neem aan Thomas dat dit bij jou niet het geval is en dat je precies weet wat te doen.....Denk dat zelfs jij nog wat dingen vergeet of wat slordigheidsfoutjes maakt, zoals bijv je hoofdlijn na elke vis controleren?

Correct me if I'm wrong.....


Mvg,

Rob Hagen
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

20-03-2007 17:28

Een kennis van mij heeft een maand geleden met een van de Ex-cameramannen
van die '' geweldige'' rex op een Booreiland gezeten. Deze meneer beweerde dat rex
een Arrogant mannetje was die een beetje een hoge dunk van zichzelf heeft. Dat is ook
een van de Hoofdredenen dat hij geen cameraman meer is bij Rexie.

Ik ben ook veel actief op het roofvisforum, en daar is ook al een keer..
( dankzij mij) Een topic geweest over Wat wij nou precies van die rex
Hunt vinden. We zijn het er allemaal mee eens dat deze man erg veel
kan leren wat betreft het behandelen van een vis. Maar die man woont
in Australie, dat is de andere kant van de wereld! Daar hebben ze nu
eenmaal andere regeltjes. Ik erger me nu niet meer aan de manier
waarop hij een vis behandelt. Ik raak er aan gewent laat ik maar zeggen.
Dat wil niet zeggen dat ik ook zo mijn vissen behandel.

pfieuw... Ff ademhalen
Thank god dat ik in Nederland woon!

De groenten, Flip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

20-03-2007 17:43

Zie je wel.....er zijn wel mensen die het begrijpen.

En dat hij naast zijn schoenen loopt geloof ik graag!

Mvg,

Rob
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

20-03-2007 19:20

jjr hagen schreef:Zie je wel.....er zijn wel mensen die het begrijpen.

En dat hij naast zijn schoenen loopt geloof ik graag!

Mvg,

Rob


Had jij het idee dan dat jij de enige op de wereld bent die het begrijpt?
Zo ja, dan heb je net zo'n eigendunk als dhr. Hunt.

Ik snap prima wat jij bedoelt en omdat ik het niet helemaal met je eens bent wil niet zeggen dat ik je niet snap hoor ;)

Wat ik al eerder wilde zeggen is dat dit topic over R.Hunt gaat en niet over hoe wij dieren behandelen hier in Nederland.
Daarbij komt mijn persoonlijke mening en die is dat wanneer een dier een plaag is dat je hem toch ook op een "normale" manier kan elimineren, dan hoef je hem niet op de grond te gooien en tegen aan te schoppen.
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-03-2007 19:54

Zo een opvattting Lijkt mij lastig voor een cameraman. Zeker vaak werkeloos. :roll:

Ik denk dat wij koploper zijn voor wat betreft Rex Hunt topics. De volgende voor Philip?

Hoe een Australische hengelaar de wereld schokte.

Heeft u ook al zo een genoeg van Rex Hunt topics?

Ander onderwerp. Hoe denken jullie over het vangen van vissen in netten?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

20-03-2007 20:00

Kees Ouwehand schreef:Zo een opvattting Lijkt mij lastig voor een cameraman. Zeker vaak werkeloos. :roll:

Ik denk dat wij koploper zijn voor wat betreft Rex Hunt topics.

Hoe een Australische hengelaar de wereld schokte.

Ander onderwerp. Hoe denken jullie over het vangen van vissen in netten?

Groet, Kees


Ik weet niet of het de bedoeling is om zomaar het onderwerp in iemands topic te veranderen, met andere woorden off-topic te gaan, maar wil best antwoord geven :)

Uiteraard begrijp ik ook waar je heen wilt met je vraag, maar ik zal gewoon antwoorden zodat jij verder kan met je vervolg vraag ;)

Van mij hoeft het niet het vangen van vissen met netten!
Al moet ik daar bij zeggen dat dit wel diervriendelijker op mij overkomt dan het neergooien van een gevangen vis en daarna er nog tegen schoppen door een "pleziervisser" (R.Hunt)

Gaan we het ook nog over walvisvaarders hebben?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-03-2007 20:07

Walvissen zijn zoogdieren. Verschil moet er zijn.

Weleens op een vistrawler geweest? Denk je dat ze de vissen op dek vlijen?

Niet om het één of ander. Rex Hunt is hier op CarpBoard inmiddels eindeloos bekritiseerd. Enige wat overblijft is je beklag doen bij Discovery. Zelf kijk ik nooit naar die onzin. Waarom zou ik? Zit bij mij een knop op.

Als de inzet om Rex Hunt te bekritiseren zich nu omzet in daden om de karpervisserij vooruit helpen staat ons nog veel goeds te wachten.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

20-03-2007 20:20

Uiteraard weet ik dat de vissen het ook niet prettig hebben als ze aan dek getrokken worden, maar hier kan ik me iets bij voorstellen aangezien dit beroepsvisserij is.
R.Hunt is (dacht ik) een plezier visser en dan vind ik het wel heel vreemd dat hij zo omgaat met een door hem gevangen vis.

Anders gesteld, ik heb echt een pest hekel aan schele possen (of hoe je dat ook schrijft) maar ook deze vis zal ik gewoon onthaken en terug zetten.
Er hoeft toch niet mee gegooit te worden of tegen aan geschopt te worden, snap niet waar dat voor nodig is en zeker niet op tv.

Ps. ik kijk overigens zelf ook nooit naar de afleveringen van Rex Hunt, maar vind het wel leuk om er zo over verder te discussieeren :)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-03-2007 20:36

Grappig.

Dan is de vraag voor wiens plezier de beroepsvisser vist.

Rex is mijn inziens ook een beroepsvisser.

Ik geloof dat de karpers niet teruggezet mogen worden. Komt dus al aardig in de buurt van beroepsvisserij.

Niettemin, de enkele rapportages die ik ooit gezien heb vielen nog wel mee qua visvriendelijkheid.

Is mijn punt ook niet zo. Punt is dat dit een herhaling geweest moet zijn. Een tijdje geleden hadden we dit topic ook al. Bij ander gelegenheden nog een paar keer een dergelijk topic gehad. Wat valt er nog aan toe te voegen?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

20-03-2007 20:44

Rex is inderdaad een beroepsvisser, alleen niet op de manier zoals ik het in eerste instantie bedoelde, maar dat snapte jij ook wel :D

Ik ben van mening dat de beroepsvisser in eerste instantie voor z'n eigen 'plezier' vist, net als dat jij en ik voor ons eigen 'plezier' werken.
Zonder de consument zou het 'plezier' van de beroepsvisser dusdanig verminderen dat hij zou stoppen met het vangen van vis.
En dat is nou net het verschil tussen een beroepsvisser en een pleziervisser.

Je hebt wel gelijk dat we aan dit topic weinig positiefs meer kunnen toevoegen en andere forumgebruikers nemen al niet meer de moeite om het te lezen of te reageren, dus heeft het voor ons samen ook geen zin om er op door te gaan :)
We kunnen beter een keer samen gaan vissen een biertje drinken en gezellig over Rex Hunt ouwehoeren :lol:
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

22-03-2007 12:11

jjr hagen schreef:Lezen is ook een vak.....zo blijkt maar weer. Toch fijn dat je al je argumenten met feiten weet te onderbouwen Thomas en tevens nog even een valse beschuldiging mijn kant op maakt.


Correct me if I'm wrong.....


Mvg,

Rob Hagen


Het doet er verder niet toe waarom rex het doet! Het gaat erom dat het gebeurt, tuurlijk begrijp ik je mening maar mijn mening over vissen is blijkbaar anders!

In de benelux duitsland (gedeeltelijk) frankrijk engeland hebben wij over het algemeen een goede omgang me de vis, ik vind het een beetje verkeert dat ze dan iemand anders die zogenaamt een grooten naam heeft en verbuiten wat wij goed omgaan met de vis noemen , als voorbeelt 6 dagen in de week laten zien! Ik kijk er overigens ook niet zo vaak naar hoor!

Verder vind ik die opmerkingen dat er dingen die in de beroepsvisserij gebeuren die niet door de beugelkunnen, En dat je je ermaar bij neer moet leggen een beetje schijnheilig/egoistisch (niet een verwijt maar mijn mening!) Als je een hobby met mensen deelt moet je de positive dingen proberen te bevorderen I.P.V Overalscheit aan te hebben zolang jij maar lekker achter je stokken kan zitten!
Maar dat had ik al eerder gezegt

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-03-2007 15:00

Hé Thomas toch, was net lekker rustig.

Wat ik niet aan mij voorbij laat gaan is het volgende:

Als je een hobby met mensen deelt moet je de positive dingen proberen te bevorderen I.P.V Overalscheit aan te hebben zolang jij maar lekker achter je stokken kan zitten!

Om een geïmporteerde serie van Rex Hunt die op een kanaal als Discovery uitgezonden wordt kan ik mij werkelijk niet druk maken. Er zijn gerelateerde zaken waar zelfs de dierenbescherming zich niet druk om maakt, zoals het vissenleed in de beroepsvisserij. In dat licht moet je mijn opmerking zien. Jouw conclusies zijn verder even kortzichtig als je commentaar op Rex Hunt. Waar haal jij vandaan dat ik overal scheit aan heb en lekker achter mijn stokken zit?

Maak eens een lijstje met de 10 belangrijkste zaken die momenteel de aandacht vragen binnen de karpervisserij. Komt Rex Hunt daar dan op voor? En voor welke van die 10 zet jij je actief in?

Groet, Kees
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

22-03-2007 16:47

Ja, blijkbaar is er meer voor nodig om je iets duidelijk te maken Thomas.

Heb liever niet dat je een mening over mij als persoon vormt, terwijl je me totaal niet kent en totaal geen benul hebt van mijn visserij.

Jammer dat je niet alles in perspectief kunt zien. Misschien kijk je er als je wat ouder bent anders op terug en ben je je spelVouten ook kwijt.

MVG,

Rob

[/quote]
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

22-03-2007 17:43

Dit was alleen bedoelt omdat meneer hagen om een uitleg van mijn argumenten vroeg! verder zullen jullie ook niet veel meer van mij horen!

En verder, er zijn zat vissers die zo scheinhijlig als de pest zijn of zijn we het feit dat wij als nachtvissers niet zo erg gewaardeert woorden soms vergeten!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
peter andrae

23-03-2007 00:47

Eigenlijk wou ik niet reageren maar vooruit nog 1x dan.


Eerst wil ik weten wat nachtvissen nou in hemelsnaam met Rex Hunt heeft te maken volgens mij ben je de weg kwijt.

Een beroepsvisser vist voor zijn vreten en niet voor zijn lol,ja lol als hij een fuik of net vol vis heeft.

Verders zou ik zeggen ga naar Urk en ga met een spandoek staan te demonstreren bij die grote varende visfabrieken die op zoek zijn naar de laatste visrestje,s die er nog zwemmen wie weet loop je Rex Stuntel nog tegen het lijf,kun je meteen je ei kwijt.


Die rijke patsers met hun zogenaamde kaviaar waar ze helemaal van in de 7e hemel zijn en het leuke het is niet te vreten maar het staat wel intressant,denkt er iemand aan die steuren die in rusland worden gevilt.

Ik zet mijn vissen netje,s terug en waarom eigenlijk karper is een cosumptie vis en op de juiste manier klaargemaakt een lekker visje hoor.

Het zal idd wel iets met je leeftijd te maken hebben.


Even goeie vrienden Thomas maar ik moest even reageren.


Mvg peter.