Alleen scheppen van een vis.


Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-07-2006 13:24

Nou is Menno toevallig ook wel goed hoor, in zijn visserij....

En in uitlokken is hij trouwens ook goed! :wink:

Dus flink reageren, dan is de lol des te groter!

Enne, als je vis voor het net losschiet, is dan je rig wel goed, vraag ik me af. Als een vis namelijk goed gehaakt zit, valt hij er na een mislukte scheppoging toch niet zomaar af?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-07-2006 13:30

hehehehehehe kees, niet teveel verklappen en laat menno maar lekker zijn ding doen dat komt wel goed :D :D :D


heren als je de vis nou eens rustig uitdrilt daniel verwijst hier al naar en niet te snel wilt scheppen dan is het scheppen ansich een eitje, zo snel lost een vis niet als die tenminste goed is gehaakt (zie opmerking kees) helaas is dit lossen niet altijd te voorkomen :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

03-07-2006 14:34

Enne, als je vis voor het net losschiet, is dan je rig wel goed, vraag ik me af. Als een vis namelijk goed gehaakt zit, valt hij er na een mislukte scheppoging toch niet zomaar af?




Dat kan indd aan het materiaal liggen, maar het kan ook zijn dat tijdens het kloten met het net en de hengel de lijn even slap valt?
Er staan iig genoeg manieren om de vis te scheppen, en als je het eenmaal onder de knie hebt is het niet zo moeilijk.


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

03-07-2006 22:29

menno laarmans schreef:
Remko Oude Elferink schreef: het vissen en alles gaat me net zo goed af als jou!..


Jij komt met deze stelling , dus niet de boel omdraaien he.

Daarbij kom JIJ met deze stomme vraag over n vis scheppen.

IK geef alleen maar antw wat bij dergelijke vragen past.

Zou zeggen oeffen lekker door met je fles aan je hengel.

Gr :wink:


Het is een oud gezegde maar hij gaat hier zeker weten op:Domme vragen zijn er niet maar domme antwoorden wel. Ik denk dat jij je hier wel door aangesproken moet voelen. Dat jij iemand bent met een kort lontje hebben we al wel door maar dat je iemand die moeite heeft met het scheppen van een vis zegt dat hij een stomme vraag stelt word ik heel eerlijk gezegd best pissig van. :evil:
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

03-07-2006 22:56

Tipje:

Stukje fietsband om de steel van het schepnet, de onderkant van het net klem je nu tussen de steel en het stukje fietsband.
Nu kun je het net makkelijker door het water bewegen omdat het hele net er nu niet onderaan hangt.
Schep je de vis, dan tik je het net een beetje op en dan schiet vanzelf het net uit het stukje fietsband!

Ik heb het eigenlijk precies andersom, ik zou m'n vissen eigenlijk het liefst allemaal zelf scheppen.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-07-2006 22:59

Mja tipje dan:

Het is belangrijk dat je cntrole hebt met je 2e arm/hand over je schepnet. Als je nou niet zoveel kracht hebt in je arm omdat je geen goede controle hebt over je net, koop dan een lichter net.

succes
Als je er maar vertrouwen in hebt.
jacco noordermeer

03-07-2006 23:36

net float's vind ik absoluut onzin

leg je net met de balijnen in het water,net zodat hij blijft liggen op de oever/rand van je (rubber)boot,of wat je allemaal maar kunt verzinnen
dril de vis tot hij op zijn zij aan de oppervlakte ligt
breng evt je lijn op lengte zodat je je hengel vertikaal hebt en nog iets achterover kunt trekken om de vis presies daar te kunnen krijgen waar jij je net moet steken om hem erboven te krijgen

ben je zover,pak je steel vast en duw langzaam het net onder de vis
probeer hierbij niet de vis boven water te trekken,want dat werkt in je nadeel,hij/zij zal daardoor dieper in het water komen te liggen met de staart
als de vis met de kop vlak bij het sprijdblok is ga je het net pas omhoog tillen
of als je je steel over de oever laat schuiven duw je gewoon de steel naar beneden zodat het net omhoog komt (hefboom)

als je dit niet lukt, ben je verloren en kan je nooit meer alleen aan het water verschijnen

ooit heb ik een vis willen scheppen voor een kennis, en je raad al wat er gebeurde
tipje; schep altijd zelf!
nog 1 , vaar altijd zelf je lijnen uit
zo houd je het het langste vol zonder ruzie :wink:
Roy Oosting
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

03-07-2006 23:52

jacco noordermeer schreef:net float's vind ik absoluut onzin

leg je net met de balijnen in het water,net zodat hij blijft liggen op de oever/rand van je (rubber)boot,of wat je allemaal maar kunt verzinnen


Heb vanmorge nog twee vissen kunnen scheppen in mijn uppie. En was blij dat ik zo'n net floatje had. Stond namelijk tot mijn middel in het water en leg je net dan maar eens ergens tegen aan. Maar ja.

Alleen scheppen is gewoon lastig soms, vooral met die grote netten. Mijn beste advies wat ik jou kan geven is. Koop een groot maar laag net. Heb zelf die van Nash groot maar laag. Perfect...
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-07-2006 00:03

hier hebben we dat gezegde iets aangepast:

Domme vragen , vragen om domme antwoorden.

Of jij nu pissig word mot je zelf weten.

Die van dat kort lontje :P , die vond in wel n knaller.

Gr :wink:

Ps : valt me wel op dat "mijn "bekenden dubbel liggen om dit topic.

En dan is dat niet om mijn kommentaar.

Verder wil ik t hier wel bij laten.

Sommigen kunnen de tips tussen de onzin toch niet vandaan halen.

Gr :wink:
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

04-07-2006 10:47

Als de onzin weg bleef waren de tips ook wat makkelijker te lezen.

groeten Joris