karperwedstrijden wel of niet?


wel of niet mee doen aan wedstrijden

ja
47
54%
nee
40
46%
 
Totaal aantal stemmen: 87
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 18:40

:o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-01-2006 18:41

[Quote] Michel: ----anders kan je net zo goed alleen zitten. [End Quote]

Dat is pas een strak idee.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 18:43

Maak je niet al te druk Douwe...

Vissen is maar een hobby, geen religie.....

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-01-2006 18:50

Juist daarom Mitsz 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

18-01-2006 18:55

Tis nooit een eerlijke wedstrijd, en als Buffeltje en Knijtertje worden gevangen dan komt heel ND vissen. :wink:
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 19:44

Nou Douwe,

dan kan zo'n dagje samen kloten dus ook geen kwaad toch?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2006 19:54

Zelf zal ik er never aan meedoen, maar ieder z'n meug toch? Ik ga daar een beetje starten met vissen op een verplichte stek op een verplichte tijd en ook weer verplicht stoppen. Maak liever zelf uit hoe, wat, waar en wanneer. Verder heb ik bij het vissen bepaald geen competitiedrang en zie een vismaat ook graag vangen!

Maar als iemand zich er gelukkig bij voelt? Als het maar nooit ten koste van het welzijn van de vis gaat, dwz er onnodig lang mee gesolt wordt bij wegen of tonen van de vangst.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

18-01-2006 20:01

Ik heb voor wat jaren terug wel meegedaan aan nachtviswedstrijden. Mede omdat dat de enige mogelijkheid was destijds om op de wateren van die vereniging te nachtvissen. De gemeente gaf toen toestemming voor een drietal keer nachtvissen op het viswater. Inmiddels zijn er nachtvisvergunningen en zijn de wedstrijden ook niet meer. Tja, karperwedstrijden. We doen met wat vismaten weleens een wedstrijdje onder mekaar. Maar karperwedstrijden kunnen ook erg grootschalig zijn. Daarbij wordt er dus heel wat voer in het water gedonderd en bezet een heel stel vissers voor die dag/week het hele water. Jammer voor de locals die rustig willen vissen. Het moet niet een te groot commercieel spektakel worden, denk ik. Dat gaat ten koste van de echte karpervisserij en de karper zelf misschien. En als er maar niet geklooit wordt met het karperbestand om de deelnemers te "verzekeren" van een goede vangst. Commercieel belang mag niet voor t belang van de vis en de habitat gaan. Dit zijn wat mogelijke nadelen die ik me kan bedenken.

Ik zelf zou niet snel aan een dergelijke grote wedstrijd meedoen. Alleen al om het inleggeld niet te hoeven dokken! :wink: Ik zit liever in mn eentje aan het water dan tent aan tent. Ik vis ook voor de rust en de ontspanning. De vangsten zullen ook nooit geweldig zijn als er zoveel voer, lijnen en haken in het water liggen.
Ik kan me het leuke aan karperwedstrijden wel voorstellen. Het is toch een beetje die spanning. Dat wedstrijdgevoel. Drang om te winnen.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2006 20:09

Nooit gedaan, maar het lijkt me wel lache een keer eraan mee te doen. Niet om te concurreren met anderen, maar gewoon om het feit dat ik alles wel een keer wil doen.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

18-01-2006 20:15

Raymon Schra schreef:
peter andrae schreef:,eigenlijk ben ik best wel een bofkont met zoveel mooie vrouwen om mij heen.
groeten peet.


Wat wil je ook, als ex-tieneridool..


Afbeelding

:roll:

Groeten Raymon


Alleen met dat haar zit het niet meer zo lekker :lol:
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2006 20:23

Ruud Visser schreef:
Raymon Schra schreef:
peter andrae schreef:,eigenlijk ben ik best wel een bofkont met zoveel mooie vrouwen om mij heen.
groeten peet.


Wat wil je ook, als ex-tieneridool..


Afbeelding

:roll:

Groeten Raymon


Alleen met dat haar zit het niet meer zo lekker :lol:


haha :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

18-01-2006 22:01

Karper wedstrijden Ja/Nee?

Voor mij geen karpersessie in een wedstrijd verband. Om bijna dezelfde reden waarom ik niet op betaalwaters vis. Je zit vast op een plek en enig manier om over het water te zwermen bestaat niet. Wat dus belemmerd in mijn visserij en dan heb ik geen plezier meer erin.

Op een water hier in Amsterdam is geloof ik elk jaar ook zo een karper wedstrijd, alleen is de wedstrijd nu onder leiding van een wedstrijdleiding die doormiddel van een bootje/scooter alles in de gaten houd en de vissen wegen enz, enz. Tijdens deze wedstrijd ( die vaak in een weekend wordt gehouden ) zitten minder vissers dan een ander willekeurig weekend door het jaar heen. Alleen tijdens die weekenden is er geen wedstrijdleiding die de vissen wegen en de vissers in de gaten houden op ( geluids ) overlast en dat soort dingen..

Wil ik gezellig vissen dan doe ik dat wel een andere sessie ( al moet ik nog een sessie tegenkomen waar ik niet gezellig heb gezeten!!). Als ik met een wedstrijd mee doe wil ik winnen ook. Als ik vis wil ik vangen ook en zal er ook alles aan doen! Vis ik een sessie voor de gezelligheid heb ik een andere mentaliteit en bevis ik andere waters..
Laat iedereen in zijn waarden. Natuurlijk mag je jouw mening geven, maar je kan toch ook niet zeggen;”mensen die niet meedoen met wedstrijden zijn op hun pik getrapte leeghoofden”.

Wat Klaas aan gaf, Wat vaak in Frankrijk wordt gedaan is dat ze een water vol plempen met “kleine” vis (enduro’s) omdat er vis moet worden gevangen.
Slechte zaak….

Karperwedstrijd Ja/Nee? : Ja, maar voor mij niet..

Michel, Mitsz, Lukie ik kom wel even langs bakkie drinken, misschien in combinatie van een hengeltjes. Bosbaan is goed, makkelijk bereikbaar. Zullen wel meer mensen komen neem ik aan?

Peter aan de Seine???? T*ringlijer dat heb je me nooit gezegd! Ik maar denken waar haalt ie nou al die grote vissen vandaan. Kijkend uit zijn raam zie ik een prutslootje. Hij loopt toch niet aan de andere kant van je huis!!!?
Wanneer nodig je me eens uit voor een sessie? Voer wel ff wat van te voren, 3ons 3 x per dag is goed genoeg hoor…

Deze is voor jouw Peet uit je kaskraker “Mysterious girl” ;

Ooooohooooohooo mysterious girl,
I wanne get close to you,
Ooooohooooohooo mysterious girl,
Move your boby close to mine ( close to mine )


Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 22:05

je moet toch echt minder LSD gaan gebruiken Ruud....het begint op te vallen...

:D
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

18-01-2006 22:14

LSD veroorzaakt sterke trips. Gedurende de trips is de gebruiker bij bewustzijn en lichamelijk fit. LSD veroorzaakt sterke visuele illusies (er worden vreemde beelden waargenomen), de tijdsperceptie verandert en er is sprake van synesthesie (bijvoorbeeld kleuren horen of geluiden zien). Er is soms ook een sterk gevoel van eenheid met het universum of eenheid met de natuur. Bij hele sterke doses is er een tijdelijk verlies van de persoonlijkheid en mogelijke ervaringen van uittreding (zie depersonalisatie). Gebruikers zijn door de indrukwekkende en misleidende interpretatie van de omgeving niet altijd in staat om rationeel te denken en een zogenoemde "trip sitter" of "trip guide" is altijd sterk aan te raden om de "tripper" in het oog te houden.

Een LSD-trip duurt meestal 8 tot 12 uur. Boven een kritische dosis heeft de hoeveelheid ingenomen LSD amper invloed op de duur van de trip maar wel op de intensiteit. De gewenning is vrij groot en er is een kruistolerantie met psilocybine (afkomstig van zwammen). Na een trip is het gedurende 4 tot 14 dagen niet interessant om opnieuw LSD te gebruiken. Het duurt minstens een week voor het weer volledig effect heeft en het is sowieso een intense ervaring die de meeste gebruikers niet elke dag willen beleven. Na een sterke LSD-trip voelt de gebruiker zich vaak nog enige dagen een beetje anders, echter niet negatief. Een LSD-trip is meestal gebaseerd op wat er in je leeft, fantasiën of angsten ("set") of op wat er in de directe omgeving te vinden is ("setting"). Hiervan afhankelijk kan dit in een zeer positieve of juist een zeer negatieve ervaring (een bad trip) resulteren.

:D

Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 22:19

Da's wel een goeie voor karperwedstrijden!

Het hele zooitje aan de LSD! Wordt toch nog wat gevangen.....

Een tripsitter is dus een soort Bob, zonder dat ie rijdt.

Leerzaam stukje hoor Ruud. Hieruit blijkt wel weer dat je er erg veel vanaf weet :D

Kom je nog ff een bakkie doen vd week?

mvg Mitsz
peter andrae

19-01-2006 04:47

:lol: Ja juist ze komen uit de seine die 2 25 kg vissen heb ik ergens anders vandaan maar daar zwijg ik over.

Ruud het lijkt een slootje maar als je een stukje doorloopt kom je werkelijk op een prachtplas :wink:,ons ik zat aan kilo,s te denken of dacht je soms dat die vissen zo zijn gegroeit op kruimels.

Geen geintje,s over mijn haar he t,is al erg genoeg,die Raymon en Mourad zoek ik wel even op langs de waterkant met een mannetje of 8 kijken of ze dan nog zo leuk zijn 8) :D .


groeten peet.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-01-2006 07:38

peter andrae schreef::lol: Ja juist ze komen uit de seine die 2 25 kg vissen heb ik ergens anders vandaan maar daar zwijg ik over.

Ruud het lijkt een slootje maar als je een stukje doorloopt kom je werkelijk op een prachtplas :wink:,ons ik zat aan kilo,s te denken of dacht je soms dat die vissen zo zijn gegroeit op kruimels.

Geen geintje,s over mijn haar he t,is al erg genoeg,die Raymon en Mourad zoek ik wel even op langs de waterkant met een mannetje of 8 kijken of ze dan nog zo leuk zijn 8) :D .


groeten peet.


ga je dan ook voor ons zingen, peet? :lol: haha

en trouwens, ik weet over welk water je het hebtttttt :roll: :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-01-2006 10:38

Afbeelding

dit is em met zn vrouw.

dat doe je niet slecht peter :wink:

enne............................ik open binnekort wel een topic met het idee.

dagje carpboarders aan het (grootste aquarium van nederland) water ?

vr gr,

michel
peter andrae

19-01-2006 13:49

Yup dat was eerst mijn buurvrouw :o zijn ze groot zeg.



Ik zingen :lol: geloof mij maar dat wil je echt niet.


En nu kappe anders geef ik jullie aan bij de beheerder van deze site 8).


mvg peet.
peter andrae

19-01-2006 17:00

Heb in de tussentijd al 6 mailtje,s gehad wanneer ze even voor de gezelligheid langs kunnen komen,wegwezen jullie komen niet voor mij stelletje ratten.

Zit ik de hele avond opgescheept met een paar kwijlende karpervissers wie zit daar nou op te wachten :lol:.


mvg peet.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

19-01-2006 18:22

Je zit nu hé? Dan komen we wel even gezellig met ze alle langs! Zet je wel de koffie klaar en de koekjes..


Groetjes,


Ruud


Ojaaaa Vergeet je buurvrouw niet
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-01-2006 21:01

Jammer,

Tot en met pagina twee was het nog een aardige discussie, daarna alleen (een uitzondering daargelaten) té veel off-topic over en weer gezever.
Was het 'vier woordenverhaal' nog heilig bij. Gooi maar dicht die hap, kunnen ze op MSN verder.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-01-2006 22:02

Heej Sonny,
ik vond het vanaf begin al akelig nix..
Wil Barnas een vragen naar een Plu, schijnt problemenpreventieve uitwerkingen te hebben. :-?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Willem Barnas

19-01-2006 22:34

Henk en Sonny,

Mijn plu zit vol gaten, er komt van alles doorheen, wat moet ik ermee, of moet ik het probleem zien te voorkomen door 'm in te klappen?

Goede regen blijft hangen of drijft weg, van de rest wordt je nat.

Net een karperwedstrijd, alleen vang je altijd meer.

Nou ben ik het beu/bui,
WB :( :wink: 8)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-01-2006 22:50

Wi/nk,

ANTICIPEREN is the word. Koop een plu zónder gaten en 'het paard achter de wagen spannen' is geheel niet aan de orde. En dan zou het alsnog gebruikt kunnen worden als het geen trek- maar duwpaard betreft.
Duwboten en trekpaarden of zoiets.
Kun je ook zonder problemen aan de karper-wedstrijden deelnemen. Dus werkt tweezijdig.
Groet,

John