KSN SUPER onthaakmat!


Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

23-03-2005 20:17

Simon heb je daar mss een foto van want dat wil ik wel eens beter bekijken :wink:

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

23-03-2005 20:20

Maar de mat heeft ook wel goeden punten en 1 daarvan is dan ook de belangrijkste: HIJ IS DIK

mvg,

robert.


DAT BEN IK OOK!!!

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

23-03-2005 20:22

Robert,
Nee, maar misschien kun je het zien bij de foto`s van Frank Huisman.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

23-03-2005 21:11

Geacht onthakers,

Hierbij mijn reactie op de diverse vragen en opmerking waar nog geen (afdoende) antwoord op gegeven is door de diverse boarders:

Michel, allereerst bedankt voor je uitvoerige commentaar op de mat. Dit is namelijk precies één van de hoofddoelstellingen die Wijtze en ik met de mat voor ogen hebben: De karpervisser bewust laten worden van de noodzaak van een goede onthaakmat. Nu mijn reactie op jouw vragen:

Michel Tja schreef: "In ieder geval: deze zin snap ik niet": Er is een 100% veilige fixatie van de karper mogelijk (ook wanneer je alleen bent!). Dit kan van geen enkele andere mat worden gezegd. Leg uit aub.

Michel, als je de gevangen karper op de mat alleen moet laten (bijvoorbeeld om je fototoestel of unster te pakken, of om die gelijktijdige run aan te slaan), kan de karper, na het dichtritsen en -gespen van de mat, NOOIT uit de mat schuiven, klapperen of springen. Daarnaast fixeer (=vastleggen) je de karper ook nog eens volkomen veilig vanwege de gebruikte materialen.

Michel Tja schreef: toch ben ik best wel benieuwd of hij echt onverwoestbaar is,volgens mij is niets onverwoestbaar!

Daar heb je helemaal gelijk in, Michel. We hebben daarom 5 exemplaren achtergehouden voor de mensen die direct na aanschaf hun vismessen geslepen hebben en hun pitbull op de mat hebben afgestuurd...... :lol:
Serieus: Er kan altijd een mat tussen zitten die niet 100% in orde is. Vandaar.

Michel Tja schreef: en rot vrij ben ik ook benieuwd naar ,want als je het nat in een kelder laat staan voor een jaar of 2 dan zit er echt wel rot en schimmel op.

Michel, kunststof rot niet. PVC zeker niet. Het gebruikte doek is hetzelfde als vrachtwagenzeil (Bisonyl in de volksmond). Hoe lang denk je dat deze zeilen nat en ongebruikt opgeslagen kunnen worden voordat ze vergaan zijn? Dan vis jij allang niet meer op karper........

Michel Tja schreef: maar dan alsnog vind ik een onthaakmat en weegzak in 1 ideaal.

Tja, Michel Tja (?), ik moet bekennen dat de ideale onthaakmat niet bestaat. Beschermt hij voldoende, dan vinden veel mensen hem te groot of onhandig, is hij van de beste materialen gemaakt dan vinden mensen hem te duur, et cetera. Je kunt de karper trouwens prima wegen in deze mat hoor. Steek een touw door twee handvatten aan de bovenzijde en je kunt wegen. Beter en vooral gemakkelijker lijkt ons echter om een degelijk weegnet aan te schaffen.

Michel Tja schreef:"ik vind mijn mat persoonlijk dik zat"

Michel, die mat is 1000% zeker niet dik genoeg, op geen enkele manier. Dat kun je toch niet menen? Of je bent je niet bewust van de gevaren waaraan een karper blootstaat, óf jij vangt slechts karpers onder de 40 cm..... :lol:

Bertil Wielink schreef: Ik vind hem helemaal geen voordelen hebben t.o.v. de "Cipro" mat.. hoe ik hem gebruik dan hé.. want er zitten wel zeker veel positieve punten aan.

Bertil, als jij in de KSN-mat geen voordelen ziet t.o.v. de Cipro-mat, ben ik zéér benieuwd hoe en waarvoor jij je Cipro mat gebruikt. Je reactie valt me überhaupt een beetje tegen en vindt ik niet geheel op zijn plaats.

Bertil Wielink schreef:De nieuwe van Proline is in gebruik misschien zelfs handiger, alleen is die lastiger te vervoeren.

Mijn reactie: Allereerst: De nieuwe (schuimrubber) mat van Proline is momenteel denk ik de beste commerciële mat op de markt en ik raad dan ook iedereen aan om deze onthaakmat te kopen. Proline is wat mij betreft de enige firma die eerst aan de karper denkt en dan aan de visser of de commercie. Hulde!

Handig is by the way niet hetzelfde als beter.

Bertil Wielink schreef: Belangrijkste doel is en blijft de karper zoveel mogelijk protectie bieden! Dat kan niet met elke mat. Twijfel je dan is de KSN mat een goede optie.

Mijn reactie: Dit snijdt hout, Bertil! Met uitzondering van het feit dat de KSN Onthaakmat uitverkocht is. Maar......met een beetje geluk komt 'ie volgend seizoen (geheel of gedeeltelijk gekopieerd) terug. Nog zo'n hoofddoelstelling van Wijtze en mijzelf. Ultimate en Vlemmix/Raven beraden zich hier momenteel serieus over.

Bedankt voor alle reacties tot dusver! Zo komen we er wel!

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman
Laatst gewijzigd door Frank Huisman op 23-03-2005 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

23-03-2005 21:17

Heren,

Het is ook niet mijn bedoeling deze mat gemaakt door mega gewaardeerde karpercollega's Wijtze en Frank af te kraken. Maar in mijn ogen is hij niet "perfect" zoals hij aangekondigd wordt. Ik zal nog maar een keer herhalen dat ik de nieuwe proline (nee ik heb geen binding en ik heb die mat niet zelf, wel zelf gezien) zelf ideaal vind.. alleen die is wel weer heel groot om mee te nemen. Zo heeft elke mat voor en nadelen.. en wat al veel gezegt is.. hij MOET visveilig zijn en dat is de haak van de KSN zeker!

Mark, tegenwoordig heb je van andere merken "cipro"achtige matten die geen druppel doorlaten..
Maar ik ben het met je eens.. de "KSN"mat is qua kwaliteit van de grondstoffen moeilijk te overtreffen!

Vr.Gr.,

Bertil
Laatst gewijzigd door Bertil Wielink op 23-03-2005 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

23-03-2005 21:19

Onthakers,

Voor alle duidelijkheid hierbij een schets van de samengestelde vulling die in de KSN Onthaakmat zit:

http://tinypic.com/2bo5lj

De extra rand is van een iets hardere schuimsoort, die ervoor zorgt (dit hebben wij getest) dat de karper op de mat blijft liggen. De veel zachtere 'basismat' draagt hier ook aan bij, deze vouwt zich enigszins om de karper heen.

Met vr gr,

Frank huisman
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-03-2005 22:33

Heren,

De mat is in eerste instantie ontwikkeld door Frank en Wijtze. Daarna is Frank (en naar ik vernomen heb Wietse in het noorden) Nederland vier keer in rond gereden. Honderden karpervissers hebben hun mening gegeven veel van deze opmerkingen zijn verwerkt in de mat, hierdoor is een mat ontstaan waar vele honderden karpervissers aan het uiteindelijke resultaat hebben mee gewerkt. Een ontwikkeling qua kosten die zelfs gerenommeerde firma’s vandaag de dag niet kunnen ophoesten. Dat er vragen over de mat worden gesteld is prima, echter dat er bij zijn die kritiek geven op een product waar men de werking niet van kent komt me wat vreemd over.
Hoor het Frank nog zeggen een voor 100% perfecte mat is niet te maken deze KSN mat komt er echter wel dicht bij, kan me hier goed in vinden.

De initiatieven van Frank en Wijtze om een dergelijke mat te ontwikkelen die voor 95 % aan alle eisen voldoet verdient ons alle steun, zie dit weinig tot geen karpervissers dit hun nadoen, dat wilde ik even kwijt.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

23-03-2005 22:48

Bertil Wielink schreef:Het is ook niet mijn bedoeling deze mat gemaakt door mega gewaardeerde karpercollega's Wijtze en Frank af te kraken. Maar in mijn ogen is hij niet "perfect" zoals hij aangekondigd wordt.


Bertil,

De uiltime "perfecte" mat betaat niet, en zal ook nooit op de markt komen!

Wat voor de een een perfecte mat is, is voor de ander weer een pokke ding!

In mijn ogen is deze mat perfect. Alleen moet het nu nog in de practijk worden waargemaakt! :wink:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

23-03-2005 23:10

Bertil,

Je laatste reactie heeft verhelderend gewerkt. Bedankt daarvoor en voor je uitgesproken waardering.
:oops:

Ook alle andere boarders bedankt hiervoor en voor de verdediging van de KSN Onthaakmat of eigenlijk voor de karper zélf.

Dáár zit hem namelijk de kneep bij de non-conformisten onder ons. Denk daar maar eens over na.

Ik ga pitten.

Gr,

Frank Huisman.

PS: Heb hele aardige ideeen over een revolutionair nieuw landingsnet (geen grapje!)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-03-2005 00:09

Buiten het feit dat de mat voor de karpers lekker dik en veilig is, vindt ik het bovenal erg prettig dat het makkelijk schoon te maken is door het gladde materiaal dat niet of nauwelijks water opneemt.
Even met een doekje eroverheen en hij is weer droog..vindt ik toch wel zo prettig als ik hem moet vervoeren in de auto :wink: ...en dat laatste vinden met name de overige gezinsleden ook wel zo prettig.
Ben benieuwd naar je schepnet Frank!!..kun je alvast een tipje van de sluier lichten? :roll:
gr
Hans
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-03-2005 00:15

Ik sluit me aan bij het Hans B kamp....

Toffe mat en opgerold is hij helemaal niet zo groot.

De perfecte onthaakmat is overigens een luchtbed. Iets handigers bestaat er niet. Het ding is heel klein te vervoeren en geeft echt maximale bescherming voor -ook- hele grote vissen.

En nu niet meer zeuren mannen. Het is tenslotte de eerste echte KSN onhaakmat. Is toch ook leuk?
Guido Smit
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-07-2004 00:19

24-03-2005 01:30

Perfect of niet, met alles wat ik heb gelezen komt deze mat toch aardig in de richting van mijn ideaal. Voldoende bescherming en fixatie van de karper en nog transporteerbaar ook. Er blijft één groot nadeel, hij is niet meer verkrijgbaar.

Nu heb ik echter begrepen dat de "constructietekeningen" en lijst van gebruikte materialen ter beschikking zijn gesteld aan een aantal commerciële partijen. De vraag is natuurlijk of zij dezelfde kwaliteit zullen hanteren aangezien ze ook nog geld willen verdienen.

Is het misschien een idee om deze "constructietekeningen" en lijst van gebruikte materialen openbaar te maken zodat gekken als ik kunnen proberen de mat na te (laten) maken? Of is dit een kansloos project omdat de materialen niet in kleine hoeveelheden te krijgen zijn?

Wijtze en Frank, kunnen jullie hier misschien iets over zeggen?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-03-2005 08:12

FF getest. 56 kilo is geen probleem.

http://www.karperstudiegroep.nl/dino.jpg
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-03-2005 08:14

Als alles welles nietes is, is de opzet van de mat al geslaagd. Er wordt nagedacht wat men zelf gebruikt, wat er meer te koop is en allerbelangrijkst: wat is voor de vis het best of benaderd dat zo goed mogelijk.

Wytze, Frank Missie geslaagd.

MVG

Klaas
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

24-03-2005 13:25

Guido,

De tekeningen van de mat (in Autocad & Acrobat formaat) en de lijst met specificaties van de gebruikte materialen én de adressen waar ze te krijgen zijn zijn voor iedereen beschikbaar. Even een PB naar mijn emailadres sturen en je krijgt het digitaal toegestuurd.
Als je van plan bent er één of een aantal te maken, zal de kostprijs (van nu €65) naar minimaal € 100 gaan, hou daar rekening mee. Of je moet concessies doen voor wat betreft de kwaliteit van de materialen of het ontwerp. Ik wens je hoe dan ook veel succes bij de productie, mocht je de mat toch willen maken.

Voor wat betreft de zorgen die geuit zijn over de te verwachten kwaliteit van commerciële kopiëen: Wijtze en ik denken dat een slechte kopie van de KSN Onthaakmat nog steeds een hele redelijke mat is!

Gr,

Frank Huisman
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

24-03-2005 13:40

Mitsz,

Ik ga gedeeltelijk met je mee wanneer je zegt dat een luchtbed de meest ideale onthaakmat is. Lucht is inderdaad ook een goede optie, alleen het is zo kwetsbaar en de productiekosten (er moet een mal voor gemaakt worden) zijn hoog, daarom was het geen optie voor ons met 'slechts' 100 matten. Optimaal zou ik dan vinden een kinderopblaasboot. Dan kan de karper er ook niet meer uit. Alleen moet je het wel willen: Zo'n felgele of knaloranje 'onthaakboot'. Voor € 10 heb je er zeker één.

Gr,

Frank
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

24-03-2005 20:20

Hans,

Ik zeg lekker niets! :wink:

Gr,

Frank
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

27-03-2005 18:42

Mannen,

Zojuist ontving ik van Michiel Pilaar een email met daarbij het resultaat van zijn zojuist afgesloten Frankrijktrip: Een 45 ponds spiegel!
Erg leuk voor Michiel, chapeau kerel! Nóg leuker werd het toen ik zag op welke onthaakmat de vis lag: De KSN Onthaakmat. Zo zie je dat de mat niet alleen de aandacht trekt van vissers op het Carpboard, maar ook van grote vissen! De foto is te zien op:

http://tinypic.com/2d9b7o


Gr,

Frank Huisman
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

27-03-2005 22:23

Mooie vis michiel!

Maar wat is er nou zo bijzonder aan die mat??
zijn toch al genoeg goeie onthaakings matten op de markt?

Wat maakt deze b.v nou beter als een andere mat??

Heb zelf een mat van ultimate en kan er geen verkeerd woord over zeggen.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

28-03-2005 00:07

Ik kan de foto niet openen.

Bij mij is de mat ook meer dan nodig geweest. Ben vanmiddag terug gekomen van een 2 nachten sessie. 1 vis gevangen. 10 kg. Al met al dus geen super resultaat. Maar was er toch zeer blij mee. De vis ging wild tekeer op de mat. Bleef er goed opliggen.
Hopelijk mogen er snel meerdere vissen op komen.. :-)

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-03-2005 09:42

1 groot nadeel aan de mat ..


ik ben er zo zuinig op dat ik hem steeds schoon moet maken en daar heb ik ECHT een hekel aan :lol:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

28-03-2005 12:07

http://home.wanadoo.nl/schenkelaars/luu ... G_1449.jpg

Toch maar ff online gezet :-)

Meteen de KSN even goed in beeld gezet.

Groeten,

Luuk
ps. Lexus, ik ken het. Nadat die vis erop heeft gelegen heb ik hem meteen helemaal schoon gemaakt inhet water engoed aten drogen :wink:
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

28-03-2005 14:53

Ik heb eindelijk de mat ook zelf kunnen testen, en moet zeggen dat ie me niets tegen valt! Een schub van 18 pond bleef keurig netjes in een plasje water in het midden liggen, en bij het los doen van de clips bij het terugzetten gleed de vis voor ik het goed en wel door had het water in :lol:
Al met al ook in de praktijk een goeie mat!

Mvg. Daniel
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-03-2005 19:51

Bij deze wil ik Frank Huisman toch oproepen een tweede productieronde te overwegen van de KSN onthaakmat, want na alle positieve reacties en een uitgebreide uitleg van Frank himself ben ik 100% overtuigd geraakt!

En tja, dan wil je toch graag de originele KSN mat, en niet de X2 Black unhooking mat he...

Dus bij deze Frank, als er nog mogelijkheden zijn doe het alsjeblieft! Nog eens 70 stuks kunnen met gemak verkocht worden schat ik zo... :)

vr gr Sjoerd
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-03-2005 08:57

Die van mij is te koop.... bieden maar, start bod is 250 euro :D
Als je er maar vertrouwen in hebt.