De hoe was carp2005 topic!


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-02-2005 08:04

Daniel Takken schreef:Harnold, vandaag had 'ie nog een potje tevoorschijn kunnen toveren, dus die green-zing is binnen :lol: 8)
Verder heb ik me helemaal te pleuris gekocht aan onnodige aastoevoegingen, maargoed, het staat weer leuk op de plank :P
Ik vond de sfeer erg goed, heb een aantal hele leuke mensen gesproken, die ik al tijden niet gezien heb. Ook heb ik de KSN mat besteld (ja ik ben overtuigd :oops: )
Ik zou zeggen: tot volgend jaar!

Mvg. Daniel


You lucky bastard :wink:

En die onthaakmat is idd van grote klasse!!!

ralf haasjes schreef:ff goedkoop lood ingekocht.....16 stuks voor 15 euro en idd zoals hier voorgaand al gezegd bijna niks nodig hebben en toch weer zwaar veel geld uitgeven wat zijn de meeste vissers toch hebberig hahaha


Verspeel je zoveel lood in een seizoen :-?

Kees Ouwehand schreef:Heren stretchersjouwers.

Met 8,8 kg is die JRC strectcher redelijk licht voor een driepoot. Weliswaar geen 6 kg (wees maar blij), maar altijd nog meer dan een halve kilo lichter dan de Fox Ultra van 9,4 kg. :D

Groet, Kees


Je moet er niet mee sjouwen, je mot erop gaan legguh!!!

gr Harnold
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

14-02-2005 08:47

Stefan,

Met het verkopen van stickertjes? :lol:

Gr..
Jeffrey
Marc Kremers
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-02-2005 06:47

14-02-2005 08:59

Het word tijd dat ze de beurs in de Jaarbeurshallen
in Utrecht houden.
Tenminste centraal voor iedereen!!!!!


Gr.Marc
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

14-02-2005 09:04

Marc,

Heb je de organisator van die wens op de hoogte gebracht?

groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

14-02-2005 09:09

Nee Zwolle is ook perfect :D
Voer en vang!!!

I love BTW
Marc Kremers
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-02-2005 06:47

14-02-2005 09:12

Mark,
Nee,maar dat zouden ze ook zelf kunnen bedenken.
Het meest centrale punt in Nederland met evenveel ruimte.

Marc
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

14-02-2005 09:35

Ook ik vondt het een leuke beurs, al vond ik dat de weers invloeden, maar misschien ook wel de nieuwsgierigheid er een behoorlijke drukte van maakte.
Het catering gedeelte was gewoon zwaar klote, als je bedenkt dat ik 40 minuten in de rij heb gestaan voor een broodje hamburger, en de maten niet veel eerder klaar waren bij de BIER, en PATAT tent, bovendien worden de prijzen daar ook schofterig duur, kortom de catering gaf een grote min.

Verder heb ik in tegenstelling tot andere jaren alles kunnen zien wat ik wilde zien, waarbij ik wel moet opmerken dat bij somige stands niet de presentatie maar de commercie de overhand begint te krijgen, en daar bedoel ik mee"als die klootzakken de handel maar afnemen, ben ik van de rotzooi af??"

Ik vondt de huwelijks vraag erg leuk, en de Diapresentatie trouwens ook bij Sjakie en de Polderboys.

Verder komen wij hier elk jaar, en dat zegt al genoeg denk ik, het forum is iets wat mij persoonlijk niet trekt, temeer omdat ik een discussie heel anders ziet.

Evenzo goed:
Aankleding stands 8
Presentatie, alleen van die mensen die hun best deden: 8
Catering: 5, maar dan mager.
Sanitair: 5, maar dit wordt mede veroorzaakt door een antal van onze mede vissers
Kramp in de portemonee: 10

En nu op naar de volgende beurs, of open dag.

Dirk
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

14-02-2005 09:38

Marc,

Hoe dan, als de bezoekersaantallen ieder jaar nog toenemen?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-02-2005 09:50

Beste Jeroen

Q:
De lezing van Bart was weer een stuk boeiender. Sommige onderwerpen kwamen erg snel voorbij en door de drukte in de zaal was er niet echt ruimte voor vragen en opmerkingen. Bij de regioavonden zal dat zeker wel het geval zijn. Ik heb in ieder geval nog wel wat vraagtekens.

Wat zijn die vraagtekens dan, gooi het eruit! Als het daar dan niet lukt misschien hier wel. Maar het ging idd snel, dit jaar toch maar eens wat minder gaan vangen 8) , kan ik wat rustiger gaan praten :wink:

Ik hoor het hopelijk wel,
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-02-2005 09:58

Jeroen,

Gooi het er maar nog niet uit..
Volgende week 22 februari komt Bart in onze regio.. daarom ben ik ook niet wezen kijken op Carp... :P
Stel dan je vragen maar.

Verder was het weer een prachtbeurs.. heb weer genoten van de beurs en alles er omheen.. superbbb..
Volgens mij waren de meeste bezoekers van de beurs erg tevreden..

En zo niet.. spui je ideeën.. wellicht kan de organisatie er wat mee?

Gr.
Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

14-02-2005 10:38

Soms maak je wel eens een foutje, en blijk je helemaal nergens meer op te staan.

Maar even een beurs reactie van mijn kant, ik zie in veel topics staan ieder zijn eigen mening en, dat vindt ik nu ook!

Evenals alle jaren gingen we volgens traditie ook naar Zwolle, en dit jaar had ik me voor genomen een aantal stands zeker te bezoeken. Dat is gelukt, en ik heb dus gekregen wat ik leuk vond.

Ik gaf het al eerder aan,de Catering, vondt ik gewoon klote, in vergelijking met vorig jaar was de oppervlakte weer kleiner, de prijzen weer behoorlijk duurder, en de wachttijden erg lang. Als je bedenkt dat ik 40 minuten in de rij heb gestaan voor een broodje Hamburger, en de maten er niet veel eerder klaar waren bij de Bier en Patat tent, en ik eigenlijk op dat blok alleen maar hoorde klagen over dit soort zaken, dan mag er denk ik wel eens over nagedacht worden voor een ander jaar.

Verder vond ik persoonlijk de Diapresentatie van Sjakie en de Polderboys erg leuk gedaan, en het huwelijks aanzoek erg orgineel. De forum discussie, en de lezing van Bart ben ik niet naar toe geweest, gewoon omdat het mij niet trekt. ( ieder zijn eigen visie)

De stands zijn denk ik wel op z'n plaats zo, maar de info die soms verstrekt wordt kwam niet overtuigend over, waarbij het commerciele gedeelte de overhand krijgt, en ondanks dat het leuk is om tegen beursaanbieden te kopen, vindt ik persoonlijk de informatie verstrekkin ook belangrijk.

Als ik dan cijfers moet geven,

Catering, Kwaliteit 7, organisatie, 4
Stands gemiddeld een 8
Sanitair een 5, maar dit komt omdat er medevissers zijn die thuis ook naast de pot mogen piesen, en echt niet alleen omdat het druk is.

Kotweg is mijn oordeel niet slecht.

Dirk
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-02-2005 10:43

Bertil, ik heb wel een paar ideeën :

Ze moeten de Wc's vaker schoonmaken, is werkelijk godgeklaagd.
Is de Ijsselhal hiervoor niet ingehuurd dan dient de organisatie dit zelf op te lossen.

Catering : beneden alle peil vwb de afhandelingssnelheid.

Groter onderkomen zoeken ; op momenten van topdrukte die zo'n 3 uur duren (11.00-14.00 uur) kun je "nergens" bijkomen.

En weer eens komen met echte aanbiedingen.
Standhouders moeten ook voldoende spullen meenemen, want er waren erbij die werkelijk op zaterdag door bepaalde te verwachten "hardlopers" uitverkocht waren.
Veel kopende karpervissers gaan juist naar een beurs toe om bepaalde artikelen te kopen die ze anders moeten bestellen of uberhaupt niet aan kunnen komen.
Deze komen nu van een koude kermis thuis. Waaronder ikzelf en dat kan nooit de bedoeling zijn.

gr Harnold
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

14-02-2005 11:00

idd Harnold,

Zaterdagochtend was om 11 uur notabene op de Korda stand al geen Wide Gape 4 of 6 meer te krijgen. Van de zotte. Ook op de Ashima stand was dit het geval.

Verder was het wel ok, alleen veel van hetzelfde... volgend jaar maar niet meer heen, of ik moet echt iets nodig hebben.
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

14-02-2005 11:08

Mijn eerste keer op de beurs en waarschijnlijk ook de laatste...

Meer dan twee uur in de trein gezeten voor een niet misselijk bedrag, gelukkig werden we in totaal 4 keer gecontroleerd zodat de kaartjes in ieder geval niet voor niks gekocht waren.
Twee uurkes met vier man gaf een mooie gelegenhied om plannen te smeden en sterke verhalen op te halen. Een enkeling wilde om 9 uur al aan het gouden gestenat terwijl de ander zich waagde aan een bak uitgerangeerd frietvet van de Turk. Geef mij maar een bammetje katenspek in de vroege ochtend. Regelmatig keken de jongens met een geile blik naar de wateren waar we overheen schoten, het gras is altijd groener bij de buren zullen we maar zeggen. Dus loop niet zomaar je ... achterna :wink:

De beurs dan: het eerste wat me opviel toen we het terrein opliepen was een het bord 5 euri parkeertarief. Hoppa! weer vijf ballen kwijt voor de mensen die met de wagen kwamen. In gedachten telde ik er de 8 euro intree bijop en de benzinekosten... pffff dit moest wel wat voorstellen daar het nog zo druk was. Om bij de entree te komen volgden we gewoon de stroom van mensen die al weer weg liepen met dozen, hengels en voerscheppen. De rij voor kaartjes viel mee en toen waren we dus eindelijk echt binnen. Wat een ongelooflijk rookhol ! Blij mijn wekelijkse portie nicotine over te hebben geslagen door niet uit te gaan, kreeg ik hier bijna de dubbele dosis. Neem daar de drukte bij en we voelden ons als een stel palingen in een rookton. Mijn eerste vooroordeel over de karpervisser kreeg gestalte. We begonnen maar eens met een globale verkenning van de hal, even kijken welke stands etc.
Om mijn maat te citeren over de meute collegavissers: is er ook een concert van Franske aan de gang hier ofzo? Daar laat ik het maar bij hier. Tweede vooroordeel bevestigd.

Het enige nuttige dat ik gedaan heb is lid worden van de KSN, de onthaakmat besteld en met wat mensen gepraat. Verder nog het forum bijgewoond met de cracks. Veel wijzer geworden over de aars van een maat van Frank en de jeugdjaren van Gary, maar weinig over aas en voedseltheorietjes. Vragen dan maar! Onee dat was nou ook niet bepaald goed geregeld. Prachtig vond ik het toen de eerste vraag aan Frank werd gesteld in het Engels, hij had zn zin nog niet afgemaakt of de helft van de zaal stond buiten :lol: .
Verder nog een aantal vraagjes: werden er bij de PB-stand gratis spullen weggegeven? Iemand nog voedselvergiftiging opgelopen afgelopen weekend? Een van de karpers dan misschien?

De producten en stands dan maar, overal waar je keek stonden aquaria met pop-ups, rigpresentaties in water waar een kilootje pellets het doorzicht niet bepaad bevorderde. Het werd ons allemaal een beetje te veel van het goeie, samen met de uitlaatgassen, daarbijbehordende koppijn en de presentatie op 50 inch scherm van de Nash resorts schreeuwde iets van binnen: WEG HIER!


SS
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-02-2005 11:17

Stefan Sand schreef:Mijn eerste keer op de beurs en waarschijnlijk ook de laatste...


Het enige nuttige dat ik gedaan heb is lid worden van de KSN, de onthaakmat besteld en met wat mensen gepraat.

SS


Zoals ik kan zien heb je een nuttige dag gehad :wink:

gr Harnold
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

14-02-2005 11:25

Jij ook zo te lezen :roll:

SS
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-02-2005 11:55

Idd , zaterdag was ik om 10.00 uur aanwezig en ben om 16.15 uur vertrokken.
In de tussenliggende tijd heb ik meer dan 4 uur staan praten met enkele forummers: Aart, Bertil, Kwint, Schut, Huisman, Noorman waren o.a. enkele slachtoffers!

Lid van de ksn ben ik al 10 jaar dus lid worden hoefde al niet meer!

In de tussenliggende tijd dus 25 minuten staan wachten om mun vreten blijft er nog 1 1/2 uur over om stands te bezoeken waar je bijna niet bij kon komen.

Heb nog wel bij PB een rolletje Ghost Butterfly gekocht nadat ik eerst had gevraagd of die gozert einedelijk klaar was met eten zodat ik na 2 minuten wat mocht kopen.
Een paar C3 (geen Citroen) maar een setje owner haken, Gardner GT80 ,
MsB monstercrab flavour, een paar ouwe Karperwerelds en nog wat onzinnigs maar dat ben ik alweer vergeten.

Dus een fijne dag! Dat zekers.

gr H.K.
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

14-02-2005 11:56

Het was zeker een geslaagde beurs. Ik snap alleen niet dat niemand wat te melden heeft over Sjakie en de polderboys met hun euro visie carp festival ik vond dit namelijk zeer goed in elkaar gezet en de foto's waren van goede kwalitiet het idee erachter was orgineel en interessant om te bekijken. Helaas zat ik wat te dicht bij de speaker waardoor ik een vervelende piep in mijn oren over heb gehouden( Lijkt heel veel op Delkim) :).

Maar zonder te ouwhoeren het was weer gezellig en de lezingen waren ook interessant. Helaas zoals al gezegd dat het forum niet liep, de drempel zal voor velen te hoog zijn geweest. Ik heb zelf ook niks gevraagd dat wil ik wel zeggen omdat ik niet echt een brandende vraag had, en als je iets vraagt wil je wel dat het een vraag is waar je over kan discussieren en niet een die word beantwoord en dat je dan kan gaan zitten zo denk ik daar dan over.

Maar goed hopelijk word dit jaar net zo energiek vol als carp 2005 dan valt er niks te klagen.
respecteer al dat leeft, en gij zult ervan genieten.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-02-2005 12:04

We kunnen ook beter de vragen HIER stellen, dan komt de buitenwereld niets van onze kennis te weten zodat wij meer vangen.
Daar gaat het toch om, of niet dan?
Dacht het wel!

8)

gr H.K.
Sander Laridon
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-02-2005 10:17
Locatie: Gent / Harelbeke
Contacteer:

14-02-2005 12:14

Stefan Slechten schreef:Leuk,

maar o zo vermoeiend weekend,

groetjes,
Stefan


Vermoeiend ? Ik was nog topfit op de terugweg Stefan 8)
Geslaagde beurs, ook het nachtleven van Zwolle wist ik te appreciëren 8) En ik blijf erbij: Nederlandse taxichauffers zijn zware afzetters ! :wink:
Bedankt aan de KSN-jeugdcomissie!
Sapientiam numquam sui paenitet.
Gebruikersavatar
nathan de hoop
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-07-2003 02:00
Locatie: ijsselstein

14-02-2005 15:40

het was de eerste keer dat ik op een beurs was ,
ik vondt het wel leuk. veel winkeliers enzo aanwezig.
ik was alleen wel in me eentje wat het wel wat saaier maakten.

ik heb nog een filmpje van die OVB vissen alleen weet niet waar ik die online kan zetten en hoe.....
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

14-02-2005 16:35

he Bart ik vond je lezing wel interesant je doet er wel wat aan he om wat te vangen ik von em leuk wel lang
en je was me toch een party zenuwachtig voor dat het begon
tsjonge jonge :lol:
trillende handjes ,de ene na de andere sigaret opsteken
na zou ik ook zijn hoor ik word al zenuwachtig als ik er aan denk

bedankt he t was top

p.s Ik was die slungel die links naast je zat met die camo (strobaal van vorig jaar:P)
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-02-2005 16:43

Ik kreeg via de PB de vraag om eens wat meer informatie te geven omtrend voerhoeveelheden, ik gaf aan dat ik verspreid voerde op de verschillende wateren, over een oppervlak van ongeveer een kleine hectare, maar welke hoeveelheden dus:

Het water van de Hoge is een apart geval, hier gaan de vissen op de grootste berg voer liggen, dus daar moet je meer voeren. De hoeveelheden daar waren per stek per dag 2 kg boilies (maximaal 2 stekken)(Voorjaar 1 a 2 kg afhankelijk van watertemperatuur en vangsten), wat ik in het voorjaar in de maand mei tot half juni ondersteunde met ongeveer een 10 a 20 kg tijgernoten droog gewicht per week (afhankelijk of ze wel of niet gegeten werden). In 2002 voerde ik daar om de dag, dus moet je de hoeveelheden dubbel tellen, maar is het aantal keren dus gehalveerd. Na de paai liet ik de tijgers achterwege en voerde ik enkel boilies. Tijdens het vissen verspreide ik in 2003 en 2004 ook 1 a 2 kg over de hengels, om de voersituatie na te bootsen. In 2002 viste ik single hookbait

De 2 schubjes spiegel, daar voerde ik over een kanaalstrook van 200 mtr maar 2 keer per week, omdat deze voertechniek het effectiefste was. Het leverde er gewoon meer vissen op omdat je ze langer vast hield. Hoeveelheden waren dus 2 x 5 kg per week ipv de 1 a 1,5 kg per dag wat er door de meeste vissers daar gehanteerd wordt.

Op het water van Roosje hanteerde ik de EA voermanier, dus drie dagen voordien beginnen met voeren, in dat geval 2 kg per dag 20mm boilies (groot bestand aan zeelt en grassies), tijdens het vissen single hookbait, toen weer 2 dagen 2 kg voeren, vissen single en weer 2 dagen 2 kg voeren en single. En toen lag ook deze vis op de kant. Daarna nog wel doorgevist en gevoerd, maar het leverde enkel nog 3 blanks op.

Op het Zwembad voerde ik in eerste instantie ook op die manier, dus 3 dagen 2 kg en toen single vissen, maar dit leverde alleen grasvissen op. Toen heb ik er 10 dagen 1 kg per dag gevoerd 25mm en tijdens het vissen ook 1 kg bijvoeren, 2 aanbeten. Weer 2 dagen 1 kg gevoerd en toen vissen, de spiegel. Na deze vis ook daar enkel nog blanks.

Op het water van de Schilderij kon ik enkel wat voeren als ik naar huis ging, dit was tussen de 1 en 2 kg elke keer. Ook tijdens het vissen verspreide ik 1 a 2 kg over de 2 hengels. In totaal heb ik er 15 kg boilies opgevist in 3 weken en heb ik er dus niet lopen dumpen zoals de verhalen achter mijn rug om de ronde gaan. Ook heeft er niemand voor mij gevoerd. Maar ik had er wel het geluk dat er eigenlijk niemand anders aan het voeren was, waardoor ik het volledige profijt haalde uit mijn voer.

Ik hoop dat het voor Remko en andere nu wat duidelijker is, ook weer iets wat ik niet heb vermeld, wel op papier had staan, maar simpelweg vergeten ben, zeker iets om mee te nemen naar de volgende lezingen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-02-2005 16:47

benjamin Mazereeuw schreef:he Bart ik vond je lezing wel interesant je doet er wel wat aan he om wat te vangen ik von em leuk wel lang
en je was me toch een party zenuwachtig voor dat het begon
tsjonge jonge :lol:
trillende handjes ,de ene na de andere sigaret opsteken
na zou ik ook zijn hoor ik word al zenuwachtig als ik er aan denk

bedankt he t was top

p.s Ik was die slungel die links naast je zat met die camo (strobaal van vorig jaar:P)


Je had me tijdens het begin van het Forum moeten zien zitten, Zat daar een partij te trillen de eerst 15 minuten. De lezing op zaterdag ging wel. Toch de eerste keer voor zo'n grote groep. Zondag ging het al stukken beter, eigenlijk geen last van zenuwen gehad. Toen nam ik tijdens de lezing ook iets meer de tijd om alles te vertellen, het tempo iets lager, waardoor het nog wat beter te volgen was.

Ach, ga er maar eens staan voor zo'n grote groep mensen die speciaal voor jouw daar komen, in de hoop dat je wat te melden hebt. De lezing op zaterdag was trouwens mijn 2de ooit (1ste in Tiel afgelopen najaar), dus wat dat betreft meteen een hele ladder hoger ipv een stapje.

Ik heb er in iedergeval een goed gevoel aan over gehouden (buiten die achterlijke tekeningetjes :( ), en dat is toch het belangrijkste.
mvg

Bart van den Hurk
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-02-2005 17:12

Bart,

vond dat je het verdomd goed deed zaterdag, kan aan mij liggen hoor. Ik zou het in ieder geval niet beter kunnen (alsof dat zoveel zou zeggen).
Ik kan weer even vooruit met de info 8) .

Groeten,
Stefan