Hoe verliep jullie seizoen tot nu toe?


Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

20-05-2002 09:24

gegroet

van zaterdag op zondag eentje van 16.9 kilo en eentje van 10 kilo

afgelopen nacht niets

groeten van marcel
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

21-05-2002 12:53

de sessie is afgelopen en we kunnen nog een schub van 13.5 kilo eraan toevoegen.

groeten van marcel
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-05-2002 15:41

had boedha, pokemon etc. nog geholpen voor john ??

greetz,
stefan
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

21-05-2002 18:35

Hoi
Dankzij de examens komt er van het vissen maar nix, met een paar visjes op knollenputjes moet ik het eigenlijk stellen. Misschien dat ik vrijdag nog een dagje ergens kan gaan zitten, dan heb ik toch vrij en moet ik leren voor de examens na het weekend, misschien dat ik er zelfs een nachtje van maak, maar dat weet ik nog niet zeker. Het zal in ieder geval dan de laatste sessie voorlopig zijn, ga na examens namelijk op vakantie, niet visvakantie

Niels
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

21-05-2002 19:05

Hoi,

Wel ik heb vandejaar nog maar een een 22 tal dagen gevist....en ik heb eum...totaal...4 vissen...veel hé!nou de grootste toch nog 23 pond!maarja als je een dressuurwater gaat bevissen kan je nog geen grote resultaten verwachten,

Met afwachtende groet
CC
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

21-05-2002 19:20

he stefan

bedankt voor de interesse

mijn partner (zit normaal zoals je weet, ongeveer 10 meter naast mij) had wederom niks gevangen

zijn totaal is dus nu:
laatste 11 nachten vorig jaar en 4 keer overdag geblankt en de eerste 5 dagen en alle 17 nachten dat hij is meegegaan geblankt.

ik denk dat dit het record is op het bord hier.

mochten er mensen zijn die dus meer dan de laatste 37 keer volledig geblankt hebben dan verneem ik dit graag.
ps we vissen met de zelfde boilies op hetzelfe water zelfde systeem etc. meestal zoals gezegd een metertje of 10 tot 50 uit elkaar

groeten van marcel
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

21-05-2002 20:58

resultaat van een paar dagen vissen

zaterdag nacht tot zondagmorgen op een kanaaltje: 0
maandagmorgen de Zwaan: 0
Maandagnacht tot dinsdagmorgen: 0
(en verzopen delkims omdat er zo'n klote gans door mijn lijn vloog en de hengels zo mee het water in trok met rodpod en al)

Goed he :grin:

_________________
carpfishing is great...

THE BEAUTY OF SILENCE!!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2002-05-21 21:01 ]</font>
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

22-05-2002 09:37

Ik heb ook een erg slechte seizoens start 3 vissen 19 en 25 ponds spiegel en een 19 ponds schub!

Ook nog 3 met pen en korst gevangen maar die tel ik appart.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2002 10:40

Wat is het verschil in karper dan dat je die apart telt?
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

22-05-2002 11:14

He Douwe dat weet je toch wel.

Hij zegt het zelf al die met de pen en de korst heeft 'ie GEVANGEN. Das pas VISSEN. Die andere karpers zullen zichzelf wel op lood vastgezwommen hebben. Binnenhalen dan maar, niet echt vissen :wink:

Heren van de Hoge Raad, let op de smiley voor u reageert!
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

22-05-2002 14:09

korst en penvissen vind ik een veel minder leuke manier om karper te vangen het is misschien wel actiever vissen maar van het geluid van mijn piepers krijg ik toch elke keer weer een enorme kick.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

22-05-2002 16:38

Tot nu toe mag ik niet klagen 3 dertigers gevangen terwijl ik de voorgaande jaren er geen een heb mogen landen. Wel had ik er 2 van in Frankrijk.

Nederland:
31p, 22p, 19p, 16p, 12,p 10, 10p.
Dit was op 1 nacht en een stuk of 10 avond/overdag sessies. De 2 zwaarste had ik tijdens de nacht gevangen.

Frankrijk:
34p, 33p, 22,p, 20p, 19p, 16p.
Dit op een week vissen waarbij ik 2 nachten mijn lijnen heb binnengedraaid i.v.m. zware storm regen en onweer.

_________________
Tight lines,
Arjan van der Palen
arjanvanderpalen16@hotmail.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arjan vd Palen op 2002-05-22 16:40 ]</font>
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2002 16:58

Ik had in mijn stoutste dromen niet kunnen vermoeden dat dit antwoord zou komen.

Ik ben mij er ook van bewust dat zodra er gezegd wordt "ik vind" dit niet ter discussie staat want het is dan iemand zijn mening.

Zal ik nu eens ongevraagd zeggen wat ik er van vind.
Deze week nog hadden een goede vriend en ik een gesprek over hoe de beleving van het vissen verschilt tussen de generaties karpervissers.

Hij zei toen;
Dacht je nu heus dat het merendeel van de jongeren nog net zo fanatiek en met evenveel plezier vist als wij als ze onze leeftijd hebben?
De meesten zijn dan allang afgehaakt, ze missen de beleving.
Het merendeel mist het opgroeien met vissen.
Er wordt al begonnen met karpervissen terwijl de meesten de beste scholing missen.
Zie maar eens hoe de meesten beginnen, ze lopen een winkel binnen en lopen er met een kapitaal aan materiaal weer uit, en gaan op karper vissen.

Als ik dit soort reacties lees vrees ik dat hij gelijk heeft.

Het geluid van een beetverklikker staat niet in verhouding tot het pen-korstvissen als je alles er rondom heen maar ziet.
De eerste trilling van de pen, het draaien van de pen en dan de beweging van een aanbeet.
Of een karper werkelijk zien naderen bij een korst, dat zijn hartslagversnellende acties.

Het staat niet in vergelijking met het piepen van een beetverklikker.

Als ik dan lees dat een karper apart geteld wordt, nee nog erger HELEMAAL niet geteld wordt, omdat hij met de pen of korst gevangen is zakt mijn broek verder af dan mijn enkels.

Ik denkt dan ook dat dit niet de laatste reactie is geweest op deze mededeling.
Want er zijn gelukkig nog zeer velen; ook jongeren, die onze beleving delen.

Jammer heel jammer, het vissen wordt koud en clinisch lijkt het wel.

In dit geval laat ik mijn onderschrift maar weg, het zou er niet bij passen.
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

22-05-2002 17:32

Hoi Douwe,

Hier bij ons in Zeeland,word er nog wel eens gevist met de korst...maar je ziet er weinig....ook ik vis stijf met hengels op pod...en zeemolens...tja het is het vissen van tegenwoordig Douwe...maar eigenlijk moet je gewoon je eigen visserij volgen...

Met toch vriendelijke groet,
CC
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

22-05-2002 22:11

He douwe

bij ons op het water is het verboden om met drijvend aas te vissen.

ons word met de paplepel ingegeven dat het helemaal niet echt vissen is. het zou te makkelijk zijn en de kans dat bijvoorbeeld een voorn het korstje pakt en de haak tot in zijn keel heeft zitten is te groot.
NB: ik zeg niet dat het zo is maar hier weten we eigenlijk niet beter dan dat het "fout vissen" is met drijven aas

groeten van marcel
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

22-05-2002 22:14

Bij The Way

ik mag melden dat mijn partner de eerste vis heeft gevangen Karper van 10 kilo. Hun die hem kennen weten dus nu dat hij in het vervolg zijn rodpod gaat "versieren" met:
* de twee geluks trollen
* Picachu of zo van pokemon
* daffie Duck
* de geluks boedah

het is niet te geloven maar echt waar hij heeft (zelfs na die ruim 35 blanks) er het volste vertrouwen in

groeten van marcel
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

23-05-2002 18:30

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud Laros op 2002-10-06 17:53 ]</font>
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

24-05-2002 00:54

Douwe,

gelukkig heb ik een neefje van 16 die penvissen veel mooier vindt dat "piepervissen"......

Als je iemand goed leert penvissen & dus ook een water goed observeren op tekenen van karpers dan komt het wel goed & zal hij in zijn "piepervisser" ook beter vissen dan een "slinger-het-lood-maar-naar-de-horizon-kwajongen"...

Er ligt nog een heel vlak open om jeugd tussen de 12 & 20 beter te leren vissen...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

24-05-2002 08:36

Ik denk dat je wel kunt stellen dat een penvisser bij uitstek een romanticus is. Het is het hele gebeuren er om heen. Niet alleen het trillen en draaien van de pen zoals Douwe meldt. Er gaat al het nodige aan vooraf. Penvissen wordt niet voor niets struinen genoemd. Je bent in een "continue" staat van paraatheid, het jachtinstinct draait op volle toeren. Het vreemde is dat ik hier ook zo relaxed van wordt. Ik kan soms makkelijk een kwartier met de haak op het drooge over het water naar eigenlijk niets turen. Gewoon de sfeer in je opnemen. Nu ik dit meld, begint het al weer helemaal te kriebelen.

Zoals ik hierboven al meldde, zijn penvissers naar mijn idee de romantici onder de karpervissers. Ik heb ook het idee dat het veelal ook einzelgangers zijn, maar correct me if I'm wrong.

Ik kan me ook helemaal vinden in de melding dat veel van de jonge karpervissers (lees: vastlood-vissers) afhaken bij het ouder worden. Zij missen namelijk gewoon het stukje romantiek, de sfeer. Het wordt allemaal routine en dat gaat gewoon een keer vervelen. Bovendien moet je wel een goede achterban hebben. Vinden ze eenmaal een vriendin, dan gaat daar vaak de vrije tijd (en het flink deel van het geld) aan op. Gelukkig heb ik een schat van een vriendin. Ze is zelfs zover dat ze een eigen penhengel wil hebben om samen met mij op stap te gaan. Ja, het kan ook te ver gaan. Dilemma, want zoals ik al zei, ik als penvisser ben zeker een einzelganger. Ach, het is ook nooit goed :wink:


Met groet,

Ron
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-05-2002 09:19

ik heb vannacht pas een leuk nachie gehad. ik heb het net in een artikel gezet en eigenlijk geen zin om WEER alles in detail uit te gaan leggen.

kijk op http://home.wanadoo.nl/hollandsekarpers ... ebezig.htm

even voor de duidelijkheid... het is niet om bezoekers op mijn site te krijgen want ik heb vanwege deze posting EXPRES mijn teller op die pagina uitgeschakeld
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

24-05-2002 09:35

Hoi Ron,

Ik voel me als vissers eveneens jager en het struinen door de polder opzoek naar tekenen van aanwezigheid van karper, om daar vervolgens mijn aas te laten zakken bevredigt mijn jachtbehoefte. Maar ook het statisch freelinend vissen met de zenuwachtige schokkerige bewegingen van het wakertje heeft zondermeer zijn charmes. Het vissen met vastlood heeft echter mogelijk gemaakt om in principe altijd (`s nachts en als het stormt, bij hevige stroming etc) te kunnen vissen en dus ook buiten te kunnen zijn en ook dan geniet ik van de natuur en alles om me heen.

Met betrekking tot het blanken sinds eind februari, ik heb eergisteren voor mijn verjaardag zo`n kindervisspelletje gehad, je weet wel zo`n dingetje wat je opwind en waar dan visjes van plastic met een stukje metaal in hun bekjes ronddraaien die je eruit kunt vissen met een hengeltje met een magneetje. Voor als ik toch wat wil vangen. ha, ha, ha.
Maar goed, in ieder geval zijn er mensen die met me meeleven.

groeten,

Henrie
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

24-05-2002 10:09

Henrie,

Met eerbied zeg ik dat jij er, gezien je leeftijd, wel een bent van de oude stempel. Ben het ook wel met je eens dat je met statisch karpervissen ook van de natuur kunt genieten. Echter, de praktijk laat mij vaak zien dat dit bij de wat jongere generatie veelal niet het geval is.

Weet je trouwens dat dat spelletje nog verrekte lastig is :wink:
Gebruikersavatar
dan vlaspoel
Berichten: 102
Lid geworden op: 26-03-2002 01:00
Locatie: ijmuiden

24-05-2002 11:18

wat een gezeur altijd over de eeuwige discussie pen of rodpod en oude en jonge generatie.
waarneer ben je van de oude?
ik vis vanaf mijn 8e al en vanaf mijn 13e alleen nog maar op karper en ben inmiddels 33 jaar ,dus dat is al 20 jaar op karper .
in het begin met de wakers en deeg/pen en mais en natuurlijk de vlok.
maar ben nu dus wel een bivie boy waarom?
omdat ik ervolop van geniet de strategie bedenkend, mijn eigen boillies uitdokteren, de natuur om 5 uur sóchtends (zomers) als alles begint te leven,het kamperen (soms met mijn vriendin)en het leren kennen enz.
en als de vis hoog zwemt gebruik ik ook het vlokje weer en af en toe een pennetje pak ik er ook bij maar wat maakt het toch allemaal uit dit of zo ?
laat iedereen op zijn manier genieten en zeik een ander niet af!
en dan wordt vaak de groep bivie boys aangehaald die feesten en zuipen en er een troep van maken dit zijn toch niet de echte vissers tegen de tijd dat ze verkering krijgen nokt het grootste gedeelte er van, je hebt overal assholes of het nu bij voetbal, vissers, lullo,s of wat voor volk dan ook is.
het feit dat je met de pen of korst gevangen karpers apart telt is natuurlijk van de zotte .
je hebt hem gevangen!! de manier waarop is vrijblijvend.
het is af en toe een vreemde gewaarwording om ook bekende schrijvers ,meestal artikelen over het penvissen en de eeuwige bla bla de jonge gener... en de bivies dit... zelf ook gewoon zien voeren en vissen met jawel: boillies ik wordt er af en toe gewoon niet goed van.
let wel op de mensen die er een puinhoop van maken en het voor het gros verpesten.
het zal je opvallen dat daar dan ook hele andere takken van de vissport zich schuldig aan maken.
ik probeer echt niemand te beledigen of aan te vallen maar moest dit gewoon even kwijt.
heb plezier in het vissen en laat een ander dat ook (op zijn eigen manier)
groejes Dan
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

24-05-2002 12:06

Dan,

Ik kan je gevoel begrijpen. Waar het om gaat is mentaliteit. Het gaat niet om spullen. Ook deze discussie komt steeds terug. Toch ben ik van mening dat de discussie geen kwaad kan. Zolang het maar leidt tot goede voorlichting aan vissers die door onwetendheid soms de plank misslaan. En misschien wel leidt het op den duur inderdaad tot een mentaliteits verandering.

groeten,

Henrie
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

24-05-2002 12:12

Dan,

Je doet het toch echt jezelf aan. Een forum is namelijk synoniem aan dergelijke inhoudelijke discussies. Lees wel, inhoudelijke discussies.

De discussie waar jij je aan ergert is in deze thread begonnen met een vraag van Douwe waarop ik met een smiley heb gereageerd (je dient hier dus ook wel de ironie van in te zien). Vervolgens komt er een serieus antwoord op. In dit antwoord wordt naar de mening van de penvissers geen goed recht gedaan aan het penvissen. Het is dus een "penvissers aller naties verenigt U" geweest. Kom op, laten we wel voor onze belangen opkomen. De reden dat penvissers dit misschien duidelijker laten blijken, komt wellicht omdat zij een meer romantische inslag hebben. Het zijn meer gevoelsmensen.

Vreemd eigenlijk dat we het hier op het forum wel onderling doen, maar naar de niet-vissende buitenwereld toe niet.

Ik vraag mij trouwens af wat boilies en "bekende" karpervissers hier eigenlijk mee te maken?

Om de originele thread niet te verzieken is het wellicht verstandiger om deze thread binnen een thread te beeindigen.


Met groet,

Ron