Hoe reageren jullie op bezoekers aan de waterkant ?


leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

29-04-2004 23:51

hallo allemaal
Ik hou mezelf tegenwoordig knap dom behalve tegen mensen die ik heel goed ken.
vorig jaar 1 x te open geweest kosten me gelijk een stek
Ik en mijn maat hadden een zeer goed lopende voerstek soms zelf 10 runs op een nacht.
Kwam er een meneer(laat ik net blijven) die vroeg of we al wat hadden, we zeiden het loopt wel aardig en na een uur lande ik mijn eerste vis.hij stond er nog bij en vertelde dat hij hier ook op karper viste en ving 10 vissen per jaar ik was nog in de roes van het vangen en zei daar doe wij een nacht over.
Toen ging er bij meneer een lichtje branden en hij werd wel heel leergierig nu ben (lees was) niet de broertste en legde hem het 1 en ander uit.
Wij bevoerde dit water iedere dag met 2.5 kilo boilies (eigen brouwsel)over een strook van 500 meter hier wat daar wat de eerste week na dit voor val ging het nog redelijk maar de tweede was rond uit dramatiech
Blijkt dat meneer iedere dag als wij werken waren lekker 8 uurtjes per dag op onze stek zat te kamperen hij wist hoelaat we voerde en dan was ie natuurlijk gevlogen .
nogmaals bedankt.
Groeten Leon
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

05-05-2004 18:10

gewoon lekker assosiaal doen
als er iemand aankomt en vraagt : al iets gevangen?
dan zeg ik : nee kben nog maar juist bezig en dan ff rond de vijver lope om zogezegd te gaan voederen 5 minuten naar het water staren en die mense druipe vanzelf af
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

07-05-2004 23:14

Sure dat je gillend gek wordt van een stel malloten die de boel bij elkaar schreeuwen en stampen.

Zelf een keer een sessie afkunnen breken omdat een "honden uitlater" zijn geliefde beestje niet in de gaten hield en deze door mijn net geknoopte lijn liep....tjakka haakje in de palm van mijn hand en lekker diep. Op de EHBO onthaakt. :cry: :cry:

Twee weken later zit de beste man op hetzelfde meer te vissen vlakbij mijn stek, ff overleggen dus.
Nee hoor opkan.... en andere krachttermen maakte mij duidelijk dat hij niet gesteld was in het delen van info.

Oke en kwaad dat ie was toen hij op twee lijnen tegelijk een fluiter kreeg omdat mijn lijn erdoorheen lag.
Tja dan kan je op een erg vriendelijke doch dringende manier ook je mond houden, binnenhalen, knippen en zijn onderlijnen netjes terug gebracht naar zijn tent. :D

Maar doe mij een heel klein plezier :D [b]rode vlag aan je tent[/b] van mij heb jij geen last.
't is stil aan de waterkant
jan van kranenburg

08-05-2004 01:37

Wat altijd werkt als een stuk ongewenst onbenul met hond of niet, een ouwehoer -praatje komt maken is even je gulp openen en je in ruste zijnd .....deel tonen, eventueel gevolgd door de opmerking "leuk dat je even langs komt of zo".

Ik garandeer dat die ongewenste bezoeker, mogelijk na het plaatsen van enkele krachttermen, subiet opkrast. :D

In bepaalde gebieden, hier en daar al genoemd op dit board, kan dit averechts werken, maar ja, daar ging je toch al niet vissen of zeker niet in je uppie!!
Dus dan is geschetste aktie overbodig.

Schat wel de bewuste persoon goed in. Je kan nl. ook een P.V. voor schenning van.. aan je broek krijgen.

Nog makkelijker is; trek je niks van aan, en vis gewoon verder.

mvg

Jan
gerrit koop

08-05-2004 09:02

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

08-05-2004 11:57

[quote="jan van kranenburg"]Wat altijd werkt als een stuk ongewenst onbenul met hond of niet, een ouwehoer -praatje komt maken is even je gulp openen en je in ruste zijnd .....deel tonen, eventueel gevolgd door de opmerking "leuk dat je even langs komt of zo".

Ik garandeer dat die ongewenste bezoeker, mogelijk na het plaatsen van enkele krachttermen, subiet opkrast. :D



Mag je hopen dat hij opkrast :oops:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

08-05-2004 12:22

en hopen dat hij er niet OP krast............
CarpeR Diem
Andries Jacké

08-05-2004 13:00

[quote="jan van kranenburg"]Wat altijd werkt als een stuk ongewenst onbenul met hond of niet, een ouwehoer -praatje komt maken is even je gulp openen en je in ruste zijnd .....deel tonen, eventueel gevolgd door de opmerking "leuk dat je even langs komt of zo".

Ik garandeer dat die ongewenste bezoeker, mogelijk na het plaatsen van enkele krachttermen, subiet opkrast. :D

In bepaalde gebieden, hier en daar al genoemd op dit board, kan dit averechts werken, maar ja, daar ging je toch al niet vissen of zeker niet in je uppie!!
Dus dan is geschetste aktie overbodig.

Schat wel de bewuste persoon goed in. Je kan nl. ook een P.V. voor schenning van.. aan je broek krijgen.

Nog makkelijker is; trek je niks van aan, en vis gewoon verder.

mvg

Jan[/quote]



Dat gaat een leuk uitje worden Jan over 2 weekjes hahahahaha. Jan ik bel je volgende week even. Ik moet met met mijn baas even regelen wanneer ik vrij kan krijgen. hij is al op de hoogte.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

08-05-2004 13:36

Ken wel meerdere wateren waar dat niet werkt en je op die manier juist een praatje , of iets anders :-? ,in de hand werkt.

Gr. Raymon
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-05-2004 22:46

[quote="jan van kranenburg"]Wat altijd werkt als een stuk ongewenst onbenul met hond of niet, een ouwehoer -praatje komt maken is even je gulp openen en je in ruste zijnd .....deel tonen, eventueel gevolgd door de opmerking "leuk dat je even langs komt of zo".

Ik garandeer dat die ongewenste bezoeker, mogelijk na het plaatsen van enkele krachttermen, subiet opkrast. :D

In bepaalde gebieden, hier en daar al genoemd op dit board, kan dit averechts werken, maar ja, daar ging je toch al niet vissen of zeker niet in je uppie!!
Dus dan is geschetste aktie overbodig.

Schat wel de bewuste persoon goed in. Je kan nl. ook een P.V. voor schenning van.. aan je broek krijgen.

Nog makkelijker is; trek je niks van aan, en vis gewoon verder.

mvg

Jan[/quote] eeeeuuuhhh...het gaat toch wel goed met je he Jan :roll: ???..begin nu toch wel hevig te twijfelen of ik je nog wel wil meeneemen voor een dagje vissen :wink:
gr
Hans Brinkel
Rob Dougan

11-05-2004 11:52

Aan GUIDO BERKMORTEL

Schaf eens als de BLIKSEM een ONTHAAKMAT aan!!!!!!!!!
zie avatar
Ik zou het VLIEGEND SCHIJT krijgen van vissers die ZONDER ONTHAAKMAT bezig zijn
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

11-05-2004 12:34

Hoe deed je dit zelf dan als je laten we zeggen zo'n 15 jaar geleden een karper ving,had nog nooit iemand gehoord van een onthaakmat!

Plus het feit dat Guido op zijn knieen in het GRAS zit,vind ik niet dat je zo hoeft te reageren!

Kijk een onthaakmat is een zeer goed middel om een vis op neer te leggen maar denk dat een zachte ondergrond ook goed kan voldoen.

Hoofdzaak is dat je voorzichtig met de vis omgaat en GEEN onnodige risico's neemt mbt de gezondheid vd vis.
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
frank boerboom
Berichten: 54
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: duiven, gelderland

12-05-2004 00:20

dennis

alle kijkers kun je toch niet tegen houden. Ze kwmane laatst bij me aan het water was aant n8vissuh en hebben ze me boot effe `geleend ` op effe te gaan varen. Dus helemaal zul je niet krijgen. Wat wel kan is praten met de voorkant van de tent dicht en dan praten zijn ze zo weer weg help echt
Rob Dougan

12-05-2004 11:06

Robin,
Ik vis 7 jaar op karper en had van het begin een onthaakmat, zelfs voor ik karperstokken had
Ik vind een mat echt nodig, iets wat je MOET hebben, zoals iedere karpervisser ook een hengel heeft
En het mag nog gras zijn, wat als die kerel nu gaat vissen op steen ondergrond en heeft geen mat, legt ie ze dan ook op de grond????
sorry ik heb er geen begrip voor
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

12-05-2004 14:53

Rob,

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat je relatief nog maar 'kort' op karper vist.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de onthaakmat iets is van de laatste 10-15 jaar en er daarvoor had er nog nooit iemand van gehoord.

Als die jongen op de stenen zit mag ik toch wel hopen dat ie inderdaad voor een betere ondergrond zorgt,bv in de vorm van een onthaakmat.
Ik schreef ook dat de gezondheid van de karper NIET in het geding mag komen.

Maar ik denk als je voorzichtig bent met een karper,vinnen netjes langszij,zachtjes neerleggen,nat houden dat dat heel goed kan op een zachte(gras) bodem.

MVG Robin
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....