Vissessie plannen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

19-12-2003 12:40

Klaas,

Terugkomend op je probleem...
Waarom vangt stek 2 wel en stek 1 en 3 niet...
Hengel 1 leg je op een diepte van 3 meter, maar zoals jezelf al beschrijft komen de vissen vanaf 6 meter diepte en waarschijnlijk ligt er een stenen muurtje van de ondergelopen weilanden...

Ik hoef jou niks uit te leggen wat een stenen muurtje kan betekenen onder water, maar zelf denk ik dat de vis op een diepte van 6 meter aast!

Er zijn al een aantal mogelijkheden voorgedragen, waaruit je kan bepalen of de vis van links en rechts komt, maar goed... je wil meer!
Ikzelf denk dat de vis op de weilanden zo zijn eigen vaste voedselroutes heeft, oftewel de trekroutes. Deze route komt in ieder geval langs jouw stek op 6 meter en langs het muurtje.

Ben je al met de dieptemeter over de stek gegaan en gekeken waar het muurtje naartoe loopt? Ik neem aan dat het muurtje niet 1 rechte lijn is en dat er door de jaren heen het een en ander is afgebrokkeld. Misschien kan je eens in kaart brengen hoe de muur loopt, waar gaat hij naartoe. Probeer dan voor de muur te gaan vissen met zowel je linker als rechterhengel! Houd een ruimte van 150 meter afstand tussen beide hengels.
De hengel waar je vooralsnog je vis mee hebt gevangen haal je een 35 meter terug van het muurtje vandaan, waarom?

Als de vis van links of rechts komt zal je ze opvangen met je buitenste hengels, alle vis die niet langs de muur aast maar met de school meezwemt en aan de buitenkant blijft, kan je nu proberen te onderscheppen ,et je middelste hengel.
Als je dan middels een V je voer vesrpreidt over een behoorlijke oppervlakte kan je de vis aan het azen houden in de door jou met voer afgebakende sector!
De vis zal gaan azen op jouw voer en mocht je een vis prikken zal de rest van de azende vissen niet niet gelijk vluchten omdat ze al wat verspredier van elkaar azen.
Als je je voer op 1 hoop gooit en je haakt een vis, dan zal vanuit zijn schrikreactie de andere vissen ook schrikken met as gevolg dat de vis van je stek gaat...
Door verspreid te voeren is het de bedoeling om de vis op een espreider gebied te laten azen en doordat je je hengels als hierboven aangegeven uit heb tliggen bestrijk je een groot gebied van waar de azende vis zich ophoudt!

Een notenmix kan ook erg goed helpen om de vis goed op je stek te laten azen, ik heb nog wel wat liggen voor je!

Marijn
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

19-12-2003 13:04

Marijn,

De vangende hengel verplaatsen? Altijd een risico, maar ja, misschien loont het :smile:

Groeten,karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 13:10

Marijn,

Goede uitleg hoe en waarom.

Zelf heb ik nog een ander idee. Is een combinatie van verschillende mogelijkheden.

Tracht het vanavond in te voeren. In elk geval wil ik trachten iets aan steeds die ene vis te doen. Is het er steeds 1? Pilot vis, volgens LdB. Of wordt de rest verjaagd? zoals Marijn schrijft.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

19-12-2003 13:51

De vangende hengel verplaatsen is inderdaad een risico en wordt natuurlijk niet veel gedaan,
maar waarom ik juist opper om de vangende hengel te verplaatsen is om een duidelijker beeld gaan creeëren voor onszelf over de trekroute van de vis.
Ik wil graag proberen om te ontdekken wat er zich onder water zich afspeelt!
Waarom aast de vis alleen op de vangende hengel, waarom alleen tegen het stenen muurtje...
Door de spreiding van de buitendste hengels te veranderen proberen we de vis die van de buitenkant van de voesrtek komt aanzwemmen op te vangen. De vis die daar doorheen weet te komen, gaan we proberen op te vangen met de middelste hengel.
Deze hengel komt wel een stuk van de muur te liggen en ligt het liefst even nét buiten de voerstek.
Wat Rene ook al meldde, de grote vissen houden zich toch vaker op buiten de voerstek en zullen een 'verdwaalde' boilies echt wel oppakken.
De overige (vaak kleinere) karper zal zich vol op het voer storten en zich helemaal volvreten!
Uiteindelijk zijn wij op dit meer gekomen om toch die 50-er van dit meer te trekken.

ikzelf merk in mijn visserij dat wat gisteren goed was, vandaag niet goed hoeft te zijn.
hiermee bedoel ik dat wat op het ene moment goed vangt, de juiste techniek, tactiek, aaspresentatie, rig, boilie, enz.dat hoeft op een ander water of op hetzelfde water onder dezelfde omstandigheden niet net zo goed te vangen als de vorige keer.
ikzelf verander regelmatig iets aan mijn aaspresentatie, rig, onderlijn of wat dan ook.. Vaak op gevoel en soms omdat ik denk dat iets gaat werken, dan is het leuk om te zien dat het gaat lukken.
Zo ook de vangende hengel verplaatsen, kijken wat er gebeurd... Wat als de 3 hengels nu allemaal niks vangen?
dan kan je eruit opmaken dat de vangende hengel op een hotspot lag en dat de vis juist daar aast, maar waarom azen ze 50 meter verderop, tegen dezelfde muur dan niet???

met dit soort informatie kan je juist weer verder, is het inderdaad maar 1 vis die op de stek komt, of zijn het er meer en schrikken deze dus af zodra er een vis geprikt wordt...

Met informatie zoekende groet,

Klaas, wat komt er dit keer weer bij om over na te denken?
Steeds als ik denk, he daar is het antwoord, of daar heeft iemand het antwoord gevonden, verander je de situatie weer..
maar goed, zo blijft het leuk!

Wordt er nog wat gevangen mannen? Hier gaat het beter en beter, de vis begint nu te aze op de boilies en vannacht mocht ik een schitterende 34 ponder landen, schub weltevertsaan!
ook de knollen deden vrolijk mee, 4 stuks in totaal tot 20 pond, 1 op de noten, de ander op de boilies!
Zou het vele voeren nu toch zijn effect gaan krijgen?

Waar blijft John nou... Hij zit toch niet aan te pappen bij zijn Franse collega's?

JOHN, IK WIL MIJN KOFFIE!!!
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

19-12-2003 14:04

Mijzelf lijkt het nog te vroeg om uitgebreid hengels te gaan verplaatsen. Na 2 vissen kun je toch geen conclusies gaan trekken?

Aangezien het stuk afloopt in de richting van het muurtje kan het zijn dat de vissen net op dat stuk recht op de muur afzwemmen (wellicht een haaks staand muurtje/object/afwatering) en dan over de muur het weiland opzwemmen en zich daar meer verspreiden om te azen. Doordat je de vissen reeds onderaan het weiland opvangt kunnen deze niet verder trekken. Als ze zich op het weiland verspreiden dan heb je minder kans op verstoring.

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

19-12-2003 14:28

Jurgen,

te vroeg...?

Zoals ik al beschreef, ik wil uitzoeken waarom de vis juist op die plek aast, waarom krijgt klaas geen run op zijn minder ver en minder diep gelegen hengels? Is het de diepte?

Door de hengels zo vesrpreid te leggen, wil ik erachterkomen waar de vis vandaan komt, dat is op deze manier vrij gemakkelijk te achterhalen.

Zoals Klaas al zei, het muurtje, zijn stek, ligt al aan de oever van de overkant, een groot gedeelte achter het muurtje zal waarschijnlijk niet bestaan.

Wat ik beschrijf is een idee, in ieder geval een manier zoals ik het zou gaan proberen! Betekend niet dat dit DÉ manier is om de vis te vangen!

Dat er azende vis op de stek komt, moge duidelijk zijn, maar de vraag is.. waar komen ze vandaan?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 14:44

Heren,


Middelste stek brengt vis. Zowel links als rechts van de stek een obstakel in de vorm van de resten van een muurtje.

De stek brengt om de paar uur een vis / aanbeet op. Of ik verjaag de vis of het is er steeds maar 1. In elk geval heb ik een trekroute en de vis is geïnteresseerd in mijn aas.

Ervan uitgaand, dat ik geen concurrentie heb..

Ik ga de truuk met de hennep uitvoeren. Een liter of 5 hennep verspreiden over een 100 bij 100 meter. Daarbij een 2 kilo bollen. Vissen doe ik hier in elk geval minimaal 24 uur niet. Ik ga proberen te bereiken dat ik of meer vissen op de stek krijg, of het vertrouwen vergroten.

Vervolgens ga ik verkassen naar 1 van de 2 reeds bevoerde stekken. De 2e nacht voer ik nogmaals de stek bij het muurtje. Alleen bollen. Geen hennep meer. De 3e nacht er weer vissen. Op de manier zoals Marijn omschreef. De 3e stok? Op een nieuwe stek met een handje ballen erbij.

Kan dat niet, ivm concurrentie verkas ik zodanig, dat mijn middelste hengel of linker of rechterhengel wordt. Wel zo, dat het muurtje geen onoverkomelijk obstakel wordt.

Op de nieuwe plek ga ik dan op 3 stekken min of meer instant vissen, in de hoop nog een stek te vinden, waar vis af komt.

Is dit niet mogelijk door de omgeving bijv, blijf ik zitten, maar ga 3 totaal nieuwe stekken bevissen, zeker niet bang om echt diep te vissen (indien mogelijk tot 20 meter? Ook kwamen ineen van Cassien vissen van zo diep). Wel vermijd ik het de middelste stek te verstoren.

Hier ga ik pas na 24 of misschien wel 48 uur weer vissen.

Wel blijf ik ten alle tijden 2 opties, dmv voerplek(jes) 1 of 2 kilo, open houden.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 14:45

O ja,

blijft nog Stefan, dioe om de hoek wil vissen.


Ik heb een idee. Kom er later op terug.

Ben aan het spijbelen.

MVG

Klaas
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

19-12-2003 14:50

En ik schreef alleen dat ik niet zo snel aan de vangst van 2 vissen conclusies zal verbinden, zoals bv. dat het om een hotspot zou gaan. Je hebt 14 uur gevist en 2 vissen gevangen, dat zijn toch veel te weinig gegevens om toeval uit te sluiten? Ik zou het nog even aanzien en komen er meer vissen op die hengel en niks op de andere, dan zou ik hengels gaan omleggen.

Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk! :smile:

Groeten,karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 15:27

Misschien niet chronologisch en een beetje what if, maar waty stikt het? Het gaat om de grote lijnen. In detail is haast niet te doen.

Situatie:

Stek gevonden, waarschijnlijk 1 van de weilanden. In elk geval over een kleine 300 meter breed en ongeveer even zolang langzaam aflopend stuk, zonder al teveel obstakels en troep. Je vist op 3, 5 en 6 meter. Tegen de “randen van het weiland. Waarschijnlijk de resten van muurtjes.

Per plek gevoerd over een strook van 100m, 50 meter voor en 50 meter na je plek zodat er een overlapping is ontstaan.

1e hengel 100m uit de oever, schuin naar links. 3 meter

2e hengel bijna recht uit op 300m. 6 meter

3. Hengel schuin naar rechts, 200 meter uit de oever. 5 meter.

Jurgen,

Het is sowieso geen wedstrijd. Wat ik zelf doe is ene oor in en opslaan wat ik denk te kunnen gebruiken.

Maare

"We vissen hier nu 48 uur, ongeveer dan.
Hengel 2 heeft 4 vissen op de kant gebracht. Om de 6 a 7 uur was er een beet. Mooie vissen. We “voelen” dat er meer in zit.

Hengels 1 en 3 geen piep.

Zijn we tevreden? Kan er meer uitgehaald worden? Hoe? Wat kunnen we doen en het belangrijkste waarom? "

't zijn allemaal maar veronderstellingen he.

Vond zelf wel een aardige: Wat vandaag goed is etc...


Maar het op de stek blijven zitten en vandaaruit een weekend 3, 4 0gf 5 verschillende plekken bevissen werkt dus wel. Da's dan mijn werkelijke ervaring

Mocht er iemand ander ook een probleem hebben? Roept u maar.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 15:41

beetje niet goed geknipt en geplakt. Sorry, krijg je ervan als je in de baas zijn tijd bijbeunt.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-12-2003 17:30

Mannen, ik heb een heel serieus bericht gekregen van Maurice

Met mijn ULO-frans heb ik het volgende kunnen ontcijferen:

Samen met een paar vriendjes is zijn zoontje van nét acht jaar vanmiddag gaan vissen bij de uitmonding van de rivier, jullie weten wel bij de restanten van het spoorweggetje.
Aangemoedigd door de goeie vangstberichten wilden ook zij hun geluk proberen op Le Carpe. Normaal gesproken gaan ze alleen onder ouderlijk toezicht vissen, maar door drukte enzo zijn ze aan de aandacht van de ouders ontsnapt.
Tijdens het vissen – met brood – heeft één van de zwanen ( zie de sfeerfoto’s)op

http://members.ams.chello.nl/hjonge/sfe ... index.html

een stuk brood ingeslikt, en daarmee de haak in zijn keel vastgekregen.
Maurice is ten einde raad, want “Le Cygne” is één van de mooiste verschijningen op het meer. De dorpsbewoners van X zijn ten einde raad, Maurice schaamt zich enorm en vraagt nu hulp aan zijn Hollandse vrienden.

In het dorp is een dierenarts aanwezig en ook al gealarmeerd, maar in het donker kunnnen ze nu niets uitrichten. De enige boot is die van Pierre en Maurice, geen motor,van hout, dus niet snel genoeg. De kunstaasvissers hebben hun boten uit het water en het ziet er naar uit dat ze pas morgenmiddag weer het water opgaan. ( zij wonen overigens in de stad).

Maurice ziet het als een morele plicht de zwaan te helpen, zouden wij ook gedaan hebben denk ik.
Kunnen jullie daar morgenochtend bij dageraad misschien een reddingsactie opzetten, met de Zodiac, sterk en zeer wendbaar, moet zoiets mogelijk zijn.
Wellicht dat John e.e.a. kan coördineren?
Kunnen jullie onderling overleggen?

Marijn en Rob, mooie vangsten, mooie foto’s, maar dit gaat even voor, graag begrip.

Henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 18:27

Henk,

Ik ken 1 meer met nog 9 levende eenden. komt omdat het meer 75 meter (eerlijk uitgepast) buiten het jachtgebied ligt.

Dus een Frans meer met zwanen? Je suis la. a huit heures?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-12-2003 19:11

Klaas,
De Zwaan staat in hun dorpswapen, dus je kunt wel indenken hoe Maurice zich nu voelt..
Inderdaad, rond de klok van acht uur moet e.e.a zij beslag krijgen, maar ik wacht nog op reacties van de anderen.
John moet nu al zo een beetje zijn aangekomen, maar ik denk dat ie deze noodkreet pas later op de avond zal lezen.
Met spannende en afwachtende groet,
Henk
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

19-12-2003 20:06

Bon soir,

Klaas, liggen alle hengels tegen dat muurtje?

Indien niet zou ik zeker eens proberen uit te zoeken waar dat muurtje vandaan komt en waar het heengaat. Ivm natuurlijke aasplaatsen van de karpers lijkt me dit een meer aangewezen plek dan bv het grote vlakke weiland. Uit de ervaring met zulke wateren vermoed ik dat op de grote vlakke stukken weinig voedsel te vinden is. In ieder geval lang niet in die concentraties als bv op zo'n muurtje of ander obstakel. Kijk maar eens op Henk's site naar die stronk. Dit zijn vaak stekken waar een 'maagdelijke' karper zal komen azen, vergeet niet dat ook dit een vorm van conditionering is. Marijn opperde het idee dat het om dieptes ging. Persoonlijk twijfel ik hier een beetje aan. Tijdens een sessie op een vergelijkbaar water kregen wij beten van verschillende dieptes, tss de 4 en de 10 meter, maar wel kwamen ze allemaal van hetzelfde taluud. Overigens was toen ook op de dieptemeter duidlijk te zien dat op deze plek 'alle' vis samen lag. Waar we op de vlakke stukken hier en daar eens een vissignaal opvingen op half water, zag het schermpje, boven het taluud dobberend, zwart van de vissignalen.

Indien wel (alle hengels tegen het muurtje)
zou je kunnen stellen dat de karpers in hun trekroute ergens tss hengels 1 en 3 bij het muurtje komen. Als ze het muurtje volgen over de gehele lengte ervan zou je ten minste op 1 van de twee al een indicatie van vis moeten gehad hebben. Maw, de vis komt van over de 'vlakte', vanaf eigen oever naar de overkant. Kan het dat de vis de vlakte oversteekt, komende van een andere natuurlijke aasplek? Het kan mss de moeite lonen om die plekken te gaan zoeken? Dat is, denk ik, wat ik zou doen.

Dan was er nog de vraag of het nu om telkens 1 azende vis (pilot vis) ging of dat er meerdere vissen van de partij waren maar verjaagd werden.
Mijn insziens ging het om een pilot vis. We hebben het over een maagdlijk water, dus mss wordt de stek wel even verstoort door het wegvangen van een vis maar ik denk dat dit op zo'n water maar van korte duur is. De vissen leggen de link 'vluchtende soortgenoot'/rigs nog niet (ook volgens LdB). Ik baseer me hierbij ook op het witvissen en enkele observaties. Hiervan uitgaand zou Klaas zijn poging, om mbv hennep meer azende vis op de stek te krijgen, zeker zijn vruchten moeten afwerpen.

Dit zijn zo even enkele bedenkingen van mijn kant.

Henk, ik kom om acht uur met Klaas mee. Au Secours! Die fotoos komen wel op hun tijd.

Au revoir mes chèrs amis.
Rob.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-12-2003 21:08

Rob, even tussen neus en lippen door, de afgelopen dagen heeft het behoorlijk geregend, ik weet niet niet of stroming en watertemperatuurdaling een rol in het verhaal kunnen spelen.
We hebben het inderdaad over een redelijk maagdelijk water, met een door de wol ( de natuur) geverfde karperpopulatie.
LdB aanhalen/ervaringen toepassen oké lijkt me.
Overigens ben ik ook benieuwd naar de mening van Marijn "de Notenman". Hij heeft behoorlijk succes met zijn visserij.

Iemand al iets gehoord van John?
Rob en Klaas, toppie, in principe bij de plek van de oude spoorweg om acht uur.
Maurice heeft ervaring met zwanen, dus die gaat zowieso mee.

Groetjes,
Henk
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-12-2003 21:26

Henk,

dierenleed is onnodig leed, count me in. Heb op een blauwe maandag ook een paar keer meegelopen met de dierenambulance.

Ik zal het grote schepnet meenemen, hij is fijnmazig dus als we em daarin vangen dan kan hij zichzelf ook niet beschadigen, zorg ik ook wel voor de onthaakmat om de zwaan op te "onthaken", arm dier heeft al genoeg geleden..

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-12-2003 21:45

Oké Stefan, In ieder geval ook een ervaren "opstapper" erbij!
Probleem is dat ik nog niets heb gehoord van John. Ook weet ik zo één,twee,drie niet wie er behalve Michel een goeie boot heeft om op te stappen.
Marie-José van de dierenpoli durft niet mee te gaan morgen, maar alles is er klaar voor.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-12-2003 22:22

Heren,
allereerst gaan we de zwaan vangen voor deze keer zullen we de regels moeten breken breken en hang ik de 7 pk Johnson achter mijn 'zodiacje" Stefan met zijn grote schepnet erbij en ik weet zeker dat wij die KLM-er te pakken krijgen.

Marijn, een vangende hengel op een vreemd maagdelijk water op dag drie van de veertien verplaatsen?!?!?!?!?!?!?! JIJ HEBT LEF of bent niet helemaal helemaal lekker.

Die hengel blijft in mijn optiek liggen.
Experimenteren met de overige hengels o.k.

Rob, pilotvissen ?? Zou kunnen gezien de tijdspanne tussen de vangsten.Zullen de grotere volgen nietwaar waarom anders pilotvissen genoemd.
Stekverstoring?? Daar geloof ik niet in.
(Voorbeeld aanbeet, run , aanslaan , korte dril, losschieter, direct terug op plek ingeworpen, binnen de minuut, aanbeet, run,aanslaan, hangen en in het netje, zelfs gebeurt terwijl mijn maat een vis op minder dan 10 meter aan het drillen was!)
Let wel eveneens op redelijk maagdelijk water.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-12-2003 00:04

Ten aanzien van de reddingsoperatie het volgende plan;
Morgenochtend ter hoogte van de oude spoorweg, 8.00 uur verzamelen.
Michel klaar met de boot.
Stefan, Rob, Klaas en Maurice aan boord.
Marie-José klaar op de kant.
Het is een beetje moeilijk,maar als het goed is blijft een gewonde zwaan in zijn territorium rondzwemmen.
Met een beetje geluk kunnen jullie hem aan boord nemen, let wel op, hij kan behoorlijk tekeer gaan! Maurice zal hem oppakken en in bedwang houden, terug naar de kant en snel naar de dierenpoli. Volgens Marie-José komt het allemaal wel goed daarna.
Henk
jan van kranenburg

20-12-2003 01:53

Geen goed plan.
Zodiac is te klein voor 4 man en zich waarschijnlijk hevig verzettende zwaan.
Moet 1 hooguit 2 man worden en nog een beetje inpraten op Marie-Jose.
Voor wijziging van plan, svp snel zijn. Het is zo 08.00 uur!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-12-2003 07:58

Ik zal het doorgeven aan de rest, over 5 minuutjes zijn we bij mekaar.

mvg
stefan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-12-2003 08:53

Heren,

Was een beetje verslapen, daarom kon ik niet mee. Wat schetst mijn verbazing? Hij zwom voor me langs.

Met een heerlijk stuk pain de stok, ben ik naar het beest toe gegaan. Gelukkig liet ie zich lijmen en kwam op de kant.

Ondanks, da'k er toch benauwd van ben, heb ik hem gegrepen. Arm om het lijf en klaar. Gelukkig viel de schade mee. De haak zat niet vast, wel zat er een stuk lijn om de poot.

Ook zijn maatjes, kwamen erbij.

http://www.carpweb.nl/mod/uplink/linkfiles/Jpoeth6.jpg


Rob,

Durf ik wel. Ik heb nog ruim een week. De vis komt er voorbij. Door te voeren, kan het bijna niet minder worden.

Als je dan toch al in de "winning mood" bent lukt vaak alles. Kennen jullie dat? Ene keer alles proberen, nix schijnt te werken. Andere keer. Boem alles lukt.

MVG

Klaas
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

20-12-2003 09:53

:grin:

Klasse, Klaas!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-12-2003 10:56

Da's mooi Klaas, heel mooi, alleen heb jij blijkbaar een tweede zwaan geholpen.
Ik kreeg net bericht van Maurice dat de reddingsoperatie vanmorgen spectaculair is verlopen.
De Zwaan wordt op dit moment geopereerd en vanmiddag kan je foto's van de redding verwachten op de website.
Niettemin is iedereen in het dorp jullie zeer dankbaar.
Er wacht jullie nog een verrassing!
Groetjes,
Henk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-12-20 10:57 ]</font>