papagaaienbek?


Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

01-08-2003 20:56

Ik denk ook dat het door een snoek komt.
Er stond in de beet ook iemand met een vangst van een karper zonder staart.

De wond was hardstikke goed geheeld.
Als de wond in z'n eerste of tweede levensjaar gebeurt, dan groeit het nog aardig mooi dicht.
En te kijken naar de vis, is die echt al een paar jaartjes ouder.

Koen Workel
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

02-08-2003 11:10

Heej allemaal

wat is een bendhook?????
Enne dat slootje ligt langs de snelweg?
Mss komt het wel door vervuiling van de gassen ofzo. Je hebt toch ook in gebieden waar actief atoom is mensen die misvormden kinderen krijgen!

Greetz Melvin
Cor Blokhof

02-08-2003 11:38

Melvin,

Je hebt hem toch niet in de buurt van Tjernobyl gevangen ? :grin:

Groeten,

COr
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-08-2003 11:38

ja Melvin,
Je hebt een prachtige fantasie.
Daar moet je niet vanuit gaan, die gassen stijgen op en komen dus niet in het water.

En ja, misschien is er wel een gek die de wereld wil veroveren met een Atoombom.
Het kan zijn dat tie een ongelukje heeft gehad en dat de straling precies op die karper kwam.
Dat zou alles verklaren.

Nee Melvin,
Goed dat je meedenkt, maar ik denk niet dat het goed is.

Koen
joël van der lichte
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-08-2003 02:00
Locatie: Amsterdam

02-08-2003 11:40

Een benthook is een langstelige haak waar in het midden van de steel een knik zit van ongeveer 45 graden, dat weet ik niet precies. Maar het principe ervan is dat op het moment dat de karper het aas inneemt de haak zich door de benthook draait en de vis goed in de onderlip wordt gehaakt, dit gaat soms goed, mar heel vaak schampt de haak eerst de lip voordat ie prikt, op deze manier laat de haak veel verwondingen achter. Geen aanrader als je je vis zo ongeschonden mogelijk wilt terug zetten. Dit is wat ik weet over de benthook, andere vissers kunnen me verbeteren.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

02-08-2003 16:36

Euhm... een knappe vis is het in ieder geval niet.
En een boerenkarper is het ook niet.
Je kunt er wel gericht op vissen.... met 150mm boilies.

Het kan best wezen dat ie een haze-lip heeft, dat zie je wel eens op tv, bij van die arme aziatische of afrikaanse kindertjes.

Het kan natuurlijk ook zijn dat dit een ordinaire wond is geweest. Dat ie gegrepen is door een snoek(baars). Of dat deze vis het machtig interresant vond toen de slootkanten uitgemaaid werd....

Hoe het ook zij, wonden bij vissen helen vaak heel mooi. Vooral als er geen schubben in de buurt zijn!

Maar, hoe groot was ie eigenlijk??


MVrGr;

WouteR StegginK
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

20-08-2003 18:50

Wouter,

De vis was om en nabij een pondje of 8, ik denk zelf dat het "gewoon" is aangeboren, heb zelf ook een vis in mijn aquarium met een soort van boggel.

Maar de enige vraag die ik maar niet kan beantwoorden: hoe kan het in godsnaam dat daar een karper zit, en dan ook nog een spiegel!? :???:
Deze vis was de enige die ik aantrof in dat hele slootje.

Dat slootje ligd trouwens niet langs een snelweg maar een provinciale weg ofzo (ik weet niet hoe je dat noemd)

Robin

PS Ik heb deze vis eergister weer zien zwemmen, en azen.
_________________
De Brasemkoning

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: robin de ronde op 2003-08-20 18:51 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: robin de ronde op 2003-08-20 19:01 ]</font>
Gast

20-08-2003 21:09

Mssn in zn oude water veel gevangen en dat die gasten die um steeds vingen um zat werden en hem in dat slootje hebben gepleurd. :grin::D:D:D

met denkende groet pascal :razz:
Peter De Braeckeleer
Berichten: 7
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Antwerpen

25-08-2003 22:48

Robin,

vissen kunnen zulke afwijkingen hebben omdat ze in hun groei of wanneer het nog kuit was in contact zijn geweest met een teveel aan medicatie. Dit kan je soms zien bij koi-karpers in siervijvers.

Hoe die karper daar komt?
heel simpel. één of andere idioot heeft het ooit in zijn hoofd gehaald om hem op dat slootje over te zetten.

groeten

Peter
wie het kleintje niet eert is de grote niet weerd!!