Hoeveel Karpervissers,maken nog gebruik van een Logboek?


Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

15-11-2014 01:07

Leuk om te lezen, Al die ervaringen over wie nog wel log/blok/vlog't.. en wie niet meer schrijft.. of er nog gebruik van maakt of helemaal niet. Ik had niet verwacht zoveel reacties op deze topic te krijgen!! En hoeveel er Karpervissers er nog gaan reageren we zullen het zien waar het schip gaat stranden.... Er zitten zeker wel goeie punten bij die worden aangegeven over dat loggen..Discussiepunten zat dat zeker :wink:

Afg avond ff instand gezeten moest er even uit de drukte ontvluchten zeg maar :wink: . mocht een projectspiegeltje bijschrijven..en eindelijk is een met wat wilde schubben erop.. :) Dus mijn avond was weer geslaagd met 3 uurtjes vissen....zal proberen een foto toe te voegen als het me lukt met die aangepaste pixels..



Grts
Bijlagen
14112014730 (640x480).jpg
(212.75 KiB) 524 keer gedownload
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

15-11-2014 10:42

@Janet, Thanx voor je reactie.. :wink:

@Jan, De lat te hoog willen leggen. En daarbij moeilijke wateren uitkiezen,is natuurlijk geen garantie op succes..Dan kunnen o.a cultuurwatertjes, jouw je draai in je karpervisserij wel weer eens terug laten vinden? Ik gun het je,en daarbij ook een heleboel karpers :)

@Boudewijn,Zoals jij het beschrijft. Meerdere jaren bezig zijn op een bepaald water. En daardoor een goed overzicht krijgen waar de vis zich ophoud? In een bepaalde tijd van het jaar.. Daar heb je een goed punt..ze dus kunnen vinden zonder ze eerst te hoeven zoeken of te voeren.. :wink:

@Andries, Over het weer,de luchtdruk,de stand van de Maan. Tis maar net waar je waarde aanhecht als het om opschrijven gaat toch? Ik noteer het wel zo doe ik mijn dingetje..maar dat is ieder voorzich..Ik ga toch wel vissen zolang er geen ijs ligt. En daar doet me logboek of het weer helemaal niks aan. En onder die zogenaamde "slechte omstandigheden"die ter sprake zijn gekomen. wil ik wel toelichten: Dat het vaak in het voorjaar was.. Dat ik een bak van een vis mocht vangen..Het kan ook wel is te maken hebben met het aanbod van weinig natuurlijk voedsel in het voorjaar? Dan hebben ze gewoon honger en pakken ze alles wat eetbaar is.. zodra die watertemperatuur begint op te lopen na een koude winter.....
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.