Grote water of toch een putje?


Grote water of toch een putje?

Kanaal
11
20%
Rivier
6
11%
Groot meer
21
38%
Vijver
11
20%
Stads watertje
3
5%
Anders namelijk.
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 56
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-07-2011 09:57

Dan zul je het op dit forum flink naar je zin hebben!!




Op afstand ben ik er niet gevoelig voor! :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

14-07-2011 15:17

ik zit wat dat betreft wel een beetje te twijfelen, ik ben vorige week op de maas en de waal wezen kijken voor stekken en sinds dien voel ik er niks meer voor om hier op klein water te vissen.

ik vis nu 6 jaar op karper en ben begonnen bij ons op de dommel (redelijk grote beek) en op de stads (dorp) parkjes.
echter ben ik uitgekeken op de putjes, vele vissen worden gedubbled en de gewichten blijven tussen de 15 en 25 pond schommelen.
de beek bij ons komt uit in een grote plas en vervolgt aan de andere kant zijn werg weer richting het noorden. ik houd ervan om op deze "put" te vissen, en weet er altijd wel een vis te vangen.


misschien wordt het voor mij dus toch tijdt om op de rivier te gaan zoeken.... of op een van de wateren diein verbinding staat met de rivier.....
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

14-07-2011 20:26

Zo'n beetje alles wel eigenlijk, kleine putjes met heeel veel kleine karpertjes. Leuk om dingen uit te testen.
Maar ook dressuurputten en grote meren. De grote meren geven mij wel het meest voldoening merk ik, toch zeker wat karper betreft is het heel tof als je daar een plan op uitzet en alles blijkt te werken :) . Dat is echt heel tof.

Soms kan het ook erg irritant zijn om op groot water te vissen, zo heb ik ooit namelijk een sessie gehad die werelds had kunnen zijn.. op 2 nachten 12 runs krijgen, maar 2 vissen binnenhalen!! Dat is dan weer de andere kant van het verhaal.
Maar dat zou ook op klein water kunnen gebeuren. Ach ik lul maar weer wat raak :lol:
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

14-07-2011 21:10

Ik begin dit weekend eigenlijk voor het eerst op een groot kanaal. Helemaal nieuw voor me, mijn maat moedigde mij aan het eens te proberen. Hij heeft er erg veel ervaring mee. En nu dat we een paar dagen voeren moet ik echt zeggen dat ik steeds als we weer komen dat er goed leven in het water komt.... Krijg helemaal de kriebels maar ik zal geduldig moeten wezen tot het weekend.

Maar om een lang verhaal kort te maken, de uitdaging lijkt me erg mooi. Aangezien ik toch altijd op putjes "dressuur" water viste ben ik erg enthousiast.

Ik zal vertellen hoe het zondag AS is geworden (ik sta al te watertanden). 8)
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

14-07-2011 21:28

ik vis overal maar het mooiste vind ik toch de grote meren en rivieren
(en het kleine kolkje met een telescoop hengel ha ha ha :D :oops:)
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Sander Witteveen
Berichten: 168
Lid geworden op: 20-11-2010 19:43

16-07-2011 21:40

Eerst viste k altijd op kleine meertjes / vijvers... Maar sinds een tijdje ook op het kanaal, en dit trekt me dus echt wel.
De mooie (oude) brute vissen, dikke spiegels en de uitdaging om een stek te vinden.