Do's en dont's van het nachtvissen


Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

30-01-2011 22:58

Wat ik nu al een hele tijd doe is een " onthaaktang " ( Indien nodig ) op de rodpod leggen.
Dat scheelt een hoop zoeken, tassen die op de kop in de bivvy komen te liggen, en nog belangrijker je hoeft de vis geen seconde alleen te laten :wink:

Samen met mijn koplampje liggen ze altijd op de " hoofdbalk " van de rodpod. Wel makkelijk als ik alleen ben of als mijn vismaat in een behoorlijke roes verkeerd :roll:
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

30-01-2011 23:36

Do's

- Vuilniszak meenemen en je stek achterlaten zoals je m aangetroffen hebt.
- Reserve sokken meenemen, als je een paar hebt en die worden nat dan heb je een lange nacht.
- Reserve batterijen voor je hoofdlamp.
- Let op de windrichting bij het plaatsen van je plu of tent. Niks irritanter dan wind/regen in je tent.
- Geniet van het moment en de dingen om je heen. Nachtvissen is prachtig!
- Hoofdlamp in je jaszak of als een ketting om je nek. Als je gaat slapen.

Dont's

- Rotzooi achterlaten
- Met voorslag vissen als je niet precies weet wat je doet
- Maak jezelf niet gek met de tientalle geluidjes die je de eerste nachten vreemd zijn. Er is echt niemand.... :wink:
- Met schoenen op je stretcher slapen, dit geeft een grote bende. Leer jezelf aan om op slippers o.i.d. richting je hengels te gaan (het liesfst crocs)

Enjoy,

Niek
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

31-01-2011 12:50

Niet knikkebollen of ogen dicht doen....

....dan zie je je pennetje niet meer :wink:
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

31-01-2011 13:39

Do's:

- altijd meer dan 1 koplampje meenemen. Aangezien ik de batterijen never nooit check heb ik er eentje op
batterijen en eentje die je kunt opdraaien, nooit zonder licht komen zitten in de nacht!!
- altijd crocs meenemen en testen hoe je uit je bed komt en waar je je voeten dan zet, zo zet je de crocs
ook neer. leuk als je de linker en de rechter andersom hebt liggen ook, ga je echt hard op je plaat :oops:
(dus als je je maatje iets wilt flikken ooit...)
- fleece broek om in te slapen en altijd in iets met lange mouwen slapen, ook in de zomer met 30 graden.
Anders sta je met een hand te drillen en met de andere de muggen van je af te meppen in het donker.
- belangrijke spullen in het voorzakje van je stretcher of op een bivvytafel: telefoon,boilienaald,
stoppertjes,lampje e.d.
- altijd zorgen dat je een opgeladen telefoon op zak hebt.
- onthaakmat klaar hebben liggen met schepnetsteel naar je toe, maar minimaal 1m van je hengels af,
nooit op het pad van de tent naar de hengels dan is het krakkk...

dont's:

- op 100m van een hoge boom gaan nachtvissen terwijl je weet dat er onweer aankomt die nacht.
Gevolg was een lichtbal die je kant op komt en vlak achter je inslaat. zeker een kwartier een pieptoon
gehoord en weken last van gehad. Ik dacht heel even dat er een engeltje op mn schouder zat. :o
- kleding niet in orde hebben, te weinig aangetrokken, reservesokken thuis laten liggen. waterdichte jas
vergeten omdat het toch zo lekker zonnig is overdag.
- op korte afstand vissen en op kleine stukjes moeten drillen(niet naar links of rechts kunnen lopen) zonder
dat je toplood aan de hengels hebt hangen of de andere lijn slap legt. Gevolg alles in de knoop en een
hoop ellende.
- tegen opstakels vissen 's nachts, gewoon te dom voor woorden :o
- overmatig alcohol, lawaai of een klein feestje houden met vrienden en familie aan t water.
- met honger aankomen op de stek, lekker maaltje koken en is je gas leeg of aanstekers doen t niet :oops:
(kan je weer naar t benzinestation voor aanstekers of gamma voor gas)
- wc papier vergeten of nabij een wandelpaadje even de lading lossen, SHit ga weg hond!!! :oops:
- haasten om op je stek te komen, kan resulteren in vergeten spullen, bekeuring van oom agent of een
koprol met de trolley.
- rotzooi achterlaten
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

31-01-2011 17:55

- haasten om op je stek te komen, kan resulteren in vergeten spullen, bekeuring van oom agent of een
koprol met de trolley.


Ik denk niet dat ik de enige ben als ik zeg dat het vrijwel altijd haasten is. Als het water in beeld komt gaat alles een tandje sneller, steeds wat adrenaline extra heerlijk.
Catch them if you can...