De schijthouding sucks echt...


Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-10-2010 09:58

@hilco ea
weet je wat ik niet snap?
waarom jij ea mensen moeten afkraken?
jouw mening ok maar omdat ik wel graag met een vis op de foto ga doe ik dat om te laten zien dat ik ergens goed in ben?
jammer
Vis is vis
K. van den Herik

03-10-2010 13:17

ik weet niet hoe je schijt in de natuur Mart, maar ik zou eerst mijn ketelpak controleren voor je de stront in je nek flatst.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

03-10-2010 15:49

.1, Sinds wanneer vang jij wel eens vis?
.2, Niet altijd maar vaak heeft hij wel gelijk.
.3, Over smaak valt niet te twisten. 8)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-10-2010 16:02

''Een 20er verkopen als een 40er''

Offtopic

Is het zelfde als dat iemand blankt en zegt dat hij gevangen heef.

Dromen zijn echt en de werkelijkheid is een droom die niet onder ogen kan komen.

Oftewel,je eigen een gevoel geven. Hoe trots kan je zelf wezen?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-10-2010 18:14

Heb altijd 1 knie op de grond en een arm op de andere knie, vind dit prettig en mooi.
Maar iedereen moet zelf weten hoe die een foto maakt toch, als het maar visveilig gebeurd
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

03-10-2010 18:20

K. van den Herik schreef:ik weet niet hoe je schijt in de natuur Mart, maar ik zou eerst mijn ketelpak controleren voor je de stront in je nek flatst.


En weet je Klaas:
Al zit je tot je nek in de shit!!!

Je moet altijd je kop omhoog houden!!!
CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
K. van den Herik

04-10-2010 07:20

Jeroen 1 knie op de grond is niet "de schijthouding"

De echte schijthouding, 2 knieen naar voor en meestal het lichaam en hoofd zover mogelijk naar achter, is echt minder visvriendelijk, tenzij je natuurlijk je vissie eerst een 20 minuten uit laat rusten, zodat het beestje op zeker niet meer beweegt.

Iedr1 kan praten en doen wat ie wil, maar er is niets stabieler dan een man/vis foto waarbij het lijdend voorwerp wordt vast gehouden door iemand met 2 knieen op de grond en de kont op de hielen. Dit is de visveiligste manier, ofje de mooiste foto's krijgt? Doe daar je eigen topic maar voor.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-10-2010 08:32

Klaas ik weet wel hoe ge moet schijten hoor, 1 knie op de bril is zoooo onhandig :lol:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

04-10-2010 10:14

Klaas,

Ik doe persoonlijk ook veel schijthoudingen. Ik kan een dikke vis niet tillen met beide knieën op de grond. HAHA

Maar zonder gekheid. Welke houding je ook aanneemt, het aller aller aller belangrijkste is of de persoon die met de vis op de foto gaat goed weet hoe hij zijn vis moet behandelen. 9 van de 10 keer kan ik het zien/voelen aankomen dat de vis gaat spartelen als hij op mijn handen ligt, of als ik hem wil oppakken. Dan is het gewoon een kwestie van de vis naar de mat brengen en het spartelen opvangen.
Voorkomen is beter dan genezen zeg maar.

Groet
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-10-2010 10:38

Schijt in m'n nek? Ik poep altijd thuis Klaas. Als ik dat langs de waterkant doe, willen zelfs de ratten me geen gezelschap meer houden. En mocht ik in de beschreven houding poepen is dat ook geen probleem. Hier in Brabant valt poep loodrecht naar beneden, iets met zwaartekracht. Best handig, kun je altijd op vertrouwen.
Wat ik met m'n eerdere berichtje enkel zeggen wilde: op je knieën is echt niet de meest of enige visvriendelijke houding om met een vis te poseren. Tenminste niet als je over een normale motoriek beschikt.
De echte schijthouding, 2 knieen naar voor en meestal het lichaam en hoofd zover mogelijk naar achter

Als je 't zo stelt, ja, dan is de controle ver te zoeken...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-10-2010 11:01

Zo mannen ga er maar op oefenen. Om examen af te leggen zal men eerst 15 kg aan drollen in moeten leveren :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

04-10-2010 11:34

En als je nou een vis vangt en ook heel nodig moet schijten?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
K. van den Herik

04-10-2010 11:41

dat bedoel ik Mart,

spuit 11 geeft ook weer water zie ik... ff lachen hoor, zal eens serieus zijn.


Even voor de duidelijkheid:

Afbeelding

zo gaat prima

Afbeelding

Deze ook, komt omdat het gewicht naar voren is gericht. De stabiliteit neemt al af...

Afbeelding

Hier is de vanger al zo ver uit het lood zeg maar, da wanneer de vis wil gaan spartelen de kans reeel is, dat je los moet laten.


Afbeelding

Schijnt grappig te zijn. Rest my case....
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-10-2010 11:53

Zou wel voor je de foto laat maken je broek laten zakken komt je houding zeker ten goede.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

04-10-2010 12:12

Kiijkkk dat verandert de zaak.
Dan doe ik een soort van semi-schijthouding ala Jacco :lol:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-10-2010 12:36

Zit altijd vrij stabiel op de pot.

In een emmertje schijten zal dat dan ook wel zijn. :wink:

Afbeelding
K. van den Herik

04-10-2010 12:39

jammer dat het water leegloopt....

3 keer raden begint met A
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-10-2010 16:07

@k.vd.herik.
kijk dat is nou eens een goed onderbouwde reaktie.
ikzelf zie het probleem niet van gehurkt zitten snap wel wat er bedoelt word maar heb nog nooit een vis laten vallen.
schitterende vis trouwens die spiegel(2e foto)
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-10-2010 16:51

ok, ook mijn mening maar ff ventileren...

ik begrijp de insteek. ik snap ook dat het ten bate van de vis is om op de knieen te zitten ipv gehurkt of de grote boodschap houding.

toch ben ik van mening dat het steeds maar verder en verder gaat met het eren en status aparte geven aan een vis.

begrijp me niet verkeerd, de karper is bij mij ook een geliefd beest.

onthaakmat ben ik voor

zakken ben ik tegen

maar je kan ook te ver gaan met allerlei ongeschreven regels aan de mensen voor te leggen..

probeer anders middels een petitie aan SVN dat bep. ongeschreven regels voorgelegd worden en ingevoerd worden.

bijv: onthaakmat gebruiken en zo.. zolang dat niet verpicht is,kan iedereen wel vinden wat ie wil,maar degene die het niet doet hoeft zich er echt niet aan te houden hoe boos een andere visser ook kan worden..

wie weet wordt deze "nieuwe ongeschreven regel" dan ook een feit? :roll:

regel 3.4.2 tijdens het fotograveren van een gevangen karper dient de vanger zich voor de onthaakmat op te stellen zittend op de knieen om zodoende maximale bescherming aan de vis te bieden.

regel 3.4.3 een karpervisser is ten aller tijde verplicht gebruik te maken van een onthaakmat (ook bij een brasem) :lol:

verder vind IK het persoonlijk allemaal onzin.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-10-2010 17:08

Ik ga er altijd gewoon bij liggen zie bijlage

Plus dat ik de schijthouding niet kan :P :lol: beetje zelfspot. Donder al om zonder vis in mijn handen.. Behalve in het water, maar dan maakt het ook nog eens minder uit.

Het is te begrijpen dat je het langer vol houdt met je armen op je knieën. In hoeverre dat nodig is, paar plaatjes en gaan. En Oh ja, daar komt het perfecte magazine plaatje weer. FF kijken, niet goed? Nog een keer schijten dan maar.. Wordt die vis alleen maar rustiger van, dat zuurstofgebrek. Je kunt ook naar de sportschool, sterker worden..

Heb het de laatste keer in Frankrijk ook weer genoeg gezien:

Onze Rotterdam Hooligans moesten keer op keer kijken of de foto wel mooi was terwijl de vissen in de brandende zon lagen te stuiteren in een bijna waterloze cradle. Nog verder naar voren houden kerel.. Is goed voor de vis, eh foto. Want de vissen boeiden jullie niet ( "kutzooi, weer een kleintje" hebben we meermaals moeten aanhoren", Nu was wat hunnie gevangen hebben daar wel erg bizar, 5 dertigers, voor de rest alles kleiner. :P) Had toevallig wat plaatjes genomen van ze..
Bijlagen
Rotterdamse Hooligans JONGUH.jpg
(157.61 KiB) 584 keer gedownload
Plesmanlaan 23(1).jpg
(126.43 KiB) 584 keer gedownload
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-10-2010 17:56

Schijthoudingmensen zijn ook nog eens bang van vieze kleren. Staat niet mooi op de foto.

Ze onthaken ze zelfs al poepende, anders moeten ze weer droge kleertjes aan :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

04-10-2010 19:24

Mijn mening is btw altijd gefundeerd Ben. Ik praat uitsluitend en alleen over zaken die ik ken/weet/heb meegemaakt. Dat is ook de reden dat ik stellig kan zijn.

Moest ik een keer iets niet weten, zal ik erom vragen. De tijd dat ik nooit naar een ander luister ligt alweer een jaar of wat achter me, zelfs dat heb ik meegemaakt.

Zoals je kan zien dacht ik altijd alwel dat schijt houding zou sucken, heb het nui ook geprobeerd en... inderdaad sucks.

Geeft niet als jij denkt dat je dat moet doen en als jij het mooi vind dooeeeeen...

Ik hou ook niet van zakken Michel Tja, maar een karper inde zak heb ik tegenswoordigs een stuk minder moeite mee. De zakken vroeger waren 1 meter breed en 2 meter diep. Tegenwoordi zijn ze andersom plus 2 bevestigingspunten. Toppie, lijkt wel door vissers verzonnen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-10-2010 23:39

heel leuk die foto van mij klaas,wat wil je hiermee bewijzen dat deze vis nu heel hard gevallen is,of trek ik zon bek omdat de vis spartelt en ik hem gewoon naar de mat toe breng ? in mijn leven heb ik weet ik veel hoeveel vissen gevangen.en nog nooit heb ik er 1 door toedoen vanuit de hurk stand laten vallen of beschadigen.je heb namelijk ook mensen met een zwakke onder rug die als ze een vis met de knieen op de grond tillen ze 2 dagen last hebben,waarvan ik er dus 1 ben.tevens heb ik een mat van een dikke 8 cm.laten we zeggen dat we jouw van 1 hoog naar beneden gooien op de stenen.of laten we jouw van 1 hoog naar beneden gooien op een luchtkussen.denk dat je me wel begrijpt of niet.al dat gedoe over onstabiliteit.je heb mensen die kunnen koord dansen en je heb mensen die nog niet eens kunnen fietsen.laat ik het hier maar bij houden.

ps : of dit een zo vriendelijke vis foto is klaas ? Afbeelding
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

05-10-2010 00:24

Waarom zou die onvriendelijk moeten zijn dan? En maak de foto hoe je zelf wilt, wees iig zeker dat je onhaak mat eronder ligt.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2010 00:27

Een vis van aardig wat Kilo's laten rusten op eigen gewicht is nooit goed

Leg een dikke vent op zijn buik en die gaat ook kapot.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust