Homepage Karperwereld online


Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-09-2010 09:39

Ik wiste per ongeluk mijn vorige bericht, omdat ik het wilde aanpassen.

Ik zei: Klaas, amen. :D
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2010 11:03

Ik denk dat als je mijn antwoord goed leest je wel weet wat ik bedoel, nogmaals, er zijn putten waar je precies een plek wordt aangewezen op de vierkante meter met vanggarantie, er is toch helemaal niemand die dit vissen vindt?

En dat bepaalde discussies op z'n tijd de kop opsteken komt door het verloop op het forum, voor nieuw aangemelde leden is dit voor het eerst dat ze over btw's kunnen discusseren.
Daarom is het misschien beter om iets zinvol bij te dragen ipv een zinnetje uit z'n verband te rukken, mensen maken steeds sneller de stap naar Frankrijk, misschien ligt daar een mooie taak om ze tegen teleurstellingen te beschermen.
En nogmaals, ik heb niks tegen btw's, voor mensen met weinig pionierszin en weinig vrije tijd is het een prima oplossing, maar er zijn er die gewoon niet deugen, als je dan 'kritisch volgt' (lijkt van Kooten en de Bie wel) zou je ze ook moeten uitfilteren, anders ben je net een PVV stemmer die op vrijdag naar de moskee gaat.

Mzzl Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Cor Blokhof

16-09-2010 13:06

Is er nergens een website met hier op alle betaalwateren in Frankrijk en de ervaringen e.d. ?
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 13:24

geachte Ben Scholten

Vaak zijn het de btw GOEROE,S , die jongens uitlachen als ze nog nooit een vis van boven de 25 pond hebben gevangen.
zonder dat ze er weet van hebben waar zo,n jongen ze lijnen nat maakt , heb dit al meer dan 1 keer mee gemaakt.

maar waneer je als niet btw visser het gaat hebben over 2 van de 10 x gestolen / gejatten zwaren vissen die daar rondt zwemmen van de grote rivieren , dan zitten ze te huilen.
dus vind het iedereen ze recht om daar ze mening over te kunnen geven !!!

Dan ga ik het nog geneens over die blauwen bekken waterje,s putje,s hebben, want dat vindt ik nog de ergste uitbuiting in het btw karper visserij.
ik doe er niet aan mee, en vindt het nog geneens de moeite waard om met al me spullen zo veel 100den km te rijden, om een btw bak te vangen. :wink:

wou er gewoon me mening over kwijt, en zal me ook niks verbazen als er weer snel een slotje komt op deze toppic, aangezien er weer een hoop op hun piemeltje getrapt zullen zijn.

mvg sander
Laatst gewijzigd door sander kunst op 16-09-2010 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-09-2010 13:56

En noem nu eens 10 betaalwateren op waar gestolen vis zwemt.Met bewijs graag.

Die blauwe bekken/papegaaien kom je in het openbaar nooit tegen :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2010 14:05

ik weet wel een paar wateren waar bep. vissen iig niet meer zwemmen....

bewijs? heb ik niet want ze zwemmen er niet meer. :D

en om nou een weekie naar een bep. BTW te gaan om die vis te vangen en het daarmee te bewijzen zie ik ook niet zitten. :D

en buiten dat moet ik dan wel weten welk BTW dat is....

hoe dan ook..

het zal allemaal wel. ik vis wel lekker op wateren welke niet bekend staan om de 30-ers en 40-ers.

erg relaxed en in alle rust je eigen ding kunnen doen. geen gezeik met al die kutvissers ook!
8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
K. van den Herik

16-09-2010 14:21

Noem er voor mij part maar 2 met bewijs. Ben niet te beroerd eens lekker te dollen.

Mede om mee te kunnen praten uit ervaring, ben ik in april op Great Lake geweest. Kan nu 1,2,3 niet eens zo gek veel verschil zien met andere, zogenaamde openbare, wateren. Neem de putten van Metz bijvoorbeeld.

Volgestamp met vis is zeker niet aan de orde.

Grote vissen, tot ff 20 kilo, kan je gewoon legaal kopen en zijn gewoon opgekweekt. kleine eur 1200.
Dacht je echt dat een btw eigenaar met een water met een gezond vis bestand NU heden tendage, nog risico's neemt? Wake up...

http://www.pisciculturehorton.com/en/content.htm

Ach en die vissen die zomaar in je net komen zwemen? Echt niet, lijkt er net echt vissen.

Kanttekening
- die kleine putjes er omheen zie ik niet zitten, maar hier ook niet
- moest ik een minpunt noemen dan de aanwezigheid van een paar van die debiel grote steuren. Als je die op de karperlat krijgt zijn die bijna nioet te houden met een boot ros je de 30 ha zo heen en weer, waarbij je een ander tot last bent.

- ik zou er volgende maand gerust naar toe gaan, ik heb er alleen geen eur 300 voor over, maar dat is iets heel anders dan ergens tegen zijn en dan zeker als je niet weet waar je over lult... houdoe en de groenten van ed
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2010 14:54

K. van den Herik schreef:NU heden tendage


waar ik het over had is meer iets van 10 a 15 jaar geleden.... :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 15:18

Dus van den herik

je wilt dus zeggen dat elke btw eigenaar netje,s zijn karpers koopt bij de karper kwekers ???
Doordat er uberhaupt btw is, zijn er ook btw eigenaren die hun zooitje niet op orde hebben, en dat is echt niet een enkeling waar het een zooitje is.

genoeg over te lezen en te vinden op internet.
niks voor niks willen jullie graag vissen op btw waar het zooitje wel op orde is ???

Doordat het zo,n populair iets is geworden dat btw vissen heb je er genoeg uit buiters bij ( btw eigenaren )die schijt aan alle regels hebben, en het intreseert die personen echt niet waar die bakken vandaan moeten komen, het mag ze alleen niks kosten.
genoeg mensen die zonder een normalen baan dus op die karpers gaan jagen, 14 kilo een mooie rijen karper gaat gewoon het busje/aanhang wagentje in
er zijn genoeg mensen die met een paternoster op die beesten jagen.
stenen van 25 kilo , met een elastiek van 15 meter lang met daaraan een stukje voorslag met 200 gram lood en vervolgens een stukje onderlijn met daaraan een boilie. is ook iets wat ze er voor gebruiken op de grotere rivieren.

ik heb het er laats nog met iemand over gehad 1 van die gene zijn familie lid die deed niet anders.
en hij is er ook 1 keertje mee gepakt, maar als je dan vervolgens 1200 euro boete krijgt en je verdiend er op goede maanden 12 tot 15 duizend euro mee lach je je kapot TOCH !!!
ik niet hoor laat ik dat voor op stellen !!! want vindt het idioot maar ja wat doe je eraan he, niks zolang dat btw vissen populairder wordt zal het toenemen van des betreffende criminaliteit en des betreffende uit buitende btw wateren.
het zijn ook geen normalen sportvissers die netje,s een vergunning kopen zoals de meesten hier op het board
het is nog net geen criminele organisatie van des betreffende familie lid en zijn vriendje,s.
het zijn ook geen nederlanders of belgen het zijn een soort sigeuners die dit doen en gebeurt zowel in meerdere landen.
jammer maar tegen houden gaat me niet lukken !!! want die gasten zijn zo gek als een deur.

sander
K. van den Herik

16-09-2010 15:21

he kunst,

jij beweert dat elke btw eigenaar een dief is?

Als dat 25 kilo vangen zo makkelijk is, hoeveel heb je er al dan?

Noem me 10water in nl waar geen verplaatste vissen rondzwemmen en ik zal een liedje zingen
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 15:29

ferenc van de vorstenbosc

Op de boezem in noord holland heb ik nog nooit een blauwbek/papagaaien bek karper gevangen.
op kleine park wateren etc etc kunnen dat soort dingen wel voor komen ja.
ik vis op water waar het groter is dan 90 hectare met weinig karper vissers op dat water, met daar aan nog vele open verbindingen/kanalen , en andere meren die daar aan vast zitten nog groter dan 90 hectaren dus heb er geen last van.
mvg
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-09-2010 15:32

Dat word zingen klaas.... 8)
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

16-09-2010 15:35

Klaverjassen doe ik mee; betaalwater....nee

Victor
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 15:53

K. van den Herik schreef:he kunst,

jij beweert dat elke btw eigenaar een dief is?

Als dat 25 kilo vangen zo makkelijk is, hoeveel heb je er al dan?

Noem me 10water in nl waar geen verplaatste vissen rondzwemmen en ik zal een liedje zingen


dat is niet wat ik zeg, ik zeg doordat het btw vissen zo populair is geworden, er ook btw eigenaren zijn die op de verkeerde manier aan hun vissen komen. (om bij de rest van hun bestand te voegen)
( dus niet allen btw eigenaren ) maar genoeg wel , al zijn het er 2 op de 10 die het op boven genoemden manier aan hun vissen komen,zijn dat er al 2 te veel (dus 50 btw dan zitten er 10 tussen die op boven genoemden manier aan vissen komen, soms een enkele vis soms meerdere vissen). (niet het hele bestand natuurlijk die ze hebben gejat,), want natuurlijk zatten er al wat vissen op !!!
maar een paar 30ers of 40ers kunnen er dan wel bij en die worden ook gewoon voor een zacht prijsje gekocht.
jij wil directe bewijzen maar die kan ik je helaas niet geven.
Mocht ik het kunnen bewijzen had ik het niet hier gedaan maar bij de politie.
ze er zelf op aan spreken heeft geen zin want ze lachen je er waar je bij staat uit, er boos op worden en een paar raken klappen uit delen ook niet of je moet levens moe zijn.

HEB IK MEERDERE 25 KILO VISSEN GEVANGEN ??? waar staat dat :roll:

je wilt graag weten of ik meerdere 25 kilo vissen heb gevangen NEE helaas,
ik ben al blij met een mooie getekende valkenswaard van 18 pond of een rijen karper of een mooie uitgezetten hongaartje van 20 pond, die hier door de ahv worden uit gezet.
maar het hele jaar door vang ik bijna alleen maar kleine kanaal schubje,s van 8 tot 20 pond met af en toe een uitschieter.
zal je zelfs vertellen dat ik zelfs nog geneens een 20 kilo vis heb weten te vangen.
ben ik nu nog wel intresant om naar te lezen / luisteren ???
enigste wat ik weet, is dat genoeg oost blokkers die schijt aan de regels hebben binnen of in het buitenland.
op deze manier aan hun vissen komen, en die op deze manier worden verkocht aan enkele btw eigenaren !!!

sander
K. van den Herik

16-09-2010 16:09

heb je misschien last van een minderwaardigheidscomplex? Dat hoeft niet hoor.

Kom nu eens met bewijzen Sander, echt. Ik doe dit grapje nu 10 jaar en verder dan een paar ladingen naar Engeland, een beetje ellende in chateau lake waar nash accuut bereid was om naar de rechter te stappen en een foto van een seine spiegel ben ik niet gekomen. Dit alles tot een jaar of 6 geleden. Let wel dat 10 jaar geleden wel dik geldt werd geboden. O nog wat schubs uit het IJsselmeer met een heel sterk gerucht van een 30 kilo vis.

Sinds die tijd ben ik al eens op mijn bek gegaan met iemand over de mogelijkheid en de kweek van heule dikke kerpel. Dat kan dus makkelijk. Kost wat, maar dan heb je wat.

Daarnaast, en zeker in Frankrijk, is het mogelijk om op strict legale wijze greote vissen te kopen van wateren waar een vidange plaats vindt. Dan liever in de vismeel?

Ik weet heus wel dat er voor hele slechte btw en zijn, zo zijn er ook hele slechte openbare wateren met een klote beheer, al dan niet door het bestuur, maar vaker door leden zelf.

Wees nu eens reeel: nu ben jij btw eigenaar. Je hebt een mooi bestand verzameld. inkomen eur 3 tot 5000 per week gedurende een 30 weken zeg maar .

Ging jij dat op het spel zetten met vis waarvan de herkomst onduidelijk is en die niet getest zijn op ziektes en dus je hele bestand om zeep kunnen helpen? Met tig voorbeelden?

Terwijl je voor een 4000 3 van die dingen strikt legaal en gezond kan kopen?

Wel lachen verder dat alle oostblokkers van die supervissers zijn. zelf vangen we niks maar zij nemen de ene bak na de andere mee en slaan die de hersens in.

Interressant vind ik iemand die zijn mening onderbouwd en niet klakkeloos iedereen nalult.


Mij boeit het verder nauwelijks hoor iedereen doet maar waar ie zin in heeft, alhoewel ik gelul niet uit kan staan...


Martijn,

Geen probleem. Ik heb het hele Ahoy al eens leeg gehad...
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 16:16

k van de herik schreef
Noem me 10 water in nl waar geen verplaatste vissen rondzwemmen en ik zal een liedje zingen

1 kraan water

2 zwembad water

3 bad water

4 water in een lege vijver

5 riool water

6 regen water

7 wc water

8 opslag water ( in een brandweer outo )

9 Watergang ( Een watergang is een lijnvormig object dat water voert.)

nummer 10 is best moeilijk ze op te noemen pffffffffff denken denken denken mag ik kieze wat voor liedje het wordt ????

10 water glijbaan yes is me gelukt :lol: :lol: :lol:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 16:21

je kunt het wel verdedigen maar,is wel weer te zien dat je met een beetje tegen gas, al snel niet meer op je gemak bent.
jij denk dat overal het zonnetje schijnt , ik denk er anders over,
jij denkt dat vissen niet kunnen worden getest op ziekte,s etc etc zonder dat ze gejat zijn.
is al goed k maar ga je nou zingen of niet :lol:

dat stukje met die steen van 25 kilo met elastiek etc etc gebeurt met 10 tallen stenen tegelijk over 1,5 kilo meter worden ze versprijdt, en worden na enkele dagen gecontroleert of er wat aan zit, is meschien ouder wets maar blijkbaar zijn op des betreffende manier genoeg grote maar ook mooie vissen gevange maar het zal wel allemaal gelul zijn he k van den herik. :wink:
K. van den Herik

16-09-2010 16:42

ik heb gezongen. probeer het nu eens met viswateren? kraanwater heeft btw karper ingezwommen>

gelukkig ben ik positief en weet ik dat er plekken zijn waar de zon schijnt.


Op mijn gemak? Enige jammere is dat alles wat een ander zegt en niet in jou straatje komt, perse dan ook niet waar is.

Enige wat je doet zijn in weze ongegronde beschuldigingen uiten.

De verhalen ken ik ook, met name van het albert kanaal.

vis testen kost geld, de persoon die het om het geld gaat zal dat laten ach laat maar. Wees gelukkig met wat je doet en op zeker niet verder kijken dan je neus lang is.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2010 16:48

dus je steelt vissen die je vervolgens wel op herpus en virussen laat testen, dat gebeurt met een kweek en dat duurt een paar dagen, wat doe je met die vis ondertussen?
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

16-09-2010 16:55

http://www.carpweb.net/nl/index.php?opt ... &Itemid=21

Sorry Henk, kon het niet laten...
MVG

Klaas


Zelfreinigend vermogen...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2010 17:04

Gelukkig zien wij ook de trend veranderen. Ogen worden geopend en er wordt ingezien dat elk water, zowel privé als openbaar (want juist daar gebeuren vaak misstanden) individueel en objectief moet worden bekeken. Heb je er als visser persoonlijk geen moeite mee om op een bepaald water te vissen? Maak je dan vooral niet druk over de negatieve mening van anderen lijkt me. Dat doen wij ook niet… we kunnen iedereen recht in de ogen aankijken omdat er op onze wateren geen misstanden plaatsvinden.


amen
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 17:07

meschien moet ook jij verder kijken dat je neus lang is.
en natuurlijk weet je dat op gezommige plekken de zon schijnt maar op zommige plekken ook niet
zelf geef je aan dat je zulke taferelen al eens voor zijn gekomen op het albert kanaal.
waarom deden ze dat daar dan ??? zomaar
ik denk dat ik het in het midden laat, maar verder dan me neus lang is, kijk ik wel.
al kan ik over gezommige dingen wel critisch zijn.
en geloof echt wel dat nash zijn zaakje,s op orden heeft, twijvel daar zeker niet aan.
MAAR ER ZIJN VAN DIE BTW EIGENAREN en daar gaan we weer k van den herik.
ontken het nou niet, en ik haal zeker niet elke btw eigenaar onder uit maar dat dit soort dingen bij het btw horen, want tenslotten komt het omdat het zo populair is geworden.
gellukig met wat ik doe ben ik zeker, ik hoef geen vis van 25 kilo te vangen om me ego te kunnen strelen.
Ook voor jou geld, er is baas boven baas wat betreft gewichten van gevangen vissen kan er wel een paar op noemen, waar ook jij een puntje aan kan, zuigen met je enkelen 25 kilo vissen. :lol:
dat bedoel ik met ik kijk er niet tegen op, voor mij heeft het karper vissen een hele andere ( sleng ) in het amirikaans gezecht. en een totaal ander betekenis, dan alleen maar grote zware vissen vangen.
hopelijk waren ze ook mooi en on beschadigt anders heb je er in mijn ogen nog geen reet aan.
mvg sander
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 17:25

jammer dat je steeds blijft herhalen dat ik alles over 1 kam scheer als je een bril op juiste sterkte had gehad, had je kunnen lezen dat ik dat niet deed.
lees anders het gehelen toppic eens opnieuw kun je meschien begrijpen wat ik bedoel.
het is en blijft een feit, dat de vraag naar gestolen karper er altijdt zal blijven door dat btw gedoe, al zijn het maar 2 op de 10 btw eigenaren die zo zielig moeten zijn, de vraag zal er altijdt door blijven.
redenen omdat het btw water vissen steeds populairder wordt.
meschien begrijp je nu eens wat ik bedoel k van den herik :wink:
Cor Blokhof

16-09-2010 17:49

Misschien een andere insteek maar wat is er nu leuk aan het vissen op een betaalwater, het enige voordeel wat ik kan zie is dat je sanitair hebt voor de rest is een openbaar water toch veel mooier?

Het grootte onbekende lekker vissen op een flinke plas waarvan niet iedere vis bekend is is toch juist mooi?

Of zie ik het nu verkeerd?

En ja ik weet dat ook op openbaar heel het bestand vaak bekend is maar dat kost je geen € 200 per week en je kan ook gewoon op een ander water vissen :)
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2010 17:55

sla de karper wereld maar eens open, het gaat alleen nog maar over bakken vangen.
ook al zullen de meesten het ontkennen.
alleen dan heb je ervaring, en ben je een goede karper visser als je bakken kunt vangen.
zo is het zoals ik het een beetje zie :wink:
er zijn genoeg grote tot zeer grote wateren in nl waar het bestand zeker weten niet helemaal bekent is.
ijselmeer/markenmeer maar ja daar vang je bijna alleen maar schubje,s van 60 cm en een pondje of 14 daar is niks intressants aan gelukkig weet ik beter :D :wink:

mvg sander