graskarper


Gebruikersavatar
gerjan berendijk
Berichten: 204
Lid geworden op: 22-06-2008 16:44
Contacteer:

14-08-2010 20:51

eey ik vis op een water waar heel wat graskarper in zit maar warom krijg ik ze niet gevangen was ze schieten steed los ?
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

14-08-2010 21:53

als ze steeds los schieten, ligt er waarschijnlijk een fout bij je montage en/of drilmanier,
dus plaats eens een foto van je rig, miss dat andere kunnen helpen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-08-2010 09:14

Grassies zijn soms erg voorzichtig en schrokken niet zoals gewone karpers ..... nemen het aasje mee tussen de lippen en proberen er vandoor te gaan (eigen observatie). Gevolg is een run die puur het gevolg is van het klemmen van het aasje i.p.v. door de haak.

Daarnaast is de bek van een grassie is een stuk harder dan de bek van een common, hence de scherpte van jouw haak is erg belangrijk wil je ze goed kunnen haken.
Dit is meestal het geval indien de grasser wel aanbeet, wegspurt maar tijdens druk op de lijn al weer losschiet voor het "aanslaan"
Onderlijn kan ook veel aan "verkeerd" maar dat is altijd zo lastig om uit te sluiten totdat je ze wel op de kant krijgt. Dan kun je aan de positie van de haak nog wel het e.e.a. zien.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-08-2010 14:35

Scherpe haak, vrij korte hair (max. ong. 1 cm tussen boilie en haakbocht) , niet te korte (ong 10-15 cm) onderlijn. Dat ze dan nog af en toe los schieten ligt aan bovengenoemde zaken. Ik heb toch zelf dat 1 op de 3 a 4 graskarperbeten wel ontaardt in een losser... so be it, ik vis er niet echt gericht op, maar zo'n dikke grasser van over de meter en een eindje in de dertig pond is wel spectaculair moet ik zeggen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-08-2010 14:39

Kees

Ik weet nog wel een water voor je, voer ik wel een weekje met mais gegarandeerd dat jij portie grashappers van 1meter plus gehad hebt!
En ter aanvulling zorg voor een dikdradige haak en kies deze niet te groot! Door de enorm harde lippen heeft de punt moeite met indringen, in combinatie met hun explosieve uithalen resulteerd dat in uitbuigende en losschiettende haken. Enige voordeel is dat je die haak als boilinaald kan gebruiken :D
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-08-2010 16:07

Erg vriendelijk van je Martijn, maar bedankt! Ik heb m'n portie al wel gehad dit jaar! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!