3 Nachten op dressuurwater.


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-07-2010 00:23

dressuur put,betekende dat niet iets van.pff zo veel boilies in het water,ik zit nu even vol,mischien volgende week weer ? ;)
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

01-07-2010 13:32

@Mark ,

Ik heb er een jaar gevist met m'n vorige rigs , en geloof me , deze waren niet zo goed. :lol:
Maar toen trok ik me er ook niets van aan , ik zei gewoon , ooit komt er een vis langs dat mijn rig neemt en haakt .
En ik wachtte af.

Toen vertelde mijn broer iets over 1 of ander board , ik heb het dan even opgezocht en toen kwam ik op dit forum uit.
Na het 1 en ander gelezen te hebben heb ik nieuwe rigs geprobeerd maar m'n vangsten liepen nog niet op.
Toen heb ik het topic gestart "Waarom ander rig nemen?" , hier kreeg ik nog niet de antwoorden die ik wou.
Tot ik rond 1 van die dagen een bericht in m'n inbox had van Tom De Wal , hij had me al een tijdje opgevolgd en had door dat het me niet lukte om vis te vangen , al deed ik wel mijn best om nieuwe rigs te proberen.
Dan is hij mij beginnen uitleggen over hoe de karper aast en op welke plaatsen het liefst , de weersomstandigheden enzovoort.
Dan nog welke materialen ik het best kon gebruiken voor de rigs enzovoort.
En het bleef zelfs niet enkel bij de rigs , hij begon ook uitgebreider het karpervissen uit te leggen , van rig tot lood , pennetjes , voeierboten , polarizebrillen , welke soort bollen en wanneer te gebruiken , aasbevestigingen , etc.

Toen zei hij me iets over de combi-rig , ik zei dat ik die had gemaakt , ik heb dan een foto er van gemaakt en naar hem gestuurd maar hij zei dat ik daar nooit iets op kon vangen , totaal verkeerd gemaakt. xP
We hebben samen dan mijn water besproken en het materiaal dat ik had voor rigs , of ik nachten deed etc.
En dan kwam hij met een rigje af dat me wel aansprak , hij heeft me m'n onderlijnmateriaal bij laten halen en stap voor stap heeft hij me de rig laten knopen.
Even fotootje gemaakt en doorgestuurd , en perfect. :D

Toen liepen mijn vangsten zeker wel op op een ander water.
Toen kwamen de voeiertactieken er nog eens bij , hij legde ze helemaal uit , ik gebruikte ze zoals hij het voorstelde en mijn vangsten liepen nog omhoog.
Nu heb ik op dat andere water zelfs een stek , ik vis er met mijn tactiek , ik vang er een 3-5 tal op een namiddagje (er zijn natuurlijk ook slechte dagen) , en anderen vissen daar dan ook omdat ik er lekker vang en zij blanken er keer op keer. :P
De vis kent mijn aas daar blijkbaar wel. :lol:
Op andere stekken vangen zij dan wel vis.

En nu was mijn eerste nacht met deze rig op dat water , na anderhalf jaar .
En ik vang een brasem , het is een brasem , maar het is toch iets. :P

Dus even uitgelegd hoe ik geëvolueerd ben en hoe het komt dat het anderhalf jaar geduurd heeft. ;)
Ik hoop dat je er nu wel begrip voor hebt? :roll:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

03-07-2010 17:40

leen goudappel schreef:Dat is het grootste momenteel

Explosie van natuurlijk voedsel,wier groei met erop genoeg voedsel voor de karper,mosseltjes/kreefjes/watervlo en waterslakken noem maar op! Daarom heeft het weinig zin om nu met boilies te voeren een paar kilo.

Boilie doet zijn beste werk vanaf eind augustus begin september!

Vis gewoon met 10/12 mm boilies en particel,heb je meer kans op karper dan een dikke plek met 22 mm bollen!



Is ook weer allemaal relatief gezien.

Verschilt zo enorm veel per water.

Ene water vol met wier vang je geen klote, andere water vol met wier pak je ze nog steeds goed.

Ik zou die particles er ook gewoon lekker uitlaten (behalve tijgernoten misschien) en het bij de kleine boilies laten. (of 25mm+)
Om toch die brasem wat ''meer'' uit te schakelen.

Komt nu ook gewoon op kennis van je water aan, waar ze te verwachten, en het subtiel aanbieden van je presentatie.
Zoals altijd is het gewoon een samenhang van factoren die je zelf deels kan beinvloeden, maar je blijft ook afhankelijk van de karpers zelf.

Vergeet ook zeker de oppervlakte niet met deze tropische temperaturen :wink:

Hou de lijnen lekker slap, en probeer scherp te blijven. Er zijn vast wel stekjes die worden overgeslagen etc.
Slim nadenken en je komt er echt wel Michiel. Misschien niet gelijk de 1e keer, of de 2e keer, maar openduur krijg je die ''feeling'' te pakken en zal je echt je vis wel vangen door scherp te blijven!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E