VBK en KSN


Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

06-05-2008 22:15

Zat er vandaag nog over na te denken dat de boetes niet helemaal kloppen. Bijvoorbeeld met drie hengels vissen is omhoog gegaan van 160 naar 200 euro.

Moet het KSN dan niet hier tegen ingaan. Door rood rijden is een mindere straf dan met drie hengels vissen. Vind dit niet helemaal juist. In andere landen mag je overigens met meer hengels vissen. Misschien ook een punt voor hun. Bijvoorbeeld een regel dat je vanaf bepaalde leeftijd met meerdere hengels mag vissen.

Idee?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-05-2008 22:23

Jaaaaaaa!
Ik ben helemaal voor een leeftijdsgrens, boven de 50 mag het met twee hengels!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-05-2008 22:34

Als je lid bent krijg je het blad De Karper. Daarin staat het één en ander te lezen over waar leden van de KSN zich mee bezig houden voor wat betreft de derde hengel. In beginsel is de KSN er vóór de leden en niet voor men roept maar en dan draaien ze wel wat. Althans, dat is mijn opvatting. Waarom mensen lid zijn is persoonlijk. De meetings en het blad zijn belangrijke peilers. Maar er is wel meer dan dat. Dat was de vraag toch, of was het waarom men geen lid is? :roll: :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-05-2008 22:55

Kees ik weet het antwoord feitelijk al maar het één sluit het ander toch niet uit?
Exleden mogen toch best ook hun zegje doen? Of moet daar een apart topic over worden geopend?
Volgens mij wordt er geen kwaad gesproken over de KSN die als belangenbehartiger zijn/haar best doet.
Samen met de andere belangenbehartigers moet de hengelsport in de komende jaren haar waarborg krijgen cq houden dus water bij de wijn zal ook een KSN toe bereid moeten zijn.

Anders begint het echt op een tunnel zonder licht te lijken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-05-2008 23:16

Nee, tunnelvisie en ze denken dat ze alles weten zijn complimenten? :roll: Dit zijn de op historie berustende vooroordelen die slechts gereperteerd worden bij iedere gelegenheid. :)

Zelfs als je wilt dat daar wat aan gedaan wordt werkt lid worden het snelst. KSN wordt behandeld als een instituut, maar kan niet meer zijn dan de som van de leden. Andere leden, andere KSN. Té hoge boetes, wordt lid en doe er wat aan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

07-05-2008 08:23

Coen,

Het probleem is niet de boete, het probleem is dat de boete niet nodig is, immers je mag het gehele jaar, met netzoveel hengels als je wilt in een tent en ook nog s nachts vissen. Moet alleen een ontheffing of wat geregeld worden en hier ligt een taak voor de KSN een taak die uitgevoerd wordt door gewone leden zoals jij en ik overigens.

Schipper,

Toen ik pas lid was heb ik heel wat opgeblazen egoootjes, meestal volledig terecht en altijd opbasis van argumenten, lek geprikt zien worden. FF dacht ik waar ik nu weer terecht was gekomen. Viel best mee. Er had er nog makkelijk 1 bijgekunt :lol: . Helaas behoort een intake gesprek met een psych niet tot het standaard pakket. Met al jou woede en frustraties zou dat misdschien een oplossing zijn. Dit is niet lullig bedoeld maar als ik al jou postings doorlees zit er hier en daar een raak verhaal in, maar daar druipt dan weer alles van af, jammer. En veel uren kloppen zegtr me nix over je viskunst, hooguit dat je geduld hebt. :lol: Ik ken er die viossen geen 10 uur per jaar meer maar zijn pure vissers.

Als iedereen doet wat hij denkt dat goed is en daarbij alles en iedereen in zijn waarde laat komen we een stuk verder.

Min punten KSN? Ik ken er 2.

Het legoblokje. Man werd ik daar moe van. Anno 19 nu achterhaald door de kunst mais. tralalala

Vangt kunstmais beter dan een aardappel? :lol: :lol: :lol: :lol:

De begin periode zeg maar van de EA theorie toestanden. Beide kampen bedienden zich in den beginne van niet al te beste methoden van argumenteren. Later vele malen goed gemaakt, zeker op regio nivo. Prachtige discussies die soms tot 4 uur duurden. Later is er een gewone daklozen opvang gemaakt. Kom je nog vele gefrustreerde oud karpervissers tegen.

Verder zo terugkijkend ben ik er trots op dat ik het karretje een beetje heb mee kunnen duwen.

En wat een ander vind? Prima, ik ben geen imam of zieltjes winner van een ander geloof. Graag of niet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-05-2008 09:27

Kees het begint er helaas op te lijken dat de "complimenten" ook van toepassing zijn op mensen die ik er niet mee bedoelde.
Verder ga ik niet in discussie omdat er geen reden ter wereld te bedenken zal zijn dat ik mijn schaarse vrije tijd in de KSN ga steken dat leidt tot nog meer interne ellende wees daar maar zeker van.
Ik ben geen lid die vanaf de zijkant het reilen en zeilen met al dan niet lede ogen aan kan kijken.

Het blad is leuk om te lezen je krijgt iets te zien waar men mee bezig is, de meetings zijn een bron van ellende en met stijgende verbazing staren naar ego,s die je gaande weg laat afvragen wat doe ik hier in godsnaam.
Dus voor mij is een - volgens jou - heel belangrijke pijler een bron van ergernis waarbij natuurlijk niet iedereen zich direct aangesproken moet gaan voelen.

De hoogte van de boetes denk je nu echt dat iemand daar invloed op zal kunnen uitoefenen met al die geconstateerde en nog veel meer niet geconstateerde overtredingen en gedragingen??

Iedereen die POSITIEF met het beleid van het instituut bezig is en ook is geweest mijn complimenten en dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-05-2008 16:40

Kees,

Leden van het VBK en KSN hebben alle een eigen mening gelukkig maar. Daar het karpervissen een hobby is die egoïsme in de hand werkt. Ego’s daardoor gestreeld en al dan niet terecht weer afgebrand worden het zij zo ook binnen die clubs. Ben het met je eens dat er denk ik geen hobby is waar zoveel over elkaar en het vissen geluld wordt.

Je zult er wel rekening mee moeten houden dat die karpers er op het KK ook niet uit zichzelf gekomen zijn en nog komen. Als insider hoef ik je niet te vertellen hoe dat verhaal in elkaar steekt.

Dat eenieder zelf moet weten al dan wel of geen lid te worden van die club karpervissers spreekt vanzelf. Dat je andere kant begrip wilt kweken voor het vele werk wat besturen en commissie leden er in steken om belangen veilig te stellen mag ook verkondigd worden.

Je uiterts kritische kanttekening die je hier op KWO steeds plaatst daarmee kom je over als een verbitterd persoon. Hoop wel dat dit niet verder gaat dan alleen op karpervissers??

Blijf we met de vraag zitten waar je meer mee bereikt zou je dat willen. Een uiterst negatieve benadering zoals je bij mij overkomt of een positieve benadering waarbij je rekening houd met weerstanden.

Menno,

Als lapzwans lijkt het me ook niet verstandig om lid te worden. :lol: :lol:

Zo en nu mijn auto inpakken en lekker ontspannen met hond een nachtje aan de waterkant vertoeven. Tjonge, wat ervaar ik het vissen met alles er op en eraan als positief in tegenstelling met een hoop andere. Heb in die halve eeuw dat ik als visser door het leven ga minder ellende aan de waterkant meegemaakt dan vele in een paar jaar. Hoe dat komt, kijk eens in de spiegel heren en vertel hier dan wat je ziet. :oops:

De andere Peter
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-05-2008 17:59

Dan toch maar een antwoord van mijn kant.
Of nee, eerst en vooral een bedankje. Dank je wel, Kees, dat je generaliseert. Veelal uit frustratie begrijp ik. Ook al ben ik jong en zit er (nog) veel vuur in me, ik probeer de gelaatsuitdrukking die ik bij mezelf ontwaar te kanaliseren in iets anders. Dat "iets anders" is op dit moment dat ik vrede heb met het feit dat wij als vereniging niet en nooit goed zullen kunnen doen voor alle vissers. Iedereen heeft recht op z'n mening. Ook meningen die nergens op slaan. Het is aan de toehoorder of lezer om dit dan - ook zonder onderbouwing - naast zich neer te leggen.

Wat proberen wij als VBK te doen? Vissers samenbrengen, in een collegiale en respectvolle omgang met elkaar. Waarbij gegeven en genomen wordt.

Proberen toch, met onze menselijke beperkingen...

De Vereniging van Belgische Karpervissers: Een wervende, dynamische en informatieve vereniging die de belangen van de karpervisserij en haar leden behartigt middels kwalitatieve veldwerking en vertegenwoordiging in institutionele raden.”

Het VBK fungeert als klankbord voor de Belgische Karperwereld.

Het VBK geeft viermaal per jaar een eigen magazine uit.

Het VBK organiseert éénmaal per jaar een nationale meeting (telkens op de tweede zaterdag van december), met een internationaal getint programma.

Het VBK is ingedeeld in verschillende regio’s, die op hun beurt nog eens een viertal bijeenkomsten per jaar inrichten.

Het VBK heeft het medebeheer op verschillende provinciale domeinen in Oost-Vlaanderen (Puyenbroek, Blaarmeersen, Gavers te Geeraardsbergen).

Het VBK zit mee in het overlegorgaan van de Gavers te Harelbeke.

Het VBK heeft eigen waters in beheer, zijnde Oasis te Nederename en de Eghlegemvijver te Hombeek.

Het VBK heeft effectieve leden in de provinciale visserijcommissies van Antwerpen, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en streeft naar een afvaardiging in de visserijcommissie van Limburg en Vlaams-Brabant.

Het VBK heeft een jeugdwerking, die jaarlijks een aantal jeugdinitiaties inricht waar onder deskundige begeleiding de jeugd de knepen van het karpervissen wordt bijgebracht.

Het VBK heeft een werkgroep ‘Spiegelkarperprojecten’ die ernaar streeft een zo goed mogelijke karperdensiteit te creëren op elk water in Vlaanderen. Ze ondersteunen aanvragen tot karperuitzettingen naar de provinciale visserijcommissies. Dit gebeurd met zorgvuldig samengestelde dossiers met hengelvangstregistraties en onderbouwingen.

Het VBK heeft een ‘Code voor Karpervissers’ opgesteld. Deze brochure is tot stand gekomen met steun van het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap, Animal - afdeling Bos en Groen – visserijfonds en met de medewerking van Inverde. Deze brochure is gepubliceerd in 2006, en kent een vervolg in de vorm van een tweede druk in 2007.

Het VBK neemt deel aan diverse hengelsportmanifestaties op nationaal vlak, waaronder de Watersportdag, de nationale hengelsportdag en de Hengel-Expo.

Het VBK geniet internationale erkenning en steun van tal van karpervissers en o.a. belangenorganisaties zoals Karperstudiegroep Nederland (KSN), Union National des Carpistes en Mouvement in Frankrijk (UNCM), Union Carpistes Wallone (l’UCW), Carp Society en Echo in het Verenigd Koninkrijk, Deutscher Karpfen-Angelclub in Duitsland en de Luxemburgse Karperstudiegroep.

Het VBK is lid van het VVHV vzw (Vlaamse Vereniging van Hengelsport Verbonden) en VBK-leden genieten automatisch van de speciale hengelsportverzekering die hieraan verbonden is.

Het VBK levert bijdragen aan “Het Hengelblad”, het tweemaandelijkse tijdschrift van het VVHV vzw.

Het VBK heeft meegewerkt aan “Vislijn”, editie 2002.

Het VBK heeft al twee boeken uitgegeven: “Carpe Diem” en “Karperstarter”.

Het VBK staat aan de basis van de wetswijzigingen waardoor het sinds 2004 mogelijk is 's nachts te vissen op tal van kanalen en rivieren in Vlaanderen.

Het VBK was voorvechter in het bekomen van de maximummaat (60 cm) voor karper en staat mee aan de wieg van de wetswijziging hiertoe.

Het VBK ijvert voor een betere behandeling en meer mogelijkheden voor ALLE karpervissers.

Het VBK probeert zichzelf eerlijk en oprecht te evolueren, om zo zichzelf ook te verbeteren in wat het doet.

Kortom, het VBK probeert... en wordt gewikt en gewogen door wie deze vereniging steunt en afzweert.

Lidmaatschap is een eigen keuze.

Kritiek mag, maar doe het correct en geef niet alleen fouten, maar ook oplossingen. Ben 'ns benieuwd

Groeten uit Limburg
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-05-2008 18:12

Douwe Bijlsma schreef:Om dan toch maar wat tegengas te geven voor mij persoonlijk heeft de KSN absoluut geen meerwaarde.
Het voegt niets toe aan mijn visserij sterker nog het was voor mij een negatieve ervaring.
De houding van sommige leden en de tunnelvisie van velen liet mij afhaken, ook de houding op dit forum van sommige leden laat zien dat er niets is veranderd.

Maar ik begrijp ook heel goed dat er door sommigen erg veel werk wordt gedaan waarvoor ik veel respect heb.
Dus mensen wordt lid en ervaar voor jezelf of het een meerwaarde heeft.


Tja, je zou het maar eens ergens mee eens zijn! Volgens mij was je witvisser geworden, dus die meerwaarde is er dan sowieso niet. Dat je op dit forum nog steeds actief bent verbaast me aan de ene kant, maar aan de andere kant ook weer niet. En dat veroordelende vingertje over ego's en wat niet al, laat me niet lachen zeg. Op het board pretendeer jij over het algemeen de wijsheid in pacht te hebben, hoezo ego? Maar doe vooral wat je niet laten kunt hoor! Zo,ik ben er klaar mee, altijd dat gezeik over de KSN doet geen recht aan al die vrijwilligers die (vis)tijd en energie steken in het behoud en de toekomst van de karpervisserij.
Dat in Friesland veel botte boeren wonen betekent toch ook niet dat alle Friezen botte boeren zijn?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-05-2008 19:37

Kees V ik doe inderdaad wat ik wil doen daar heb jij totaal geen enkele invloed op.
Dat belerende vingertje van jou steek dat maar in een plaats waar de zon niet schijnt.
Ik hoop dat jij in je werk beter de meelopers van de individuen kunt onderscheiden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-05-2008 19:42

:lol:

Ik koester inderdaad niet de illusie dat ik invloed zou kunnen hebben op ene Douwe B. Toch zou het niet verkeerd zijn om eens wat zelfreflectie te hanteren. Wel jammer dat je nu weer zo moet reageren, want aan de ene kant mag ik je wel hoor. En dat stukje over individuen en meelopers? Je kunt het ook als individu wel ergens mee eens zijn hoor, en dat hoeft zelfs niet eens de minderheid te zijn. Maar ik krijg bij jou de indruk dat je perse de underdog wilt spelen, en dat vind ik jammer.
Ik ben echter de beroerdste niet hoor, en als je weer een nieuw boekje wilt, dan mail je me maar.

Kusjes,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

07-05-2008 20:05

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 27-12-2009 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

07-05-2008 20:06

Nog dikke windes gevangen douwe?

Zo niet ga maar eens een nachtje met mij mee,mijn record is nu 64 op 1 nacht.

Mail me maar ouwe witvisser.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

07-05-2008 21:33

Kees ;

Er zijn er zat die zich op t board anders voordoen/overkomen dan ze zijn :P

Maar soms word ook ik moe van steeds dat zefde gemekker en gezeik.

Laat toch iedereen lekker doen waar ie zelf zin in heeft.

Gr :wink:

En er gaan er nog wel n paar uit komen uit die pissloot daar boven 8)
K. van den Herik

08-05-2008 07:53

en je punt is Schipper?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-05-2008 07:54

Kees,

Kleine maar belangrijke kanttekening.

AVK, KVK, ... zijn clubs. Deze doen niet aan belangenbehartiging. Deze brengen mensen samen.

KSN en VBK doen wel aan belangenbehartiging, naast vele andere zaken. Gestructureerde jeugdinitiatie is nog zo'n woord...

En als je de nood voelt om een club op te richten, niemand houdt je tegen. Probeer eens het constructieve ipv het destructieve, wie weet vorm je een meerwaarde.

Groeten, Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2008 10:38

Kees V een underdog die zijn nek uitsteekt??
En dat boekje?? Ik heb teveel zelfrespect om die vraag te stellen dat is een teken dat jij verdomd weinig idee hebt hoe ik werkelijk ben.
Haal die vinger er maar weer uit je moet de bladzijde toch om kunnen slaan. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-05-2008 11:53

[quote="schipper kees"]er zal altijd wel iemand wat te zijken hebben.[/quote]

Zo Kees, in de de spiegel gekeken. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

08-05-2008 12:00

Jullie zitten elkaar wel weer lekker vliegen af te vangen met z'n allen. Ik vraag me af of de topicstarter daar veel mee opschiet...
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2008 13:38

Zeker schiet hij daar iets mee op, elkaar veren in de reet stoppen daar wordt niemand beter van.

Maar de beste manier is nog steeds lid worden en dan vanuit je eigen ervaringen bepalen of het werkelijk zin heeft.
Boekjesleden zijn er genoeg die kijken toch niet verder dan de inhoud zonder er zelf ooit iets voor te doen.

Nog steeds respect voor iedereen die op een POSITIEVE manier bezig is en is geweest met belangenbehartiging ongeacht uit wat voor discipline.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

08-05-2008 16:28

Douwe ;

Dank voor je respect .



Gr :P :P :P



Zo slecht ben je nog niet he !!!! 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-05-2008 17:48

Draai je laatste 1000 (ofzo) reply's eens uit en ga er mee naar een zielenknijper Douwe, wellicht kan hij er nog wat mee.
"Maar ik mankeer toch niks?" zul je tegenwerpen. Nee, inderdaad Douwe, gewoon volhouden. Ik ben echter een andere mening toegedaan. Het is echter verloren energie om hier verder op in te gaan, dus ga ik maar weer in de negeermodus als dit je gebruikelijke manier van communiceren blijft.

Vliegen afvangen? Het zal wel, maar bepaalde opmerkingen vanuit een kennelijk gefrustreerd gemoed vragen ook wel eens om een (wat minder genuanceerde) reactie. het zij zo.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-05-2008 18:32

Grappig dat je daar over begint, het is een tweetal psychiaters en menig psycholoog niet gelukt om verder te komen dan dat ik een " aardige sociale vent ben met een gebruiksaanwijzing alleen is die helaas in het Chinees geschreven."
En die uitspraak is authentiek.
Dus ik zal zeker niet tegenwerpen dat ik niets mankeer in de ogen van de massa en in de ogen van de Psychologie alleen denk ik ook dat jezelf behoorlijk maatschappelijk gestoord moet zijn om daarin werkzaam te zijn.

Tijdens een laatste sollicitatie gesprek, na verder goed doorlopen keuringen in Den Haag, viel het de instelling directeur op dat ik niet geschikt zou zijn als penitentiair medewerker omdat hij het vermoeden had dat ik mij niet aan de regeltjes zou kunnen houden.
Waarschijnlijk had die man beter door wat er aan de hand was dan de RIAGG en was hij in staat om het Chinees te ontcijferen. :D :D :D :D :D

In een werkelijk gesprek zou het misschien best wel eens mee kunnen vallen.
Eerlijkheid hoort blijkbaar bij mijn storing en daar mankeert het dan weer bij menig "normaal" iemand aan.
Zelfreflectie?? hmmmmm wie weet misschien ben ik in staat op mijzelf te begrijpen en dat is dan ook weer een eigenschap die soms bij anderen mankeert.
Ga maar weer in de negeermodus dat is vaak de beste remedie. :D :D :D :D :D :D

Maar uhhhh wat is een normaal persoon in jou ogen??
Zou die wereld bestaan zat jij zonder werk, dus hoera voor de al dan niet prettig gestoorden. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-05-2008 18:52

Douwe,

Heeft allemaal wel niet met het onderwerp te maken maar je laat me wel erg hard lachen. Mijn goed gevulde buik had het er maar moeilijk mee. :lol: :lol:

Groet,
Peter