Prijsstijging 6,25 %


Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2003 15:00

Rogier, lees de posting van Dennis er nog maar even op na.
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 15:00

Dennis, volgens stel ik in mijn begin posting iets ter discussie en dat is waar een dicussieboard toch voor is?

In mijn begin posting vraag ik ook af waarom eigenlijk. Als iemand mij oprecht kan vertellen waarom dit nodig is zou ik ook genoegen mee kunnen nemen. Maar dat wordt naar mijn mening nog niet gedaan.

En Dennis ik streef er niet naar dat iedereen eens met mij moet zijn en vind een discussie juist verrijkend.

gr
R.Koopal
Tom Boer

10-02-2003 15:04

laurens en bertil, laat jullie niet verleiden in te gaan op de praatjes van rogiertje, ik waardeer jullie beiden bericht zeer. mensen die gelijk beginnen met sensuur en subjectiviteit staan niet erg sterk en ik persoonlijk vind het zeer kinderachtig om met zulke dingen nog meer mensen zwart te maken. dat zegt al genoeg over ons rogiertje.
nederland is 2 prachtige magazines rijk die door velen met veel plezier gelezen worden, helaas of juist gelukkig zijn er geen 100.000 karpervissers die het blad kopen want dat zou de prijs flink kunnen drukken, nu rust die last op minder schouders en moet er dus een hogere prijs betaald worden. zo simpel is het. de prijzen van alle grondstoffen zijn gestegen, bedrijven gaan meer op de centen letten bij adverteren en dit alles te samen maakt dat het blad iets duurder moet worden om te kunnen blijven bestaan. helaas het is niet anders.
ik hoop dat de redactie gewoon doorgaat met het magazine en dat de lezers zich niet laten beinvloeden door iemands persoonlijkle frustratie.
misschien is het wel handig als de redactie ook wat in deze topic van zich laat horen.


groetjes, tom
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 15:05

Oh ja Dennis over dat censuur er staat toch echt

Als jullie het magazine niet zien zitten hou dan gewoon je mond!




Volgens mij betekend dat toch echt dat he tniet gewenst is..
R.Koopal
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 15:08

Tom, ik heb helemaal nix te klagen over de kwaliteit van de bladen. Maar ik ga juist denken dat de de verhoging juist klanten gaat kosten dan dat meer mensen het gaan kopen wat tot gevolg heeft dat steeds minder mensen het gaan lezen en dus de prijs weer opdrijft. Spiraal noemen ze dat toch?

_________________
R.Koopal

* Go to heaven, fish like hell*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rogier Koopal op 2003-02-10 15:09 ]</font>
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

10-02-2003 15:19

Tjonge jonge, effe een korte bespreking en er zijn alweer 10 berichten gepost.

Ik reageerde hier in eerste instantie alleen omdat ik het allemaal wel heel erg negatief vond worden naar De Karperwereld toe en mijns inziens onterecht.

Censuur en subjectief zijn speelt voor mij geen rol, het gaat er mij om dat er een gerucht de wereld in werd geholpen terwijl je gewoon een brief had kunnen sturen naar het management van De Karperwereld met vraag om uitleg ipv het hier te posten. Als zij dan met een slechte verklaring waren gekomen had je het nog hier aan de kaak kunnen stellen en dan had ik er zeker geen problemen mee.

Maar om alles gewoon duidelijk te maken lijkt het mij zeer nuttig als iemand van De Karperwereld een kleine uitleg geeft zodat wij hier niet hoeven gaan rollebollen over iets dat wij allemaal niet weten, ook ik niet.

Vr.Gr.

Bertil

Ps: Sorry Tom, ik kon het toch niet laten.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-02-2003 15:22

Bertil...

Waarom zou iemand geen kritiek mogen hebben op een blad?? Dit is toch een discussie board? Ik verbaas me er dan ook over dat die mensen hun mond moeten houden als ze kritiek hebben op een van beide bladen. Blijkbaar mag je hier niet van mening verschillen. Persoonlijk vind ik de bijna 20 gulden die je voor het blad moet betalen ook aan de hoge kant of dit nu terecht is of niet maakt niet uit, het gaat erom dat het geld wel uit je beurs vliegt!!!zeker de laatste tijd


mvg martijn
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

10-02-2003 15:33

Martijn, misschien schreef ik het wat ongelukkig, maar ik ben niet tegen kritiek op een blad, welk dat ook moge zijn. Ik heb zelf ook regelmatig opbouwende kritiek, die ik dan wel rechtstreeks aan de betrokkenen laat horen. Ik vond alleen dat het hier allemaal wel heel erg negatief gebracht werd.

Ook ik vind het een gigantische prijs voor een magazine, laat dat duidelijk zijn, maar het is helaas niet anders. "Gelukkig" zijn beide magazines in Nederland ongeveer even duur en ik ga ervan uit dat het hier geen prijsafspraken in het spel zijn. Het moet dus blijkbaar gewoon omdat een magazine anders niet kan bestaan.

De meeste karperboeken zijn toch ook zeer prijzig. Bijna 100 gulden voor een boek is ook heel veel geld. Maar ja alle boeken zijn ook weer ongeveer even duur dus blijkbaar is het alleen met zulke prijzen rendabel.

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

10-02-2003 15:37

Rogier, De prijsverhogingen aan het het eind van het jaar hebben nix met dwangmatigheid te maken maar met de jaarcontracten die men o.a. bij de leveranciers van het papier afsluit. In de zakelijke dienstverlening werkt men met contracten die per termijn worden herzien en worden doorgevoerd.

Kortzichtigheid doet kritiseren..........

Met groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 15:40

Misschien heb je inderdaad gelijk met betrekking tot een brief, dat had misschien wel de eerste stap moeten zijn. Maar goed, vind het alleen jammer dat het als maar duurder wordt. Als student zijnde zit je niet op zulk soort prijsstijgingen te wachten en ik vind dat de drempel voor nog niet kopers groter wordt.

gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

10-02-2003 15:46

Mannen,

De prijs van het blad stijgt mee met de prijsstijgingen om ons heen die we allemaal ervaren, alles wordt duurder, dus ook voor onze uitgever (en tevens eigenaar). Ik denk dat je het in je eigen portemonnee ook merkt dat veel zaken duurder zijn geworden (ik tenminste wel), de invoering van Euro en de kosten die daarvoor gemaakt zijn zitten daar ook tussen. Maar denk verder ook aan milieuheffingen, belastingen, of andere zaken als druk-, opslag-, transport- en portokosten die invloed hebben op de prijs van een magazine.

Verder hoeven Franklin en ik ons gelukkig alleen ‘druk’ te maken over de redactionele content en zijn we niet directeur-eigenaar/ boekhouder/uitgever/commercieel manager/ telefoniste/receptioniste/bladmanager/ aandeelhouder etc. Dat zou namelijk nog ietsje meer drukte veroorzaken in onze al schaarse vrije tijd :wink:

En we rijden ook niet zoals geopperd in zwarte BMW’s of Mercedessen -we zijn vissers en geen Men In Black!- :wink:

We hebben gewoon een ‘bijbaantje’ en dat is toevallig dat we de hoofdredactie voeren van een karpermagazine. Als jullie een prijsdaling willen, kijk dan eens naar de Engelse bladen. Daarvan is meer dan de helft advertorials of advertenties en is ca. 25% gevuld met aandacht voor betaalwateren. Of moet ik zeggen privé-wateren? En gezien de felle discussies hier op dit forum is dat een intikkertje voor de begrijpende vissers onder ons.

Blijf kritisch!
Groet, Mark
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

10-02-2003 15:47

Dan wacht je een tijdje en kun je ze later voor 3 Euro op een beurs aanschaffen.

Volgende topic!!!

Mark
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

10-02-2003 17:41

Meneer Brinkel,

Bedoelde de karperlectuurverzamelaar en niet de algemene hengelsportlectuurverzamelaar.De laatstgenoemde moet natuurlijk de items zo zeldzaam mogelijk hebben.En de nrs. van De Karperwereld zijn niet bepaald zeldzaam momenteel.Wat zeldzame karperbladen betreft zijn bijvoorbeeld de nrs. van De Karper(KSN) met een zwart wit cover.Deze worden inderdaad zelden aangeboden.Het verzamelen
van karperlectuur kost inderdaad een vermogen.Alleen aan de verzendkosten al uit
GB!
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gast

10-02-2003 18:11

en met "ons" nieuwe kabinet cda-pvda zal de prys styging die de laatste jaren bezig is gewoon weer zyn gang kunnen gaan zoals hy onder de andere "paarse" regeringen ging.
dus houw daar maar rekening mee er zal niet veel gaan veranderen!!!!!!!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

10-02-2003 19:05

Beste Danny,

Er is nog geen kabinet, je loopt op de zaken voor uit.
Alleen vorig jaar is er een geweldige inflatie geweest, de jaren daar voor zeker niet ten opzichten van de landen om ons heen. Waar moeten we dan nog rekening mee houden??
PS, niet teveel knorre.
Peter
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

10-02-2003 20:18

Mark:
Prijsverhogingen brengen altijd kritiek voort. Ik run een soor van attractiepark en heb per 1 januarie mijn prijzen verhoogd met 10% (je hoort het goed)
Mijn horeca prijzen waren al gestegen in september.
Niet omdat ik dit allemaal leuk vind maar simpelweg uit bittere noodzaak, om de stijgende kosten het hoofd te bieden.
Even wat turbulentie, maar dit zal wel weer
wegebben

Ik hoop dat de mensen die reeds hun gal hebben gespuwd nu ook zo eerlijk zijn en de verklaring van Mark nu als acceptabel te omschrijven, zoniet dan vind ik het helaas allemaal erg kortzichtig.

Ooh ja, en nog iets, ik vind het een prachtig blad en hoop dat er nog vele volgen, wie weet komt die verdiende bmw dan ook nog wel.

Groeten Richard

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Richard Lodewijks op 2003-02-10 20:19 ]</font>
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

10-02-2003 23:52

Tjaa, en toen werd het ineens stil onder de critici,
wie weet heeft men volgend jaar weer een topic: karperwereld, stijging van 5,5473923%
jammer

Richard
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-02-2003 05:09

Ja ja, sommige laten weer echt blijken dat ze Hollanders zijn!

Het blad is het geld zeker waard! Dus heren van karperwereld, keep up the good jop!

Groet
Bart Janssen.
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

11-02-2003 07:08

Volgens mij was de topic afgesloten Richard en Bart maar als jullie zo graag willen.

Als iedereen hun prijzen maar gaat verhogen en de regering wil loonmatiging los je probleem niet op.

En Bart, waarschijnlijk verdien jij genoeg, dit heeft helemaal nix met hollanders te maken, denk jij dat ik als student prijsstijgingen als 6% kan behappen? Dacht het dus niet.. Dat heeft helemaal nix met zuinig te maken, dat heeft te maken met overleven..
R.Koopal
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

11-02-2003 10:11

Overleven??? ja tis ook echt a jungle out there........... :grin:

Met sarcastiche groet,
Kiron