ksn


jan witter

06-02-2003 14:54

Hallo

Ik ben nu zelf een klein jaar lid van de ksn en ook sinds dezelfde periode ook van de vbk....

En eigenlijk zit ik wel te wachten op een uitspraak van beide groeperingen want dat zou een hoop mensen wat duidelijkheid geven over wat wel en wie niet.

Maar een onderzoek vraagt nogal wat tijd en tot die tijd zullen we het moeten doen met NEE(tenzij) vrees ik .

Maar wat ik wel zou willen weten hoe zij dat gaan onderzoeken, Ik hoop niet dat men afgaat op geruchten die nogal sterk zijn in dit karperwereldje,(lijk mij ook sterk omdat er nogal wat op het spel staat)maar dit ook werkelijk laat doen door mensen die onafhankelijk zijn van zowel de ksn en de vbk omdat er toch wel een hoop mensen zijn die een vooroordeel klaar hebben over dergelijke wateren, waarmee ik niet wil suggeren dat ik een voorstander ben van betaalwateren, maar ook geen tegenstander, mits er bewezen word dat er slecht beleid gevoerd word door desbetreffende wateren.

Met een onderzoekende groet

Riggie
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-02-2003 15:44

Beste Danny,

Wat jij aanhaalt dat Marco Kraal maar van de lijst af gehaald moet worden,is in mijn ogen de grootste onzin die je verkoopt, ik neem aan dat hij zijn medewerking verleende in opdracht van de NVVS.
Wat Marco Kraal doet in zijn eigen tijd, met name voor de KSN staat hier geheel los van.
Ik ben nog niet zo laag lid van de KSN, maar in die tijd heb ik hem leren waarderen als een hard werkend
integer persoon die veel werk voor ons verzet heeft. Hij verdient het zeker niet om zo ongenuanceerd door jou behandelt te worden.

Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-02-2003 16:22

Beste Jan,

Je vraagt je af, hoe onder anderen de KSN dat gaat onderzoeken, als je op bladzijde16 kijkt van
“De Karper” moet je toch wel iets wijzer worden, misschien zijn de letters wat klein zo dat je het over het hoofd gezien hebt. Jij als lid hebt ook een stem, als het met bepaalde zaken het niet eens ben binnen een vereniging kan je dat altijd kenbaar maken. Dus om een lang verhaal kort temaken, ben jij ook mede verantwoordelijk voor de uitspraken van de KSN.
De KSN, is een vereniging voor en door karpervissers.


Peter
Gast

06-02-2003 16:27

peter moet je toch de topics beter lezen want er werd gezegt dat hy door zyn baas zou zyn gestuurd, dus geen prive vis tour.
en al zou het prive zyn geweest is het deste slechter.
maar ik val marco ook helemaal niet aan en ik zeg ook niet dat hy geen goede dingen heeft gedaan maar ik probeer hiermee de verschillende standpunten bloot te geven van de ksn (of de (bestuurs)leden ervan.
ze zeggen "nee,tenzy" maar er wordt vervolgens wel reclame gemaakt voor btw.
terwyl de ander echt tegen is???????
kunnen ze misschien ook de link naar cc hier plaatsen want die mensen doen ook maar hun werk , nou nee bedankt!!!!!
maar ik wacht de uitslag van het onderzoek wel af en zie dan wel welk standpuny de ksn inneemt als het zo ver is!
misschien komt er dan WEL een duidelyk antwoord en geen ja,maar of nee,tenzy
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-02-2003 16:42

Danny, Kom naar Zwolle dan kan je het hem persoonlijk vragen.
Gast

06-02-2003 16:47

klaas nog effu een vraagje :
je zegt in een van je antwoorden dat de ksn
veel van leden hoort en verwerkt,is hier een verslag van dan???
ik neem aan dat er best leden zullen zyn die ook eens op btw waters hebben gevist en daar dan goede of slechte ervaringen mee hebben!
als je deze verhalen bundeld heb je toch een aardig overzicht van het rylen en zylen van desbetrefende btw!!!!!
of zit ik er nu helemaal naast???????
en ook de conditie van de vis die er zwemt als hy door de leden zelf is gevangen,
heb je wel een betrouwbaare bron!!!!!! :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-02-2003 20:37

Danny,

Je hebt gelijk. Er zijn best verhalen uit de eerste hand.

Maar hoe ik het schreef en bedoelde:

Stel een b-water voldoet aan de normen. Nu gaat er toevallig iemand vissen en het blijkt gehel anders te zijn. Denk je niet dat dat gemeld wordt? Zeker dan kan een b-water eigenaar echt wat verliezen. Immers hij blijkt een leugenaar te zijn.

MVG

Klaas
Gast

08-02-2003 07:52

klaas waneer verwacht de ksn die "lyst" dan klaar te hebben???
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-02-2003 08:45

Op 2003-02-05 13:43, schreef Klaas van den Herik:
Best Ed,

>> Je ging even off topic, maar opzich was je schrijven niet oninteressant<<

Ik vond het geheel niet zo off-topic, het duurde ook even alvorens ik je reaktie weer eens onder een andere topic terug vond. Schijnt standaard te zijn op dit forum, dat wissellen ;o)

>> John was niet 1 van de oprichters, is hij trouwens te jong voor. Volgend jaar 35 jarig jubileum alweer. Wel heeft hij jarenlang in het bestuur gezeten en is nog steeds de motor van de rotary<<

Nah, ik kan er naast zitten, maar zo werd John dacht ik geintroduceerd bij het begin van de avond, maar dit is niet zo belangrijk.

>> Normaal gesproken zijn regio avonden een mix van een o-h praatje, samen ervaringen uitwisselen en een lezing. Deze lezingen worden gegeven door de leden zelf. Natuurlijk is voor de 1 dit leuk en voor de volgende dat. Iedereen 100% naar de zin maken is moeilijk. Ik begrijp dat je het eigenlijk tegen vond vallen. Kan, maar dan wil ik het eens omdraaien.<<

Ik vond de avond niet tegen vallen, maar in strijd met het idee, dat een en ander behoorlijk verkeerd gaat aan de waterkant. Ik begrijp terdege dat de regio avonden daar niet geschikt voor zijn, in ieder geval veel minder. In vergelijking met A'dam vond ik de groep aanwezigen weer leuker, het feit dat in een oude, lekkende kas werd gehouden heeft zijn charme, meer dan bijv het afgehuurde zaaltje in A'dam.

A'dam had joris en zijn spiegelkarperproject als eerste praatje. Dit werkte beter om een gesprek op gang te brengen. Dit was wel wat ik mistte in de Hoorn. 'Voorzitter' opent de avond met wat bestuurlijke mededelingen, en vraagt of er punten zijn ter discussie... dit werkt niet zo goed, want meestal is er niemand die uit zichzelf in een groep gaat lopen spreken. (is een enge bedoeling voor velen, dat in een groep spreken;o) En daarna ging het over in een dia-lezing, wat dus eigenlijk gelijk de hele avond betrof.

Begrijp mij goed, daar heb ik helemaal niets tegen, en wie ben ik om het anders te wensen, slechts een introducee. Maar ik denk wel, dat INDIEN het bestuur van de regio wenst te communiceren met zijn leden aangaande de meer saaie bestuurlijke kwesties, of het sturen naar meer moeilijk te bespreken kwesties vanwege de onderlinge contrasten, dat dit het beste kan geschieden met een inhoudelijk goed gepresenteerde opening, zoals Joris in a'dam.

Maar goed, binnenkort komt daar Marko Kraal als gastspreker, en dan zal er misschien wel weer goede discussies ontstaan. Zoals ik al zei, ik besef terdege dat het maar een tijdsopname betrof. Het aspect BTW echter zat er echter als storende contrast factor in voor mij. Dit had ik niet verwacht.

>> Wat verwacht je (ook anderen aub) van de KSN. Wat moet anders, wat is goed, wat kan anders ? Verzin het maar<<

Ik ben nog teveel een onbekende om verwachtingen uit te spreken hoe en wat de KSN het zou moeten doen. Eerst kijken dan spreken. Onder een andere Topic heb ik al heel voorzichtig iets gezegd over: actief nachtvis verbod, minder naar buiten treden met vleesshows etc, Over-all denk ik dat het probleem simpel zit dat er een 70 % teveel karpervissers aan de waterkant zit, en de meeste zitten er omdat het tegenwoordig in combinatie gaat met met kamperen. Niets mis mee, maar je moet erg blind zijn, indien je de link niet wenst te leggen naar teveel karpervissers en excessen die de karper beschadigen, en een karper die simpelweg jaar na jaar na jaar belaagd wordt door een meute karpervissers, goed of slecht behandeld, maakt mij niet uit, want jaar na jaar na jaar belaagd worden IS AL SLECHT BEHANDELLEN!!!

Iedere Karpervisser schijnt slechts aan zichzelf te denken. Als IK een karper 3 keer gevangen heb, begin ik het een beetje beu te raken, maar nadenken over het feit dat die karper al 30x gevangen is is tever gezocht.

Alles draait om grenzen, en zolang grenzen alleen maar afgetast worden door een IK-denken komen we nergens, integendeel, dan komen we waar we nu zijn. (als ze mij aanboden te gaan ging IK, ookal kan het het algemenere beeld schaden)

Een hele simpele bijvoorbeeld: als de commercie etc er niet was, zaten we nog met piepers, en twijgen als steunen. Hoppa, weer een voorbeeld van IK-denken. Ik als karpervisser ben er beter op geworden. De karper ook?

Het grote probleem is dat ik niet wil en kan stellen dat die wel op karper mag vissen, en die niet. Dit kan de KSN ook niet. Dit zal door een natuurlijke selectie moeten gebeuren, en gaat gepaard met jaren aan langzame veranderingen. Mijns inzien zou, indien de KSN de karper en de karpervisserij in bescherming wilt nemen, wat best nodig is toch?, een omgekeerde weg in moeten schieten, in zichzelf vragen voor moet spiegellen: waarom is het zo groot geworden? Kampeer element, Heldendom uit de bladen, commercie, hi-tech-uitlokkingen, etc.

Wat kan er gebeuren er als dit op een tweede plaats gezet wordt? Wat gebeurt er als je weer een Happy Hooker Show laat zien? Of gaat zeggen, nee, dit laten we eens achterwege. Of misschien toch maar de dia-lezing van John, zijn visserij/show was ok, bezijdens de commercie, maar allah...

groeten ed
Gast

10-02-2003 18:15

leuk verhaal maar wat heeft dat allemaal met de topic te maken??????
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

10-02-2003 19:48

dank je voor je vast totaal niet gemeende compliment. Wat heeft het NIET met de topic van doen?

Mag ik je erop wijzen dat Klaas mij, en ook anderen, vroeg hoe de KSN dan gerund moest worden? Het is niet meer dan beleefd een vraag te beantwoorden. Sorry dat ik je er mee lastig viel. Kan gebeuren he? op een forum, dat mensen een stukkie schrijven wat misschien niet in je straatje valt.

Och, trouwens...
lama

ed
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2003 22:06

”Ik vond de avond niet tegen vallen, maar in strijd met het idee, dat een en ander behoorlijk verkeerd gaat aan de waterkant. Ik begrijp terdege dat de regio avonden daar niet geschikt voor zijn, in ieder geval veel minder. In vergelijking met A'dam vond ik de groep aanwezigen weer leuker, het feit dat in een oude, lekkende kas werd gehouden heeft zijn charme, meer dan bijv het afgehuurde zaaltje in A'dam. “

Voor het echte veldwerk zijn daar de commissies. In dit geval de CBB. Binnenkort is er binnen elke regio een regionale CBB.


Hier raak IK je even kwijt. Van KSN naar het egoisme in de karpervisserij. Wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar ok


”Een hele simpele bijvoorbeeld: als de commercie etc er niet was, zaten we nog met piepers, en twijgen als steunen. Hoppa, weer een voorbeeld van IK-denken. Ik als karpervisser ben er beter op geworden. De karper ook? “

Ja de vissen ook. Neem de 4 meter bamboe en sleuren maar. Het onthaakmatje? Kijk eens naar de evaluatie van het landingsnet?

”Het grote probleem is dat ik niet wil en kan stellen dat die wel op karper mag vissen, en die niet. Dit kan de KSN ook niet. “

Denk ook niet dat de KSN dat zou willen


“Wat kan er gebeuren er als dit op een tweede plaats gezet wordt? Wat gebeurt er als je weer een Happy Hooker Show laat zien? Of gaat zeggen, nee, dit laten we eens achterwege. Of misschien toch maar de dia-lezing van John, zijn visserij/show was ok, bezijdens de commercie, maar allah... “

Hier en daar humor, mooie dia’s, prachtige vissen, zelfs educatief (3 hengels, boete, 2 hengels). Nix mis mee toch? Daarvoor een vrij leerzame lezing over aas. Prima mix lijkt me.

Ed,

Zie de toekomstvisie van de KSN. Op een aantal zaken zal je op je wenken bediend worden.

MVG

Klaas