Alternatief aas voor karper??


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-01-2008 10:16

Sander Benjamins schreef:levend voedsel ja, wat ik bedoel zijn levendige visjes!


Dat uitroepteken is niet nodig toch, levend voedsel is toch levend voedsel.
Dus ook (kikker)visjes enz.
Maar hij jaagt er echt niet op voor de bek vreet hij alles.
Vissen is een hobby, geen religie!
peter andrae

19-01-2008 14:12

Dus toch een vuilnisbak.



Hoi schat nog wat gevangen ja moppie 2 zwemmende vuilnisbakje,s van 20 pond.ook een leuke thuiskomer toch.


:lol:
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

19-01-2008 17:04

Probeer eens met garnalen, ik vang daar ook goed mee . . .
Wel prijzig, maar het proberen waard.

Groet, Johan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-01-2008 17:56

Wat daarintegen weer hartstikke goedkoop is is macaroni. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-01-2008 18:42

Peter kuipers schreef:
Tibor Peters schreef:HEt is toch op zich volledig logisch? Wij doen weinig vismeel in onze bol omdat we ze van bol naar bol willen laten zwemmen zonder ze te verzadigen. Zodra ze verzadigd zijn kunnen we ze niet meer vangen. Maar zo'n karper wil zo snel mogelijk vol raken dus pakt ie ook wel een vette sardiene.

Peter, ik denk dat jou aanpak alleen werkt met single hookbait en niet voorvoeren. Anders zijn ze waarschijnelijk verzadigd voor ze bij je bol aankomen. :wink:


Ja maar waarom dan minder vismeel gebruiken als een karper op zoek is naar een snelle vette hap om snel verzadigt te zijn. Dus is het voeren in mijn ogen dus totaal overbodig in de winter. Gebruiken we dan minder vismeel omdat we dan kunnen voeren ???? :roll: Met het risico dat de karper vol is en je bol laat liggen??? :roll: Plat gezegd zie ik het zo. Gebruik minder vismeel is het advies anders is de karper snel verzadigt. Maar de karper is zelf op zoek naar een lekkere vette vis bv. Dit is toch tegenstrijdig. Dan doe je in mijn ogen toch wat verkeerd? Dit verschild uiteraard ook sterk per water en elk water kent zijn eigen tactiek. Dus daar pas je je dan op aan. Maar gezien dit topic en zijn water. Zou ik het op deze manier aanpakken. Ik ga het gokje ook eens nemen op mijn thuis water. wie niet waagt wie niet wint.

vr gr peter


Peter,
gewoon veel viseiwitten gebruiken in je bol.

(Lees jou eigen antwoord maar eens; Ja maar waarom dan minder vismeel gebruiken als een karper op zoek is naar een snelle vette hap om snel verzadigt te zijn.)

En bedenk, waar eiwitten zitten kunnen geen vetten en koolhydraten ( verzadigende suikers) zitten. Teveel opgenomen eiwitten verzadigen niet, eerder worden ze gebruikt voor (herstel)groei, het overschot wordt in amoniakvorm via o.a. de kieuwen uitgescheiden.
M.i. maken velen de fout door uit te gaan van de verzadigende werking uit eiwitten en voegen juistde verzadigende spulletjes toe in de vorm van vet en koolhydr.

Oh ja, ook ik vang wel karper op kleine visjes, vooral 's winters en in het vroege voorjaar..en altijd schubkarper, nooit een spiegel of leder..raar?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

22-01-2008 14:50

Misschien zijn de schubs sneller en fanatieker
, minder lui als de spiegels?

Gr Raymoendo.
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

22-01-2008 20:33

Hans, volgens mij heeft het te maken met makkelijk verkrijgbaar voedsel. In de winter azen vissen, maar het zoeken naar microvoedsel is niet lonend, zeker omdat de hoeveelheid miniem is. Visjes, levend of dood worden gewoon gegeten door een omnivoor als de karper.