Het lef van de AHV en/of Sportvisserij Nederland


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-11-2007 21:45

Beste Henk Jansen,

Volgens mij zie je poppetjes dansen??
Kan je wat duidelijker zijn met je steken onder water. Insinuaties daar kopen we niets voor. Ook ik heb wel eens een afwijkende mening gehad. Koos voor de weg om de verantwoordelijke persoon in die kwestie bij Sportvisserij Nederland hier op aan te spreken.

Sportvisserij Nederland heeft niets over het viswater te vertellen waar jij als HSV de visrechten van bezit. Je hebt enkel te maken met wetgeving van uit Denhaag en met eigenaar waar je het betreffende water van pacht. Je kunt wel overeenkomsten sluiten met de betreffende federatie binnen dat gebied.

Peter
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

04-11-2007 22:26

Henk ter Maat schreef:HSV's zijn door de tijd achterhaalde oubollige verenigingetjes.
Een keer of 4 bestuurvergadering met hapje en drankje per jaar, stuk of tien onderlinge witviswedstrijdjes per jaar, uitje op de nat. hengelsportdag, uitje bootzeevissen, feestavond met prijsuitreikingen van de wedstrijdvissers met lofuitingen betreffende de persoon welke de meeste vleespakketten wist binnen te vissen, verloting enz. enz.



Henk, ik weet niet over welke vereniging jij het hebt, maar in Amsterdam gaat het anders. We doen onze uiterste best om het onze leden en subleden naar de zin te maken, want daar zijn we voor.
ff v==
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-11-2007 22:32

Bert,
dat het bij jullie anders gaat mag ik op z'n minst hopen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

04-11-2007 22:45

Dat vleespakket kun je de komende jaren wel vergeten, Ter Maat. :lol:
ff v==
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

05-11-2007 02:07

Beste Peter, lees jij maar eens het laatste visblad eens goed door.

Met name over afvallige en/of dwarsliggende of die deze intentie hebbende hsv-en en/of watereigenaren.

Hier stond een heel betoog,maar omdat ik mij volledig terugtrek en alleen maar wil vissen,heb ik het maar weg gehaald.
Voor de mensen die nog wel in een bestuur zitten veel sterkte en wijsheid toegewenst

groet Henk

Ps zijn er nog mensen die een caravan willen kopen kijk eens op Nieuwkoop (Roerdomp) er worden talloze verkocht voor een appel en een ei ook bootjes.
Met dank aan de gemeente Nieuwkoop
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 05-11-2007 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-11-2007 21:57

Doel

Een vereniging heeft een doel dat nagestreefd wordt. Dit doel mag echter niet het verdelen van winst onder de leden zijn. Wat niet wil zeggen dat er geen winst gemaakt mag worden, maar deze moet gebruikt worden voor een bepaald einddoel(liefdadigheid, ... ) waarvoor de vereniging is opgericht.

de bestuurders zijn hoofdelijk aansprakelijk..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-11-2007 23:04

Beste Henk,

Kan me voorstellen dat je niet verder over je frustraties wil praten maar toch. Ga er van uit de je doelt op de reactie van de heer Nol Zweep op pagina 7. Aangaande HSV die niet alle personen aangeven als lid bij de betreffende federatie waarbij zij zijn aangesloten.

Als het zo is, dan is het voor mij erg duidelijk. Elk lid van een vereniging, persoon of HSV zal zich aan reglementen moeten houden die ze samen overeengekomen en onderschreven hebben. Uitzonderingen hier op kent men niet. Dat de Sportvisakte de mogelijkheid (al dan niet terecht) bood om geen afdracht aan de betreffende federatie te betalen doet hier niets aan af.

Zal heel duidelijk zijn.
De gedoogcultuur die al jaren in ons land heerst en mede veroorzaakt is door de heren politici is als een nagel aan een doodskist die ons land voorstelt. Grijs als schemergebied blijft een doodskleur :oops:

Kijk b.v. ik naar de hoogte van boetes bij overtredingen tijdens het vissen in België en o.a. Frankrijk begrijp ik niet dat men hier nog loopt te kankeren als men een pv krijgt. Een pv krijgen is nooit leuk accepteer dan wel dat je een hoog spel gespeelt heb wat verloren is.

Maak je afspraken als HSV dan zal je aan de ene kan naar je leden en aan de andere kant naar de organisatie (federatie) die uit moeten voeren. Anders rest je alleen nog om uit de organisatie (federatie) te stappen. Van twee walletjes eten of wippen is helaas niet mogelijk (kan wel lekker zijn) :lol: Binnen onze HSV is het even een discussie geweest hoe te handelen. We waren het er snel over eens dat we ons als bestuur op een hellend vlak zouden begeven als we hier aan toe zouden geven.

Gaat het om andere zaken dan kan je het ook richting mij als pb af doen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

06-11-2007 00:09

die terug stort site gaat maar tot 3 vispassen

ik heb er 5
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

06-11-2007 20:25

Hoi Peter, dan nog 1 maal,
ik doel inderdaad op de reactie van deze meneer.

Hij gaat volledig voorbij aan het feit dat er mensen zijn die in principe alleen voor hun deur vissen als ook mensen zijn die niet het grote water opgaan.
Maar ook andere groepen die niet anders dan in VERENIGINGSwateren vissen.
Ik denk aan de grijze medemens/gehandicapten.

Met andere woorden de afdracht van federatiegeld is niet aan hen besteed.
Ook de vispas heeft voor hen geen doel,tenzij men in andere(gemeenschappelijke/openbare) water gaat vissen.
Voor deze groepen (en er zullen er wel meer zijn)is het dus weggegooid geld .

Nu kan je zeggen ,dat dit pasje is in de plaats gekomen van de visakte is niet helemaal waar.
Want er zijn een aantal wateren waarbij het bezit van de vispas niet verplicht is denk aan Nieuwkoop in mijn geval.

Zodat een vergelijk niet opgaat, ook het argument dat men moet betalen om te mogen vissen doet men al in het verenigingsgeld.

Dat het geld van de vispas wordt besteed aan het waterbeheer is tot op zekere hoogte ook niet waar, als ik bijvoorbeeld bij ons in Leiden kijk.
waren wij al met waterbeheer en millieuzaken bezig voordat het een mode gril werd zelfs al voor mijn geboorte alweer meer dan 40 jaar geleden(nee, ik wil absoluut niet op de borst slaan).
Denk dat wij 1 van de eerste waren die de Heidemij karpers afnamen
heb ik mij laten vertellen

Maar omdat nu SN in principe het alleen recht heeft kan men in mijn ogen zich zo arrogant opstellen.

En verenigingen moeten in de pas lopen,want anders worden ze door deze heren tot de orde geroepen.
Deze ontwikkelingen hebben wij indertijd aan zien komen ,en ook voor gewaarschuwd.

Toen moesten wij niet zo doemdenken,en meegaan met de massa.

Ik denk dat deze gang van zaken meer schade zal gaan berokkenen dan de 2 stromen(NASO-NVVS) die in het verleden waren.

Toen kon men nog tegengas geven in de vorm van overstappen als je er het niet mee eens was.

Nu word het kop houden en mee(in de pas)lopen.
Want gedane zaken nemen geen keer (helaas)

groet Henk

PS ja ik heb een vispas, omdat ik hem MOET hebben.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-11-2007 22:35

Beste Henk,

Op zich kan ik me voorstellen dat je als federatie en Sportvisserij Nederland voor bejaarden/gehandicapten (val er zelf bijna onder) een uitzondering maakt. Is wel zo dat je dan met een groot grijs gebied gaat werken waarbij je door de bomen het bos niet meer ziet. Kijk ik naar de kosten van vergunningen in ons land dan valt het mij persoonlijk mee wat je er voor moet betalen. Wel is het zo dat we als HSV meer afdragen dan dat we zelf aan lidmaatschapgelden overhouden. Kan zeker niet zo zijn dat verhogingen ongelimiteerd doorgaan. Ben in de tijd dat ik in tal van commissies en besturen zit wel tot de slotsom gekomen dat federaties en Sportvisserij Nederland hard nodig zijn. Ook al heb ik wel eens mijn twijfels over bepaalde onderdelen van hun beleid. Kan de bewuste mijnheer persoonlijk als een hard werkende bestuurder waar ik goed kersen mee kan eten. Die naar aanleiding van een meningsverschil bereid was samen met het federatie bestuur me thuis met een bezoek te vereren. Een ieder het voor de volle 100% naar de zin maken zal zeker niet lukken.

Als HSV kan je zelf in uitzonderlijke gevallen als het huishoudelijk reglement het toelaat bejaarden/gehandicapten die het financieel moeilijk hebben een ondersteuning geven. Bijvoorbeeld in de vorm van een korting op lidmaatschapgelden.

Probeer rancune en frustraties met een vrolijke ondertoon te slechten. Valt als bestuurder inderdaad niet altijd mee. Boek je een succes in wat voor vorm dan ook is het voor mij genieten op zo een moment.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

07-11-2007 20:09

2x
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 07-11-2007 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

07-11-2007 20:10

Beste Peter ,
Ik zelf heb ook altijd genoten van de zaken die we na veel onderhandelen voor elkaar hebben gekregen.
En dat de federatie en SN nodig zijn om landelijk en overkoepelend moet kunnen opereren ,dat is een vaststaand feit.
Wat mij helaas tegenvalt is dat een vereniging op kleine schaal best kan bepalen of en voor wie een afdracht moet plaatsvinden.
Het gaat met name om de zwakkeren in de samenleving ,zij zijn bij de meeste vereniging als 65+ of gehandicaptenkorting aangeduid tenminste bij ons wel.
Ik denk dan ook dat de voorgestelde schorsing/ontduiking waar de heer Sweep op doelt van Federatie /SN afdracht hiermee een stuk overzichtelijker maakt.
Wil niet zeggen dat als deze mensen buiten de verenigingswateren aangetroffen worden ,ze geen flinke douw moeten krijgen.
Maar om nu met een opgeheven vingertje een vereniging terug te fluiten,
gaat toch wel erg ver in mijn ogen.
Als de heer Sweep hier iets anders mee bedoeld ,dan zou ik wel eens willen weten wat dan de reden is van zijn opmerkingen.
En bied ik graag mijn verontschuldigingen aan als hij niet deze groepen bedoeld.
groet Henk
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-11-2007 23:04

dank u
Laatst gewijzigd door pj otte op 09-11-2007 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-11-2007 23:34

pj otte schreef:Beste Henk,
Vraag me dan wel af als je een auto kan betalen er geen geld is voor een bedrag van een goede € 30,00.

Peter


Beetje denigrerend Peter, wel het plankje blijven raken hoor..

Wel eens gehoord van Financiele tegemoetkoming?
Subsidies?
Welzorg?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-11-2007 06:55

Beste Henk,

Is zeker niet denigrerend bedoeld. Door het me af te vragen is er ruimte voor discussie. Mijn kennis op dit gebied van wetgeving is tot nog toe gelukkig heel beperk.

Groet,
Peter

PS. Heb gisteren als oubollige bestuurder van een HSV een 500 vispassen voor onze leden mogen ontvangen. Ga er voor het gemak van uit dat die opmerking van jou ook niet denigrerend bedoeld was.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-11-2007 08:12

Over welk tientje hebben jullie het? Ik betaal altijd gewoon het bedrag wat op de acceptgiro staat (volgens mij 38 euro).
peter andrae

08-11-2007 08:16

38 euro klopt.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-11-2007 08:50

peter andrae schreef:38 euro klopt.


maar wat is die 9,50 dan waar ze het over hebben, peter?
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

08-11-2007 09:07

Dat is onderdeel van die 38 euro, Mourad.

Die 9,50 is een bedrag dat AHV weer afstaat aan Sportvisserij Nederland (denk hierbij aan de vroegere Sportvisakte). Daarnaast is er nog een bedrag dat naar Federatie NoordWest Nederland gaat.

Die 9,50 is een probleem voor mensen die (anders dan Peet, jij en ik) de AHV als tweede visvereniging hebben. Je hoeft namelijk als visser geen twee keer die bijdrage te betalen als beide verenigingen binnen dezelfde federatie vallen. Helaas is nog steeds niet gelukt dat goed te automatiseren. We gaan net zo lang door tot dat wel het geval is.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-11-2007 09:39

Precies Bert,

Eigenlijk geef je in mijn optiek ook aan wie er moet betalen. Als de HSV afdraagt aan SN zal deze het weer terug moeten storten. Dus mijn aanvraag voor terugave 2007 is bij SN op de juiste plaats. Kan alleen niet zeggen dat ze mijn aanvraag prompt bevestigen. Moet kennelijk mijn bankrekening in de gaten houden of er wat gebeurd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

08-11-2007 12:55

En het geeft een vertekend beeld van het aantal vissers in Nederland. Op zeker dat al die dubbele passen worden geteld ! Die hele vispas is een miskleun, veel duurder dan voorheen en een meerwaarde van niks.
Ik vertik het om een nieuwe vergunning te halen zolang ik mijn dubbele betaling van dit jaar niet terug ontvangen heb. Weer lekker stiekem gaan vissen, verdeklt opgesteld....yesss. Administratieve problemen boeien me geen ruk, dan het het niet ingevoerd moeten worden.
Ik vraag me toch echt af wie er hier beter van wordt...de visser ....de betaler dus, in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

08-11-2007 13:34

Dennis,

ik heb afgelopen jaar mijn dubbele afdracht gewoon netjes teruggestort gekregen op mijn rekening. Hiervoor het ik een formulier online ingevuld, check onderstaande link en dan linksonder op 'dubbele afdracht' klikken.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... aal=nl-NL#

Volgens mij moet het dan goed gaan.

Groet
Bas
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

08-11-2007 13:36

en owja, ik heb volgens mij de AHV als 2de vereniging.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-11-2007 17:29

Mannen, als jullie net als ik de berichtgeving goed gevolgd heb is de AHV per 1 januari 2007 lid geworden van de FZWN? Is logisch dat je dan zeker als een vereniging van die grote tegen een aantal problemen oploopt.

Wat in de commentaren mis is dat men niet aangeeft bij welke HSV men volgens hun vispas hoofdlid is. Die betreffende HSV staat wat terugbetalingen aangaat overal buiten. Staat op de vispas een sterretje dat men in december 2006 gekregen heeft. Zal men bij de tweede, derde HSV enz. het bedrag wat er voor staat terug moeten vragen bij die betreffende HSV. Sportvisserij Nederland brengt het namelijk ook niet bij hun in rekening. Ben later geweest met je aanvraag bij een andere HSV voor een lidmaatschap. Dan alleen krijg je het geld via een aanvragen terug via Sportvisserij Nederland.

Heb je een probleem wat je hier opgelost wilt zien geef dan exact aan hoe bij jou de situatie is.

Peter