slapen in een tentje ...... overdag?


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-10-2007 23:53

Klopt niet het nachtverblijf heeft niets met de nacht te maken.
Ook overdag mag je niets ingericht hebben als nachtverblijf.
En zeker niet als je dan ook nog eens slaapt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-10-2007 00:22

Voor wildkamperen kan je m.i. alleen maar beboet worden gedurende de tijdstippen tussen zonsondergang en zonsopgang.

Anders is elke strandganger die een tukje ligt te doen onder zijn parasol=paraplu ook het haasje !

En in mijn omgeving worden wildkampeerders ook daadwerkelijk pas beboet NA zonsondergang, PV 's opgemaakt voor zonsondergang of na zonsopgang worden verscheurd. Reden: geen ( recreatief ) nachtverblijf.

mazzels
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-10-2007 01:23

En als we na zonsondergang willen slapen aan de waterkant zullen we in de zodiak moeten gaan liggen... :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-10-2007 16:58

Michel dat is niet waar, het is ook overdag niet toegestaan, jou vergelijking met een strandganger is totaal iets anders, dat veranderd inderdaad bij zonsondergang.

Bart dan moet je die zodiac niet aan de oever vastleggen., anders ben je nog het haasje 8) 8) 8), bovendien denk ik dat je volgend jaar ook op die manier nog wel eens een kleine verrassing kunt krijgen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

14-10-2007 17:05

Wordt er wel onderscheidt gemaakt tussen een zodiac een "cruiser"?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-10-2007 17:31

Douwe Bijlsma schreef:Michel dat is niet waar, het is ook overdag niet toegestaan, jou vergelijking met een strandganger is totaal iets anders, dat veranderd inderdaad bij zonsondergang.

Bart dan moet je die zodiac niet aan de oever vastleggen., anders ben je nog het haasje 8) 8) 8), bovendien denk ik dat je volgend jaar ook op die manier nog wel eens een kleine verrassing kunt krijgen.



Oh ja? Ik vis ook weleens vanaf een ( zoetwater-) strand.

Wat is dan het verschil tussen de schaduw brengende parasol van mijn buurman, de slapende strandganger en mijn eveneens schaduwbrengende paraplu waaronder ik een tukje lig te doen ? Enig onderkomen is enig onderkomen.

Waarom worden hier in de hele weide omgeving uitsluitend wildkampeer PV-en uitgeschreven tussen zonsondergang en zonsopgang ?

Toch iets met nacht ( -verblijf ) te maken dan ?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-10-2007 17:45

geen verschil... zolang jij onder je "parasol"een stoeltje hebt en verder niks duid op het inrichten als slaapgelegeneheid kan je lekker in je stoeltje gaan vissen 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-10-2007 18:26

Michel ik hoef die WOR toch niet te verdedigen is het wel??
Wat bij jullie getolereerd wordt is toch niet de definitie hoe de WOR in elkaar steekt?

Maar wat maken wij ons nu druk over twee maanden is het hele verhaal over tenzij er iets geregeld wordt.

Martijn heeft gelijk, zolang er niets op een nachtverblijf lijkt is er niets aan de hand, behalve als de WOR letterlijk wordt uitgevoerd.

Paraplu met alleen een stoel / stretcher niets aan de hand, lig je dan te slapen is er niets aan de hand, doe je het echter in een slaapzak of onder een deken wordt de zaak anders.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-10-2007 21:45

the thin line..........
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-10-2007 22:48

Letter en de geest.

Douwe sinds ik je de letters " enig ander onderkomen " hebt verduidelijkt maak je je druk zat anders als de WOR te sprake komt. :-?

Laat de geest dan maar verder zitten. :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2007 11:44

Letter en de geest daar ben ik het mee eens, helaas is niet iedere controleur al dan niet met bevoegdheden in staat om die flexibel uit te voeren.
Ik houd het maar op geest maar dan ook handelend naar de geest van de controle en de reactie daarop.

En dan een eigenwijze reactie, je hoeft mij enig onderkomen niet uit te leggen daar ben ik ik heel goed mee op de hoogte.

Maar los van alle commotie het is nog een paar weken en dan is die discussie over dan is het of toegestaan of verboden, dikke punt!
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

15-10-2007 11:51

De bekeuring is inderdaad voor de tent, wanneer er een tent staat is het kamperen. Tevens geldt de regel voor het grondzeil ook niet meer. Ik was laatst met een BOA in gesprek, en die heeft me dat vertelt.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2007 12:01

Stef Dijkstra schreef:De bekeuring is inderdaad voor de tent, wanneer er een tent staat is het kamperen. Tevens geldt de regel voor het grondzeil ook niet meer. Ik was laatst met een BOA in gesprek, en die heeft me dat vertelt.


Twee onjuiste beweringen.

Tent is niet per definitie kamperen dat hangt van andere factoren af, een kale tent met alleen een stoel is geen kamperen, daar is een rechtzaak over geweest en de rechter heeft dat zo uitgesproken.
Ook valt een eenvoudig brandertje om een kop koffie te zetten niet onder kamperen.
Ligt er echter een slaapzak al dan niet uitgepakt- gerold dan kom je al heel dicht bij kamperen.

Grondzeil al dan niet is ook nooit een geldende regel geweest in de WOR dat is een interpretatie en dus gedogen geweest.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

15-10-2007 21:06

Vele wateren vallen onder de titel dagrecreatie terrein .Ik neem aan dat het daar wel mogelijk is om met een tent overdag te vissen .Ook stranden valen vaak onder deze noemer van daar dat je overdag rustig met een shelter o.i.d. rustig in slaap kan vallen.Wel zijn deze terreinen vaak alleen in bepaalde periodes te gebruiken, vaak van april tot en met oktober als ik mij niet vergis.

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-10-2007 23:05

Ook dagrecreatieterreinen hebben niets te maken met de WOR, de WOR op zich is zeer duidelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-10-2007 23:07

Douwe Bijlsma schreef:Ook dagrecreatieterreinen hebben niets te maken met de WOR, de WOR op zich is zeer duidelijk.


Dat is zeker waar. Het is meer de interpretatie van de regels die voor problemen zorgt. En dan vooral de ''eigen'' interpretatie van veel personen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-10-2007 23:32

In recreatiegebieden wordt vaak aangegeven dat overdag tenten mogen worden opgezet maar overnachten verboden is. Wil dat zeggen dat in recreatiegebieden waar dit niet aangegeven is je geen tent mag opzetten? En wat is dan de wettelijke grondslag van de ontheffing waar het wel mag, Douwe? Ik lees namelijk nergens in de WOR dat hiervoor ontheffing verleend kan worden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

16-10-2007 01:45

Danny Mieremet schreef:Dat wordt al een lastig verhaal! Daar, de persoon in kwestie, in het artikel al aangeeft dat hij na zijn "nachtdienst" direct zijn kampement heeft opgeslagen en zijn vismaatje om 8 uur arriveerde.
Dat betekend dus dat hij er al een tijdje zat te vissen met zijn tentje. :roll:

Gr Mieremet


Als je dus overdags of zelfs 's avonds met die tent bezig bent, ga
je vrijuit?
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
jacob vierhout01
Berichten: 11
Lid geworden op: 30-09-2004 20:38
Locatie: zwolle
Contacteer:

16-10-2007 08:22

Als je daar het gehele jaar door mag nachtvissen? Dan heeft deze jongen geen probleem om de boete te laten seponeren!
Hij hoeft zich enkel te beroepen op het uitoefenen van zijn hobby VISSEN voor deze hobby geldt dus de visserijwet en aangezien deze boven de kampeerwet valt (omdat je dus met het uitoefenen van je hobby bezig bent) kun je de boete laten seponeren ... dat niet veel mensen dit weten blijft mij wel eens verbazen!! Je laat je toch niet zomaar op de bon slingeren.
confronteer de volgende keer zo`n BOA eens met deze wetgeving ...

Suc 6 ...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2007 10:00

Jacob totaal VERKEERT geredeneerd, de visserijwet en de WOR zijn twee afzonderlijke wetten en hebben, ook al willen de vissers dat graag anders zien, NIETS met elkaar te maken.
Er is in dit geval geen enkele reden om om die reden te seponeren, ik denk overigens dat de bekeuring helemaal niet wordt geseponeerd.

Kees ik denk dat het hier feitelijk om gedogen gaat, ook wij hebben al jaren een toestemming om een onderkomen te mogen gebruiken ook dat is feitelijk gedogen geweest.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

16-10-2007 10:07

jacob vierhout01 schreef:Hij hoeft zich enkel te beroepen op het uitoefenen van zijn hobby VISSEN voor deze hobby geldt dus de visserijwet en aangezien deze boven de kampeerwet valt (omdat je dus met het uitoefenen van je hobby bezig bent) kun je de boete laten seponeren


Ben heel benieuwd hoe je aan deze wijsheid komt, want hier geloof ik geen reet van.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2007 10:08

Is ook niet zo.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

16-10-2007 10:59

Het ging mij er om ,dat als je op een dagrecreatieterrein overdag je tent op mag zetten en je mag er nog vissen ook,je wat betreft je tent geen boete kan krijgen ook al slaap je een gat in dag.
Voor de goede orde wil ik er wel bij vertellen ,dat ze wat mij betreft alle tenten aan het water mogen verbieden.Maar ieder zen meug natuurlijk en als mensen het leuk vinden om uit een tent te vissen zeg ik, waarom niet?

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2007 11:16

Gerrit je mag in slaap vallen in je stoel dat is waar, maar doe het niet in een tent in een slaapzak want dan ben je aan de beurt.
Dan is de tent namelijk ingericht als nachtverblijf de WOR zegt niets over slapen namelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
jacob vierhout01
Berichten: 11
Lid geworden op: 30-09-2004 20:38
Locatie: zwolle
Contacteer:

16-10-2007 13:31

Even voor de goede orde ... [b]Als je er die periode mag nachtvissen[/b]
Is het idd zo dat de visserijwet BOVEN de kampeerwet valt ...

Krijg jij soms een deel van de bekeuringen Douwe?? T was een goed bedoeld advies, om elkaar te helpen niet waar??
Snap dus niet waarom het op die manier afgebrand wordt.

Zou als advies mee willen geven ... bel eens iemand op die dit uitzoekt ... heb ik ook gedaan nl. ....

wederom suc6 ...