dit moet ik even kwijt.


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2007 22:40

Allemaal de koppen kaalscheren dan. En dr. Martin boots. Laat ik mijn haar weer groeïen. :D

Hoe decadent, met gouden spiegel aan de Sloterplas. Hoofddoek en fietsbril? Dat zie ik de West-Amsterdammers niet dragen.

Waar is trouwens die kale met oortelefoon, zonnebril en zwart pak die altijd in je buurt is? 8)

Tja, het valt allemaal niet mee. Goddank woon ik in een villawijk en staat de Mercedes veilig in de garage. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-09-2007 23:08

Hier nog een tevreden geluid vanuit de Alblasserwaard hoor Kees.

Gelukkig woon ik in een dorpje en zijn de enkele vissers die ik aan het water tegenkom vrijwel zonder uitzondering dorpelingen. 1 keer kwam er een duits kenteken en gingen er 2 polen te water om een fuik te zetten. Die heeft daar slechts enkele uren gestaan voordat de politie hem met de boot kwam lichten en inbeslag nam. Nooit meer van die lui gezien daarna.

Maar dat ze niet genoeg op de huid gezeten kunnen worden ben ik het helemaal mee eens. Vooral het gajes komt naar Nederland, was trouwens in de jaren 70 ook zo.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 23:15

Peter een apart mannetje soms??
Nee hoor, meestal.
Mooi dolken, messen, knuppels enz. meenemen, er lopen genoeg mensen rond die jullie dankbaar zullen zijn dan hoeven ze zelf niets mee te nemen en kunnen dan zich beroepen op noodweer.

Ik woon in een nieuwbouwwijk tussen allemaal hardwerkende yuppen, mijn Ferrari heb ik uitgeleend aan mijn zwarte tuinman, shit ik zie dus vaker dan één keer in de maand een neger.
Nou ja in het dorp waar ik woon zie je verder geen zwarten, ja een stelletje Nederlanders die zwartwerken maar dat moet kunnen.

Toedeloe nu lekker naar bedje en droom maar lekker van een Nederlandse vrijstaat waar iedereen in witte lakens loopt met een mooie puntmuts op.

Peter pas op Surinamers stoppen dingen in het eten waardoor je ze aardig gaat vinden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

03-09-2007 23:18

Douwe Bijlsma schreef:Peter een apart mannetje soms??
Nee hoor, meestal.
Mooi dolken, messen, knuppels enz. meenemen, er lopen genoeg mensen rond die jullie dankbaar zullen zijn dan hoeven ze zelf niets mee te nemen en kunnen dan zich beroepen op noodweer.

Ik woon in een nieuwbouwwijk tussen allemaal hardwerkende yuppen, mijn Ferrari heb ik uitgeleend aan mijn zwarte tuinman, shit ik zie dus vaker dan één keer in de maand een neger.
Nou ja in het dorp waar ik woon zie je verder geen zwarten, ja een stelletje Nederlanders die zwartwerken maar dat moet kunnen.

Toedeloe nu lekker naar bedje en droom maar lekker van een Nederlandse vrijstaat waar iedereen in witte lakens loopt met een mooie puntmuts op.

Peter pas op Surinamers stoppen dingen in het eten waardoor je ze aardig gaat vinden.


:roll: :roll: :roll:

zucht
vr gr peter
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

03-09-2007 23:27

Sorry, ik heb haast...

Ik heb niet alles kunnen lezen 1 of 2 reacties van Douwe (de rest doe ik morgen wel)

Ik wil eerst zeggen dat ik werkelijk enorm geniet van die onwrikbaarheid en standvastigheid van je Douwe dat je denkt dat de oplossing ten goede tóch van dit soort kabinetten moet komen...

Laat ik voorop stellen dat ik idd niet links (meer) georiënteerd ben...
MAAR... Ik ben iemand waarbij ALLES om EERLIJKHEID én RECHTVAARDIGHEID draait!!! (Vandaar dat ik mezelf steeds tegenkom, het is geen gemakkelijke leidraad in deze maatschappij!!!)

Kijk Douwe AZC-ers zijn meer dan welkom...
Als er:
* al het mogelijke gedaan is door de Westerse beschaving om de thuissituatie in de hand te houden... (Gevalletje Bosnië weet iedereen hoe smerig dat gespeeld is, de mensen werden gewoon letterlijk én figuurlijk onder onze ogen afgeslacht... Dank God maar dat ik niet één van de Dutchbatters was die een vinger aan de trekker had ter plaatse!!! (ja, dan was ik nu dood geweest, maar ik denk dat onze bondgenoten wél moesten ingrijpen onder het oog van de wereldmedia... Die paar duizend moslims interesseerde niemand een reet, maar als een bondgenoot zou worden afgeslacht had het er anders uitgezien, geloof mij maar)
* ze NIET om economische motieven binnenkomen (die plaatsen die ze bezetten zijn bestemd voor échte oorlogsslachtoffers)
* ze NIET in criminele activiteiten vervallen (van beroving tot verkrachting, van diefstal tot moord, maar ook het liegen om de identiteit) én dit niet hebben gepleegd in land van herkomst!!! Of onderweg hiernaartoe...

Als je deze criteria loslaat, zul je zien dat we weer ruimte kunnen bieden aan mensen die het echt nodig hebben (denk aan Darfur, waar ik onze nobele papaverpremier met géén enkel woord over hoor reppen...maar wat valt er te halen daar? Niets, zelfs geen aandeel in de werelddrugshandel...)

Wat er nu onder onze ogen afspeelt, is hetzelfde als in de jaren 60-70 met de gastarbeiders van toen... Ik snap niet dat niemand de akelig exacte overeenkomsten niet kan onderscheiden...

Laat ik het zo zeggen, de prioriteiten worden willens en wetens naar de verkeerde onderwerpen verschoven, stelselmatig... En ik denk dat als je een politiek bedrijft die géén enkel begrip voor misdaad én criminaliteit heeft, én dit ook daadwerkelijk toepast, je Nederland weer de goede richting in duwt... Ja, dat het ten koste gaat van (veel) "gasten" boeit mij niet, laat staan dat het als discriminatie wordt omschreven... wie pleegt die misdaden: IK niet; WIJ niet!!! En dat het een afschrikeffect onder de "asielzoekers" teweegbrengt interesseert mij nóg minder...
De échte asielzoekers weten immers dat ze hier meer dan welkom zijn... áls ze al hier weten te komen!!!
(Ik laat hier even in het midden dat het trouwens mijn overtuiging is dat de échte asielzoekers NOOIT over de mogelijkheden/kans zullen beschikken om hier naar toe te kunnen reizen... het schijnt dat vooral de prostitutie (en dus de pooiers) de wegen via de AZC's op hun duimpje kent... ik kan ook wel een boekje opendoen wat de politie in het AZC bij ons heeft aangetroffen toen de vliering onder het gewicht naar beneden kwam gedonderd, maar ik vind het genoeg als iedereen zijn mening vormt op de feiten die rondom hem/haar plaatsvinden... ik schrik steeds van de gelijkenis in de verhelen die ik links en rechts opvang!!!)

Kijk Douwe, ik zie de oplossing niet in het sluiten van de ogen voor deze problemen, óf andere problemen creëren zodat de aandacht wordt afgeleid (eeuwenoude én beproefde methode voor machthebbers om in het zadel te blijven zitten). Actie. Niks meer én niks minder...

En als de kabinetten die het tot dusver en tot nu toe voor het zeggen hebben gehad het niet kunnen, MOET er wat anders komen...

Anders krijgen we deze eeuw nog te maken met zeer ernstige interne Europese conflicten... we moeten niet zo achterlijk zijn dat we te beschaafd zijn voor oorlog... Niet met dit soort figuren aan de macht...

En ik snap wel dat je refereert naar Wilders...

Wees maar niet bang; ook hij brengt niet de "Redding".
De kritiek die ik en enkele anderen laten horen, is reeds te zwak om ooit nog de mensen bewust te kunnen maken van de gevaren die onze "Rechtstaat" loopt... misschien wél genoeg om bepaalde mensen voor te bereiden én wie weet, staat er nog eens iemand uit ons midden op die de mensen wel op hun gezond verstand kan aanspreken...

Maar wees eerlijk: zelfs de "linkse partijen" zien uit puur lijfsbehoud wel een extra jaartje Verwegistan zitten... Douwe, je hoeft je géén enkele zorgen te maken dat er werkelijk een Nederland komt dat zich naar de letter aan Het Recht zal houden... Onmogelijk... Eerst een burgeroorlog én dan leren ze het pas... Ik hoop werkelijk dat het mijn tijd duurt...

Sorry voor alle (klein)kinderen, die bied ik nu al mijn excuses aan voor wat het waard is...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 23:33

Jacob ik neem niet eens de moeite om jou epistel te gaan lezen.
Wanneer je denkt dat je mij kunt "bekeren" tot jou gedachtengoed ziet je helemaal mis.
Het enige waar ik mij in kan vinden is eerlijkheid en rechtvaardigheid ik kom mijzelf ook vaak tegen maar ik hoop nooit zover af te zinken om dat gevoel kwijt te raken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2007 23:37

:D

:wink: Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

03-09-2007 23:37

Jammer, Douwe!!!

Ik lees wel iedere bijdrage... Morgen zal ik de rest lezen ik zag wat plaatjes voorbijschieten én ik héb zo'n idee waarom je nu zo tegen mij doet... Maakt niet uit, ik ben blij dat ik nog een mening mag hebben...

Als ik vandaag of morgen in rook ben opgegaan, weet dan dat ik te ver ben gegaan... hahaha (kan me trouwens weinig schelen nu)

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

03-09-2007 23:39

Kees Ouwehand schreef::D

:wink: Groet, Kees


Kees,

je gevoel voor humor blijft me verbazen...
Ik kan ook nog wel lachen hoor: :D

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 23:52

Jacob natuurlijk mag je een eigen mening hebben anders zou het een saaie boel worden hier.
Ik heb die ook en zal die mening blijven verdedigen, doe hetzelfde dan is er toch nog zo af en toe wat vuurwerk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

03-09-2007 23:59

(ik geniet er óók van Douwe, anders val je zó in slaap)

Groet,
Jacob
Wonderful Days
peter andrae

04-09-2007 00:00

Op verzoek van Douwe hier is wat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

04-09-2007 00:17

Mooie foto Peter!!!

Ik lees morgen wel het verzoek zelf...
Maar is dat niet lastig vissen zo???
Ik heb het ooit eens gedaan: m'n aas en lood over het ijs gesmeten,
totdat het in een wak naar beneden donderde...
Voordat ik ook maar beet kon krijgen, snel weer opgehaald!!!
Ik had met geen mogelijkheid de vis eruit gekregen bij een evt. aanbeet...!!! Maar, mooie foto hoor :o :o :o (????)

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

04-09-2007 01:08

Was een leuke sessie adjuh :lol:
peter andrae

04-09-2007 04:15

Ja echt wel Benny zie je die tak liggen die we bijna op ons hoofd kregen 8) .


Op dit water een stek waar je alleen met de boot kunt komen.


Afbeelding


Heerlijk rust geen gezeur je hoeft niet op je spullen te letten geen vissers die op 20 mtr van je gaan zitten,


foto overdag.

Afbeelding


Dus geen ijs Jacob.
Laatst gewijzigd door peter andrae op 04-09-2007 04:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

04-09-2007 04:37

Ok, Peter...

Maar laat die ratten wel op de wal, hé???
Vooral die met dat brilletje, die verstand had van motoren!
Kan best wezen, maar dat wil nog niet zeggen dat ie ook goed kan sturen!!!

Zo ik ga even wat koffie en wat broodjes halen bij de BP of zo...
Kom ik na zessen wel weer (zal ik alles doorlezen zodat ik er wijs uit wordt)...
Alweer géén slaap... Het is dat ik het zelf ben, maar anders had ik mezelf verrot gescholden!!!

OK, met dat ijs... lijkt net zo op die eerste foto als je de voorgrond bekijkt... Ik zat het me al af te vrage, hahahaha...

Tot later,
Jacob
Wonderful Days
peter andrae

04-09-2007 04:51

Sujeesus man was nog druk bezig mijn berichtje aan te passen ben jij er vroeg bij zeg.
K. van den Herik

04-09-2007 06:49

In deze Alblasserwaard woont mijn ex schoonmoeder ...

http://www.exbyte.net/files/video/fad91 ... my-car.wmv
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-09-2007 08:05

Sjongejonge, stelletje nachtbrakers! 8)

Jacob, Douwe leest jouw epistels niet meer, maar gebruikt even later 2 termen die je er gelukkig in hoofdletters had ingezet, heeft ie toch nog iets gelezen. Ik verdenk hem er stiekum van dat hij ALLES toch heeft gelezen. Ik ben het grotendeels met je eens, maar heb me er tevens bij neergelegd dat ik dit niet kan veranderen en daarom maak ik me er ook niet druk meer om, dat is verloren energie. Ik kan je zo nog zat voorbeelden geven, bijv. een asielzoeker die de twijfelachtige status van veelpleger geniet en al meer dan 160 keer in aanraking geweest is met justitie. Waarom deze meneer nog in NL verblijft? In het land van herkomst willen ze hem niet hebben. :o

Dat ze nu met die polen en aanverwanten dezelfde kant op gaan als in de jaren 60/70 komt vooral doordat Europa gewoon 1 is en we ze niet eens KUNNEN weren. En juist veel uitschot komt hier naartoe, zuipend, vechtend en stelend. En het ergste is dat ze nog karpers lusten ook, toch? 8)

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

04-09-2007 08:19

Kees,

Dat is het stomme van alles...

Vraag iedereen naar wat hij/zij eerlijk en rechtvaardig vindt
en je staat gewoon te kijken hoe weinig verschil erin zit...

Maar probeer het maar eens te veranderen???
Inderdaad, het is niet te doen.
En ik kan me daar nog steeds niet bij neerleggen...

Waarom hebben we anders hersens gekregen???

Geen energie meer insteken?
Ik kom ook nog wel eens op dat punt!

Hahaha, ik was net even thuis... Druk de tv aan en mijn Grote Vriend JPB uit Den Haag was weer eens in het nieuws... Iets met dat 100 dagen Het Land In Project... Wat dat had gekost (3,2 miljoen euro of zo?)
Hoeveel mensenlevens kun je daarmee redden?
Nu weet ik waar die cent accijnsverhoging op benzine voor nodig is...
Gelukkig heeft mijn ex de auto meegenomen...
Maar JPB had dat voorzien én bedacht toen dat de BTW óók met een procentje omhoog kon...

Tsja, als het allemaal niet zo werkelijk was, zou je erom moeten lachen.
Of moeten we er maar gewoon om lachen?

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-09-2007 08:51

:wink:
Laatst gewijzigd door Jeroen Neef op 05-09-2007 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-09-2007 09:52

Jeroen ik steek mijn kop niet in het zand en waarom niet, omdat ik dan niets meer kan zien.
Vergis je aub niet in mij, ik weet precies hoe de bouw werkt en wat de reden is om mensen er uit te trappen.
Ik kan je garanderen dat over het algemeen genomen het personeel wel beter is en dan niet in vakkennis maar meer in de werkhouding.
De werkhouding bepaald voor een groot deel wie er uit gaat, niet de prijs.

Hieronder had ik een heel epistel met voorbeelden geschreven ik heb het maar weg gehaald omdat het niets toe voegt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2007 10:26

De andere kant van de medaille is dat er zowel gaten vallen aan de bodem, als aan de top van het bedrijfsleven. Voornaamste reden is dat wij de banen aan de bodem niet willen doen tegen dat salaris en dat wij het doorleren voor de betere banen te veel inspanning vinden. De werkvloer en onze universiteiten worden nu aangevuld met meer en meer buitenlanders.

Overtreden van regels en dan verwachten dat het gedoogd wordt is iets dat wijzelf hebben uitgevonden. Kennelijk alleen voor onszelf.

Onze eigen lamlendigheid gaat ons opbreken. En dat is niet de schuld van anderen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

04-09-2007 12:24

Klein voorbeeldje:

Stel ik moet een badkamer laten maken.

Kosten eur 53,25 per uur. Tussen de 80 en 100 uur. Elke sigaret kost me eur 2,65 en koffie eur 3. De werknemer zelf krijgt lang niet de helft trouwens.

Of:

2 Man samen eur 32 per uur. Incl. wc 70 uur.

FF Kijken, wat zou JIJ doen?

MVG

Klaas