Karpervisser vs duikers.


Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

21-01-2008 05:58

Ik ben een duiker, deels hebben ze gelijk dat lijnen gewoon zichtbaar worden doordat er onderwater deeltjes drijven die zich op de lijn zetten. Of 2 lijnen dan even zichtbaar worden weet ik niet.

Ik weet wel dat ze beide zichtbaar worden. Ik denk dat je moet duiken om te begrijpen wat er met dat soort deeltjes bedoelt wordt.

Toch zijn lijnen niet makkelijk te zien, meestal kijk je ergens anders naar speur je de bodem af en kijk je niet echt veel recht vooruit. Tenminste ik doe het zo in de zee.
mai pen rai
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

21-01-2008 13:13

Ikduik wel in plassen waar het zicht beperkt is soms tot maar een kleine meter. Dan kijk je bijna altijd 90% naar de bodem want voor je zie je niks! haha... Daarom is het ook moeilijk om vislijnen te ontdekken.

Zoals ik eerder aangaf, je ziet wel waar vissers zitten op de kant. Maar onder water heb je vaak geen idee welke kant je opgaat... zeker als je maar een meter zicht hebt en dus geen idee hebt welke kant je opgaat. (tenzij er herkenningspunten zijn onder water).

Over dat lijnen zichtbaar zijn door (stof)deeltjes... Ja dat klopt, als die vislijn er al weken of maanden legt. Echt niet dat als je vislijn 12 uur inlegt dat deze vies is door zwevende deeltjes.

Voorbeeld, Cassien. Hier vind je tientallen (kapotte) vislijnen, sommige zijn schoon en andere zijn helemaal aangekoekt. als je de lijn volgt snap je dat die gene die aangekoekt is de haak rot is ect... Bij die schone lijnen vind je vaak nog een mooie rig...
En die lijnen liggen er denk ik toch ook al een tijdje...

Wat nog veel interessanter is, hoe ziet je aas eruit na 24 uur? of wat vind je zoal op de bodem, wat voor soort bodem is het ect ect....

Groetjes
Gerrit v Schalm
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-10-2007 21:02
Locatie: Hoogland

21-01-2008 16:17

Ik vis en ik duik

De kleuren die onderwater voor de mens het eerste onzichtbaar worden zijn achtereenvolgens rood bruin oranje geel groen blauw indogo violet ,nu de hamvraag of dit ook bij vissen ook het geval is

Mvg Gerrit
Leuk dat vissen alleen ik kom tijd te kort
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

21-01-2008 18:15

Heb afgelopen zomer ook last gehad van duikers die dachten dat ze leuk waren.

Ik zat sochten's lekker op de stoel in een keer een terugzakker. Ik sla aan hé verrek ik blijf maar in halen zonder ook maar iets te voelen(300 meter afstand). Ik had hem bijna binnen en in een keer begint mijn andere delkim te piepen ook een zakker en nog geen 2 sec later mijn andere ook ,weer een zakker.
Ik dacht wat krijgen we now is ook iemand een grap aan het uithalen.
Ik heb een half uur op mij plek gestaan om te kijken of er een duiker boven kwam. Tot op een geven moment ik een busje aan de overkant zie staan. En ja hoor daar kwamen ze boven. het is dat ik dan 3 Km moet omrijden om er te komen en ik alleen zat. Anders was ik er wel even heen gegaan en te vragen waar dat op sloeg. 1 kan ik me voorstellen kan gebeuren maar ze alle 3. Dat gebeurt niet zomaar. Heb inmiddels wel ff voor 150 euro nieuwe lijn er op kunnen laten spoelen.

Ik hoop dat zoiets mij niet weer gebeurt daar. Anders ga ik ff langs de plaatselijke duikvereniging.

Elmer