Zijn Tijgers Killers?


Tijgernoten voeren: voorzichtig of niet?

Ik stort wat ik wil
10
16%
Dat kan toch geen kwaad?
15
25%
Ik probeer altijd evenwicht te vinden tussen voeraas en water
29
48%
Je moet uiktijken met tijgers
3
5%
Tijgernoten? Voor mij alleen instant!
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 61
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

16-08-2007 23:04

Precies,

Op plekken waar met regelmaat gevist wordt kunnen allerlei vormen van negatieve conditionering ontstaan. Op lijnen, op aas of erger nog, zodanig dat de stek gemeden wordt. Op de bewuste stek is dat laatste gelukkig niet het geval, maar de boilies willen niet meer zo als in de lente. Een paar korte instant sessies met tijgers leerden dat dat aas gepakt wordt. Nu ga ik dus eens kijken of voeren met alleen tijgernoten een deel van het bestand een tijdje in de buurt houdt. Over twee maanden wordt het weer tijd voor ander aas. Wellicht dat dan een verse boilie weer een optie is.
ff v==
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-08-2007 23:48

momenteel de enige particel die ik nog inzet ivm witvis. Tijgers kan je nog voeren zonder veel last te hebben van brasem,, ze blijven lang hard en goed onder water en vissen, zeker in de zomermaanden, de bol er vaak uit
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

19-08-2007 16:35

Vandaag Tijgersessie 1. Twee middelgrote (meer middel dan groot) karpers op de mat in een ochtendje. Dat is overdag relatief veel voor deze specifieke zone. Helaas niet op mijn hengels :oops:

Gewoon doorstorten...

Ik heb overigens de voerhoeveelheid en het aantal vierkante meters verdubbeld (zeg maar zestig bij dertig). Dat kwam achteraf goed uit. Het onvermijdelijke gebeurde vanochtend: toen om kwart over zes alle vier de lijnen in het water lagen kwam er iemand aanlopen waarmee ik een soort afspraak heb dat we de stek onder alle omstandigheden delen. ZES lijnen in het water en toch nog vis er uit.

Keep you posted.


Bert.
ff v==
Jan Peter Teerling

19-08-2007 18:54

Beetje jammer dat zo'n persoon niet inziet,dat 6 lijnen op zo'n stukje water wel een beetje te veel van het goede is Bert.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

20-08-2007 12:46

Ach, vanavond kan ik lekker in mijn eentje zitten, hoop ik.
ff v==