Bekeuring aanvechten


Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

25-07-2007 12:59

3e hengel gebruiksklaar (d.w.z. met draad en haak) aan de waterkant hebben was t/m vorig jaar een apart feitnummer. M.i.v. dit jaar wordt er in zo'n geval gewoon geschreven voor het vissen met meer dan 2 hengels! Worden wij ook niet meer belazerd aan de waterkant ("Nee meneer, ik heb hem alleen maar klaar staan voor als ik straks van hengel wissel. Ja, die boilie/kunstaas is nat, want het regende daarstraks").

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-07-2007 13:50

Ivo,

Even kort sluiten hoor, ik snap er geen biet van:

1. jij bent met 2 hengels aan het vissen.
2. Jouw maatje met 3
3. Jouw vriendin met 1 zonder vergunning.

Dan komt de BOA, terwijl jij en jouw vriendin kwijt zijn. Die constateerd dus 1 visser met 6 hengels. En schrijft een bon uit, terecht uiteraard. Dan kom jij en de BOA vraagt of jij ook met 3 hengels zat te vissen en dan zeg jij, Ja?????

die vrolijke BOA heeft jou dus een bon gegeven voor een niet geconstateerd feit? Dat is wel degelijk aanvechtbaar! Anders zou een willekeurige BOA met veel tijd hier eens op het board moeten komen snuffelen naar mannen die zelf schrijven dat ze wel eens:

1. Op verboden wateren vissen.
2. Een boot gebruiken waar het niet mag.
3. Met iets te veel hengels zitten te vissen.

Persoonlijk zou ik hem aanvechten, met als verweer dat die meneer jou niet heeft zien vissen met de hengels.

Heren BOA's a;s ik het verhaal niet goed vertel dan hoor ik dit uiteraard graag.

Omar (volgens mij ook BOA) schreef het volgende:
N.B. Je hoeft helemaal niets voor accoord te ondertekenen om een prent te krijgen, de waarneming van de beëdigde opsporingsambtenaar is voldoende!

Er is hier geen sprake van waarneming :-)

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

25-07-2007 15:27

Marc,

Ik had het verhaal van Ivo als volgt begrepen:

Vriend van Ivo zit met 3 hengels te vissen.
Ivo heeft 2 hengels uitliggen en zijn vriendin 1.
Ivo brengt zijn vriendin weg en ruimt de hengels niet op.
BOA komt langs en ziet 6 hengels. Vriend belt Ivo en die komt snel terug.
Vervolgens verklaart Ivo dat hij met 3 hengels zit te vissen om zijn vriendin uit de wind te houden.
En voila: 2 x PV voor meer dan 2 hengels!

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

25-07-2007 16:54

Peter Ponsteen schreef:Goh wat ben jij eigenwijs

Gewoon doen, niet luisteren maar gewoon drie opgetuigde hengels meenemen. Je gaat vanzelf een keer op de bon, en denk er maar niet aan dat je het aan kan vechten want je hebt geen poot om op te staan.

Boete is toch maar 165 euro. Maakt het voor jou wel makkelijker om nieuwe hengels te zoeken, want veel verder als een black phantom kom je dan niet meer qua budget


Ik ben niet eigenwijs hoor jij moet niet denken dat je alles bent en ik alles van jou moet aannemen want ik neem niks van jou aan!
Dat je dat maar weer!

Dayo :)
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-07-2007 17:13

Dayo jij neemt van niemand iets aan....
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

25-07-2007 18:05

Heb je de hengels moeten indraaien? Het zou kunnen dat je er een blikje bier aan had hangen. De Boa moet volgens mij constateren dat er werkelijk een haak aan hangt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-07-2007 20:55

dayo steenkist schreef:
Peter Ponsteen schreef:Goh wat ben jij eigenwijs

Gewoon doen, niet luisteren maar gewoon drie opgetuigde hengels meenemen. Je gaat vanzelf een keer op de bon, en denk er maar niet aan dat je het aan kan vechten want je hebt geen poot om op te staan.

Boete is toch maar 165 euro. Maakt het voor jou wel makkelijker om nieuwe hengels te zoeken, want veel verder als een black phantom kom je dan niet meer qua budget


Ik ben niet eigenwijs hoor jij moet niet denken dat je alles bent en ik alles van jou moet aannemen want ik neem niks van jou aan!
Dat je dat maar weer!

Dayo :)


Ooit, heel misschien ooit, kijk jij nog eens in de spiegel Dayo en trek je daar je lessen uit. Misschien, ooit!

Hoop ik.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

25-07-2007 21:03

drinken op openbare plaats is ook een euro of 40 a 50.

On topic:

Je maat is niet te vertouwen. Die heeft je genaaid. Voor hem had het niet uitgemaakt 3 of 8 hengels.

Alleen is je maat ook niet helemaal helder. eur 165 : 2 scheelt de helft.

Soms moet je een poosje op wat blaren zitten.

Afbeelding

Stel nu dat je leergeld hebt betaald en stel dat het water er zich voor leent, zou je deze aan de dag gelegde vlaag van woede om kunnen buigen naar iets goeds en er werk van maken, dat je met 3 hengels mag vissen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-07-2007 22:37

Toen de opsporingsambtenaar terplekke verscheen was jouw maat met alle hengels die op dat moment inlagen aan het vissen, hij viste dus met 6 hengels. Vissen met meer dan 2 hengels kost 160 euro, ongeacht of er 3, 6 of 20 hengels inliggen. Je had dus nooit terug moeten gaan, had je de boete kunnen delen.

Toen je wel terug kwam, had je beter kunnen zeggen dat die ene van je vriendin was. Boete 75 euro extra. Nu 160 extra.
Maar bij de rechter geef ik je met dat verhaal geen kans meer, had je het meteen moeten zeggen. Je komt er alleen onderuit als de ambtenaar niet heeft gekeken of er aan alle hengels een haak zat.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

25-07-2007 23:21

zeg ik

Je maat is niet te vertouwen. Die heeft je genaaid. Voor hem had het niet uitgemaakt 3 of 8 hengels.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-07-2007 00:09

Ik ook :-)

Dan komt de BOA, terwijl jij en jouw vriendin kwijt zijn. Die constateerd dus 1 visser met 6 hengels.


Anyway .......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

26-07-2007 02:50

me no sabbie.
Was getekend, Dayo.......................
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

26-07-2007 08:17

Vissen met meer dan 2 hengels kost 160 euro, ongeacht of er 3, 6 of 20 hengels inliggen.


Kees,

Dat is een denkfout van jouw kant. De hoogte van de sanctie is ter beoordeling van de Officier van Justitie. Daarom mag het bedrag niet worden ingevuld op de bon. Het bedrag van € 160,00 moet je zien als een minimumbedrag van de transactie. De ervaring leert inmiddels dat veel officieren daarboven gaan zitten. Zeker bij méér dan 3 hengels en/of recidive kan het uiteindelijke bedrag zelfs flink veel hoger uitpakken!

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-07-2007 09:21

Hoi Omar,

Hooguit een informatiefout. Ik had namelijk de bijbehorende bedragen op een lijstje staan. Ik ben het met je eens dat bij recidive vaak hoger gestraft wordt, maar of er per extra hengel teveel ook meer boete volgt waag ik te betwijfelen.

En Klaas, Marc, ik zal voortaan beter lezen hoor! :oops:

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-07-2007 09:24

Op Marc wil ik nog wel een aanvulling geven. Op het moment dat je weer terplekke bij je hengels verschijnt, ben je er weer zelf mee aan het vissen en als je dan ook verklaart dat die hengels van jou zijn dan ben je toch echt de pineut. Er is dus wel degelijk sprake van een constatering.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

26-07-2007 09:55

Hoi Kees,

Waaruit ik opmaak dat jij het nieuwe feitenboekje nog niet hebt ontvangen. Heeft een hele mooie kleur (roze!).

Groet, Omar.
Piet jansen
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-05-2007 10:55

26-07-2007 10:23

Kijk hier eens even

lijkt me redelijk bijgewerkt
ff naar beneden scrollen en kijk daar staat het kwa boetes over de visserij
http://www.2link.nl/boetesinnederland.html
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

26-07-2007 10:32

Sorry Piet,

Zeer belegen info. Deze site loopt minstens een jaar achter. Gaat nog over ontbreken sportvisakte e.d.

Ga er maar gemakshalve van uit dat in ieder geval Kees Verheij, Douwe Bijlsma en ik van de laatste ontwikkelingen op de hoogte zijn.

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

26-07-2007 14:58

Kees Verheij schreef:Je komt er alleen onderuit als de ambtenaar niet heeft gekeken of er aan alle hengels een haak zat.

Groet,
Kees


kees

Dus als ik jouw goed begrijp kun je er altijd onderuit komen als je je hengels niet binnen hebt moeten draaien?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

26-07-2007 16:15

Bart,

Dat heeft in ieder geval de meeste kans van slagen.

Omar.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

26-07-2007 16:24

en een klaarstaande spod en markerhengel er gaan verhalen rond dat er daar ook bonnen voor uitgeschreven worden
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-07-2007 16:52

Ja, daar kijk ik ook van op. De wet is duidelijk over de definitie van een hengel, en daar hoort zeker een haak bij. Als de verbalisant dus niet alle hengels heeft laten binnendraaien, heeft hij niet kunnen constateren dat je met hengels in de zin van de Visserijwet hebt zitten vissen.

Maar mogelijk is er jurisprudentie over wat wel en niet onder direct voorhanden valt. Die "kofferbakprent" keek ik ook erg van op namelijk.


PS Omar ik heb lekker vakantie en heb inderdaad nog geen "boekje" gezien, gelukkig!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

27-07-2007 07:24

Als de verbalisant dus niet alle hengels heeft laten binnendraaien, heeft hij niet kunnen constateren dat je met hengels in de zin van de Visserijwet hebt zitten vissen.


Behalve natuurlijk als de verdachte op de vraag: "Zit jij ook met drie hengels te vissen?", antwoordt met: "Ja". Want dan heeft de verdachte het zelf verklaard en gaat hij gewoon op de bon. Bovendien hoort de cautie (eigen verklaring) bij de verdachte te worden afgenomen en zal de verbalisant dan aan de verdachte vragen waarom hij met 3 hengels zat te vissen. Indien de verdachte een bevestigende verklaring aflegt, is de zaak ook duidelijk.

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

27-07-2007 11:31

Is duidelijk Omar.
Kan je maar beter toegeven dat je met 3 hengels zit te vissen dan dat je alles moet binnen draaien.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-07-2007 14:04

Ja Omar en dan ga je de teil in. Een verdachte kan ten allen tijde zijn verklaring intrekken op de zitting. En dan, tja... euhhh, sorry edelachtbare, ik heb het zelf niet geconstateerd, de verdachte zei het. Je voelt wel op je houten schoenen aan dat dit een vrijspraak oplevert natuurlijk!

Cautie vooraf wordt in dergelijke gevallen ook vaak vergeten, zaak ook naar de knoppen. In laten draaien dus die handel en zelf kijken. Levert vaak meer commentaar en gezeur op dan de prent zelf maar het is met wat uitleg wel te doen. Is er een slimmerik die de lijn doorknipt, levert dat belemmering van ambtshandelingen op, zijnde een misdrijf.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!