maar als je aan het drillen bent lijkt het altijd wel of je er vreselijk lang mee bezig bent
maar weet je het valt eigenlijk altijd wel mee

dit kan weleens een mooie zijn. Vannochtend een schub van 20 pond... ik dacht wel dat ie goed voelde maar ik durfde nu niets meer te zeggen. Maximale diepte in deze polder 1.5 meter.  De schub van 12 pond bleef enkele minuten onder de top draaien.
 dit kan weleens een mooie zijn. Vannochtend een schub van 20 pond... ik dacht wel dat ie goed voelde maar ik durfde nu niets meer te zeggen. Maximale diepte in deze polder 1.5 meter.  De schub van 12 pond bleef enkele minuten onder de top draaien. 
 ) geval op gaat.
 ) geval op gaat.

robert de jong schreef:Hoi Bert,
In ondiep water trek je de vis eerder uit balans (over de kop zeg maar) dan in diep water. Omdat de vis in diep water in rechtere lijn met de hoofdlijn mee kan trekken, trek je hem minder snel ‘om’. Op diep water kunnen ze naar beneden zwemmen en trek jij naar boven. Op ondiep water kunnen ze van je af zwemmen en trek jij naar boven. (Kut geformuleerd maar dat is het wel denk ik)
Ik vind ze op ondiepe wateren ook veel minder sterk in ieder geval, dan op wateren waar ze kunnen duiken tijdens de dril.
Jow he