wat een advertentie!


Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

24-10-2006 16:11

Als je "onze" magazines vergelijkt met die van de Engelsen, dan hebben wij geen reden tot klagen :oops:
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-10-2006 16:34

En waar klagen we eigenlijk over, get real! Overal waar je naar kijkt, wat je leest etc etc is vergeven van reclame. Doe ermee wat je wilt, haal de dingen eruit waar je wat mee kunt en ga vissen ofzo. Man man man muggezifters!

Tja en zo'n zielige avatar wil ik niet eens woorden aan vuil maken. Tjonge jonge wat een (karper)wereld (sorry jacco :wink: ).

Gr.
E.
Laatst gewijzigd door Eddy Norder op 24-10-2006 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
jacco noordermeer

24-10-2006 16:46

shit eddy,nu heb je het toch gedaan :wink:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

24-10-2006 16:48

en dan zeggen ze dat vrouwen klagen!??????
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

24-10-2006 16:56

Eddy Norder schreef:Tja en zo'n zielige avatar wil ik niet eens woorden aan vuil maken.


Die slaat inderdaad helemaal nergens op. Ook ik heb ondertussen een niet al te positieve ervaring met Waterland Baits, maar dat is toch geen reden om ''anti reclame'' op het board te plaatsen. Er zijn wel vaker merken waar ik iets van koop wat niet aan mijn verwachtingen voldoet, als ik dat allemaal moet gaan melden hier, dan is het eind zoek. Kun je je niet vinden in een bepaald merk, koop het dan gewoon niet. Maar ga het niet onnodig schade berokkenen.
Gebruikersavatar
John van den Berg
Berichten: 32
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Meeuwen

24-10-2006 16:59

Ik heb alweer spijt dat ik hier over ben begonnen.

Nogmaals ik heb veel repect voor vissers die ik genoemd heb!!!

De reden dat ik kaperwereld opgezegd heb was de vele sluik reclame.

Niets meer en niets minder.

Spiegel heb ik ook los gekocht om deze ergernis.

Sorry Piet, Bart en Willem ik hoop dat jullie het niet als een aanval zien.

Groeten JOHN
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-10-2006 17:24

John
Ik zie het zeker niet als een aanval en vind ook dat kritiek mogelijk moet zijn. Toch blijf ik bij mijn mening dat ik nooit schrijf om mijn producten te promoten. Ik schrijf omdat ik het leuk vind om mijn ideeen over te brengen aan anderen.
Gr Piet
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

24-10-2006 17:28

John van den Berg schreef:
De reden dat ik kaperwereld opgezegd heb was de vele sluik reclame.

Niets meer en niets minder.



dan kijk je ook zeker nooit naar de tv en sport?
tegenwoordig zie je overal reclame! blijft weinig over als je dat allemaal niet meer wilt zien.


reclame is ook nodig om de kosten te drukken.

of wil je 30 euro voor je magazine gaan betalen? word een dure hobby dan!
Willem Barnas

24-10-2006 17:43

het lijkt wel of ik een kilo wiet gerookt heb, wat een inspiratie.

dank.

allen.

wee 8)
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

24-10-2006 21:46

vind de reclame niet irritant hoor, heb niet echt te lijden van dat opdringerige, maaaaaaaar, :D , heb meer moeite van de reakties als je kritiek of opmerkingen hebt over hun product, dat oooooh, zo goed moet zijn.

de groetsels maar weer , henk
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

25-10-2006 13:47

Wij willen allemaal zo graag vissen, maar daarvoor heb je die bedrijven toch echt nodig, zeker voor een verdere evolutie van de karpervisserij an sich. Dat de bedrijven moeten verkopen en vooral geld verdienen, willen ze levensvatbaar blijven, is meer dan logisch. Dat naamsbekendheid daar een onderdeel van is, iedereen duidelijk. Dat de bladen nog het beste medium zijn voor het vergroten van naamsbekendheid ook, naast o.a. ook het internet en de beurzen. Er zal gewoon geaccepteerd dienen te worden dat het karpervissen in alle lagen commercieel is en er veel boterhammen mee belegd worden.

Vindt het artikel van Willem iets te, maar nog altijd beter als een nietszeggend vangstverhaal met verheerlijking van een bepaald merk erin en een mooi zakje boilies wat tegen de hengelsteun is geplaatst, dat is mij gewoon te. De advertenties zijn voor te adverteren, de artikelen voor lezenswaardigheid. Maar dat een fieldtester voor wel merk dan ook (vaak is hij niks meer of minder dan een gesponsorde visser) aangesteld is om geld binnen te brengen en niet om geld te kosten voor een bedrijf lijkt me logisch. Een investering moet nu eenmaal rendabel zijn lijkt me zo. Dat daarbij de link gelegd wordt tussen informatieve/verhalende artikelen en een merk ook niet meer dan normaal, aangezien dit gewoon een van de vormen is om die bovengenoemde naamsbekendheid te vergroten. Maar de promotie moet niet de overhand krijgen boven de lezenswaardigheid, zoals veel artikelen in Engeland, dan zijn we fout bezig in mijn ogen.

Maar een ander feitje, hoeveel artikelen staan er in de bladen van karpervissers die niet zijn betrokken in het commerciele wereldje? Bijna allemaal toch op een of andere manier verbonden. Wanneer je dan zo graag verhalen leest van mensen zonder betrokkenheid op welke manier dan ook, pak dan zelf die pen eens in de hand, ipv te klagen over eventuele sluikreclame en het te commercieel zijn van bladen (het zijn nu eenmaal geen non-profit bedrijven...).

No offence...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

25-10-2006 14:42

Ik heb het stuk van Willem Peters gisteravond ook effe gelezen, maar vond de Cipro-reclame reuze meevallen!
D'r wordt ook volop geschreven over andere merken als Hutchie en carp company. Tuurlijk voert Cipro de boventoon, maar als testvisser/medewerker prijs je toch liever je eigen product aan?!?!
In verhalen van Danny Fairbrass voert Korda de boventoon.
Daarnaast vind ik Cipro een eerlijk Nederlands kwaliteitproduct, dus ik heb er geen moeite mee!

Minpunt aan het verhaal vond ik wel de foto-achtergrond, maar dat is al eerder aangehaald in het topic over het magazine zelf.

Jorn
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

25-10-2006 15:00

Bart van den Hurk schreef:Maar een ander feitje, hoeveel artikelen staan er in de bladen van karpervissers die niet zijn betrokken in het commerciele wereldje? Bijna allemaal toch op een of andere manier verbonden.


Dit komt vooral omdat mensen uit dit "commerciële wereldje" MOETEN schrijven van hun commerciële opdrachtgevers. Anders krijgen ze geen boilies (of wat dan ook) meer. ;-)
Het is logisch dat je dan een overmaat krijgt aan artikelen die commercieel gekleurd zijn waarbij de merknamen vaak letterlijk op het hoofd geschreven zijn.

Is dit erg? Denk het niet. Ik heb namelijk zelf in de hand wat ik geloof van een ander zijn of haar waarheid... Sommige zijn erg nuttig.
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

26-10-2006 19:51

Lekker laten staan die avatar.Reclame maken in je avatar oke,anti reclame maken ook oke,als je kijk wat voor avatars er allemaal zijn.
anti 020
anti Feyenoord
anti van alles.
kwetst je hier dan geen mensen mee?
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-10-2006 19:55

coen bastiaan schreef:anti 020
anti Feyenoord
anti van alles.
kwetst je hier dan geen mensen mee?


ja :(
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

27-10-2006 11:31

Bart.

Jij schrijft ook wel eens een artikeltje voor de bekende bladen.
Ik heb begrepen van een aantal jongens die een aanbod hebben
gekregen om een artikel te schrijven, dat zij daarvoor betaald
worden.
En dat de firma's betalen voor de advertenties die ze zetten.

Als ik dit even kort relativeer voor mijzelf kom ik tot de conclusie
dat de merknamen die in de artikelen verscholen zitten hooguit
een verijking voor de auteur op leveren.

En de uitgevers van het blad zelf hier geen cent extra voor krijgen.

Klopt dit een beetje of werkt het heel anders ???

Want ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat Goede(informatieve)
verhalen op deze manier min of meer kapot worden geschreven.
En in sommige gevallen bij mijn zelfs de eigen kwaliteiten van de
vissers in kwestie in twijfel stellen.

Met.vr.gr.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.