Betaal Wateren


Willem Barnas

07-09-2006 19:22

goedenavond,

rene hoogeveen schreef:ieder met een menig hierover moet er zelf gevist hebben anders kan je geen objectieve mening hebben maar is het van horen zeggen .........


dit is geen twoliner.
Als dit een twoliner is vang ik alleen maar two-tones.

en dan nog. Er staat nergens een punt tussen, dus het is één zin, maar je bent wel een komma vergeten; voor 'maar' moet die dus.

:)

Geen dank.

lang leve de vrijheid van de karpers
lang leve het ware vissen

hoezee
hoezee
hoezee

ik houd niet van BTW.

De flamoezel,
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 19:24

Nee Hans , jij bent te nieuwsgierig !
Het is niet de bedoeling om mensen zwart te maken,maar om de policy(lees inzicht) van die mensen te veranderen.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

07-09-2006 19:29

Koos Snijders schreef:Nee Hans , jij bent te nieuwsgierig !
Het is niet de bedoeling om mensen zwart te maken,maar om de policy(lees inzicht) van die mensen te veranderen.


Das kansloos Koos, en totaal nergens voor nodig, laat een ieder zn mening hebben m.b.t btw's
En laat blaaskaken maar lekker tegen zieke betaling zielig hoeren trekken op over bezette sletteputjes ergens in frankrijk, en tegelijkertijd zn mening profileren op een forum als deze om met de meute mee te mogen doen !

He Hoi He . . . . 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2006 19:36

Er zijn lieden in deze organisatie die dus weldegelijk boter op hun hoofd hebben en ook (net als ik wel eens doe) een betaal water bevissen en aan de andere kant fel gekant zijn tegen dit fenomeen.
Ik ben wel benieuwd.


Ik lees toch ECHT dat jij wel eens een betaalwater bevist en er aan de andere kant FEL TEGEN bent.

Maar dat zal zijn omdat ik niet zo intelligent ben.
Wat je tussen ( ) neerzet hoort ook bij de zin.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 19:38

Maar Bart-Jaap ,

Je kan toch niet aan de ene kant verbieden om er ook maar iets over te melden op het board en er gelijkertijd gaan vissen ? :o (Bij wijze van spreken(ik hou even een slag om de arm))
of zie ik dat verkeerd. Dat is ook eigenlijk een beetje mijn insteek van het geheel in dit geval.

Hij is overigens wel fijn dit topic :wink:
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 19:42

Douwe,

Je hebt gelijk , het staat er wel in die context, als je nu het eerste gedeelte weer bij de zin voegt en probeert de intonatie er bij te denken (wat niet eenvoudig is)dan klopt het geheel weer wel.
En nee , ik ben er niet fel tegen hoor, die tijd van gestolen vissen is wel voorbij al moet ik eerlijk bekennen dat ik dat wel geweest ben, fel gekant dus.
Willem Barnas

07-09-2006 19:44

Fijn?

Het zijn uw woorden.

En het is uw feestje.

Ik vind het een kutfeest.

mag dat?

Fijn!

Massel,
willem
Willem Barnas

07-09-2006 19:45

Koos?

Paddo's?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2006 19:46

Normaal interesseert het mij niet, maar iemand die anderen verwijt dat hij niet intelligent genoeg is en dat het niveau ( nivo ) van het board achteruit gaat mag dergelijke fouten niet maken.

Je past dus wel aardig bij je eigen uitspraak.
Vissen is een hobby, geen religie!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-09-2006 19:50

peebee mij alle namen van wie je zeker weet dat zij doen wat jij zegt.

met bron vermelding en aanvullunde info.

knal ik ze in een topic op het forum.

krijg ik het gezeik.

anders gaat dit nergens over.

deal?
8)
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 19:55

Douwe ,

Je hebt alweer gelijk alleen dan als je je aangesproken voelt .
Maar vertel nu eens eerlijk, de eerste antwoorden waren toch niet echt dat je zegt: goh , wat hebben we het begrepen, toch ?
Verder had ik dat natuurlijk ook nooit moeten doen dat besef ik nu ook wel , maar het kwaad was reeds geschiedt.
Maar wat is nou eigenlijk jouw mening over bekende karperscene vissers die op betaalwateren vissen en aan de andere kant net doen of ze roomser zijn dan de Paus.
Het liefst graag zonder provocerende antwoorden, maar gewoon amicaal als het kan.

:wink: Groeten

P.S. Er is nooit vermeld door mij dat het board achteruit gaat , dat is een misvatting of niet goed gelezen waarvoor wederom mijn welgemeende excuses, jazeker Douwe ook aan u.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-09-2006 19:57

Begrijp ik nu goed dat betaalwateren hier in de ban zijn gedaan door mensen die er wel eens vissen. Begrijp ik dan ook dat dit eigenlijk de discussie is, waarom verbieden als men er zelf vist?

Dat antwoord kan zeer eenvoudig zijn, lijkt mij. Wel of geen topics is denk ik geen eenzijdige maar een groeps beslissing. Dan kan het wel eens zijn dat er iets de ban in gaat terwijl een van de mods er eigenlijk anders over denkt.

@Douwe,

Ja de zin klopt niet helemaal, maar jammer dat jij dit topic met jouw opmerkingen zo ondoorzichtig maakt terwijl de bedoeling van de poster toch duidelijk is. Ja de post is gelardeerd met emotie, maar dat mag toch?

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2006 20:15

Koos gewoon een amicaal antwoord?
Je hebt gelijk, iemand die een BTW veroordeeld en er er zelf gaat vissen zou zich (nog) meer moeten schamen.
En dat staat voor mij los of het een bekend iemand is of niet.
Toch lijkt het mij voor de discussie beter om iemand te noemen.

Zodra ik er meer over ga schrijven lijkt het op verdedigen, moest ik maar niet gaan doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-09-2006 20:18

Koos Snijders schreef:Het niveau word er niet echt beter van (qua intelligentie) maar het kan toch een interessant topic worden.
Blijft u vooral u mening ventileren . :lol:
Maar dan wel op een normale manier graag, als ik u bijv. zou mededelen dat een Moderator of een ander kopstuk uit de scene vist of gevist heeft op een betaalwater wordt het geheel ineens wat genuanceerder, toch ?

Als voorbeeld, maar zou zomaar kunnen.

De meningen zijn volgens mij al tot in den treure geventileerd.

En ojee,
een Moderator of een ander kopstuk ??¿¿ op een BTW vissen...
aan de schandpaal ermee :-?

Wat is nu de bedoeling ?,
een excuus vinden om er zonder gewetensbezwaren te vissen of om iemand onderuit te halen ?

Overigens zijn mod's ook gewone mensen hoor, én proberen hier de huisregels na te (laten) leven.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

07-09-2006 20:29

Als betaalwater zo en zo slecht zou zijn, waarom zit de dierenbescherming er dan nog niet boven op met z'n dikke neus?

Wat het hier op het forum is. Iemand die al lang op het forum zit en veel posts heeft roept iets... en bijna iedereen loopt er als een schaap achterna en roept het zelfde. Komt er iemand met iets anders... Dan is het automatisch KUT.

Ik weet ook honderd procent zeker dat meer als de helft van de boarders die naar frankrijk gaat. Gewoon naar een betaalwater gaat, maar daar zeker niet voor uit durft te komen.

Zelf ben ik afgelopen zomer ook in frankrijk geweest. En ja ook op een betaalwater (mijn PR niet verbroken hoor ook al was dat heel de reden niet van mijn frankrijk bezoek). Wat is mijn rede... Het was de eerste keer Frankrijk voor mij..Ik spreek geen woord frans. Ik hoor alleen verhalen dat je je vergunningen in orde moet hebben. Heb je dit niet dan verdwijnt alles leuk in de aanhanger bij de gendarme's en kost het je min. 400e.

Ik weet al wat voor commentaar ik nu ga krijgen. Moet je op het board kijken waar je vergunningen kan halen.

ten eerste:

-- Ik weet zeker dat een hoop mensen op die vragen antwoord geven en er zelf nooit komen. Hoe kan het zo zijn dat bijv. een 14jarige gaat vertellen hoe het er aan toe gaat in frankrijk. (in dit geval zal de jongen al een poosje op het board rondlopen en iedere keer de verhalen frankrijk lezen.. en dan gaat vertellen hoe het er aan toe gaat.)(denk aan het verhaaltje over die schapen hierboven)

-- Je zit met nachtviszone's. leuk, maar hoe ga je die zo vinden als je totaal niet bekent bent in de omgeving (en geen woord frans spreekt)

-- Er zijn duidende site waar alle wateren op staan met zones en waar je vergunning zou kunne halen, maar ik kom er dan niet uit.


-----

Kijk ik onder vissen en vakantie:

niet om iemand zwart te maken, maar;
http://www.touroulet.com/meer.html

krijg je dit linkje. Wat staat er.. Huur het meer exclusief af en je krijgt er een caravan bij. 2 personen 300e pp.
WAAROM is dit nou geen betaal water. O ja. je betaalt voor de voorzieningen. (onzin: je betaalt voor de huur van het meer). (toevallig zit er een camping naast).

Nogmaals niet om de persoon zwart te maken. Ik hou wel van dit soort vakanties. Kunnen de dames ook mee en ze hoeven niet continu bij het vissen te zitten.

En ik ben het met Koos eens.. volgens mij zijn de op het board grootste tegenstanders de personen die het meest te vinden zijn aan BTW's

Maar goed. Nu zal ik de oorlog wel verklaard hebben met menig boarders omdat ik ook een keertje op een betaalwater gezeten heb.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2006 20:47

Volgens mij schreeuwen diegenen die er vissen het hardst, als verdediging misschien?
Gevoelsmatig voelen ze dat er iets niet goed zit, denk ik dan maar.
Doet een struisvogel ook, steek je kop weg dan is het er niet.
Een topic pro BTW schreeuwen de anti BTW vissers het meest, en visa versa.

Blijft een zielige vertoning zodra iemand iets veroordeeld en er vervolgens wel gaat zitten vissen.

Ik vis er niet, ik zie helemaal niets in karpervissen in Frankrijk en al helemaal niet in een BTW put.
Vissen is een hobby, geen religie!
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

07-09-2006 20:53

Ik zie het best zitten om volgend jaar naar een openbaarwater te gaan. Ik wil dus eerst eens mensen spreken die er echt zijn geweest en mij echte informatie kunnen verstrekken optrent vergunningen, nachtvissen en tenten enz. Ik zie het vissen in frankrijk ook als vakantie. Gewoon een week er tussenuit. ff weg uit Nederland.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2006 20:55

Aart Lokhorst is er ééntje van, en er zijn nog veel meer die je er iets over kunnen vertellen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-09-2006 20:58

Douwe jij vist toch altijd op de eilandjes van langerhans
op lac du insulin dat heb ik gehoord tenslotte :D :oops:

groetjes Bob
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2006 21:03

Stil Klump of ik kom de rest van de steiger ook slopen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

07-09-2006 21:08

Peter Baan schreef:Zelf ben ik afgelopen zomer ook in frankrijk geweest. En ja ook op een betaalwater (mijn PR niet verbroken hoor ook al was dat heel de reden niet van mijn frankrijk bezoek). Wat is mijn rede... Het was de eerste keer Frankrijk voor mij..Ik spreek geen woord frans. Ik hoor alleen verhalen dat je je vergunningen in orde moet hebben. Heb je dit niet dan verdwijnt alles leuk in de aanhanger bij de gendarme's en kost het je min. 400e.


Ik vind dit persoonlijk een kut argument Peter,

Ik ben dit voorjaar zelf voor de eerste keer naar frankrijk geweest, mijn frans heb ik in de 2e opgegeven aangezien ik er nooit ene reet van snapte, dus frans spreek ik niet !
Vergunningen krijg je zeker in orde, als je maar wilt, veel gebaren en een beetje frans van horen zeggen gemeng met duits en engels, ga je ze zeker vinden en zelfs de nachtviszones kom je achter.
Dus dat is mooi een kut argument, ken je de uitspraak : Velle est posse ? oftewel To be willing is to be able !

Als je maar wilt Peter, dan ga je er echt wel komen ook zonder Frans !!
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

07-09-2006 21:10

Ik denk dat dit een topic is waarmee de sfeer op het board aardig naar de knoppe gaat persoonlijk ben ik tegen btw.
Vanwege een aantal persoonlijke redenen

1 het uitzoeken van de vergunningen,route ,welk water wat kan ik verwachten etz is voor mij al een vakantie opzich

2 Niet overal word er even zorgzaam met de vis omgegaan ik zeg niet dat dit overal is laten we eerlijk zijn er zijn genoeg eigenaren die zeer kritisch naar de vissers kijken

3 ik zie het als een simpele manier van je fotoboek vol temaken.En als ik (weer persoonlijk) mijn fotoalbum vol wil knallen met vis dan koop ik wel een kruisnet ik vind het heerlijk om op een water tezitten en dromen wat er zou kunnen zitten. soms valt dit zwaar tegen en soms is het een droom die werkelijk word

en 4 ik vind het veelste duur voor dat wat je krijgt als ik 250 euro voor een weekend uitgeef om in iemand zijn "vijver"te vissen dan voel ik me best genaaid zeker als je hoort dat ze soms niks vangen ook dan zit ik liever op een "openbaar water" en gooi er dan voor 250 euro aan aas in.
maar nogmaals dit is allemaal persoonlijk en ieder moet het voor zich weten.
Ik denk alleen dat dit geen goede topic is om de sfeer hier gezellig te houden.
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-09-2006 21:15

Marco ,

Het is zeer zeker niet de bedoeling om iemand onderuit te trappen er worden dus geen namen vermeld.
Dat is ook niet de bedoeling. Dat gaat ook zeker niet gebeuren. Ik ben blij dat er Moderators zijn die hun vrije tijd steken in het beheren van een forum.
Waar ik vanaf wil is dat de betaalwaterbezoeker en of visser afgeschilderd of veracht wordt als zijnde een misdadiger omdat die betaald voor een weekje ontspanning op zijn of haar manier terwijl sommige lieden die het veroordelen bij wijze van spreken op het zelfde water vissen en wel tegelijkertijd ! :o
Voor de rest helemaal niets, dus dat het bespreekbaar is of minimaal bespreekbaar gaat worden lijkt mij niet onaardig.
Nogmaals ik vis ook wel eens een keer op een betaal water, Lac du Der bijv.
Groeten
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-09-2006 21:25

Koos Snijders schreef:Dus u heren vist er ook ? :o
Of ben ik niet duidelijk genoeg ?
Lees nou nog eens goed !

Hoi ..


NEVER!!!!!

doe liever wat moeite om mijn vissen te vangen, dan zomaar neerploffen op een btw waar elke jan l*l een dikke vis kan vangen! schaamteloos dat soort putten!! snap ook niet dat er mensen zijn die daar heen gaan en nog blij worden van de vangst van een 20kg vis die er helemaal niet vandaan komt!
nee hoor, geef maar vrijheid! dan maar geen kraantje met vers water achter mijn tent.

ieder zijn ding maar zo'n put heeft totaal niks meer met karpervissen te maken!!!

gegroet
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-09-2006 21:33

Huisregels zijn vrij duidelijk, er mag geen info gevraagd worden over BTW's.
Dit is niet iets wat een mod of beheerder op eigen houtje beslist. Hij kan dus zelf ergens vóór zijn terwijl de policy van het board tegen is.

Over de BTW's zelf word hier met regelmaat van de klok over gediscussieerd, zal wel zo blijven ook.
Heb al eens eerder geschreven dat ik er tegen ben, maar een ander er niet om zal "veroordelen".
Zo kijk ik er nu nog steeds tegenaan.