Groot water!


Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-03-2006 20:58

Zeker waar! Eergisteren is er nog iemand uit de Lek gevist, die er 3 weken geleden vanaf zijn boot ingevallen was, terwijl iedereen nog sliep in de haven. Waarschijnlijk meteen door de kou bevangen en langzaam afgezonken naar 8 meter diepte....
Zo wil niemand aan zijn eindje komen (sprak hij, terwijl hij vervolgens met zijn kanootje lachend de rivier overstak). :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

25-03-2006 22:25

Peet,

Wat heb je dan allemaal gezien in de Sloterplas?

Ik ben daar pas mijn trouwring kwijtgeraakt.

Die had ik op het dashboard van mijn vrachtwagen gelegd.
Even vergeten op de handrem te zetten.

M'm opa zei nog: 'Help me even met die veiligheidsriem'.
Hij kon er niet bij omdat er zo'n paarse krokodil in de weg zat...

Wel jammer van de lading.
Driehonderd roestige fosforgranaten uit de Eerste Wereldoorlog.
Kan mijn antiekzaakje wel opdoeken.

Groet, Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

25-03-2006 22:31

Opa zit weer aan de jenever, trouwens (ik wil - even - niet grappig doen over verdronken mensen, gezien het verhaal van Kees).

Groet, Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

25-03-2006 22:36

En Peter Tooi heeft natuurlijk gelijk.
Goeie omschrijving: staand kunnen drinken.

Gr, B
ff v==
peter andrae

26-03-2006 01:46

Ja Bert eigenlijk van alles,paaltje,s,richeltje,s,plateutje,s,een trouwring,ook nog wat wier gezien en wat takken dat soort dingen,eigenlijk niks nieuws :wink:.

Nou begrijp ik ook waarom daat op sommige plekken zoveel markers op de bodem staan :lol:.


groetje,s peet.
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

28-03-2006 20:16

peter tooi schreef:Hallo medevissers,

Ik lees nu een hoop over met een bs-bootje het water op gaan.
Als je zoiets wilt doen, denk dan eerst eens aan je eigen veiligheid.(en die van anderen)(de mensen die jou er weer uit moeten halen als het mis gaat)
Zoiets moet je niet willen doen zonder een zwemvest en iemand op de kant die jou in het oog houd. Het is levens gevaarLIJK. Bij water temp. van ong. 5 graden is je overlevings kans na 5 min. nihil. Zeker als je laarzen aan hebt en er staand kunt drinken (waterdieptes dieper als jou eigen lengte)
vissen is leuk, prachtig, fantastisch en helemaal het einde, maar laat zo iets niet jou einde worden,een ongeluk zit in een klein hoekje (of gaatje).
Beter is om zo iets in de zomer te doen ivm de watertemp., en dan is het nog steeds gevaarLIJK.
Behandel water met respect, het is echt killing als je er teveel van binnen krijgt.
En persoonlijk wil ik liever geen rouwadvertentie lezen op dit forum omdat iemand het vangen van vis belangrijker vind als zijn eigen leven.



Goed gezegd!