Redenen waarom men WEL op betaalwater vist


Waarom WEL op betaalwater vissen?

Makkelijk/handig, weinig voorbereiding nodig
12
23%
Veiligheid
10
19%
Voorzieningen
3
6%
Kans op dikke vis/ veel vis
11
21%
Durf de stap naar openbaar water (nog) niet aan
8
15%
Anders.... svp invullen in de topic.
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

02-01-2006 22:43

was statement haha is al te laat voor me .
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

07-01-2006 13:53

Als reactie op Aart.

In frankrijk ligt het echt niet vol gezaaid met betaal wateren.
Dat is maar (naar verhouding) een zeeer klein deel van de franse wateren.
Die franse vissers zelf hebben er weinig last van als buitenlanders daar zitten (lachen zich hoogstens rot om wat we wel missen).

En dan nog is de keuze aan jezelf of je je kan vinden in de regels van een BTW. Somigge regels slaan echt alles, maar dan moet je er voor kiezen er niet naar toe te gaan toch?

Mvg
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-01-2006 14:06

Mike, dat is niet bepaald een antwoord op mijn vraag. En gelukkig maar dat al die b-water putjes in Frankrijk maar een klein deel van het totale viswater uitmaken. Het merendeel van de Franse karpervissers lacht zich echt niet rot hoor, zijn alleen maar woedend dat zij in een aantal wateren niet meer met een normale jaarvergunning kunnen vissen, waar zij dat vroeger wel konden en bovendien woedend omdat nogal wat grote vissen uit openbare wateren zijn 'verhuisd' (of gestolen, hoe je het ook noemen wilt) naar b-water putjes.
Gewoon reële zaken waar de meeste buitenlandse vissers geen weet van hebben of die hen gewoon niet interesseren omdat dit henzelf niet direct treft. Maar dat doet aan de werkelijkheid niets af...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

07-01-2006 20:53

Tussenstand na een krap maandje:

Afbeelding

Waarom gaan de meesten naar een BTW?

Makkelijk, weinig voorbereidingen en kans op dikke vis. Gemak dient de mens.
Veiligheid word er ook bij vernoemd met 9 stemmen maar ik vraag me af of je bij elk BTW wel nu zo veilig zit. Die ene keer dat ik op een BTW heb gezeten hadden we geroezemoes achter de tent en was er bij de auto's gerommeld en toen we polshoogte gingen nemen vluchtte er iemand de bossen in. Zal per water wel verschillend wezen.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

19-01-2006 13:44

ik ga meestal 1 tot 2 x per jaar naar een betaalwater.

ik doe dit eigelijk om de reden en dan praat ik vooral over frankrijk .
ik ben de taal niet machtig .ik kan het ook niet lezen.
dus als ik daar naar een openbaar water ga weet ik ook niet of ik er mag vissen of waar ik een vergunning kan halen.dan heb je ook het stukje veiligheid.
ik ben van mening dat ik op een betaal water veiliger zit als er buiten.maar ik sluit niets uit hoor .
ook daar heb ik verschillende knokpartijen gezien en dat er tenten aan flarden worden gesneden.
maar dan worden die lui verwijdert nadat de schade is vergoed.

ook binnen nederland komen meer betaalwateren .ik denk dan ook om het feit dat je ook in holland niet echt meer veilig aan de waterkant kan zitten zonder te worden berooft.
ik denk dat exploitanten er ook handig op in spelen.
tja ik heb best wel positieve ervaringen met openbaar als zowel met betaalwateren en hoop het ook zo te houden.

verder vind ik dat dit toch een oneindige discussie is .
want je kan het vergelijken met vissen , zonder of met weerhaak.
je heb altijd voorstanders en tegenstanders.
maar iedere mening telt