nachtvissen met pasjes,graag jullie mening eens


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-11-2005 14:03

Oké Peter. Om geruchten en eigen interpretaties te voorkomen die nergens op gestoeld zijn het volgende:
- zeer waarschijnlijk zal het nachtvissen in de volgende RGV wateren op termijn (2006 of 2007) ook worden toegestaan: Rhederlaag en Zeumeren. De RGV stelt, als eigenaar, hiervoor ook strikte eisen aan het aantal uit te geven nachtvispasjes. Natuurlijk zijn ook de beide visrechthebbenden, de Federatie Veluwezoom en de federatie Randmeren daar direct bij betrokken.
Het is dus gewoon FLAUWEKUL dat er al nachtvispasjespasjes verdeeld of vergeven zouden zijn daar zowel het aantal uit te geven pasjes, regeling stringente controle en extra vergunningsvoorwaarden nog steeds onderwerp van gesprek zijn en dus hierover nog niets exact bekend is.
Overduidelijk moet zijn dat op beide wateren Nu helemaal niet 's nachts gevist mag worden!!!
Hans, een beperkt aantal weeknachtvispasjes per maand of i.d. is allang besproken, is ook geen probleem, maar ik heb nog niemand kunnen vinden die bereid is het hiermee verbonden werk en administratie op zich te nemen...
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

20-11-2005 15:12

Peter Otte schreef:Ruud, neem bij jullie de Oosterplas als voorbeeld, nu mag je er met een hengel vissen en ook niet s’nacht.
Als de zeven HSV die DenBosch rijk is de koppen bij elkaar steken en samen met de Federatie een plan opstellen, waarbij men ook met een pasjes systeem komt is de kans groot dat de gemeente overstag gaat. Door samen te werken net als in Busloo kan je veel viswater veilig stellen, nu klaagt iedereen maar gebeurd er niets. Foutje wel iets, ze gaan naar een BTW.


Op de Oosterplas word nooit gecontroleerd het word gewoon toegelaten er te vissen met 3 hengels.( politie rijd regelmatig langs )
Sterker nog het water is niet van de gemeente, het is van een vrouw die er vroeger ik praat echt over 100-150 jaar geleden heeft gewoont.
En het heeft nagelaten aan de inwoners van den bosch ( dit is mij verteld ) of het waar is weet ik niet.
Ik weet wel dat de plaatselijk HSV de Provincieplas volgend jaar kwijt is en ze dan alle vis willen overzetten naar de oosterplas als ze daar kan vergunningen voor krijgen :-?
Maar dan gaat het verhaal van die vrouw niet meer op in mijn ogen, het is allemaal beetje wazig rondom de oosterplas.
Ik weet wel dat er alleen maar overgezetten dikke vissen op zwemmen,en dat het er niet echt pluis is om snachts te gaan vissen in je uppie of als broekie :D
Laatst gewijzigd door Ruud de gouw op 20-11-2005 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
hans denekamp
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: apeldoorn

20-11-2005 15:17

aart mijn bedoeling was de discussie hierover op gang te krijgen,om zo een beetje een beeld te kunnen krijgen hoe er nu over gedacht word door de anderen.het is dus absoluut niet mijn bedoeling,om hier nu een praatje bussloo van te maken.die regeling staat toch vast,en heb daar in het eerste stukje ook duidelijk over gezegt dat het er alleen maar beter op geworden is.ik begrijp nu wel dat ik me dus eventueel wel aan kan melden voor een plek op de twee genoemde andere wateren? en wat de laatste zin betreft,daar wil ik verder niet op reageren.daar was nml vorig jaar nov al wat over gezegt . groet hans
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

20-11-2005 16:00

Aart,

Ik heb ook gezegd "GERUCHTEN" nu is de hsv hier in de buurt degene die ook Rhederlaag in zijn bestand heeft.

De geruchten bestaan dat er voor een X aantal mensen "mocht" de nachtvispas er komen al zeker zou zijn dat die bovenaan zouden staan.

Wat ik begrepen had is dat Federatie de passen gaat verdelen,mocht het zo ver komen dat deze in overleg gemaakt worden.

ook wordt er gezegd,dat de pasjes over verschillende hsv verdeeld zouden worden.

Maar ik begrijp dus ( wat normaal is) dat er nog steeds overleg is.

Bepaalde stukken Rhederlaag kun je trouwens gewoon vissen overdag.

Wat ik wel begrepen heb is dat op Rhederlaag geen tenten toegestaan zouden worden,is dit ook nog in overleg Aart of is het zo dat dit al besproken is ?

Maar ik had al gezegd, we zien volgend jaar wel.

Gr Paul 8)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-11-2005 16:50

Paul, alles is nog in overleg. De rest zijn geruchten...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-11-2005 16:52

Hans, NIEMAND kan zich nog aanmelden voor die 2 andere wateren!
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

20-11-2005 16:55

De Pettelaar/Zuiderplas ?
Ruud,ik hoop dat jij je vergist en dat je de Provincieplas bedoelt,anders blijft er nog maar vrij weinig over hiero :wink:

En wat de Oosterplas betreft,pas geleden 2 keer in een korte tijd,een keer 12 man beboet en een keer 9 slachtoffers van een bon :wink:


Mvg....
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

20-11-2005 17:10

Ruud,

De Oosterplas, Franklin Broeckx in DenBosch wel bekent heeft hier in het verleden meen in ‘Karperwereld’ over der situatie daar een stuk aangewijd dat is een van mijn bronnen. Afgelopen week had ik een gesprek met Bossche karpervissers die hun bezorgdheid uitspraken over de Oosterplas.
De afwerkplaats achterin heeft meer prioriteit bij de politie dat is een feit. Waar het om gaat is dat de botenclub meer invloed bij het gemeentebestuur heeft dan alle HSV bij elkaar.Door samen te werken als het om belangen gaat kan je situaties beïnvloeden nu is de kans zeker aanwezig is dat het water straks helemaal voor de karpervisserij verloren is.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

20-11-2005 17:12

Peter Otte schreef:Ruud,

De Oosterplas, Franklin Broeckx in DenBosch wel bekent heeft hier in het verleden meen in ‘Karperwereld’ over der situatie daar een stuk aangewijd dat is een van mijn bronnen. Afgelopen week had ik een gesprek met Bossche karpervissers die hun bezorgdheid uitspraken over de Oosterplas.
De afwerkplaats achterin heeft meer prioriteit bij de politie dat is een feit. Waar het om gaat is dat de botenclub meer invloed bij het gemeentebestuur heeft dan alle HSV bij elkaar.Door samen te werken als het om belangen gaat kan je situaties beïnvloeden nu is de kans zeker aanwezig is dat het water straks helemaal voor de karpervisserij verloren is.


Voor mij part sluiten ze het daar maar ik zit er toch nooit :D En idd die botenclub heeft een dikke vinger in het gemeentebestuur zitten :roll:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

20-11-2005 17:19

Niet meer vissen dus op de Provincieplas en de Oosterplas misschien ook helemaal pleite ,Den Bosch is dalijk in watersnood man.

Maar de Oosterplas boeit mij ook niks,kunnen ze daar ook niet de vissen van de provincieplas opzetten en komt de Pettelaar daar misschien meer in aanmerking voor wat me ook meer verantwoord lijkt.


Mvg...
hans denekamp
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: apeldoorn

20-11-2005 19:47

oke aart duidelijk antwoord :wink:
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

21-11-2005 15:16

hier in leeuwarden perfeckt geregeld !!!

:D 5 euro geen wachtlijst en het gehele jaar nachtvissen
over het algemeen geen gedonder over uitzonderingen niet gesproken
de controle is weer opgepakt dus nog jaren plezier hier!!
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

19-08-2006 13:37

waarom geven ze niet aan iedereen in NL die lid is een nachtvispasje voor elk water. zodra je zooi maakt of andere dingen dan krijg je 1 punt net zo als bij rijbewijs en als je er 3 hebt dat je dan je pasje moet inleveren en dan nergens meer mag nachtvissen komende 5 of 10 jaar.

dus dan verneuk je het voor je zelf als je iets fout doet.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-08-2006 18:14

Elmer, die 'ze' zijn meer dan 1000 HSV-en en 11 Federaties en dat zijn allemaal zelfstandige verenigingen met eigen visrechten. Wat jij schrijft kun je vergeten, zal nooit gaan gebeuren omdat al die visrechthebbenden het nooit allemaal met elkaar eens zijn of eens zullen worden. Zelfs niet over één vergunning waarmee je overdag mag vissen, laat staan over de nachtvisserij die (en terecht op een aantal plaatsen) nog veel en veel gevoeliger ligt.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

19-08-2006 20:21

Een apart nachtvispasje BELACHELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een idiote uitvinding.
Is het soms te druk s'nachts langs de waterkant?
Je betaalt je al scheel voor ieder water dat wil bevissen.
En ik wil voor dat zelfde geld ook kunnen nachtvissen.

Op welke manier wil je het kaf van het koren scheiden?
Door nachtpasjes in te nemen?
Maken ze op een nacht vissen meer troep dan op een avond vissen?
Wat is de voorwaarde dat het pasje wordt ingenomen? (3 hengels)?
Wat als ik nachtvis zonder pasje?(opruimen of boete, moet justitie er ook achter staan!)



Gewoon pleiten voor 12 maanden per jaar nachtvissen!
Boetes en extra regels (+kosten) helpen niks.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.