NEW WORLD COMMON CARP RECORD
- Kees Ouwehand
Tja, alle kleine Duitsers zouden dat wel lekker vinden.
-
Bertil,
Is dit diezelfde vis als die van Pelzer, te zien achterin Karper? Die foto is tenminste wel duidelijk en daarvanuit laat de fantasie weinig te wensen over, zeer groot maar vooral mooi groot.
Is dit diezelfde vis als die van Pelzer, te zien achterin Karper? Die foto is tenminste wel duidelijk en daarvanuit laat de fantasie weinig te wensen over, zeer groot maar vooral mooi groot.
- Erik Rozen
Check die link van Bertil maar eens, en durf dan maar eens aan te komen dat die vis niet dit gewicht heeft.
Hij heeft gewoon een kleine kop, maar echt een schitterend massief lijf. En die mat, tsja, das een fox elite mat, een keer of twee zo groot als mijn imi-cypro.
So, meinen deutschen brüder, gratuliert mit deinen enormes Karpfen!
Ach Scheise... die gramatic! Böeinie....
Herr Erik
Ps, Mr. Kwinterman, heb je misschien nog wat sappige info over die vangst van Danau? Ben er wel benieuwd naar, aangezien zijn bezigheden op Raduta... Dacht dat daar het grootste deel kapot was gegaan?
Hij heeft gewoon een kleine kop, maar echt een schitterend massief lijf. En die mat, tsja, das een fox elite mat, een keer of twee zo groot als mijn imi-cypro.
So, meinen deutschen brüder, gratuliert mit deinen enormes Karpfen!
Ach Scheise... die gramatic! Böeinie....
Herr Erik
Ps, Mr. Kwinterman, heb je misschien nog wat sappige info over die vangst van Danau? Ben er wel benieuwd naar, aangezien zijn bezigheden op Raduta... Dacht dat daar het grootste deel kapot was gegaan?
- Eddy Norder
- Contacteer:
Erik,
Die vis komt ook niet van Raduta. La France, Alijn in Trance
.
Gr.
E.
Die vis komt ook niet van Raduta. La France, Alijn in Trance

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
- wouter de roos
- Contacteer:
het hoofd van die man kan je niet gelijken met zijn vingers , want zijn hoofd is veel verder van de lens af dan zijn hand en daarom lijken zijn vingers 'te groot' .
Gr Wouter
Gr Wouter
- Erik Rozen
Eddy Norder schreef:Erik,
Die vis komt ook niet van Raduta. La France, Alijn in Trance.
Gr.
E.
Hehe, netjes van onze trance-fan

Btw, BTW of Open? Hoop op het laatste, zou toch wel weer gaaf zijn.
- Sjoerd Groot
- Contacteer:
't is wel een zwijn hoor jongens...
Wie weet nog hoe quasi nonchalant Butselaar destijds door z'n getinte gas heen keek?
Ik hou wel van grote schubs, zou deze ook wel eens vast willen houden.
vr gr Sjoerd
Wie weet nog hoe quasi nonchalant Butselaar destijds door z'n getinte gas heen keek?

Ik hou wel van grote schubs, zou deze ook wel eens vast willen houden.
vr gr Sjoerd
Poe hé,
Die vis is dus echt wel 34-komma-nog-wat-kilo, is volgens mij dezelfde als dat die herr Pelzer (bekend van Allo Allo) laatst ook in zijn kolenschoppen had in de laatste Karper.
Kwint, anaal? Oraal! ik kreeg vandaag een opname toegestuurd van Roelove die condooms opblaast, oraal dus. Het begint met bierviltjes happen en eindigt met het in de mond nemen van condooms i.p.v. vunzige taal...
Roelof, ik heb twee nachten zitten niks-vangen, maar heb genoten en daar kan ik geen pondje tussen krijgen.........
Cliché?
Begin jij nu ook al over het belang van gewichten? Als jij al waarde hecht aan het vangen van zo'n twaalf pond wegend scharminkel, wat doet een veertiger dan wel niet met je gemoedstoestand. Het is maar hoe zwaar je het allemaal láát wegen. Ik vermoed daarom ook dat voordat je onze truckende Beilenaar onzedelijk benaderde een veertiger had en dat de reden was om samen met je visvriendje te gaan liggen fout parkeren.
Groeten enneh, oh ja, Herr Finkelde, herzlichen gratuliert mit die verdammt grosse wasserschwein.
Jo,
WéBé
PS: Kutblanken.
Die vis is dus echt wel 34-komma-nog-wat-kilo, is volgens mij dezelfde als dat die herr Pelzer (bekend van Allo Allo) laatst ook in zijn kolenschoppen had in de laatste Karper.
Kwint, anaal? Oraal! ik kreeg vandaag een opname toegestuurd van Roelove die condooms opblaast, oraal dus. Het begint met bierviltjes happen en eindigt met het in de mond nemen van condooms i.p.v. vunzige taal...
Roelof, ik heb twee nachten zitten niks-vangen, maar heb genoten en daar kan ik geen pondje tussen krijgen.........
Cliché?
Begin jij nu ook al over het belang van gewichten? Als jij al waarde hecht aan het vangen van zo'n twaalf pond wegend scharminkel, wat doet een veertiger dan wel niet met je gemoedstoestand. Het is maar hoe zwaar je het allemaal láát wegen. Ik vermoed daarom ook dat voordat je onze truckende Beilenaar onzedelijk benaderde een veertiger had en dat de reden was om samen met je visvriendje te gaan liggen fout parkeren.
Groeten enneh, oh ja, Herr Finkelde, herzlichen gratuliert mit die verdammt grosse wasserschwein.
Jo,
WéBé

PS: Kutblanken.
- Roy van Goor
herwin,
anaal neemt....hoe voelt dat??
lijkt me niet de allerprettigste gedachte.
anaal neemt....hoe voelt dat??

lijkt me niet de allerprettigste gedachte.

-
Vind het er toch behoorlijk recordachtig uitzien
,wat een supervis !!
En al is ie het niet,toch proficiat ermee
Mvg...

En al is ie het niet,toch proficiat ermee

Mvg...
- Michiel Pilaar
- Contacteer:
Pffff WAUW
Zó ziet dus de perfecte schubkarper eruit ! Vele male mooier dan die Raduta schub !
Prachtige vis, werkelijk bizar zo mooi ! En 34 kg haalt ie zeker wel lijkt me..
Ligt het trouwens aan mij of worden er dan écht OVERAL grote vissen gevangen?! In mijn omgeving rollen de beren op de kant, kennissen in het land vangen ook als gekken, en blijkbaar wordt er in het buitenland ook niet echt stil gezeten wat dikke vis betreft
Groeten,
Michiel

Prachtige vis, werkelijk bizar zo mooi ! En 34 kg haalt ie zeker wel lijkt me..
Ligt het trouwens aan mij of worden er dan écht OVERAL grote vissen gevangen?! In mijn omgeving rollen de beren op de kant, kennissen in het land vangen ook als gekken, en blijkbaar wordt er in het buitenland ook niet echt stil gezeten wat dikke vis betreft

Groeten,
Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
- Michiels Gino
jep is waar, is machtige vis.
Dien gast zal zen naam en zijn sponsor niet willen gebruiken voor een fraude, moest het uitkomen ( en alles komt uit ) zou het een grote schande zijn en dat kunnen deze zich niet permiteren.
PS : Denk dat dit zelfs eerst een BELGISCHE vis was gepikt en doorverkocht door een NEDERLANDER.
Graptje é pol

Dien gast zal zen naam en zijn sponsor niet willen gebruiken voor een fraude, moest het uitkomen ( en alles komt uit ) zou het een grote schande zijn en dat kunnen deze zich niet permiteren.
PS : Denk dat dit zelfs eerst een BELGISCHE vis was gepikt en doorverkocht door een NEDERLANDER.
Graptje é pol

Greets Gino
- Bertil Wielink
- Contacteer:
Kwint,
Van wat men zegt op een Duits forum begreep ik dat het idd dezelfde vis is als Pelzer.
Het wereldrecord van Alijn komt helaas van een Frans betaalwater.
Hopelijk komen er ook weer records van de open wateren in de toekomst...
Vr.Gr.,
Bertil
Van wat men zegt op een Duits forum begreep ik dat het idd dezelfde vis is als Pelzer.
Het wereldrecord van Alijn komt helaas van een Frans betaalwater.
Hopelijk komen er ook weer records van de open wateren in de toekomst...
Vr.Gr.,
Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
- Kees Ouwehand
Laatst vroeg een boarder mij naar Clarissa. Deze recordkarper woog 44 lb, dus zeg maar een goeie 20 kg, en werd gevangen in 1952 door Richard Walker. Het duurde bijna 30 jaar voor dit record werd verbroken door Chris Yates met een karper van 51,5 lb, of zo een 23,5 kg. Dat was 1980 om precies te zijn. Sinds de 90’er jaren is de lijst eindeloos lang en wordt het record pak hem beet om de paar maanden verbroken. Het is Christian gegund om in dit rijtje te worden genoemd met deze echt fabuleuze schub die nu ook Duitsland op de kaart zet. Maar wat zegt het allemaal nog en hoe gaat dit verder?
Groet, Kees

Groet, Kees
-
Wees blij:
nu hoeft die Paisley niet meer met z'n World Record Common te pronken van een hard stinkend betaalwater.
Groet,
Stefan
nu hoeft die Paisley niet meer met z'n World Record Common te pronken van een hard stinkend betaalwater.
Groet,
Stefan
- elco kuipers
Ik wil niet een zoveelste btw rel openen maar ik vind het vreemd dat de meeste dikke record vissen die de laatste tijd op internet verschijnen allemaal van btw's komen! Of in ieder geval niet van een openbaar water.
- Frank bosman
Doe je wel voorzichtig Herwin
Erg fraaie vis ongeacht hoe zwaar die is! gewicht blijft discussie,maar is het belangrijk of ie nou 30 of 34 kg is. Volgens mij hebben die duitsers zichzelf gekloont in de vissen! Dikke pens en grote bek haha
Zou die vis ook verplicht zijn genomen uhm meegenomen...?

Erg fraaie vis ongeacht hoe zwaar die is! gewicht blijft discussie,maar is het belangrijk of ie nou 30 of 34 kg is. Volgens mij hebben die duitsers zichzelf gekloont in de vissen! Dikke pens en grote bek haha

Zou die vis ook verplicht zijn genomen uhm meegenomen...?

beetje bij beetje
- Rick Boerboom
Daarom vind ik die 50ers uit de Nederlandse rivieren ook zo gaaf!
- Kees Ouwehand
Dat was 2001 en die schubkarper woog 34,6 kg. Maar dat was het schubkarperrecord. Met spiegelkarper waren ze daar voordien al overheen.
Kees
Kees
- Peter Ponsteen
Ik wil niet een zoveelste btw rel openen maar ik vind het vreemd dat de meeste dikke record vissen die de laatste tijd op internet verschijnen allemaal van btw's komen! Of in ieder geval niet van een openbaar water
Inderdaad Elco, steeds betaalwateren. Die zullen na deze records wel weer een tijdje populair worden.
ze hebben gewoon een voertje ontdekt waarbij de karper na 2 weken 15 kilo is!
Deze vis is zo'n maand oud
Inderdaad Elco, steeds betaalwateren. Die zullen na deze records wel weer een tijdje populair worden.
ze hebben gewoon een voertje ontdekt waarbij de karper na 2 weken 15 kilo is!
Deze vis is zo'n maand oud

Laatst gewijzigd door Peter Ponsteen op 27-10-2005 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
- Bertil Wielink
- Contacteer:
Elco,
Helaas is de verklaring heel makkelijk.
Op betaalwateren wordt bijgevoerd.. 12 maanden per jaar.. en men leert ook dat overbezetting niet goed is.
Dus met een normale bezetting en flink wat voer groeien zulke vissen uit tot mega formaten.
Luc de Baets schreef het al eens over Orient in zijn boek. Als daar net zo gevoerd werd als op de Belgische wateren zouden daar binnen no time een berg recordvissen zwemmen...
Gr.
bertil
Helaas is de verklaring heel makkelijk.
Op betaalwateren wordt bijgevoerd.. 12 maanden per jaar.. en men leert ook dat overbezetting niet goed is.
Dus met een normale bezetting en flink wat voer groeien zulke vissen uit tot mega formaten.
Luc de Baets schreef het al eens over Orient in zijn boek. Als daar net zo gevoerd werd als op de Belgische wateren zouden daar binnen no time een berg recordvissen zwemmen...
Gr.
bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
- menno laarmans
Herwin:
Zoals ik Roelof eens ergens op n stoel heb zien zitten zal dat ding van hem wel in de buurd van die duitser zn vingers komen
Maar dat anaal optillen , is dat nu met of zonder vis ???
Gr
Zoals ik Roelof eens ergens op n stoel heb zien zitten zal dat ding van hem wel in de buurd van die duitser zn vingers komen

Maar dat anaal optillen , is dat nu met of zonder vis ???
Gr

Laatst gewijzigd door menno laarmans op 27-10-2005 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart van den Hurk
- Contacteer:
Kan me inderdaad nog iets met kaarsenvet herinneren...ssstt
Mega mooie schub, dat is een ding wat zeker is, zou hij in NL zwemmen hoefde ik er geen seconde over te twijfelen, dan wist ik wel waar ik zat!
Als 2 druppels water op die van Pelzer, heb geen abonnement op de karper, maar neem aan dat het dezelfde is. Die oosterbuur heeft er dit jaar dus al 2 en naar verwachting ging hij er nog 1 of 2 van dit kaliber bijvangen, waar gaat dit over??
Hoop ooit zo'n bak in mijn handen te mogen houden, maar vindt het zelf nu nog veel te vroeg, komt in de toekomst wel een keer (hopelijk), als die uitzetspiegels doorstoten naar deze formaten..grrrr

Mega mooie schub, dat is een ding wat zeker is, zou hij in NL zwemmen hoefde ik er geen seconde over te twijfelen, dan wist ik wel waar ik zat!
Als 2 druppels water op die van Pelzer, heb geen abonnement op de karper, maar neem aan dat het dezelfde is. Die oosterbuur heeft er dit jaar dus al 2 en naar verwachting ging hij er nog 1 of 2 van dit kaliber bijvangen, waar gaat dit over??

Hoop ooit zo'n bak in mijn handen te mogen houden, maar vindt het zelf nu nog veel te vroeg, komt in de toekomst wel een keer (hopelijk), als die uitzetspiegels doorstoten naar deze formaten..grrrr
mvg
Bart van den Hurk
Bart van den Hurk
- Bart van den Hurk
- Contacteer:
Herwin Kwint schreef:37,9 kg. bedoel ik.
Ach, whatever...groot.
Zal neem ik aan wel weer van Rainbow zijn, ieder zijn ding natuurlijk. We zullen het aankomend vbk magazine daar nog wel wat van lezen dan. Maar iig niet "my cup of tea".
mvg
Bart van den Hurk
Bart van den Hurk
-
Bertil, alleen vergeet je wel te vermelden dat lang niet al die grote vissen op dat bewuste b-water tot de oorspronkelijke bewoners behoren...