Karpers of vrouwen????????


Hans-Peter van Ee

20-08-2002 14:45

Jeroen

Vanavond moet ik voetballen, in een vrienden team, dat zijn dus al een stuk of vijftien vrienden....
Waar ik ook regelmatig mee op stap ga!!
En je echte vrienden leer jij pas kennen als het je slechts vergaat.

Jij zit trouwens constant mensen te zoeken volgens mij.
Eerst heb jij medelijden met iemand, dan zijn het aso's en nu is het zielig.
Jeroen en wat mankeer jij dat je zo doet??

Krijg je niet genoeg aandacht aan de bar van mensen en daarom wil jij het hier.
Is er geen vrouw die jouw moet??
Kom zeg, ga ergens op een vrouwen-forum zitten en laat ons over karpers kletsen!!

met karperende groet

HPE
Gast

20-08-2002 14:54

Ik zal geen levensles van je aannemen aangezien het me lijkt dat je niet veel ervaring hebt. Wat betreft vrouwen maak je maar geen zorgen doe ik namelijk ook niet. Wat betreft zielig, aso en medelijden. Wat ik uit jou postings bij andere topics haal is dat je een beetje zielig en aso bent waar ik medelijden me heb. En zo te lezen ben ik niet de enige. Het lijkt mij trouwens dat de vrouwen jou niet moeten. 36 en geen leven dat lijkt me niet echt leuk!!!!!!!
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

20-08-2002 15:17

Jeroen,

Jij zegt dat alle karpervissers slechter in de omgang vaak saai zijn en associaal! En dat concludeer jij uit enkele berichten op dit karperforum?
Ik voel me nogal persoonlijk aangevallen! Ik wil niet zeggen dat ik altijd even makkelijk ben in de omgang, mijn vriendin kan dat beamen, maar jij kent mij niet en je weet noch wat ik exact voor werk doe, noch hoe ik mijn week doorkom.
Iemand die een conclusie trekt of berichten plaatst op deze manier, zoals jij, met de weinige informatie die hij heeft, heeft in mijn BELEVING een bekrompen manier van denken en heeft nog veel te leren over mensen en het (ver/voor)oordelen van mensen, m.a.w. veel te leren over de omgang met mensen.
Als ik jou was zal ik even goed nalezen wat je allemaal op het forum hebt geplaatst. Misschien kan je daar nog wat van leren. Enkele punten die je aangeeft kan ik me best in vinden of heb je zelfs gelijk in, maar je gaat in mijn ogen iets te ver met je conclusies trekken.

Ik wil met een vraag afsluiten waar je, als je zin hebt, is goed over na moet denken. Weet je wat het meest voorkomend gevolg is van ver/vooroordelen?

Met vriendelijke groet,

Cliff

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Clifford Knook op 2002-08-20 15:28 ]</font>
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

20-08-2002 15:26

Jeroen die enigste die ik een beetje zielig vindt ben jij. Dat jij nog nooit vissers gezien/gesproken hebt die TOTAAL voor het vissen gaan, daar kan ik je niet mee helpen, en die vissers die dat doen zijn echt NIET de assosiale vissers.

Antie aso groet J0H@N
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

20-08-2002 15:45

Jeroen,

gedeeltelijk kan ik me best in jou postings mee laten gaan...

ik vind het ook erg zielig, als je geen sociaal leven heb, etc.
alleen hier stop ik bij, ik ga niet wijzen met m'n vingertje !

Je kan natuurlijk intensief bezig zijn met je hobby, maar je heb intensief, en intensief.
Als je (*normaal) intensief bezig bent met je hobby, ben je gewoon goed verslaafd aan het karperen.
Ik ben ook verslaafd aan het karperen. het liefst zou ik ook 3x per week gaan vissen.
Maar ik kijk eerst naar m'n sociale leven, voordat ik naar m'n visleven kijk.
het klinkt mischien raar, maar het is gewoon zo.
Als ik wil vissen, kijk ik eerst of ik moet werken, hoelaat ik naar school moet, heb ik niet al afgesproken om te gaan stappen etc.

Als ik meerdere dagen op 1 sessie ga plannen, ga ik eerst vrij vragen voor me werk, ff (*de meeste) informeren dat ik weg ga. waar ik zit, dat ik niet 'dan en dan' mee uit kan etc.

Als ik dicht bij huis zit vertel ik het ook.
dan komen der altijd mensen ff een praatje maken, gezellig der even bij komen zitten.

als laatste...:

mensen, wees er verslaafd aan, maar met mate :wink:

(*beetje tegenstrijdige zin, maar toch :grin:)
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-08-2002 17:33

Jeroen,

Genoeg vrienden, maar jah, allemaal vissers :grin:

Ook ik zal mezelf niet tegenhouden al wordt ik verliefd, maar ik weet van mezelf dat het heel moeilijk is om met mij te leven, veel houden het er niet vol, Zelf ben ik ook niet iemand die goed is in een lange relatie, ik heb er ook geen behoefte aan, na een paar weken ben ik meestal iemand al weer zat en gaan ze me irriteren.

Waarom zijn karpervissers saai en asociaal? omdat ze misschien op karper vissen? misschien moet jij dan maar een andere hobby zoeken....
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-08-2002 18:11

Volgens mij heeft jeroen zelf een gebrek aan vrienden..komt ie hier een beetje aandacht halen die hij thuis en op zijn school tekort komt...STOER jongen...

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

20-08-2002 18:22

Jeroen,

dit vind ik echt een hele laffe en asociale manier om iemand te bekritiseren. Als je dan toch loopt te zeiken over mensen en hun sociale leven... doe dat dan over jezelf want je hebt het recht niet om je bek open te trekken over mensen die je niet kent.

ik denk dat je zelf een groot probleem hebt met je sociale omgang met andere mensen... je kent mensen die je hier omver probeert te lullen niet persoonlijk en het heeft dus helemaal geen zin om hierover te praten.

Waarom reageer ik zo?
ik ben zo'n persoon dat helemaal verslaafd is aan de karpervisserij. Ik plan sessies de hele week door en vis zo vaak als ik kan. Maar ook ik zit nog wel in de kroeg hoor... ik behoud mijn sociale omgang met anderen want ik weet hoe belangrijk dat is.

Denk maar niet dat ik geen vrienden heb of niet normaal met anderen om kan gaan hoor... dat zal je vies tegenvallen. De mensen die me KENNEN die weten dat ik altijd voor ze klaar zal staan... vrienden heb ik genoeg maar gelukkig geen mensen als jij.
Ik zit in een lastige periode qua thuissituatie en voel me er verschrikkelijk verrot onder... misschien is dat de reden dat ik bijna iedere avond een of meerdere vrienden in huis heb om erover te praten of samen wat dingen te gaan doen.

Juist aan de waterkant voel ik me op mijn best... kan ik een beetje nadenken over wat er aan de hand is en wat ik er allemaal aan moet doen... dat zal niemand me afnemen. Mijn maten zijn ook een paar van mijn beste vrienden en je wilt niet weten wat voor een gesprekken wij allemaal aan de waterkant hebben gevoerd...

ruzie heb ik nog nooit gehad... daardoor kan ik zeggen dat ik absoluut niet asociaal ben.

Wil je mijn mening over jou weten?
je bent een zelfingenomen mannetje met een TE grote bek... die alleen anderen afkraakt om aandacht te krijgen.

Frank

(ps; voor de andere vissers, sorry voor deze harde reaktie... dit moest eruit)
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

20-08-2002 19:04

Hoi mede(karpervriendelijke)vissers,

Tja discussie:vrouwen of karpervissen!
Van elk een beetje en je hebt de guldenmiddenweg,maarja ik ben nog jong en het contact met de meiden begint ook te beteren:D!Al hoor ik ook reacties van:als je een meisje hebt ga je je toch moeten schikken en kan je niet altijd gaan vissen!dat is ook zo maar toch,ommeduur lig je ook onder de sloef!
Voor mij blijft nu karpervissen een hoofdzaak!
En voor de jongeheer Jeroen huppeldepup,maatje ik weet niet wat je hier komt doen maar neem je foudraal in je handen loop naar het water pleur ze in het water en ga achter de wijven zitten als je dat beter vind!al denk ik eerder dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt,zoals frank al zegt,volgens mij ben je net het tegenovergestelde weinig vrienden en vriendinnen, en daarom kom je naar hier om toch te (proberen) om wat aandacht te scheppen. Tja sorry hoor maar tegenwoordig is er weinig plaats voor mensen zoals u.

Met aansluitendegroetbijfrank
CC
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

20-08-2002 19:09

geef dat foudraal dan maar aan een beginnende karpervisser... heeft die er ook nog wat aan.

we moeten met z'n allen de vervuiling van de wateren tegengaan he :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

20-08-2002 19:12

Of aan mij, mijn rits ligt aan diggelen!!! :sad:
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

20-08-2002 19:13

Hoi

eum Jeroen,vis jij eigenlijk wel?ja toch?of niet?
ok uit wat bestaat een:squidtijgernootbalpistacheappelblauwezeegroenegbalmetgelespikkels?

Met komische groet,
CC
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

20-08-2002 19:21

Ey jongens, jullie hebben nu gezegd wat je dwars zit, deze topic is er niet om massaal die jongen af te gaan zeiken.

Ik ben het wel met jullie eens, maar zo is het wel weer genoeg, wacht eerst eens op een reactie van hem!?

Met geduldige groet, sjoerd
Gast

20-08-2002 20:26

heren even een reactie van een andere kant
ik vis al vanaf myn 7 ende jaar maar sinds pas overgestapt op de karper
dit doe ik nu dan ook met veel plezier en passie
myn vrouwtje zeurt wel eens ga je nu alweer vissen bestteed is wat meer tyd aan de kids
maar toen ik had uitgelegt dat karpervissen niet effu naar de waterkant lopen is hengeltje in en wachten maar kon ze ook wel begrypen dat ik hier veel tyd in steek
ook de fotos die ik haar laat zien vindt ze mooi en begryp nu ook myn LIEFDE voor de karper
zo hebben we dit jaar op een camping gestaan met de sleurhut op een camping met 3 meren eromheen zodat ik ook een hengeltje uit kon gooien
dus vrouwen en karperen gaat goed samen ,maar als karperen voor het vrouwtje komt kan je een relatie vergeten
Gast

20-08-2002 20:28

Hahaha, ok jongens ik ben blij met jullie reacties. Ik verveelde me een beetje dus ik dacht ik ga eens een pittige discussie op poten zetten. En het is gelukt!! Ik geloof trouwens wel in de meeste dingen die ik heb gezegd. Ik ben van mening dat de meeste karpervissers niet sociaal zijn ingesteld. Ze doen vaak een beetje geheimzinnig en voelen zich altijd bekeken als er iemand een praatje komt maken. Ik concludeer dit trouwens niet uit het forum, maar uit persoonlijke ervaringen van mij en jongens waar ik mee vis. Dat ik aandacht wilde hebben was misschien wel zo. Wanneer je je verveeld (en het board vond ik ook niet al te boeiend) ga je dat soort dingen doen. En ik kan je vertellen dat ik me rot gelachen heb. Dat sommigen zich aangevallen voelen daar kan ik echt niet bij. Ik voel me niet eens aangevallen, terwijl iedereen mn bloed wel kan drinken. Sommigen van jullie praten zo serieus over het vissen dat het lijkt alsof er niets anders bestaat. Terwijl er zo veel meer is. Bijna nooit lees ik over het sociale aspect van het vissen (wellicht omdat velen die niet eens kennen) terwijl dat zo belangrijk voor me is. Lekker bbq-en met vrienden en als er iemand een praatje komt maken mag die gewoon aanschuiven. Dat ik zelf niet sociaal zou zijn heb je het mis. Ik vind het gewoon leuk om mensen af en toe in de maling te nemen. Maar nu ff verder met de echte discussie. Vissen is een manier omn (een deel van)je vrije tijd in te vullen. Maar meer is het ook niet . Je kan en moet er niet je leven van maken, omdat je er op andere gebieden helemaal niets aan hebt. En als je dan gaat vissen wees open tegen anderen. Maak een praatje en als je geen zin hebt daarin probeer het dan toch. Wordt misschien de reputatie van het karpervissen ook weer beter. Maar wat mij betreft eerst de vrouwtjes en dan de karpers.
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

20-08-2002 20:47

Vanmorgen dacht ik nog, ik reageer niet, hij weet niet waar ie het over heeft, laat hem maar. Na een paar kl*te opmerkingen kon ik het even niet laten.
Jeroen is duidelijk geen echte karpervisser, meer een mooiweervisser. Bbq-en aan de waterkant, lekker doen hoor, je had het over karpervissers en een slechte naam?? Hoe zou dat nou komen...
Jeroen, gaat alsjeblieft stappen en val ons hier niet lastig oke.
Mensen, laten we verder gewoon niet meer reageren want dit gaat echt nergens over.
Dit board is er vóór en dóór karpervissers en alleen echte karpervissers weten wat ons drijft om telkens weer aan de waterkant te zitten. Wachtend op die ene vis of dat ene tikje op de top...
Je hebt het in je of je hebt het niet, Jeroen is er duidelijk eentje van de laatste categorie. Mij hoor je hier niet meer, laters!!
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-08-2002 20:51

Jeroen, Waarom zou ik open moeten zijn tegenover iedereen die met me komt praten?? ik weet niet op wat voor wateren jij vist, maar bij ons is het zo dat alles wat je zegt, kan en zal tegen je worden gebruikt. Het irriteert me juist als zo'n campingvisser / houwtje touwtje visser / peppi en kokki figuur / kneus de hele dag rond me stek hangt alleen maar om te zien hoe en waar ik vis. En de volgende keer dat ik aan het water kom is mijn zorgvuldig opgebouwde stek naar de klote, ten eerste omdat dat mannetje er dan meestal zit en omdat het vol met rotzooi ligt. Komt er een serieus iemand die vol vuur is voor zijn hobby , beginnend visser of niet, dan zal ik altijd een praatje maken en proberen te helpen, Sociaal zijn komt van twee kanten.

Ik zie het vissen op karper meer als topsport dan een gezelligheids/gelegenheids gebeurtenis. juist dat bbq-en verziekt de reputatie van het karpervissen, niet het feit dat we nogal gesloten van aard zijn. Bbq-ende vissers verdienen van mij weinig tot geen respect.

Met respectloze groet,
Kiron
Gast

20-08-2002 20:58

Ik ga inderdaad stappen!!!!!! Laterzzzzzzzz
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

20-08-2002 22:10

Jeroen,

De volgende keer als je je verveeld door de weeks.......ga dan vissen :smile:

Groeten,

Cliff
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

20-08-2002 22:33

1 ding wil ik nog zeggen Jeroen:

zielig dat je op deze manier aandacht wil trekken en zelf mensen tegen je op probeert te zetten.

Ga lekker stappen jongen... ik hoop dat je een vriendin vind die het vissen vreselijk vind en dat je haar zo leuk vind dat je ermee stopt.

Met hoofdschuddende groet, Frank
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-08-2002 03:20

Jeroen, je berichten en je leeftijd komen nu overeen. Misschien is dat een mooi einde...
HPE had heeft in jouw ogen al geen leven dus een vis sessie word niks. Misschien een avondje stappen met HPE, MB en "jou" kan een mooie finale worden....

Met uitnodigende groet, MB
Arjen Lans

21-08-2002 08:41

Ben momenteel 2 jaar getrouwd en we verwachten onze eerste in october. Ik moet wel zeggen dat het vissen beduidend op een lager pitje is komen te staan.

Ik weet dat er vissers zijn die hun vrouw aan de kant kunnen zetten. Ik kan dat gelukkig niet.

Uiteindelijk komt het er op neer waar op een bepaald punt in je leven je prioriteiten liggen. De ene keer is dat uitgaan, de andere keer gruwelijk veel dikke vissen vangen en een laatste keer is dat een vaste relatie.

Combineren tussen deze 3 is mogelijk, maar alle 3 evenveel aandacht geven? I geef het je te doen.

Arjen
PS. ik vraag me soms wel af of die posters met gespierde taal ooit een serieuze relatie hebben gehad. Ach iedereen wordt eens volwassen. Ik moet dan een beetje denken aan een buurjochie van 5. Ik kwam hem laatst op de stoep met vriendjes tegen. Hij draaide zich om en zei: kijk uit of ik sla u in elkaar. Een beetje in die steil dus....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2002 11:33

Arjen,

Reken er maar op dat het nog minder kan worden zodra de kleine er is en wat groter wordt. Helemaal geen probleem, want er is niets mooiers dan samen met je kind dingen ondernemen.

Ik begon te vissen toen ik 12 jaar was. Toen de hormonen begonnen te spelen heeft het vissen een paar jaar op een heel laag pitje gestaan. Na mijn trouwen pakte ik het echter weer op en werd naast karpervisser in de zomermaanden ook fanatiek vlieg en kunstaas visser in de wintermaanden. We kregen in die tijd een zoon en dochter.

Vervolgens hield de hele visserij op toen mijn zoon zo’n 5 jaar was. Op die leeftijd was het een ondernemend jochie, wat alle aandacht vroeg. Bovendien was onze dochter net geboren. Voor vissen met een bamboe hengeltje kreeg mijn zoon pas veel later het geduld. Echter, toen hij een jaar of 15 was kreeg hij ineens belangstelling voor het karpervissen. Met weinig moeite heeft hij daarbij zijn vader er weer ingetrokken en we hebben daarna een aantal mooie jaren samen op karper gevist.

Als ik terugkijk begon ik te vissen toen ik zo’n 12 jaar was. Heb sindsdien 35 jaar vissen achter de kiezen, maar met onderbrekingen. Ik denk dat je behoorlijk egocentrisch bezig bent als je het vissen altijd voorop stelt. Uiteindelijk doe je jezelf ermee te kort. Terugkijkend is het wel zo dat in de tijden dat ik het druk had met vissen me ook niet kon voorstellen dat ik gas terug zou nemen. Achteraf is dat wel met regelmaat gebeurd. En zelfs nu moet ik naast karpervissen soms meer ruimte maken voor mijn werk dan mij lief is. Maar ik weet wel dat het karpervirus altijd weer zal opsteken. Dat is zeker. En zeg nou zelf, 35 jaar alleen maar karper! Ik moet er niet aan denken.

Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-08-21 12:24 ]</font>
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

21-08-2002 12:43

Beste Heren de reaktiegevers

Wat mij het meest verbaasd , is het feit dat jullie werkelijk op alles reageren wat hier op het board geplaatst word (daarom ook even een reaktie van mij ik wou nl niet reageren ,want vind deze topic te zielig voor woorden ).........!!!
Ik bewijs al jaren dat vrouwen en vissen samen gaan ben 16 jaar met dezelfde vrouw ik ga vissen wanneer ik dat wil en ga stappen wanneer ik dat wil en dat is geen grootspraak maar een wederzijds respekt naar mijn vrouw toe.....!!!

En wat Jeroen betreft student en barkeeper als je klaar bent met zo'n vrouwtje moet je ze maar eens recht in de ogen kijken en vragen of ze wel zo echt heeft genoten of dat ze het maar gefaked heeft en dan moet je bij de volgende vangst ook die karper maar eens recht in de ogen kijken en dan denken wie geniet nu hier het meest :smile:

met een vrouw en vis vriendelijk groet
Gast

21-08-2002 12:58

Beste Jan,

Leuke opmerking :grin:! Je doet net alsof ik geen respect voor vrouwen heb, maar op wat basseer je dat???? Alleen omdat ik geen zin heb in een vaste relatie?? Ik wil gewoon nog ff genieten, lekker stappen met de jongens en achter de meiden aan. En wanneer ik een meisje meneem laat ik ze niet denken dat het meer dan een fling is. Zij tevreden en ik ook. En je moet erbij denken dat vrouwen zeker geen lievertjes zijn. Als je een wist wat voor verhalen ik allemaal hoor! . En zoals ik zei heb ik van mn 16e tm 20e een relatie gehad en heb daarom voor mezelf besloten dat ik eerst alle wilde haren kwijt wil zijn voordat ik me aan één meisje bind. En veel meisjes denken daar precies hetzelfde over, dus ik kan nog ff ermee door hahaha :grin: :grin: