Waarom gaat iedereen praktisch naar dezelfde wateren...?


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-09-2005 00:28

Flink stukje tekst voor jou doen Klaas :P
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

23-09-2005 06:52

Zal wel knip&plak werk geweest zijn ..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-09-2005 07:49

je meent het... :D
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-09-2005 10:04

Rene,

Tuurlijk gaat men naar het water om te vissen of wat dan ook, logisch!
Maar waaar ik meer op doel, is dat men het pionieren een beetje in de
vergeet hoek drukt. Wat is er nu mooier, dan op een eigen ontdekt water
een flinke big te vangen!?
Bij ons in de buurt, gaan velen naar dezelfde wateren, maar laat ze maar
mooi; dan kan ik lekker in alle rust mijn karpers vangen.
Kijk, die plas waar ik de Schub van 25 pond ving, daar zeiden ze van: " O
daar zit geen karper..."! Ik bedoel maar... :wink:

groetjes Benny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-09-2005 10:25

Mensen hadden misschien wel gelijk totdat de kofferbakvis werd uitgevonden.

Pionieren wordt zwaar overschat. Ontdekken van een water is m.i. HERontdekken.

Enne kuddegedrag kunnen we gewoon niets aan doen zit in onze genen. Heeft voor ons voor de opkomst gezorgd en zal ook voor de ondergang zorgen.

Al heel snel hadden "onze genen"in de peiling dat we niet als jager in de wieg waren gelegd. Paar kleine aanpassinkjes en we waren verzamelaars.

Tja de knollen (letterlijk) van heeeeeeel vroeger zijn nu de troffeeen van nu. Maar laat iedereen toch. als men daar gelukkig mee is nou en. Als een ander er geen last van heeft prima toch?

Met 16 miljoen kunnen we niet allemaal iets anders doen en wat jij denkt wat jij hebt uitgevonden is een ander alweer bijna vergeten.
MVG

Klaas
Rene de vries

23-09-2005 11:31

Benny,

Natuurlijk snap ik wat je bedoeld...... mij zul je op die plekken niet tegen komen:

A; Omdat ik in woerden woon en in en rondom Woerden heb je water zat... ben nog steeds aan het ontdekken hier in de buurt..... met inderdaad afgelopen week een 25er.

B: Aangezien ik niet over een auto beschik (woon 3 minuten fietsen van mijn werk) ben ik wel gebonden aan mijn fietsie en dan houdt het met de hele bepakking wel op met een straal van zo een 10 km buiten mijn woonplaats.

En inderdaad ik kom nog heel veel maagdelijke polders, weteringen enzo tegen. dus "ze" doen maar
**Arwin Bos**

23-09-2005 13:31

Benny,
geen slapende honden wakker maken! :wink:

Vind het best dat 99% van de karpervissers kuddedieren zijn :wink: Dan kan ik lekker me gang gaan op de andere wateren...

Ik bevis ook wel drukke wateren, omdat er vaak mooie vis zit. maar dan wel op tijden dat het er rusitg is. Dus niet in de zomer, en niet in het weekend...

mvg arwin
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-09-2005 17:32

Rene,

Jou situatie kan ik voorstellen. Want bepakt en bezakt op de fiets, kan
soms al een hele klus zijn...! :wink:

Arwin,

Sssssssssstttttt...! :D
Inderdaad, velen trekken naar dezelfde wateren. Ook ik bevis dergelijke
wateren wel, maar net als jij in de rustigere periodes. Dan bedoel ik puur
qua vissers, zwemmers en surfers maakt me niet uit!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

25-09-2005 16:32

Hoi Benny
Cava by the way?

Het is idd zo dat de meeste naar de alreeds bekende wateren gaan, waarom? Zolas al eerder vermeld is er minder observatie, tijd enz... voor nodig. Dit is dan ook de reden denk ik waarom er stekkenpezers zijn, als de meeste naar dezelfde wateren gaan, zal er altijd wel iemand op je plaats zitten of je afgeloerd hebben.
Maar goed ik verkies ook onbekende wateren, maar die zijn jammer genoeg niet meer zo nadrukkelijk aanwezig. En hier in België kom je het nogal vaak tegen (vooral in limburg) dat je in natuurgebied zit te vissen.....en ja de boetes zijn niet zo mals. Zelf heb ik ook al enkele prachtwatren gevonden, untouched by the hand of men, maar dan mag je er blijkbaar niet vissen enz...

dusja dan maar weer naar de bekendere waters waar je zeker bent dat je geen boete kan krijgen zeker?!

greetz,
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

25-09-2005 18:05

Ik heb nu 2 jaar op 1 water gezeten, waarvan ik wist dat er behoorlijk karpers zaten, heb er veel tijd doorgebracht en aardig gevangen. Het was er altijd erg druk met vissers.

Maar een aantal weken terug bedacht ik mij opeens, wat doe ik hier eigenlijk: Waarom niet op een minder druk water gaan zitten en onbeschadigde karpers gaan vangen....voelde me er niet meer goed bij.

Dat heb ik toen ook gelijk gedaan en momenteel heb ik een aantal schitterende karpers gevangen en baal ik er steeds meer van, dat ik 2 jaar vergooid heb door op zo'n druk water te gaan zitten...
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

25-09-2005 22:09

Ik viste ook altijd op het zelfde water bij mij in de buurt het zat er altijd helemaal vol met karpervissers. maar sinds 2 weken geleden ben ik iets verder uit de buurt op een minder bevist water gaan vissen en mijn eerste vis was gelijk mijn pb.Een spiegel van 36 pond.Ik rij nu wel een paar km verder :)
peter andrae

26-09-2005 03:32

:o Benny dat kost teveel moeite om zelf te ontdekken wat is er nou makkelijker op wateren te vissen waarvan je weet dat er zware vissen zwemmen :wink:.