Hoeveel boilies mee naar frankrijk?


Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

23-02-2006 20:14

ons bent zunig, singlehook :P
Second Place, First Loser
Johan Kint
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2006 20:03
Locatie: almere

23-02-2006 21:00

Hangt van het water af op een betaalwater voeren wij nagenoeg niet en toch vangen we iederjaar veel vis (voorjaar) in het najaar wordt er op de betaalwateren altijd minder gevangen doordat er altijd gekken zijn die per hengel een kilo of 15 to 30 voeren hierdoor is de vis rond augustus september volgevreten. (deze wijsheid komt niet van ons maar van Patrice Faist een van de grootste en beste karperkwekers uit frankrijk en eigenaar van O.a. La Horre Jonchery Remy en Brocard)

Op de grote meren en rivieren (let wel op de nachtzone's) gebruiken we per week 20 kilo per hengel (boilies en hennep)
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

27-02-2006 23:10

Wij nemen altijd droge mix mee.

Droge mix kan je altijd mee terugnemen en voor je visserij in nederland gebruiken. (tenzij je met readymades met conserv. vist)
Je moet wel een flinke gasfles meenemen om je boilies te koken, maar deze neem je vaak toch al mee voor je eten.
Droge mix neemt minder ruimte in beslag en blijft maanden goed.
Eitjes zijn ook in frankrijk te koop.
In de zon op een klein plankje een paar bolletjes draaien is prima vermaak.
Je kan zo ook op het laatste moment nog wat aanpassingen doen qua toevoegingen, mocht de situatie daar om vragen.

mvg,

Jean-Paul.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

28-02-2006 23:52

op een klein plankje in de zon een paar bolletjes draaien.Puf puf puf Hoeveel van die bolletjes gaan er in een kilo :lol: :lol: :lol: :lol:

(misschien te veel te tijd om te draaien)

Wel een goed idee om drogen mix mee te nemen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

02-03-2006 16:26

Doe wat je ook in nederland doet. Zorg dat je van te voren al zoveel mogelijk weet van je water. Maak thuis een plan de campagne en bepaal op deze manier hoeveel je nodig denkt te hebben.

Ik zelf neem altijd een kilootje of tien extra mee. Ik kom liever thuis en het een en ander weg moet gooien. Als dat ik de karper op de stek heb en geen voer meer heb om ze daar te kunnen houden.
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!