Observeren ?


Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-07-2005 01:22

Hoi Joris,
Neem aan dat jij ook hier in de buurt vist. Heb er net even over zitten denken, maar ik heb me geen water kunnen bedenken waar observeren geen zin heeft. Trouwens ook geen water waar niks te zien is.
Toch verschilt het per water. Ik weet nog van eind vorig jaar dat ik op konings een leuke plek vond door eens een hengel te leggen op en stek waar ik een paar keer vis had zien springen.
Op het kanaal zie je wel eens een vis zwemmen, maar daar schiet je niet veel mee op, met zo veel mogeliujk stekken proberen kom je verder, daar geldt dus eigenlijk wat elco zegt.
Op grasbroek echter, heb ik mijn eerste vissen gevangen door eens niet naar die dieptemeter te kijken maar gewoon een hengel onder een bosje waar ik een vis zag liggen te leggen.
Laatst kwam ik bij wout kijken bij smulders, daar zag ik een vis springen, als ik hem was had ik er direct een hengel neer gelegd.

Om even terug te komen op je vraag, ik ga meestal fanatieker observeren als ik het gevoel heb dat ik aanknopingspunten mis.
Als ik geen idee heb waar ik zou moeten vissen en ik zie een vis, dan ga ik kijken of die plek me enigzins interessant lijkt (of er bijvoorbeeld geen 20 meter water onder staat), dan wil ik er wel eens een hengel op leggen. Aasbellen trek ik me daarbij nog het minst van aan omdat die meestal door brasem of zeelt veroorzaakt worden en in veel gevallen niet eens door vis. Plekken waar vaak vis springt probeer ik altijd wel even, rollen ook.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

11-07-2005 01:24

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 01-12-2005 05:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

11-07-2005 13:52

Ik ben het opzich wel aardig met Daaf eens. Ik observeer ook wel op een bepaalde manier, ik neem wel activiteiten waar in het water. Ik heb er eigenlijk nooit echt waarde aan geschonken en dat zal komen om redenen als; Ik weet dat ergens 5/6 meter water staat en er springen vissen op die plek. Ik doe daar dan echt niets mee, ik ga niet op 5/6 meter liggen als de hele bodem zo diep is. Ik heb ook nog nooit een hengel ingedraaid om de reden dat ik ergens een vis actief zag doen en hem zodoende probeerde te vangen.

Het komt ook wel eens voor dat ik voordat ik ergens ga vissen een rondje om het water heenloop om de mogelijkheden te bekijken. Dan neem je ook genoeg waar.

Mja, misschien ga ik er aan de hand van dit topic mee over nadenken en toch gebruik maken van die informatie die jezelf oppikt..
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

11-07-2005 18:46

Ik weet dat elco een beetje een stugge jongen is en niet makkelijk van mening verandert... Ik ga het echter wel proberen, zien wie er meer gaat vangen/ als eerst de best vangende stekken zal vinden...
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

11-07-2005 19:03

Offtopic

Joris, ik vang toch altijd meer 8)