Baitrunner noodzakelijk?


Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-07-2005 11:40

Peter, vis jij met baitrunners??

schaam je diep, dat is toch alleen voor beginners..... 8)




Gr een visser met echte molens.......
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-07-2005 13:33

Hongerige klanten hier!!

Happen als tijgers!

Er staat toch een smilie achter, stelletje peppen!! :P

Goed, een stukje motivatie waarom ik zonder die dingen vis dan.

Ooit, in een reeds lang vervlogen tijd toen ik nog een peppie was, las ik een boek van Rini Groothuis waarin de Shimano Aero GT turbo injectie 16V weet ik niet hoe dat ding allemaal heet, de hemel in geprezen werd.

Naïef als ik was kocht ik natuurlijk 2 van die dingen.
Na een jaar of 5 vond ik dat de slip toch eigenlijk wel knap waardeloos was (geworden) en ging op zoek naar een alternatief.

Nou, dat was snel klaar want de enige andere baitrunners destijds op de markt waren de Freespool van DAM of die amerikaanse Shimano.

Omdat ik dit allebei geen geschikte molens vond, (amerikaan spoeld echt bagger op en de Freespool had een te kleine spoel) zocht ik naar een goede molen zonder baitrunner.
Dat werd toen een Daiwa Emblem X5000T, fijne dingen waren dat toen.

Inmiddels hebben die alweer plaats moeten maken voor een set Tournaments.

Enne, ik weet zeker dat ik een vis sneller stop met een molen zonder baitrunner als met, ik pak namelijk meteen de hengel met 1 hand aan het handvat en met de andere hand de spoel.
Het stukje van een draai aan de slinger geven sla ik dus over...een fractie sneller lijkt mij...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-07-2005 13:59

Ik blijf er bij, baitrunners zijn voor peppies



:lol:
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
peter andrae

15-07-2005 14:05

:roll: Ja vinnie ik pak maar weer mijn andere molens stel je voor zeg je zal maar met baitrunners vissen das toch uit de tijd ik loop ook achter he dan heb je dat al snel :lol: .

mvg peter.
peter andrae

15-07-2005 14:08

Eus dat smiltje had ik niet gezien zit je mij nog in de zeik te nemen ook 8) durf je wel hihi.

Wil je dat nooit meer doen foei klets klats :lol: .

mvg peter.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-07-2005 14:09

gooi die convertables er maar weer op hoor, schaam je niet......

Of was jij zo'n sigma beppie?


gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-07-2005 14:10

oeps,


:D



bijna vergeten
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

15-07-2005 14:16

Eus Molewijk schreef:Enne, ik weet zeker dat ik een vis sneller stop met een molen zonder baitrunner als met, ik pak namelijk meteen de hengel met 1 hand aan het handvat en met de andere hand de spoel.
Het stukje van een draai aan de slinger geven sla ik dus over...een fractie sneller lijkt mij...


Helemaal mee eens!!!!!

grtz
Hnz
stefan koolstra

15-07-2005 14:32

vinnie kuiper schreef:Peter, vis jij met baitrunners??

schaam je diep, dat is toch alleen voor beginners..... 8)




Gr een visser met echte molens.......


Wat je me nu verteld is echt grote bull-shit in mijn ogen.
Waarom ben je NIET proffesioneel als je met molens zit waar een "extra functie" opzit genaamd een "baitrunner" of wel een vrijloop systeem??
Het zelfde als je zegt, je bent een beginner als je met hengels van 3.30 vist i.p.v met hengels die 3.60 zijn. Iedereen moet vissen met de apparatuur die hem of haar het beste lijkt!!
Dat jij gaat zeggen hier dat als je met iets anders vist als waar jij mee vist niet deugt is bull-shit!!
Oké dat jij het niks vind dat is jou ervaring/mening maar dat jij dan voor iemand anders bepaald welk niveau hij heeft binnen de hengelsport is echt onzin.

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-07-2005 14:38

:wink:

lees ff terug
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

15-07-2005 15:31

Heren,

Serieuze argumenten en tips worden afgewisseld met ironie en sarcasme. Probeer dat aub tussen de regels te lezen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-07-2005 16:02

ok, voel me een beetje verplicht nu ook iets zinnigs op te schijven.....


Als ik vis vanuit m'n boot op open water vis ik WEL met baitrunners, niet zonder reden.


Mede door golfslag en stroming is het onmogenlijk om stil te liggen, nog niet te spreken van de keren dat de wind draait en ik de achterste paal moet herstellen om weer met de punt in de wind te komen (bootvissers begrijpen vast waar ik 't over heb)

Om deze rede vis ik vanuit de boot dan altijd met de slip uiterst open zodat bij het verplaatsen van de boot m'n (top) lood niet wordt verplaatst.
In dit geval is het bij mijn andere molens (shimano ultgra's en symetry's evenals met m'n sigma's) vaak noodzakelijk om de slipknop meerdere slagen open te draaien voor de slip licht genoeg staat. bij een aanbeet is het dan toch vaak ff zoeken voor de slip weer naar m'n zin staat voor de dril.......
Vandaar dat ik 2 amerikaantjes heb aangeschaft waar je de baitrunner zeeeerr licht van kunt afstellen. en de normale slip ..... je begrijpt 'm?

dus conclussie: alle baitrunners behalve de amerikanen zijn voor Beppies 8)

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
stefan koolstra

15-07-2005 16:24

vinnie kuiper schreef:ok, voel me een beetje verplicht nu ook iets zinnigs op te schijven.....

dus conclussie: alle baitrunners behalve de amerikanen zijn voor Beppies 8)


Ik heb zelf de Shimano Baitrunner Aero 10000 XTE, echt zeer tevreden over, inmiddels al paar dertiggers mogen drillen en nog niet over kunnen klagen...
Als ik ooit nog eens andere molens neem (voorlopig denk ik er nog niet aan) dan neem ik er zeker weer eentje met een baitrunner, vind het echt geweldig werken.
Ik ga nu niet vertellen waarom ik er zo over te spreken ben want bijna iedereen weet de voor en nadelen wel tussen een molen met of zonder baitrunner wel..
Denk dat deze discussie wel gesloten kan worden, het is wel weer gebleken dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft het is gewoon een kwestie waarvoor en wat je van een molen verwacht.. en uit die gegevens moet je je conclussie trekken en je zelf zo min mogelijk door andere mensen laten beinvloeden...

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-07-2005 16:32

peter andrae schreef:Eus dat smiltje had ik niet gezien zit je mij nog in de zeik te nemen ook 8) durf je wel hihi.

Wil je dat nooit meer doen foei klets klats :lol: .

mvg peter.


Zal niet meer gebeuren meneer.

Ik zat er nog aan te denken om je naam te veranderen in Peppie Andrae maar heb het niet aangedurft, gelukkig maar. :lol:

En toch he, die baitrunner, ik weet het niet....
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Rudi van Vliet

15-07-2005 22:45

[quote="Eus Molewijk"]Hongerige klanten hier!!




Omdat ik dit allebei geen geschikte molens vond, (amerikaan spoeld echt bagger op en de Freespool had een te kleine spoel) zocht ik naar een goede molen zonder baitrunner.
Dat werd toen een Daiwa Emblem X5000T, fijne dingen waren dat toen.

..[/quote]

Ik heb de freespools en de 4500 b van shimano...

Op de freespool gaat meer draad dan op de shimano...

Conclusie.. argument ongeldig .....

Happen??
;)

Er is voor mij geen fijnere molen dan een 4500 B
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-07-2005 23:07

Rudi van Vliet schreef:
Eus Molewijk schreef:Hongerige klanten hier!!




Omdat ik dit allebei geen geschikte molens vond, (amerikaan spoeld echt bagger op en de Freespool had een te kleine spoel) zocht ik naar een goede molen zonder baitrunner.
Dat werd toen een Daiwa Emblem X5000T, fijne dingen waren dat toen.

..


Ik heb de freespools en de 4500 b van shimano...

Op de freespool gaat meer draad dan op de shimano...

Conclusie.. argument ongeldig .....

Happen??
;)

Er is voor mij geen fijnere molen dan een 4500 B


Waar heb ik het over lijncapaciteit gehad? :roll:

Een kleine diameter spoel werpt minder ver dan een grote en bovendien kinkt nylon een heel stuk meer met kleine spoelen als met grote.

Je conclusie is voorbarig en snijdt geen hout deze reis, sorry.

Bovendien vond ik de freespool plasticachtig aandoen, een speelgoedding.

Dat er voor jou geen fijnere molen bestaat dan een 4500 komt waarschijnlijk omdat je nog nooit een Daiwa hebt gehad. 8)

Het opspoelen van die amerikanen vind ik echt meer dan verschrikkelijk, misschien is dat inmiddels verbeterd, dat weet ik niet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Rudi van Vliet

16-07-2005 00:01

[quote="Eus Molewijk"][quote="Rudi van Vliet"][quote="Eus Molewijk"]Hongerige klanten hier!!




Omdat ik dit allebei geen geschikte molens vond, (amerikaan spoeld echt bagger op en de Freespool had een te kleine spoel) zocht ik naar een goede molen zonder baitrunner.
Dat werd toen een Daiwa Emblem X5000T, fijne dingen waren dat toen.

..[/quote]

Ik heb de freespools en de 4500 b van shimano...

Op de freespool gaat meer draad dan op de shimano...

Conclusie.. argument ongeldig .....

Happen??
;)

Er is voor mij geen fijnere molen dan een 4500 B[/quote]

Waar heb ik het over lijncapaciteit gehad? :roll:

Een kleine diameter spoel werpt minder ver dan een grote en bovendien kinkt nylon een heel stuk meer met kleine spoelen als met grote.

Je conclusie is voorbarig en snijdt geen hout deze reis, sorry.

Bovendien vond ik de freespool plasticachtig aandoen, een speelgoedding.

Dat er voor jou geen fijnere molen bestaat dan een 4500 komt waarschijnlijk omdat je nog nooit een Daiwa hebt gehad. 8)

Het opspoelen van die amerikanen vind ik echt meer dan verschrikkelijk, misschien is dat inmiddels verbeterd, dat weet ik niet.[/quote]

waarschijnlijk niet..... heb meerdere daiwa's gehad.
Opspoelen is verbeterd en vormt bij mij geen probleem
peter andrae

16-07-2005 15:45

:o vinnie jij moet helderziende zijn idd ik heb 3 sigma,s liggen das nog uit de tijd dat ik een peppie was :lol: .


Eus ik vergeef het je alhoewel je met dat peppie andrae ik niet echt gelukkig ben maar vooruit :-?

mvg peter.
peter andrae

16-07-2005 15:49

het staat er een beetje verkeerd :oops: Eus maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

16-07-2005 17:08

shimano longcasts 8)

had eerst tournaments maar toch miste ik die baitrunner.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-07-2005 22:37

peter andrae schreef::o vinnie jij moet helderziende zijn idd ik heb 3 sigma,s liggen das nog uit de tijd dat ik een peppie was :lol: .


Eus ik vergeef het je alhoewel je met dat peppie andrae ik niet echt gelukkig ben maar vooruit :-?

mvg peter.


Hehehe, je bent een coole gast. :D :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."