geen sportvisakte


Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

05-07-2005 19:32

Hoi ,
even om te mierenneuken

alleen een stukje 10/00 vislijn met een haakje nr 18 , dus een handlijn ,dus een een vistuig dus verplicht om een visakte te hebben.

vooral het haakje dat erop zit, geeft aan dat je een vistuig voorhanden hebt/is

denk maar aan die wedstrijdvisser die hebben meestal een aantal topsets voorhanden en zullen bij meer als 1 top met een haak erop incl die op de hengel een vergunning van de desbetreffende vereniging nodig hebben en bij meer als 2
moet ook op het water toestemming(kamer binnenvisserij) verleent zijn om met meer als twee hengels of vistuigen te vissen cq voorhanden te hebben.
En moet men zelfs als men de regels strak hanteert in bezit zijn van de grote akte(niet de Grote vergunning)

maar de soep word niet zo heet gegeten, aanvechten , ik denk als je de situatie uitlegt met wat je daar aan het doen was er geen gevolg aanzit

groet Henk
Guido Smit
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-07-2004 00:19

05-07-2005 23:50

Henk,

Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat een handlijn een vistuig is maakt zoals ik in een eerder bericht al heb gemeld het reglement op de binnenvisserij hier geen melding van.

Verder kan ik me niet voorstellen dat welke rechter dan ook in alle redelijkheid kan oordelen dat een lijn van minder dan een halve meter als handlijn kan worden aangemerkt. Als dat wel zo is dan zijn wij allemaal in overtreding omdat ongeveer iedere karpervisser een behoorlijk aantal onderlijnen in zijn tas heeft zitten. Ook witvissers die een onderlijnenboekje met b.v. 10 voorgeknoopte onderlijnen in hun tas hebben zitten zouden dan volgens de wet met 10 of meer "hengels" zitten te vissen. Aangezien dit alle redelijkheid te buiten gaat durf ik die discussie met elke rechter aan te gaan.

Jouw voorbeeld van de wedstrijdvissers is een heel andere situatie. Een opgetuigd topsetje van een vaste stok is overduidelijk een hengel voor de wet.

Conclusie blijft hetzelfde: Aanvechten die hap.

groet,

Guido
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-07-2005 00:12

Het is allemaal wat.


Had m ff richting water geduwd HEEEEEL perongeluk opzettelijk.


Kon je m n bekeuring geven voor zwemmen in verboden water :P
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

06-07-2005 00:19

Raar dat ze je daar voor bekeuren. Gewoon zwaar kinderachtig. Maar kan het IP van die Peter Selie niet worden opgezocht worden en geblockt? Zulke mensen halen de hele gezelligheid van een forum af met hun onzinnige opmerkingen. En ik vind dat je het wel verplicht ben om een vergunning en visakte te hebben. Ik geef toe, ik heb ook niet van elk water waarop ik vis een vergunning maar ik vis op 1 water voor 75% van mijn vistijd en daar heb ik gewoon netjes een vergunning van.

Van dit geld wordt namelijk ook het visbeheer gedaan. Oftewel in je eigen voordeel.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

06-07-2005 00:44

hoi Guido,
Als dat wel zo is dan zijn wij allemaal in overtreding omdat ongeveer iedere karpervisser een behoorlijk aantal onderlijnen in zijn tas heeft zitten.

Het gaat met name om haken met onderlijnen die in een tas zitten, en dus niet voor onmiddelijk gebruik beschikbaar zijn.
Een stukje onderlijn met haak aan de waterkant is een vistuig of een onderdeel van een vistuig.
Er zijn namelijk ook vistuigen waarbij korte stukjes onderlijn met een haak en een stukje worm gebruikt worden voor bijvoorbeeld de palingvangst.

Maar het zijn details die iedereen anders kunnen uitleggen, en nu had Marcel dus de verkeerde.

groet Henk

P.S. Marcel wil je in beroep gaan met deze bekeuring , probeer dan te achterhalen in welk Juridisch departement je zit ,
meestal kan de zaak telefonisch met de (PlaatsVervangende)officier van Justitie in de mine worden geschikt. De plaatselijke Politie weet waar je moet zijn
Mij is het ook een keer gelukt
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 06-07-2005 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-07-2005 00:48

Jordy (alias Peter Selie),

graag even normale berichten posten.

edit: hij was dus al verwijderd door onze vriend bertil :)
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

06-07-2005 08:57

dag henk

bedankt voor de tip,
zal ik zeker doen.

andere ook bedankt voor het medeleven

ben blij dat ik niet de enige ben die dit bijzonder overdreven vind

vriendelijke groeten

marcel vanhommerig
een vogelaar is geen knaagdier
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

06-07-2005 18:05

wat kost een boete eigelijk als je met 3 hengels vist waar dat niet mag? ben nog nooit geconteroleerd
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-07-2005 18:52