Discussie m.b.t. een onderwerp in Vissen in Nederland.


Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-04-2005 17:16

Mark;

Om te beginnen de website. Die vind ik een tikkeltje saai! Ik vind het allemaal wat te serieus en langdradig…………… Op zo’n site is (niet alleen) de jeugd snel uitgekeken. Ze zeggen wel eens: wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Dus …..

De artikelen in het visblad. Leuk om te lezen, maar ik zie geen duidelijke verwijzing naar de KSN, en waar de KSN voor staat. De enige verwijzing naar de KSN die ik zie is dat iemand van de KSN het artikel geschreven heeft. Leuk. Op Karper en Karperwereld heb ik allebei een abonnement, ik zal eens kijken wat je dan bedoelt, want het is me niet opgevallen (daar gaan we weer). Workshops terugvinden op de site? Zover ben ík nooit gekomen. Bovendien wil ik er niet naar zoeken. Het moet me overkomen.

Wat ik wel merk, is dat de jongere boarders het interessant en belangrijk vinden om hier aan te geven dat ze bij de KSN betrokken zijn, of dat ze “binnenkort” lid gaan worden, dus blijkbaar is het wel cool om lid te zijn. Maak daar dan gebruik van!

Lok ze met een flitsende informatieve site, en vang ze met een camouflage T-shirt (werkt altijd) met KSN opdruk. En voor de jeugd tot 16 jaar natuurlijk lidmaatschap gratis. Wie de jeugd heeft …….. Geld verdien je met sponsors op de site en in het blad, maar niet té commercieel worden, want dan verlies je ongetwijfeld je onafhankelijkheid en betrouwbaarheid.

Merchandise: daar hoort toch een camouflage-uitvoering bij. Of mooier nog: een camouflage bodywarmer met KSN opdruk, ook in de kleinere maten. Kijk, dan ben je het heertje.


Mark schreef:
Nu de rest nog? Wordt aan gewerkt, maar zoals Klaas aangaf nu de handjes nog. Het is en blijft vrijwilligerswerk.

Daar denk ik dus anders over.


Nou niet gelijk boos worden allemaal. Er werd gevraagd om initiatieven, en hier werk ik graag aan mee. En dan mag je toch ook wel eens wat minder leuke dingen zeggen?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-04-2005 17:43

Peter Otte schreef:

Werkeloos of niet aan alles zit een prijs kaartje. Om te mogen vissen kost dat in vergelijking met andere sporten zeer weinig. Als dit controles ten goede komt is dat een prima zaak.
Hier tegen aan lopen schoppen slaat werkelijk nergens op.


Peter, lekkere manier om een discussie de nek om te draaien.

Dank je wel voor deze inbreng.

Ik ben helaas te veel bezig met mijn werk momenteel om nog nuttige bijdragen te leveren aan dit topic, of welk topic dan ook. Dus zal ik niet meer mee werken aan de discussie.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-04-2005 19:16

Marc;

We bevinden ons in de discussiehoek, het onderwerp heet: “discussie mbt ……….” , iemand geeft zijn mening (is iets anders dan de nek om draaien) en dan stap je eruit?

Ik heb al zo vaak een aanval moeten pareren, alleen maar omdat ik graag mijn eigen mening neerzet. Soms denk ik ook wel: dat had ik misschien iets tactischer kunnen brengen, maar dan staat het er al op. Soms is het net of iedereen op het board tegen mij is.

Maar ik lach erom. En vaak komen er gaandeweg wat medestanders, leuk toch? Vaak worden gaandeweg enkele punten toch opgepakt. Mooi toch?

Gewoon lekker mee blijven discusseren, en of ik het er mee eens ben of niet, ik stel het op prijs om jouw mening te horen. Maar die van Peter ook!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-04-2005 19:19

Jos Holla schreef:Jos paar korte reacties:
1) Om te beginnen de website. Die vind ik een tikkeltje saai! Ik vind het allemaal wat te serieus en langdradig…………… Op zo’n site is (niet alleen) de jeugd snel uitgekeken. Ze zeggen wel eens: wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Dus …..

Jos je wordt op je wenken bediend, er is een nieuwe site onderweg die voor zover mij bekend een stuk flitsender is.

2) De artikelen in het visblad. Leuk om te lezen, maar ik zie geen duidelijke verwijzing naar de KSN, en waar de KSN voor staat. De enige verwijzing naar de KSN die ik zie is dat iemand van de KSN het artikel geschreven heeft.

Jos wordt eendradig maar dit zit er binnenkort aan te komen, de Regio CBB Noord zal binnenkort de spits afbijten.



3) Mark schreef:
Nu de rest nog? Wordt aan gewerkt, maar zoals Klaas aangaf nu de handjes nog. Het is en blijft vrijwilligerswerk.

Daar denk ik dus anders over.
Nou niet gelijk boos worden allemaal. Er werd gevraagd om initiatieven, en hier werk ik graag aan mee. En dan mag je toch ook wel eens wat minder leuke dingen zeggen?


Hoe bedoel je deze waar denk je nu anders over? het is en blijft vrijwilligerswerk, ik wordt in ieder geval niet betaald en lever vrijwillig vistijd in :roll:

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 13-04-2005 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-04-2005 19:20

Lezen = lastig ....

Mij ontbreekt de tijd om een zinvolle bijdrage te leveren. Neemt niet weg dat iemands mening een discussie lekker dood kan slaan zie reactie Peter. Hij bepaald wat wel en niet zinvol is, alsof zijn bijdragen dat wel zijn.

Maar nogmaals ik stap er uit omdat ik geen tijd heb en niet omdat iemand mij aanvalt, daar zou een ieder mij beter voor kunnen kennen :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-04-2005 19:32

Marc, ik begreep het even anders. Laat maar.

Peter;

Met “nu de rest nog” bedoelde ík de andere wateren in Nederland waar controle nodig is om uitwassen tegen te gaan.

Mark doelt er vervolgens op dat de vrijwilligers ermee aan de slag gaan.

Ik zeg vervolgens dat ik vind dat de controle door betaalde BOA’s moet gebeuren, maar dan zie ik wel het gehele concept voor me met gefuseerde en commercieel ingestelde HSVen en forse contributieverhogingen, waar ik de hele topic al over schrijf.

PS: dit alles is niet gericht tegen de vrijwilliger, ik vind het fantastisch als mensen er tijd voor vrij maken. Maar als ik in mijn hele carriere 1x controle heb gehad, dan is werken met alleen vrijwilligers misschien niet toereikend.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de nieuwe site eruit komt te zien. Als het zo ver is, laat ik je weten wat ik er van vind.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-04-2005 20:20

Onthaakmat verplichten?

Leuk, maar wie geeft mij de garantie dat die vis dan wel zonder problemen een retourtje onthaakmat maakt? Is een onthaakmat een vrijbrief om de vis 10 minuten op een (droge) mat te laten liggen, terwijl de haren in model gekamd worden? Ik heb het meegemaakt namelijk.
Misschien kan je wel beter die vis in het gras leggen, dan moét je wel opletten namelijk?! Ik zeg maar iets raars hè ..

Vergunningprijzen omhoog?
Ik vrees dat er veel mensen zullen zijn die dan stoppen met vissen, of erger nog, gewoon geen vergunning meer kopen. Vooral in de grensstreken, is het overvol van Duitse vissers. Waarom denk je dat die hierheen komen? Juist, omdat het in Duitsland ook zo duur is. Vissen is een hobby, en moet voor iedereen toegangkelijk blijven. En ik vrees dat je door een hoge vergunningprijs, de drempel dusdanig hoog legt dat het voor velen gedaan is, en dat zou enorm zonde zijn.

De jeugd, dé toekomst?
100% mee eens, dat moge duidelijk zijn. Maar om de jeugd nu te lokken met flitsende flash-intro's en hippe trendy camou-shirts, dat vind ik persoonlijk helemaal niks. Dat is in mijn ogen namelijk ook niet waar de KSN voor staat.
Ik hoop dat jeugdigen bij de KSN komen om te leren, om iets op te steken, en om ervaringen uit te wisselen met medevissers. Als ik voor mij persoonlijk spreek, dan heb ik liever 20 serieuze jongens die iets willen leren, dan 100 jongens die gewoon lid zijn geworden om een T-shirt of een flitsend blad. De KSN is niet voor niets zo'n actieve vereniging.
Dat is natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten stellen. Wil je kwantiteit of kwaliteit..

Groetjes,
Stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-04-2005 22:37

Heren,
wens een ieder nog veel plezier in deze discussie, voor mij is het welletjes.
Dit ontaard zo langzamerhand in een welles nietes verhaal waarin nu ook het gebruik van de onthaakmat weer eens ter discussie wordt gesteld en andere zaken. Het Punt wat Marc in 1ste instantie wilde aankaarten betreft of men zomaar mensen hierop kan controleren, dit antwoord blijft mijn inziens ja gestaafd op juridisch vlak.

Mijn inziens zijn verder alle meningen geventileerd en zit je op het punt dat het ontaard in disucussies binnen de discussie.

Met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-04-2005 23:47

Stefan schreef:
Vergunningprijzen omhoog?
Ik vrees dat er veel mensen zullen zijn die dan stoppen met vissen, of erger nog, gewoon geen vergunning meer kopen. Vooral in de grensstreken, is het overvol van Duitse vissers. Waarom denk je dat die hierheen komen? Juist, omdat het in Duitsland ook zo duur is. Vissen is een hobby, en moet voor iedereen toegankelijk blijven.


Goed idee. Houden we het hier lekker goedkoop, dan kunnen die Duitse stakkers hier gelukkig nog wel een visje vangen. We moeten alleen nog even aan de gang voor parkeerplaatsen met extra grote vakken, zodat ze die vette BMW’s en Mercedessen fatsoenlijk kunnen parkeren.

Het blijft me verbazen dat men steeds weer over die vergunningprijzen begint, terwijl ik toch duidelijk heb uitgelegd dat wat mij betreft vissen met 1 hengel goedkoop blijft, en dat de tweede cq derde wat prijziger wordt. En 150 euro per jaar voor 2 hengels is 12,50 euro per maand. Dat is toch nog wel te overzien?

En waarom kan een jeugdlid die zwicht voor een camou-shirt geen serieuze jongen zijn? Het gaat erom dat je hun interesse wekt. Bovendien hoef je toch niet persé een actief lid te zijn? Je kan ook lid worden van de KSN om ze te steunen. Toch?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2005 00:04

Jos, nog één keer dan. Een landelijke vergunning heeft in principe niks met geld te maken. Wat hiervoor nodig is is dat alle ca. 1000 HSV-en al hun viswater in de Grote Vergunning inbrengen dan dan heb je één landelijke vergunning tevens moeten dan een kleine minderheid van de HSV-en (b.v. de AHV) zich ook nog aansluiten bij een federatie.
Alleen (nogmaals) is de meerderheid van de HSV-en tot nu toe daar niet voor en aangezien zij de meeste visrechten bezitten is realisering tot dusver niet mogelijk.
Ik kan het ook nog anders zeggen. Als ALLE karpervissers de ALV van hun vereniging zouden bezoeken en het bovenstaande voor gaan stellen hebben zij de meerderheid op iedere ALV en dan heeft ieder bestuur maar uit te voeren wat die meerderheid heeft besloten en KAN één landelijke vergunning (of bijna landelijke vergunning, zie de opmerking t.a.v. de AHV) in één jaar een feit worden.

Let wel op het woordje KAN, want zolang de overgrote meerderheid van de karpervissers (waaronder Jos dus ook) niet de moeite wil nemen om de ALV te bezoeken zal er dus niets veranderen (of slechts hééél langzaam).
Het wordt dus tijd dat karpervissers beseffen dat het aan hen ligt en niet aan anderen (al blijft het veel makkelijker die 'anderen' de schuld te blijven geven dat er niets verandert...)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2005 00:26

Jos, nog maar een keer dan. Wat jou betreft..., maar gelukkig zitten er in de HSV-en en federaties nog mensen die meer realiteiszin hebben. Als volgend jaar het vissen met 2 hengels 150 Euro zou gaan kosten worden er zoveel minder vergunningen verkocht dat de meeste HSV-en en federaties failliet gaan. En dan mag je vrijwel nergens meer vissen omdat er dan geen verenigingen meer zijn die dan de pachten voor wateren nog betalen...
Dat jij jouw privé meningen op dit board ventileert, daar is op zich niets tegen, maar zolang jij geen benul hebt hoe de sportvissector en visserijwet in elkaar zitten blijft dat feitelijk luchtfietserij.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

14-04-2005 16:29

Aart,

Weet je wat nou zo leuk is? We zullen het nooit weten, omdat er altijd lieden zijn die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, en niet bereid zijn om de zaken eens van een andere kant te bekijken. En dus “op basis van hun ervaring” direct vaststellen dat iets niet kan. Discussie gesloten! Volgend onderwerp: de klaverjascompetitie.

Als ik 10 jaar geleden had gevraagd: wat zie je eerder gebeuren? Een HSV Flevoland, of Amerika aan de macht in Irak, dan had iedereen voor de HSV Flevoland gekozen. En wat nooit kon, is dus wel gebeurd!! Zeg dus nooit: “nooit”.

Soms moeten stoffige clubjes eens uitgeklopt worden, zodat er een frisse wind doorheen kan waaien. HSVen kunnen gewoon fuseren (als in Almere) tot één grote, slagvaardige en sterke HSV, en daar waar men lachend een setje piepers voor 800 euro koopt, zal men ook niet zeuren om een stevige contributieverhoging. Als je dan ook nog merkt dat de opbrengst goed besteed wordt……

In jouw topic over controleurs komt toch wel een probleempje bovendrijven. 5000 boarders, en een handjevol vrijwilligers. Dan nog degenen die nu ineens ook controleur gaan worden schrappen (want dat wordt toch niks), dan moet je toch zien aankomen dat controle met vrijwilligers een onbegonnen taak is.

En kijk dan eens onbevooroordeeld naar de (zeer afwijkende, maar wel zeer vernieuwende) denkwijze van iemand anders, en trek geen conclusies die je niet kan onderbouwen!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-04-2005 17:35

Weet je wat het leuke van onbevooroordeeld zijn is?
Dat je in dat kader ook je eigen gedachten na het toetsen van andere gedachten kunt bijstellen.
Je eigen ideeën kritisch tegen het licht houden.
Verder ga ik er niet op in want zolang jij je niet wilt verdiepen in de problematiek van de HSV,s, kun jij niet onbevooroordeeld iemand anders benaderen die wel dat inzicht heeft.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

15-04-2005 00:07

Ik heb eens gekeken op de site van “HSV Ons Genoegen” mbt de algemene ledenvergadering. De eerstvolgende is op 21 april om 20.00 uur. Zoals ik al eerder heb vermeld ben ik vrijwilliger bij de plaatselijke voetbalvereniging, en hebben we 21 april een vergadering over de indeling van de nieuwe teams voor het seizoen 2005/2006. Waarmee ik zeggen wil: je kan maar 1 ding tegelijk.

Ik werk in het late dienst rooster, wat betekend dat ik in de twee weken 9 avonden werk, plus 2 avonden op het voetbalveld. Hiervoor moet mijn rooster vaak al helemaal ondersteboven gegooid worden, wat niet alleen voor mij, maar ook voor de dienstindeling lastig is. In 2 weken ben ik dus 3 avonden vrij (momenteel even ziektewet, dus iets meer tijd)

En dus beperk ik me tot het denkwerk. Soms lees ik in diverse topics dat men mijn gedachtes niet eens zo gek vind, en soms draaf ik wel eens een beetje door. En ik kan best mijn ideeën bijstellen, maar dan wil ik graag met argumenten overtuigd worden, en niet met een belerende speech.

Kreten zoals: jij komt niet naar de ALV, of je kent de visserijwet niet, wat moet ik daar mee? Moet ik eerst een diploma halen voordat ik mijn gedachtes mag openbaren? Of moet ik eerst naamsbekendheid hebben? Laat me niet lachen. Wees blij dat er nog mensen mee willen denken, meelopers zijn er al meer dan genoeg.

Maar goed: als ik 21 april dus niet met mijn jongens aan de gang moest, had ik waarschijnlijk voor het eerst in mijn leven een ALV meegemaakt. Dan kon ik tenminste 1 bezwaar direct weerleggen. Misschien de volgende keer.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-04-2005 07:53

Jos,

Met zo'n ALV ben je er nog niet, nog lang niet.

Op de ALV worden zaken aangedragen, welke in de periode ervoor uitgewerkt zijn.

Pas leuk wordt het in een cie viswater oid. Wil je iets veranderen, wil men iets op papier uitgewerkt. etc . etc. etc.

Dus met een paar betaalde controleurs ben je er niet he.

Meer en meer federaties krijgen/hebben al beroepskrachten. Eigenlijk veel wat je schrijft/wilt loopt al in 1 of andere vorm of wordt onderzocht.

Tja en soms moet je keuzes maken.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-04-2005 08:17

Jos,

Vergat ik nog: vervelend ziek zijn en in de ziektewet. Gelukkig kan je wel typen.

Nu weet ik uit betrouwbare bron, dat het POS een verzoek om het gehele jaar te mogen nachtvissen in de Flecopolder best wil honnoreren. Zo'n verzoek moet wel gedaan worden, is nog nooit gebeurt.

"Waarom wist dat niemand? " Is nu de 4e keer dat er melding wordt gemaakt. Geegt niet maar jij Jos hebt nu de tijd ervoor.



O ja HSV Flevoland bestaat toch? Wordt Pos genoemd

Wat is de POS?

2 hengelsportfederaties

100 verenigingen

65.000 sportvissers



Het POS-kantoor

Hoorne 9

1911 BD Uitgeest

tel : (0251) 31 88 82

e-mail : info@pos-sportvisserij.nl

open : 09:00 -17:00 uur (ma-vrij)


Ik zou Lex Snoeijs proberen
http://www.pos-sportvisserij.nl/bestuur/lexkl.jpg


Intikkertje? Waarom heeft de KSN dat niet gedaan?

Da's waar. KSN heeft het pad geeffend, meer een KSN lid. En die kan niet overal zijn.


Suc6

Klaas
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

15-04-2005 09:58

Hallo Klaas;

Het verheugd me dat je belangstelling toont voor mijn lichamelijke staat van dienst. Altijd weer die rug!!! Daar waar iedereen al van de schitterende dagen heeft kunnen genieten, ben ik blij dat ik weer gewoon kan zitten. Typen op je knieën valt echt niet mee. Even ter geruststelling: ik heb gemiddeld 1 ziekmelding per 2 jaar (en dan meestel de rug), dus lichamelijk verder geen klachten.

Ik snap iets niet. Een KSN lid effent het pad, en maakt het dan vervolgens niet af? Gaat dat altijd zo bij KSN leden? Ook jij weet dat alleen een verzoek genoeg is, je weet zelfs bij wie, maar je doet het niet. En wilt er dan vervolgens een leek op af sturen?

Blijkbaar moet ik de integratie van de KSN binnen de HSV Flevoland toch even opnieuw tegen het licht houden. Ergens aan beginnen, en het dan niet afmaken ……. Terwijl alleen een verzoekje genoeg is?

Nog zoiets. Geef ik aan dat mijn interesse gewekt is om eens een ALV te bezoeken, is de eerste de beste reactie al weer dat dat geen zin heeft, en dat ik in een commissie moet stappen. Hohohoh, effe kalm, mag ik eerst even sfeer proeven aub. En als ik dan lees etc. etc. etc., dan zie jij blijkbaar ook een stoffige langdradige (en dus zeker niet slagvaardige) HSV voor je.

Jij schreef:
Meer en meer federaties krijgen/hebben al beroepskrachten. Eigenlijk veel wat je schrijft/wilt loopt al in 1 of andere vorm of wordt onderzocht

Dit streelt mij. Ik als leek breng dus punten in waar de cracks ook aan gedacht hebben, of mee bezig zijn? Zo iemand moet je toch koesteren?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-04-2005 10:29

Ik was er al bang voor. Eigenlijk stom om uberhaupt te reageren.

Wat een gezeur.

Bezoeken ALV is slechts een eerste stap, er zullen meer stappen gezet moeten worden. En je ging trouwens toch al niet.

KSN is in principe geen belanghebbende. KSN is geen lid hsv. KSN kan nix doen. Leden KSN kunnen wel gesprek aan gaan, met federatiebestuurders bijv. op een vergadering bij NVVS bijv.. Leden van de bewuste HSV-en niet perse KSN leden, zullen echter de punten op de i moeten zetten.

Tja als leek. Je zou als leek eens kunnen vragen hoe en wat te doen.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

15-04-2005 10:57

In vind het juist leuk als je reageert, maar je reacties zijn altijd een tikje denigrerend. Misschien dat je je houding eens een beetje moet veranderen. Er zijn trouwens meerdere boarders die hier een handje van hebben.

Het werkt vaak prima als je iemand serieus, rustig en duidelijk (dus iemand in zijn waarde laten), uitlegt waaróm iets niet kan, ipv te proberen die persoon belachelijk te maken, of onderuit te halen op basis van …… ja, van wat eigenlijk.

Reactie in de trant van: ik weet het, jij niet, dus ik heb gelijk, en hou jij je mond. Ik bedoel: wat is in godsnaam een foreltrutput. Dit was jouw aandeel in mijn topic over een commerciële HSV. Of had ik er voor moeten zetten: serieuze topic over …….. ? Alsof hier verder alleen maar onzin wordt geplaatst.

Met toch de vriendelijke groeten;

Jos
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

15-04-2005 11:37

Jos, zal trachten een positieve bijdragen te leveren, valt enkel vaak niet mee.
Binnen de club van vrijwilligers van de KSN hebben we de CBB, daarbuiten ook R-CBB wat je ongetwijfeld op de site van de KSN gelezen hebt. Er moet om te kunnen werken een tweerichting verkeer zijn. KSN regio’s nemen plaats in een overleg orgaan als Federaties.

Leden van de KSN zullen dus de contacten met de HSV moeten hebben om te zorgen voor een goede wisselwerking. Dat is het probleem wat nog niet (volledig) werkt.
Ben afgelopen winter samen met andere stad en land afgereden om karpervissers warm te maken om dat stuk belangenbehartiging tussen KSN regio en HSV te realiseren, iets wat we samen moeten opbrengen om problemen op te lossen.

Zolang dat twee richting verkeer niet werkt, karpervissers langs de zijlijn toe kijken en af en toe niet veel verder komen dan de nodige kritiek zijn we nog ver van huis als het gaat belangen behartiging in een stroomversnelling te krijgen.
Waardeer je bijdrage wel alleen in de praktijk kunnen we er weinig mee.
Instappen in de KSN trein die wel rijd maar mij nog teveel boemelt.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-04-2005 12:20

Heren,
ik merk dat de discussie weer terug komt op zijn oorspronkelijke topic, dit is een goede ontwikkeling dus wil toch een kleine reactie plaatsen.

Beste Jos,
Je insteek is ansich prima alleen kleven er op juridisch vlak wat problemen aan die je niet even zomaar weg kunt cijferen. De verhoging zoals jij aangeeft kan ik begrijpen alleen zul je eerst moeten kijken of dit wenselijk is binnen de sportvisserij, hierna kun je pas aan de invulling beginnen. De invulling houdt in de wetgeving aanpassen, dit is een lang traject.

Wenselijk, vraag het me af ook al zou ik het toejuichen. Als dit ten koste gaat van hsv`s die hun kop niet meer boven water kunnen houden dan zal dit op termijn eerder averechts gaan werken i.p.v in ons voordeel. Hogere boetes is in ieder geval een aktie die wat mij betreft meer zoden aan de dijk zet. En hiermee hou ik geen rekening met mensen hun knip, men wijkt in het geval van 3 hengels bewust af van de wetgeving en zijn dus strafbaar. Dat er qua wetgeving dan een aantal aanpassingen zouden moeten komen lijkt me logisch, een transparante en duidelijk regelgeving zal in mijn optiek zeer welkom zijn.

Verder neem ik zelf plaats in een regio cbb en we proberen hier aan een stuk belangenbehartiging te doen. Dit heeft in onze regio geleid tot toetreden als lid van de federatie waarbinnen een aantal van ons ook hier bestuurlijke functies invullen op de bepaalde levels bijvoorbeeld visstanbeheer. Hiermee proberen we ook meer input te kunnen geven met als uiteindelijk resultaat dat we er niet alleen zijn als er problemen of excessen zijn maar al in vooruit mee kunnen denken over langere termijn plannen etc in samenwerking met de federatie.

Als ik je reply`s lees denk ik dat je meer dan welkom bent om toe te treden als regio cbb lid indien je dit zelf wilt. Mensen met vernieuwing en een kritische blik zijn zeker welkom, dit houdt mij in ieder geval wakker.

Verder denk ik dat je Klaas verkeerd begrijpt, wat hij bedoelt aan te geven mijn inziens dat mensen niet overal kunnen zijn. Dit lukt ons gewoonweg niet hoe graag we dit ook willen, een stukje steun in welke vorm dan ook van leden en ook niet leden is dan ook zeer zeker welkom.

Met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-04-2005 13:45

Jos,

Dat lijkt alleen maar zo. Neem de reacties van Aart. De man probeert op 4 manieren iets duidelijk te maken hoe een situaties is. Als er dan nog overheen wordt gestapt, lijkt het soms wel belerend, denigrerend nooit.

FF terug: Eigenlijk is er teveel werk, wat gedaan moet worden. Er komen handen tekort.

Oplossing zou kunnen zijn om betaalde krachten in te huren. Je kan er gewoonweg niet genoeg inhuren.

Probleem 2 wordt nu dat de zittende bestuurders een beetje gek worden. Hebben ze geluisterd naar die karperdwazen. Nachtvissen, spiegelkarpers en weet ik veel, is ze van alles belooft aan hulp. Wat gebeurt er? Juist 2 man en een paardekop.

Kan je verklappen, dat bij sommige projecten de stekker er uit gaat.

MVG

Klaas
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

15-04-2005 14:09

Klaas, ben erg benieuwt wie van ons die paardenkop is. :lol:

Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-04-2005 16:25

meld me wel als vrijwilliger :P
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

15-04-2005 16:46

Ik ben blij dat er op het moment van spanning weer een positieve draai in de discussie is ontstaan. Ik vind het altijd leuk om lukraak ideeën neer te zetten, en dan toe te kijken welke discussies het uitlokt. En als bepaalde zaken er dan positief uitgelicht worden, dan wil ik het liefst horen dat het snel voor elkaar komt. Ik weet natuurlijk ook wel dat het allemaal niet zo simpel is. Maar vervolgens denk ik: is het dan echt zo moeilijk. Om daar achter te komen zal ik mezelf erin moeten verdiepen, maar heb ik daar wel tijd voor, en zo ja, waar begin ik dan?

En dus keek ik wanneer de eerste ALV van mijn HSV was, en echt met de bedoeling om er naartoe te gaan (het is hier om de hoek). Niet om even de fusie voor te stellen en de contributieverhoging erdoor te drukken, maar gewoon, om eens een keertje sfeer te proeven.

Beginnen met de vraag (als die ruimte er tenminste is) waarom er hier alleen maar witviswedstrijden georganiseerd worden, en geen karperwedstrijden. Er wordt hier wel eens een karperwedstrijd gehouden, maar ik zal nooit meedoen aan een wedstrijd waarbij een bewaarzak verplicht is. Ik heb er dan ook bewust geen een.

Ik zou vervolgens voorstellen om me eventueel met de organisatie van een karperwedstrijd te bemoeien, kijken of er voldoende animo voor is. Voor dat soort dingen heb ik namelijk wel tijd zat, en ik bezit toevallig ook nog enig organisatorisch talent. Maar ook het verhaal van Klaas mbt het nachtvissen in Flevoland is een mooi punt. En natuurlijk eens vragen waarom ik nooit controle krijg langs de waterkant. Dan breekt het ijs wel denk ik. Dit alles natuurlijk afhankelijk van de manier waarop zo’n ALV verloopt.

En dus ben ik al bezig om te kijken of ik de vergadering van de voetbalclub kan missen, zodat ik de ALV kan bezoeken. Hoe is het toch mogelijk dat dat precies gelijk valt. Maar ik zal mijn jongens nooit in de steek laten. En aangezien de leider van het team op 22 april gaat trouwen, zal hij er zeker niet bij zijn. Dus is het waarschijnlijk aan mij….

PS: Klaas, het kost me soms wat moeite om door je heen te prikken, maar het is me al eens eerder gelukt, en ook nu begrijp ik je ondertussen wel weer.