Is vissen belangrijk voor het board?


Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

07-04-2005 23:51

Hallo!

Om te janken inderdaad, Klaas....posten doe ik al een tijdje niet meer serieus, en met lezen ga ik hoogstwaarschijnlijk ook stoppen binnenkort.
Een aantal pogingen in een nabij verleden hebben inderdaad iets bijgedragen aan het niveau van het board -om met inmiddels ook afgehaakte Feijen's woorden te spreken- maar dit slechts voor eventjes.
De one-liners over het neerknallen van reigers en de quasi-onbegrijpelijke tekst van Jasper Hekkelman over één of ander weekendje weg met Sylvie zijn een leuk voorbeeld van: "Hoe help ik in no-time een GOEDE topic om zeep." Actually een topic waar ik zelfs nog graag had willen reageren, en vooral de nuttige antwoorden van had willen lezen. Het mocht niet zo zijn. Het eens zo goede forum is goed verkracht door een flink aantal mensen, door met name nutteloze one-liners, reclame in een topic waar men op eerlijke antwoorden hoopt, en vooral een flinke berg geblaaskaak van mensen die willen laten zien hoe veel ze wel niet weten, waardoor de antwoorden op topics vaak als "een berg gelul uit boeken, of zomaar verzonnen onzin over karpers" geklasseerd kunnen worden. Yeah baby.

De topics over het niet zichtbaar zijn van een onthaakmat op een foto, of iedere andere terechtstelling van een mister moraalridder cq speurneus doen ook bij mij behoorlijk de stront ophopen.

Ik vraag me af hoe iemand op zestienjarige leeftijd erachter is gekomen dat je met particles na vier dagen voeren achter blijft, en dat een voerstek niet werkt OMDAT het om éénzijdig voedsel gaat. IK ben er na 10 jaar karperervaring, voorvoeren, en goed blijven opletten om maar steeds bij te leren nog steeds niet uit...

Leuk is ook om als voorbeeld (mijn excuses aan de voorbeeldpersoon, je bent slechts een voorbeeld, ik heb je er toevallig uitgepikt) volgende crap te laten zien: Joel Merken tegen Bart-Jaap:

"afscheidstipje: lees in die 4 weken een paar goeie boeken zodat je weet waarover je praat bij je terugkomst "

Vervolgens gaan we zoeken naar de auteur "Joel Merken" (http://www.karperwereld.nl/board/search ... 85&start=0) en zie daar. Laat de nutteloze en totaal onbetekenende one-liners en het gezwets tot je komen. Hier spreekt iemand die weet waar ie het over heeft. Halelujah. Bedankt "voorbeeld" dat ik even zo vrij heb mogen zijn toevallig jou -uit enkele tientallen- als voorbeeld te nemen.

Ik heb weinig zin om net als vorige keer nog meer discussies te highlighten. Voorbeelden van vergalling zijn er inmiddels voldoende. Bekijk alleen de laatste weken maar. Dit topic is zo'n beetje mijn laatste hoop op verbetering, en ook mijn hoop op het opkrassen van mensen die weinig nuttigs te melden hebben. Vandaar ook mijn reactie op dit topic.

Nuja, er zullen velen topicverkrachters tegen me -en anderen- zeggen: Je HOEFT niet mee te doen aan een topic, of je hoeft niet op het board te komen om te lezen, zoals mijn idool Dr. Phil tegen kritische kijkers zegt: "Daar heb je die afstandsbediening voor". Gelijk heb je. Zal ik -en wederom velen met mij- ook niet meer doen. Kunnen de "reageren-om-te-reageren-lui" lekker door blijven zwetsen zonder kritische topics als deze. Ideaal toch?

m.v.g. Chris Noorlander
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-04-2005 00:35

Chris,
gewoon de dingen lezen die je wilt en de rest laten gaan ?
het is maar een forum, enig relativering is wel op zijn plek, veel zaken aangekaart hier kloppen als en bus. Probeer me er ver van te houden maar blijf een mens kan ook een keer de fout ingaan. Als tweede punt is het menselijk contact weg tussen de personen wat mijn inziens de communicatie moeilijker maakt. De wijze van interpretatie is een stuk moeilijker in te schatten en een directe feedback kan men niet geven. Dit is blijkbaar vragen om moeilijkheden in de karpervisserij.

Het enige wat ik dan mis is het zelf onderkennen hiervan door mensen en toegeven dat je beter anders had kunnen reageren en dit ook in een reply aan durven geven.

Mocht het zo zijn dat een topic interessant wordt dan ontaard deze vaak in elkaar het licht niet in de ogen gunnen en wordt er veelvuldig gebruikt gemaakt van de optie vuilspuiterij.

om ook eens een one liner te gebruiken:
kritiek geven is makkelijker dan ontvangen

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

08-04-2005 00:41

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten verwijderen
Je mag stemmen in polls
(zie onderaan elk scherm)
weiziging van mijn kant: Je mag niet topics verzieken

Dus NIETS, maar dan ook NIETS MOET!!

Een tip, Verwijder alle berichten waar een kleine maand niet meer op is gereageerd, kunnen ze ook niet meer terugweizen, en heb je weer een tijdje plezien om NUTTIG te schrijven...

Groetn,

Luuk
ps Frank en Chris, Jullie snappen het dus ook :wink:
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-04-2005 10:23

Slechte tip Luuk met alle respect.
Zo verwijder je ook topics die wel nuttige informatie bevatten en die oa ikzelf nog wel eens teruglees met de gedachte hoe zat dat nu ook alweer.
Verder begrijp ik Chris heel goed.
Niet voor niks heb ik een tijd terug niks meer geplaatst en sinds ik er weer mee begonnen ben is er iets veranderd, ook in mijn aanvang, een excuus zou op zijn plaats zijn maar zo voel ik het dan.
Ook ik overweeg om maar weer te stoppen, voor sommigen een opluchting voor anderen een gemis aan de glimlach van de herkenning.
Lezen zal ik altijd wel blijven doen, zo lees ik ook regelmatig Carpweb nog steeds.
Voerstekken van mais, en het eenzijdige ervan, het uitwerken van die partikel, de boilie die iets verslaat, ik ben er na 25 jaar nog niet echt achter.
In het begin toen de boilie kwam versloeg hij idd de aardappel en het mais.
Had dat had niet ook te maken met de opkomst van de hair, en het gedeeltelijk uitschakelen van de brasem?
Herkenning van die gele vlekken op de bodem heb ik wel ervaren, maar vreemd genoeg zodra je een nieuwe stek begon was die herkenning niet zo sterk meer.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

08-04-2005 11:48

Ik ben vaak "moddereter" ;) geweest op diverse fora, wat ik altijd deed was een graveyard maken van oude topics, deze gingen opslot maar waren nog wel te lezen ter informatie.

Groenten,

Bart
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-04-2005 12:41

Mensen,

We zitten hier met 5757 gebruikers op dit board op het moment. Met al deze
mensen moet je er samen wat van zien te maken, maar is eenvoudiger ge-
zegd dan gedaan. Met respect voor anderen kom je al een eind! Ik zelf ben
ook een mens, en dus ook NIET foutloos! Wie denkt dat ie suprieur is of fout-
loos is, moet zichzelf eens drastisch in de spiegel bekijken.

Ook zitten hier allerlei leeftijds catagorien, en toch zul je er samen wat van
moeten maken! Vragen die al tig keer gestelt zijn, beantwoord ik niet meer
zo gauw openbaar, maar stuur de vragende gebruiker een pb of mail met
mijn visie over z'n vraag. Dan heeft de vragende gebruiker een antwoord,
en hoeft een ander zich niet te storen aan vragen die al tig keer gestelt zijn.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-04-2005 16:26

Heren,

Hoeveelste Topic is dit over het onderwerp waar we het nu over hebben?
In de afgelopen 2 jaar heb ik er nu een stuk of 5-6 van deze meegemaakt.
Het is en blijft een feit dat er veel goede topics worden verkracht door onzinnige uitspraken/postings.

Wat me het meeste stoort is dat hierdoor boarders met kennis van zaken stoppen met posten, zoals Chris al aangaf. Persoonlijk vind ik dat erg jammer omdat Chris eigenlijk altijd wel een zinnige reactie neerzet, niet dat ik alles met hem eens ben, maar... er wordt een discussie gevoerd.

Veel jeugdigen kraken elkaar af, want Pietje weet het immers beter.

vedrer kopieren de meeste jeugdigen de tekst van een ander om te doen lijken alsof ze alles al weten. Want op mijn 16e voerde ik gerust 1 week lang 5 kilo mais per dag... en ja, we vingen wel vis, maar niet veel... Of wij voeren 1 week lang een paar kilo readymades... Daar hou je ook geen vis mee vast, maar als 16 jarige kan je veel dingen onmogelijk uit ervaring weten.

Nog steeds wordt ik met de neus op de feiten gedrukt als ik een blank voor de kiezen krijg. Dan heb ik iets niet goed gedaan en kan ik daar makkelijk een week over nadenken.

Door elkaar lekker af te zeiken helpen we elkaar niet veel mee... Ik wil ook niet zeggen dat alle jeugdige onder deze noemer vallen, maar het overgrote deel heeft totaal geen meerwaarde het board, maar verzieken de boel meer en meer... Die denken dat je met een x aantal postings opeens een goede visser bent.
Verder is de acceptatiegrens heeeel erg laag hier. Als iemand een andere mening bepleit, dan wordt hij met stenen afgemaakt... Ga maar in het midden staan, wij stenigen jou wel, geen probleem...

Maar ja, wat doe je eraan?
Ik denk helemaal niks... want als je een manneke van 16 aansreekt op zijn gedrag, is ie zo gepikeerd dat ze PB'tjes sturen met bedreigingen... wie denk je wel niet wie je bent om mijn persoonlijk aan te spreken... Dat soort reacties krijg je dan weer op je dak, schiet ook niet op...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-04-2005 16:46

heb ik ff mazzel. Alks ik nix vang, komt dat omdat de karper er niet was. Is een stuk rustiger de rest van de week. 8)

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

08-04-2005 19:48

Wat ik persoonlijk weer het leukste vind aan een topic als dit, verschillende 'door de wol geverfde'-weters, begint meteen weer blubber te smijten naar de 'jeugd', 'pubers' en 'schoolgangers'. Tjah, sommige mensen gaan inderdaad naar school of volgen een opleiding. Ben er maar blij mee, anders zag je leven er een stuk minder aangenaam uit.

Verder lees ik hier erg rare reacties.. Topics verwijderen, géén koffietafelpraat.. Dus geen gezelligheid hier, dat níet over vissen gaat? Als dat op één aparte plaats blijft, is daar toch niets mis mee?

Kortom, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet... Zeggen dat een bepaalde groep altijd loopt te zeiken, en zelf op die groep over één kam scheren en daar dan op zeiken.. Tjah!? Ik snap het niet.

Maargoed. Karpervissers is een apart slag volk.. Als ze tenminste met hun hobby bezig zijn (en een deel ervan ook, wanneer ze dat niet zijn).

Nog één toevoeging: ik zie laatst een topic geopend worden, meteen een hoop berichten (van mensen die ook in dít topic hebben gereageerd) die zéér negatief en zelfs afzeikend konden worden opgevat...

Mijn tip (en ik kom op meerdere fora, en op élk fora is hetzelfde aan de hand op een gegeven moment): lees zulke berichten niet, en reageer al helemáál niet (dat is namelijk niet verplicht, zoals sommigen hier al eerder opmerkten)!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-04-2005 20:21

Ha laat ik ook eens quoten.

martijn van ierland schreef: Karpervissers is een apart slag volk.


Wellicht is het wel zo dat karpervissers geen apart slag volk meer zijn. Niet langer de zonderling die er eenzaam en alleen alles voor over heeft om zijn karpers te vangen. Maar gewoon iemand die een geschikte hobby kiest omdat het de trend is. Voor de gezelligheid omdat zijn vrienden het ook doen. Geen specifieke interesse om het technische karpervissen uit te diepen. Ach, we hebben het boek gelezen laat ze nu maar komen.

Trouwens de diepgangtopics zijn vaak hengelsportpolitiek gericht. Het moet je maar net liggen daaraan bij te dragen. Wellicht laten velen uit respect juist dan een reactie achterwege?

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 08-04-2005 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

08-04-2005 20:23

Mijn aantal postingen is vanaf mijn aanmeldingsdatum ook alleen maar gedaald. Ik heb zelfs een moment gehad waarbij ik met mezelf afsprak om het board voorgoed de rug toe te keren. Ik werd moe van al die mensen, die het beter wisten. Ik raakte verward van al die verschillende meningen over al die verschillende dingen. Ik raakte van slag van al die vangstberichten, terwijl mijn net nog steeds droog in de rietkraag heen en weer lag te waaien.....
Ik heb toen voor mezelf besloten dat ik gewoon weer moest gaan vissen zoals mijn vissersintuitie mij zei. Toch ben ik teruggekeerd, omdat ik het board op een bepaalde manier miste. Het was toch weer een houvast als ik de computer aanzette, om te kijken hoe het met die verschillende namen met plaatjes ging. Die namen met plaatjes werden een soort fictieve maten, waardoor het hele einzelganger-gevoel weer wat onderdrukt werd. Als je in de zoveelste donkere nacht overvallen werd door de gedachte dat geen enkel normaal wezen daar hoort te zitten, wist je in ieder geval dat jij niet de enige was onder die grote sterrenhemel. Dat geeft, gaf, troost.....
Toch lijk ik nu weer op een boardban af te stevenen. De redenen? Ik denk dat o.a. Luuk, Klaas, Chris en ongetwijfeld vele anderen die vraag al beantwoord hebben.... Het board is van plaats voor vermaak en leerzame informatie naar een irritatie en erger forum gegaan. Dat kan de bedoeling niet zijn, en vandaar dat ik nu ook waarschijnlijk mijn laatste post in een hele tijd zal plaatsen.
Natuurlijk weet ik niet hoe het in de toekomst uit gaat draaien, en laat ik vooral niet vergeten te vermelden dat ik een mens ben die zich enorm door emoties laat leiden.

Go you're way....

Mvg. Daniel