gek van voeren????


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-03-2005 21:50

Michel,

even over dat wintervissen. Laat ik je een situatieschets geven.

Jij gaat lekker op vakantie in het buitenland. Het is voorjaar en je staat aan de oevers van een groot meer met een beperkt bestand aan dikke vissen.

Het water is 8 graden, maar het prille voorjaarszonnetje staat heerlijk te schijnen op een enorme rietkraak aan de noordoever van het meer. Tijden het observeren van die rietkraag, zie je een groep van ca 8 mooie karpers de ondiepte opkomen en gaan zoeken naar iets te eten.

De groep zwemt wat later weer door en wordt afgelost door een nog grotere groep vissen, die ook weer vertrekt na een tijd.

De gehele dag gaat dit zo door. Je zit gewoon op de voorjaarshotspot van het water.

Nu ga jij natuurlijk 5 boilies per dag voeren?

mvg Mitsz[/quote]
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-03-2005 18:29

Mitsz en hoever is de temperatuur inmiddels vlak langs die rietkraag langs de noordoever opgelopen?

Buitenland als in Belgie of zoals in Zuid Frankrijk?, waar de kracht van de voorjaarszon aanzienlijk groter is?

En nee, ik voer dan geen vijf boilies per dag, maar ga onmiddelijk aan een instant sessie beginnen,je hebt immers de vis gevonden.

En vijf boilies per hengel kunnen er wel vanaf, eerst nummer 1 maar eens vangen en dan kunnen we gaan aanpassen nietwaar?

Instant omdat ik niet weet of het zonnetje morgen weer zo lekker zal schijnen en misschien ben ik niet de enigste met een karpervirus onder de leden.( locals , overige vakantiegangers ene M vd K is namelijk ook al aan het water met een verrekijker om zijn nek gesignaleerd. :wink: ).

Leuk dat ik de voorjaarshotspot ontdekt heb, helaas is de vis tegelijk met het fraaie voorjaarsweer met de noorderzon verdwenen of is er een local op de bewuste hotspot neergestreken en heb ik het nakijken.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-03-2005 08:05

Het water aan de rietkraag is nog altijd onder de tien graden Michel.

Maar enfin.....zelf zou ik dus ook instant aan de slag gaan, maar dat kun je ook op verschillende manieren doen natuurlijk.

Wij verschillen van mening, en dat vind ik niet erg zo te horen 8)

Ik hoop dat je 'm vind hoor...... :D
raoul pelzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-10-2004 13:22

23-03-2005 13:32

ik zou naar huis gaan
ik gun de andere vissers ook een kans
hahahaha
raoul pelzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-10-2004 13:22

23-03-2005 13:41

nee flauwekul
ik zou t eigenlijk niet goed weten
of heel weinig voeren enzo proberen een vis tot een beet te verleiden
of veel voeren en hopen dat de groep blijft hangen,maar dan heb je dus t probleem dat je door de comotie tijdens dril de groep verstoort(heb je bij de eerste methode trouwens ook)
dus zou proberen te ontdekken waar de vissen naar toe trekken en dan 1 hengel op de trekroute te leggen maar is makkelijker gezegd dan gedaan
punt.

greeeeeeetzzzzzzzzz Raoul.