voerboten -> uitgescheurde bekken?


Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

05-03-2005 17:39

niet geholpen odmat het waarschijnlijk wel losloopt, maar toch wil ik het goede werk van de KSN steunen.

ik heb deze topic alleen gemaakt om jullie argumenten hiertegen te horen en daarmee, mocht dat nodig zijn mijn punt verdedigen.

Mvgr Richard.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

05-03-2005 18:13

Gideon Bolink schreef:Door de weerhaak heeft de haak meer houvast, zonder weerhaak werkt de haak als een soort van mes.


Lulkoek

Zal even piet vogel quoten mocht je mij niet geloven:

Haken geleverd zonder weerhaak snijden inderdaad sneller.

Platgeknepen weerhaak zocht voor een inkeping/bobbeltje waardoor de haak nog voldoende vast zit, en veel minder gaat snijden.

Met weerhaak prikt de haak vaak minder goed (=diep) dus minder houvast, gaat wandelen en weer een verscheurde bek erbij.

Alijn Danau beschrijft dit ook in zijn boeken...


Dus Gideon...?

8) Mvg, Erik
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-03-2005 20:03

Onvoorstelbaar, waarschijnlijk neem ik de jeugd die dergelijke beperkingen over het karpervissen hier aankaarten te serieus.
Ik denk dat ik in het vervolg eerst maar het verhaal volg om te zien of het idd mijn aandacht verdient.
Waarom zal ik mij druk maken als de betreffende persoon het ook niet doet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

05-03-2005 20:28

douwe ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt.

natuurlijk neem ik deze beperkingen serieus, maar als het bestuur besluit het nog een jaartje aan te kijken en ik het gevoel heb dat zij het toch wel met mij eens zijn. kan ik ze toch best die tijd geven, soms werkt het nog wel beter ook als ze zelf zien dat het inderdaad niet zo is.

als het dan volgend jaar alsnog naar voren word gebracht dan kan ik mijn mening goed beargumenteren en word het waarschijnlijk definitief niet ingevoerd en is er vooralsnog geen probleem lijkt mij? dus daarom zie ik geen reden om mij nu druk te maken.

Mvgr Richard
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-03-2005 20:37

Dat 'waarschijnlijk' zou jullie nog wel eens op kunnen breken Richard. En vaak is het ook nog zo dat HSV-en de mening of argumenten van een 16 jarige nu niet bepaald serieus nemen.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

05-03-2005 20:45

Dat 'waarschijnlijk' zou jullie nog wel eens op kunnen breken Richard.
tja, er blijft altijd een kans, maar ik schat deze niet groot in, simpelweg omdat het bestuur + witvissers er zelf niet veel van weten en het daarom aan ons vroegen om een goed oordeel te krijgen. dus ik schat de kans minimaal in dat ze het zullen verbieden.

En vaak is het ook nog zo dat HSV-en de mening of argumenten van een 16 jarige nu niet bepaald serieus nemen.
het grootste deel van mijn argumenten bestaat uit feiten, dus ze moeten wel.

Mvgr Richard
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-03-2005 20:53

Ze moeten niks Richard! De meerderheid van de aanwezige leden beslist.
Maar je moet het zelf weten. Jouw redenering komt bij mij een beetje over als: in het land der blinden is éénoog koning. Maar nog steeds hebben dan de 'blinden' meer stemmen :roll:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-03-2005 22:09

Lijkt mij op dit moment zinnig om eens te kijken of je binnen de vereniging tot een groepje karpervissers kan komen. Dan samen eens inventariseren wat de problemen zijn en wat er zoal gedaan kan worden. Beter dan maar afwachten en hopen dat het goed komt.

Groet, Kees
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-03-2005 07:50

Douwe, ervaar het als positief dat jongere dit soort vragen durven stellen. Dat men daarna de handschoen niet oppakt is op zich te begrijpen, op deze leeftijd voor dit soort zaken je nek uitsteken kom je zelf bij oudere karpervissers te weinig tegen. Waar het mij om gaat is het volgende, veel karpervissers hebben schijnbaar nog steeds de indruk dat de KSN een elite clubje is, vele andere weten gelukkig nu beter. Mede door allerlei inspanningen van een groot aantal vrijwilligers zijn we al enige tijd bezig, door tal van activiteiten te ontwikkelen waaronder dat stuk belangenbehartiging, meer naar buiten te treden en karpervissers te wijzen op de mogelijkheden die er zijn om belangen veilig te stellen. Hoop niet dat je de handschoen in de ring gooit als het om de jeugd gaat, zij blijven toch de hoeksteen van de samenleving. De vele goede voorbeelden die we hebben als het om de jeugd gaat binnen de KSN stemt mij tot vreugde, is zeker niet allemaal kommer en kwel.
Waardeel je bijdrage die je geeft altijd als positief en verwacht er in de toekomst nog veel te lezen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

06-03-2005 13:06

Aart Lokhorst schreef:Ze moeten niks Richard! De meerderheid van de aanwezige leden beslist.
Maar je moet het zelf weten. Jouw redenering komt bij mij een beetje over als: in het land der blinden is éénoog koning. Maar nog steeds hebben dan de 'blinden' meer stemmen :roll:


Oltmans aan het quoten Aart? Haha

Heb er net een profielwerkstuk van zo'n 80 pagina's en zo'n 100 uur werk over gemaakt.

Vrije Media? Die Oltmans was echt niet zo gek als dat ze wilden doen geloven hoor. Alleen had ie zo'n verdomd moeilijke persoonlijkheid, waardoor je hem al snel een clown vond, mediageil.

Tot nu toe heeft de geschiedenis echter altijd zijn gelijk uitgewezen. Niemand heeft hem ooit op een journalistieke onjuistheid kunnen betrappen...

Erik
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-03-2005 14:04

Peter, de handdoek gooi ik niet zo snel, de jongeren als hoeksteen is al een verschil, ooit was dat het gezin :D

Wat mij het meest verbaast is dat hij denkt dat de feiten die hij aanbrengt als jongere net zoveel invloed hebben op de vergadering dan de argumenten die een KSN, als volwassen erkende belangenbehartiger, aan kan brengen.

De feiten liggen er, kapotte bekken veroorzaakt door (event. verkeerde) bevissing, punt.

Mogelijke oorzaak; het uitvaren, lees drillen, over lange afstanden, punt.

Mening gevormd door het niet hebben van voldoende kennis, punt.

Wij als neutrale karpervissers kunnen de mogelijke oorzaak niet eens ontkennen, wij weten immers niet hoe en waarmee de locale vissers vissen.
Zolang de oudere, niet karper vissende leden, als dat de meerderheid is, de mening hebben dat het afgelopen moet zijn, kan een jonge visser of een minderheid die op karper vist het schudden.
Dan kan een bestuur er wel begrip voor hebben maar zij hebben de eindbeslissing niet in handen.

Ik schrijf dit niet omdat het niet duidelijk zou zijn, maar meer om Richard te laten inzien dat wachten ook verkeert kan uitpakken.
Eenmaal beslist in een vergadering kan een KSN ook niet veel meer doen.

Actief reageren is altijd beter dan afwachten en hopen op een goede uitslag.
Iemand, kan ook uit bestuur komen, die een onderbouwd schrijven van de KSN naar voren brengt in een vergadering heeft meer invloed dan Richard beseft.

Het vormen van een karpercommissie in een HSV die aan voorlichting gaat doen aan karpervissers en aan leden die niet op karper vissen is in deze tijd echt nodig.

Peter zo zie je maar die handdoek ligt er nog steeds niet.

Douwe.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

06-03-2005 14:53

douwe,

daar heb je wel een punt, ik geloof best dat het bestuur een bericht van de KSN serieuzer neemt als mijn inbreng, dat betekend echter niet dat mijn inbreng helemaal niet serieus word genomen en dat ze er niks mee doen, de meeste ouderen waren het ook met mij eens...
aangezien ik nog niet lid ben van de KSN vind ik het ook niet gepast om hun hulp dan te vragen...

Mvgr Richard