Takken


Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-01-2005 23:31

Harnold Kikkert schreef:Zalig zij die winkelier.

Welnu, je kan dus iedereen zo'n beetje zien vissen dus je kunt de onwetenden dan altijd nog waarschuwen mocht men op de verkeerde stek zitten.

gr H


Juist Harnold,

bij ons kunnen de onwetenden zich niet erg lang ontwetend noemen,beetje actief controleren, beetje actieve vrijwilligers ( hoeven niet allemaal controleur te zijn ), vissers in het openbaar ergens op aanspreken,( je ziet iedereen vissen ) helpt, niet altijd even snel maar het helpt.

Keulen en Aken en die ene dag, een bouwvakker , Ach je snapt hem wel.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

05-01-2005 10:46

Tja, ik weet niet hoor, maar Aalscholvers moeten ook eten.

Als dat betekent dat mensen daardoor minder vissen vangen is dat gewoon jammer, wij eten geen voorn, brasem en andere witvis.

Wij vangen ze voor ons plezier, voor die aalscholver is het noodzaak, ik zie dus alleen egoistische motieven om vissen tegen aalscholver te beschermen, maar goed.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-01-2005 10:52

Jack klein schreef:Tja, ik weet niet hoor, maar Aalscholvers moeten ook eten.

Als dat betekent dat mensen daardoor minder vissen vangen is dat gewoon jammer, wij eten geen voorn, brasem en andere witvis.

Wij vangen ze voor ons plezier, voor die aalscholver is het noodzaak, ik zie dus alleen egoistische motieven om vissen tegen aalscholver te beschermen, maar goed.



Heeft verder geen zak met egoistische motieven te maken.
Je moest eens weten wat die dingen allemaal opvreten.

gr Harnold
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-01-2005 11:02

ik wil niet vervelend zijn hoor, maar volgens mij is deze topic gestart met betrekking op : takken in het water leggen/gooien om beter karper te kunnen vangen.

Dhr,Jan van Kranenburg zei in de 5de posting iets over aalscholvers.

vervolgens gaat iedereen maar door over die vogels.

wat betreft takkenstekken maken voor karper vissen zeg ik : nee niet doen.

wat betreft de vogels en de OVB ,die moeten lekker doen waarvoor ze hier zijn.als de vogel te veel vis weg eet legt de OVB takken op bepaalde stekken dus,en als ze niet te veel eten ,laat ze lekker eten zou ik zeggen.
daar hebben wij verder weinig mee te maken denk ik.


groet,

michel
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-01-2005 11:47

Meneer Tja...



Met aalscholvers hebben we zoveel te maken dat wanneer ze teveel jonge (spiegel) karpers wegvreten, dit zonder meer zijn weerslag zal hebben op het bestand, al dan uit uitgezet(spiegelproject).
Het een is met het ander verweven.

Think about it!

<Ontopic>

gr Harnold
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

05-01-2005 16:36

Een uitgezette spiegelkarper zwemt hier helemaal niet rond van nature, dat doet geen enkele karper trouwens, aalscholvers leven hier wel van nature dus als een aalscholver zo'n uitgezette spiegelkarper op eet is t jammer voor die karper en voor vissers die hem niet meer zullen vangen.

Als bepaalde mensen dat niet kunnen verdragen dan moeten ze geen karpers uit zetten.

De mens fucked al genoeg met de natuur en die wordt er echt niet beter op.

Bovendien heeft het uitzetten van karper geen enkele functie behalve het geven van een goed gevoel aan vissers die ze vangen.
Het beschermen van karper tegen aalscholver kan dus alleen maar uit eigen belang zijn.

Shit, ik klink wel als iemand die een hekel aan vissen heeft haha.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-01-2005 17:53

Jack klein schreef:Een uitgezette spiegelkarper zwemt hier helemaal niet rond van nature, dat doet geen enkele karper trouwens, aalscholvers leven hier wel van nature dus als een aalscholver zo'n uitgezette spiegelkarper op eet is t jammer voor die karper en voor vissers die hem niet meer zullen vangen.

Als bepaalde mensen dat niet kunnen verdragen dan moeten ze geen karpers uit zetten.

De mens fucked al genoeg met de natuur en die wordt er echt niet beter op.

Bovendien heeft het uitzetten van karper geen enkele functie behalve het geven van een goed gevoel aan vissers die ze vangen.
Het beschermen van karper tegen aalscholver kan dus alleen maar uit eigen belang zijn.

Shit, ik klink wel als iemand die een hekel aan vissen heeft haha.


De uitgezette spiegel komt hier van nature niet voor : klopt! Hij/zij moet eerst geboren worden...
En dat karpers hier van nature niet voorkomen is hypothetisch, want niemand weet het precies ; waren het de romeinen, waren het de monniken of zijn ze toch via de Rijn ons land binnengekomen...

Ik snap eigenlijk niet waarom jij op karper vist Jack, zoals je zelf al aangeeft .
Ik krijg nl wel een goed gevoel als ik een karper vang en waarom lach je om je eigen opmerking : ik vind deze opmerking dan ook verre van humor.
Je klinkt niet alleen als iemand die een hekel aan vissen heeft , zo komt het ook over.

Tip : ga aalscholvers kweken en als ze groot er mooie foto's van maken.

gr harnold
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

05-01-2005 17:58

Aalscholvers horen helemaal niet op ons viswater te jagen. Aalscholvers horen op zee hun visje te vangen, dat die leeggevist is kan ik ook niks aan doen..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

05-01-2005 19:22

Ik ben zelf in een poging vis aan te lokken wel eens de plomp in gesprongen. Helaas had mijn verschijnen een averechts effect, welke nu schijnbaar nog steeds doorwerkt aangezien mijn piepers al maanden braaf hun mond houden.
Ook hebben anderen tot hun grote plezier mij het water in proberen te donderen. Jammergenoeg voor hen, en gelukkig voor mij is dit tot op heden niet gelukt. :D
Kortom, het moedwillig in het water smijten van Takken draagt meestal niet bij aan een betere visvangst, zo is mijn ervaring :P

Mvg. Daniel
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2005 08:17

`{quote} De uitgezette spiegel komt hier van nature niet voor : klopt! Hij/zij moet eerst geboren worden...
En dat karpers hier van nature niet voorkomen is hypothetisch, want niemand weet het precies ; waren het de romeinen, waren het de monniken of zijn ze toch via de Rijn ons land binnengekomen...

Ik snap eigenlijk niet waarom jij op karper vist Jack, zoals je zelf al aangeeft .
Ik krijg nl wel een goed gevoel als ik een karper vang en waarom lach je om je eigen opmerking : ik vind deze opmerking dan ook verre van humor.
Je klinkt niet alleen als iemand die een hekel aan vissen heeft , zo komt het ook over.

Tip : ga aalscholvers kweken en als ze groot er mooie foto's van maken.

gr harnold[/quote]

Hoezo is Jack nu volgens jou Harnold ! iemand die een hekel aan vissen heeft?

hij kijkt enkel verder dan de meeste karper vissers ,want die kijken toch meestal vanuit het "vis oogpunt""

ik vind wel dat hij gelijk heeft op bepaalde punten.
zoals die project spiegels he , the strongest will survive ,het lijkt mij niet dat die aalschoften alle kleine spiegels weten te vangen.degene die overleven zijn op een bepaald punt te groot.
dus er blijven heus wel wat over voor jou om te vangen. :o

ik vind het een beetje hypocriet,

als iemand gaat zeulen met vissen is het slecht (mee eens)

als iemand een karper wil opeten met de kerst vinden de meesten het slecht

iedereen beschermt de vissen met alle macht zelfs door takken in het water te gooien,ondetussen worden ze wel gehaakt en de hele nacht in een bewaar zak gestopt.

als je het goed met dieren voor hebt ,wees dan wel zo correct en heb het ook goed voor alle dieren dus ook met de aalschoften,al eten ze af en toe kleine spiegels ,schubjes ,wat dan ook.

Trouwens ,mevrouw snoek lust ze ook wel denk ik.

wie zal de eerste zijn. of moeten we nu vergiftigde visjes in het water gooien zodat alle snoeken dood gaan.en ze geen guppen karpers meer eten,zodat wij beter vangen in de toekomst.

NEE TUURLIJK NIET !!!!!!!

leven en laten leven.

de politie zijn ook net een stel jakhalsen naar mijn idee, maar die moeten er ook zijn toch,zelfde als muggen en kakkerlakken
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2005 12:03

Hoezo is Jack nu volgens jou Harnold ! iemand die een hekel aan vissen heeft?
Dat stelt hij zelf , zoals ik het lees

hij kijkt enkel verder dan de meeste karper vissers ,want die kijken toch meestal vanuit het "vis oogpunt""
Zijn mening geven is wat anders dan verder kijken

ik vind wel dat hij gelijk heeft op bepaalde punten.
zoals die project spiegels he , the strongest will survive ,het lijkt mij niet dat die aalschoften alle kleine spiegels weten te vangen.degene die overleven zijn op een bepaald punt te groot.
Ieder opgevreten klein karpertje door een aalscholver is op dit moment te veel, omdat je ook nog eens te maken hebt met natuurlijke sterfte , ook van die kleintjes.

ik vind het een beetje hypocriet,
Beetje hypocriet bestaat niet , het is of hypocriet of niet!


als iemand een karper wil opeten met de kerst vinden de meesten het slecht .
Als ze voor de consumptie gekweekt zijn heb ik daar geen moeite mee, wel als ze uit onze , met dun bezaaide karper, wateren worden gehaald.

iedereen beschermt de vissen met alle macht zelfs door takken in het water te gooien,ondetussen worden ze wel gehaakt en de hele nacht in een bewaar zak gestopt.
Daar ben ik optegen, no point.

als je het goed met dieren voor hebt ,wees dan wel zo correct en heb het ook goed voor alle dieren dus ook met de aalschoften,al eten ze af en toe kleine spiegels ,schubjes ,wat dan ook.
Ik schiet ook geen aalscholvers af, maar waarom zeg je: aalschoften, dat getuigt ook niet van enig respect

Trouwens ,mevrouw snoek lust ze ook wel denk ik.
Een meerval ook wel

wie zal de eerste zijn. of moeten we nu vergiftigde visjes in het water gooien zodat alle snoeken dood gaan.en ze geen guppen karpers meer eten,zodat wij beter vangen in de toekomst.
Vreemde gedachten hou jij er op na.

NEE TUURLIJK NIET !!!!!!!
Je geeft ook nog eens zelf het antwoord...leven en laten leven.

de politie zijn ook net een stel jakhalsen naar mijn idee, maar die moeten er ook zijn toch,zelfde als muggen en kakkerlakken[/quote]
Vreemde vergelijking

Sociale controle aangaande de takken materie lijkt me een goed en wenselijk voornemen!
gr Harnold
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2005 12:51

Hey Harnold,

ten eerste ben ik een beetje vreemd, vandaar die vreemde mening en gedachten.

aalschoften vind ik gewoon een leuk woordgrapje,niet dat ik geen respect voor die dieren heb, maar ik vind het leuk om met woorden in de grappige zin te spelen , ondanks dat jij het niet leuk vind.

en de vreemde gedachten wat betreft de snoek, bedoel ik ZWAAAAR cynisch.

en politie met jakhalsen vergelijken vind ik niet eens zo een slechte vergelijking,uit eigen ervaring. aas eters,dat is mijn mening toen ik ze 1x nodig had,hielpen ze me niet , ze maakte de situatie alleen maar erger.
duss...............................

Trouwens Die Jack klein is mijn (vis) maat en die ken ik al sinds ik 12 ben.mee gelachen mee gehuild, en veel mee gevist.

en ik heb met hem nog op 31-december gevist in de regen en kou.
niets gevangen , en nog steeds vind hij het leuk.

dus ik denk niet dat hij een hekel aan vissen heeft,of hij verbergt het wel heeeeeeeeeeeeel erg goed :wink:

Harnold, maak je niet druk ,ik wou alleen maar mee doen in de discussie,ik wist niet dat je gelijk boos zou worden. :roll:

er werd mij in het begin hier gezegd,als je iets te melden hebt ,gewoon doen, en in de discussie mengen,dus vandaar.
Groeten,

Michel
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2005 13:15

Wij in het noorden hier zijn niet zo gauw boos , dat laten we wel over aan de mensen uit het westen.

De politie hier zijn ook onze beste vrienden(swiebertje tijd) jongen.

En ben ik weer eens in het westen des lands geweest dan heb ik weer de nodige Prozak ter beschikking.

Trouwens , je wordt altijd verneukt door je beste vrienden....(nadenkertje)

gr Harnold
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2005 13:23

[quote="Harnold Kikkert"]Wij in het noorden hier zijn niet zo gauw boos , dat laten we wel over aan de mensen uit het westen.

De politie hier zijn ook onze beste vrienden(swiebertje tijd) jongen.

En ben ik weer eens in het westen des lands geweest dan heb ik weer de nodige Prozak ter beschikking.

Trouwens , je wordt altijd verneukt door je beste vrienden....(nadenkertje)

gr Harnold[/quote]

Hey Harnold,

misschien is het het cultuur verschil ,maare ik begrijp werkelijk geen hol van wat je zegt :-?

swiebertje tijd jongen ? (generatie kloof ? )

Trouwens , je wordt altijd verneukt door je beste vrienden....(nadenkertje) ???????? :-? trouwens ik ben hetero

het enige waar ik me in kan vinden is die prozak 8)

leg aub ff uit !

groeten,

michel
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2005 13:29

Ten eerste moet je leren quoten.

Je stelt dat ik boos zou worden, ik citeer jou ff : Harnold, maak je niet druk ,ik wou alleen maar mee doen in de discussie,ik wist niet dat je gelijk boos zou worden.

Das toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

En dat van dat nadenkertje snapte je echt niet hè?

Niets heeft ook maar iets met generatiekloof te maken. Antw :het noorden.

gr Harnold
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2005 13:36

aan jouw letter type te zien ,lijkt het of je boos was,want caps lock aan staat voor stem verheffen, dus dikke letters en groot ook staat voor BOOS!

nadenkertje snap ik niet nee, ik kies mn vrienden ,zelf en goed, zijn ze niet goed ,dump ik ze zo weer.

Swiebertje tijd? heeft er ook niks mee te maken ? met die generatie kloof?
en nog steeds vraag ik, WAT bedoel je daarmee?

het noorden. = je antwoord, ik heb zelf in apeldoorn gewoond een tijd en ik zat in zwolle op school , ik begreep iedereen daar.
of zit ik nog te laag voor jou >?

en wat quoten betreft ,ik ben geen internetter van nature,en ook geen columnist of zo ik werk niet voor de krant.

ben ik misschien niet duidelijk genoeg voor je > ?

moet je het gewoon zeggen, dan leg ik het je nog een keer of wat uit .

geen probleem

gr,

michel
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2005 13:50

michel Tja schreef:aan jouw letter type te zien ,lijkt het of je boos was,want caps lock aan staat voor stem verheffen, dus dikke letters en groot ook staat voor BOOS!

nadenkertje snap ik niet nee, ik kies mn vrienden ,zelf en goed, zijn ze niet goed ,dump ik ze zo weer.

Swiebertje tijd? heeft er ook niks mee te maken ? met die generatie kloof?
en nog steeds vraag ik, WAT bedoel je daarmee?

het noorden. = je antwoord, ik heb zelf in apeldoorn gewoond een tijd en ik zat in zwolle op school , ik begreep iedereen daar.
of zit ik nog te laag voor jou >?

en wat quoten betreft ,ik ben geen internetter van nature,en ook geen columnist of zo ik werk niet voor de krant.

ben ik misschien niet duidelijk genoeg voor je > ?

moet je het gewoon zeggen, dan leg ik het je nog een keer of wat uit .

geen probleem

gr,

michel


Vriend ik ga je helpen...let op ..klik op quote-> dan zie je onderaan het bericht als laatste het woordje[ /quote] staan -> ga met je pijtje achter dat woordje staan 1 x klikken en dan Enter
Daarna kun je gaan typen.

Swiebertje tijd : het heerlijke samenspel tussen Bromsnor en Swiebertje( tegenwoordig politie en burger)ofwel lekker gemoedelijke sfeer onderling.

Ja je zit veel te laag , als je goed kijkt onder mijn naam want daar staat Hoogeveen. Ligt hemelsbreed 80 km hoger dan Apeldoorn


gr Harnold
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-01-2005 14:00

he harnold,(dat qouten lukt me niet )

?

goed dat je het even uitlegt van swiebertje, want ik dacht dat je me uitmaakte voor zwerver of zo :-?

ik snap het nu. (gelukkig)

en zwolle is ook nog te laag?
ik ging ook met mensen om uit steenwijk,wel een beetje in de buurt toch?

in ieder geval bedankt voor de interessante discussie,uitkomst van de discussie is:
Aalscholvers zijn lief ,karpers zijn lief,takken zijn neutraal ,wij zijn allebij lief ,alleen begrijpen we elkaar niet echt ,en dat komt door het noord/west verschil :wink:

groeten,

michel
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

06-01-2005 14:39

Harold schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom jij op karper vist Jack, zoals je zelf al aangeeft .
Ik krijg nl wel een goed gevoel als ik een karper vang en waarom lach je om je eigen opmerking : ik vind deze opmerking dan ook verre van humor.

Juist ,Jij krijgt namelijk wel een goed gevoel ( het egoistische motief waar ik op doelde ), ik schrijf nergens dat het mij geen goed gevoel geeft om een karper te vangen, maar realiseer mij daarentegen ook dat het voor een karper geen pretje is om gevangen te worden je kan zeggen dat je hem met respect behandeld, maar een vis een haak in zijn lip rammen is hier tegenstrijdig aan je kan er alleen voor zorgen de schade zo beperkt mogelijk te houden door bijv. niet te zakken en een onthaak mat te gebruiken.
Dat is iets waar een hoop vissers niet stil bij lijken te staan, maar een karper vindt het echt niet fijn om bij jou op je onthaakmatje te liggen.

Dat mensen uit het noorden er om bekent zouden staan geen gevoel voor humor te hebben bevestig jij bij deze, maar ga mensen alsjeblieft niet proberen te kleineren of te beledigen wanneer zij er een andere mening op na houden dan jij.
Een karper is voor mij niet belangrijker dan een aalscholver ondanks dat ik meer te maken heb met karpers.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-01-2005 15:09

Typisch Amstelveens :(

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2005 16:20

Jack klein schreef:Harold schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom jij op karper vist Jack, zoals je zelf al aangeeft .
Ik krijg nl wel een goed gevoel als ik een karper vang en waarom lach je om je eigen opmerking : ik vind deze opmerking dan ook verre van humor.

Juist ,Jij krijgt namelijk wel een goed gevoel ( het egoistische motief waar ik op doelde ), ik schrijf nergens dat het mij geen goed gevoel geeft om een karper te vangen,

antw Harnold : Ik zou zeggen stop dan met vissen!
maar realiseer mij daarentegen ook dat het voor een karper geen pretje is om gevangen te worden je kan zeggen dat je hem met respect behandeld, maar een vis een haak in zijn lip rammen is hier tegenstrijdig aan je kan er alleen voor zorgen de schade zo beperkt mogelijk te houden

Antw Harnold : een recentelijk USA onderzoek heeft aangetoond dat vissen, dus ook karper, geen pijn kunnen beleven.

door bijv. niet te zakken en een onthaak mat te gebruiken.

Antw Harnold : Spreekt voor zich.


Dat is iets waar een hoop vissers niet stil bij lijken te staan, maar een karper vindt het echt niet fijn om bij jou op je onthaakmatje te liggen.

Antw Harnold : Klopt , ik lig ook niet graag naast mijn buurman:-)

Dat mensen uit het noorden er om bekent zouden staan geen gevoel voor humor te hebben bevestig jij bij deze,

Antw Harnold : Vind je Bert Visser leuk, ik wel hahaha


maar ga mensen alsjeblieft niet proberen te kleineren of te beledigen wanneer zij er een andere mening op na houden dan jij.

Antw Harnold : Je praat jezelf toch geen zelfbeklag aan , hoop ik, en ieder heeft idd zijn eigen mening maar soms moet je die bijstellen.

Een karper is voor mij niet belangrijker dan een aalscholver ondanks dat ik meer te maken heb met karpers.

Antw Harnold : Probeer eens met een boilie een aalscholver te vangen. (zie je wel dat ik gevoel voor humor heb)

.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-01-2005 19:51

Jullie maken wel een TAKKEN zooi van deze topic.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

07-01-2005 11:06

Ehm ja sorry, zullen we het er maar op houden dat je geen takken in t water moet gooien om zo een voor jou goeie stek te creeren.

En eh, bert visser vinnik een irritante schreeuwlelijk.
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

07-01-2005 11:25

Ja, ik ben het er helemaal mee eens :wink: . Bedankt voor jullie ''Takken'' :wink: reacties !!!

MVG. Lex
Hugo Bovenmars

07-01-2005 13:04

Zal het dan nooit beter worden?

Locken!