Ik heb dezelfde mening als Camiel, ik wil de kist in zoals ik ben geboren, het ene ledemaat wat groter gegroeit zoals de ander

Groeten Koen
jan van kranenburg schreef:
De vraag of iemand die geen donor is of wil zijn, toch recht heeft op organen van anderen in geval van nood?
Natuurlijk, mag geen verschil uitmaken.
mvg
Jan
Frank van Amerongen schreef:Ik bedoel, weet iemand waar ik (als er al een formulier is) dit in kan vullen?
Hopend op een reactie,
Frank
Marc Schrikkema schreef:Hans,
In mijn rol als logistieke idioot moet ik je hier toch even tot stilstand dwingen. Er is namelijk ook iets voor te zeggen om juist degene zonder codicil voorrang te verlenen in het kader van een hogere orgaan beschikbaarheid. Misschien niet de meest sociale of ethieke reden maar wel een reden.
Dan nu weer naar reality:
Iemand die geen donorcodicil heeft, is NIET per definitie tegen op het doneren van zijn/haar organen. Een codicil geeft geen garantie op organen na het overlijden, de nabestaanden hebben altijd nog het laatste woord.
Van mij mogen ze alles hebben en er mee doen wat ze willen, ja zelfs voor de wetenschap. Ik ben dood en heb mijn lichaam niet meer nodig. Een codicil heb ik niet om reden die ik eerder heb uitgelegd, dan vind ik het maar een rare stelling dat ik op de 2e plaats zou komen in zo'n situatie.
Groet Marc
(P.S. iemand nog hoornvlies over voor deze jongen? aanbiedigen gaarne via mail)
Douwe Bijlsma schreef:Hans, twee dragers van een codicil beiden even oud de 1 draagt al 20 jaar een codicil de ander pas 2 jaar wie heeft er dan voorrang?????
Maar goed dat er een grondwet bestaat.
Dit topic vind ik overigens wel zinvol zo denk je weer eens over dit soort dingen na.