Al heb ik mij hier in het verleden ook schuldig aan gemaakt.
In mijn geval was het puur onwetendheid, zal het nu niet meer in mijn hoofd halen.
Maar als je beter weet en je doet het toch, dat betuigd gewoon van weinig respect voor andere vissers.
Om nou te zeggen dat mensen hun ego willen strelen wanneer ze foto's laten zien, ga ik niet helemaal in mee.
Je kan toch ook gewoon trots zijn op je vangsten, ja en dan wil je dat graag delen, niks mis mee naar mijn idee.
De mannen die hier op de site vertoeven zijn over het algemeen de kenners, puur omdat alles hier word besproken.
Niks mis mee, schitterend medium om elkaar op te voeden en wijzer te maken.
Maar denk er om dat wat voor ons ondertussen als gewoon word beschoud een ander nooit van gehoord heeft.
Over mijn onwetendheid bijvoorbeeld, toen ik hier pas op het board kwam.
De beginselen van het karpervissen kreeg ik van m'n vader mee, hoewel hij in die tijd meer een witvisser was.
Toen hij weer in Engeland ging wonen pakte ik het zelf allemaal op.
Jaren heb ik lekker mijn ding gedaan, als ik er nu op terug kijk denk ik, waar was je toch mee bezig.
Maargoed ik had schik en ving af en toe een visje.
Karperbladen waren aan mij niet besteed, had een hekel aan lezen (kon het niet zo goed).
Ik had ook weinig contakt met andere vissers omdat ik altijd alleen ging vissen (nu nog trouwens).
Ik pak mezelf als voorbeeld maar zo zijn er nog veel meer karpervissers die gewoon niet beter weten, kun je ze dat kwalijk nemen?
Datzelfde geld voor sommigen die vissen overzetten.
Sommigen denken echt dat ze het beste voor hebben met de vissen.
Anderen zien er gewoon geen kwaad in, weten niet beter.
Mensen die het wel weten en toch doen, die krijgen dit jaar van Sint de roe
Ik draaf weer een beetje door, wilde alleen mijn punt duidelijk maken.
Elkaar opvoeden hierin is wat we moeten doen.
RC