Diefstal en overzetten van de vissen!!!


kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

01-08-2004 21:27

nou ik moet nog best wat leren over het vissen op karper maar dat je karpers niet moet overzetten dat is me wel duidelijk . maar inderdaad er zal hier geen lul zich komen melden en die zegt van ''ja ik zet wel eens karper over'' maar toch wel ff een ond waar je erg boos over kunt worden. Groetjes een 12 jarige.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-08-2004 09:27

Het slepen met vissen is te triest voor woorden. Het is denk ik maar in 1 geval goed te keuren en dat is wanneer het in belang is van die des betreffende vis. Wie dat bepaald wordt dan natuurlijk de vraag.

Wat ik echter misschien nog triester vind is de reactie, hier op Voorne-Putten, van de HSV "Ons genoegen", namelijk.......... helemaal niets.
Hier in Spijkenisse en omgeving wordt volop gesleept met vissen.
Door mij is er, op 3 maart 2004, een mail naar de HSV "Ons genoegen" te Spijkenisse gestuurd met daarin wat informatie omtrent de daders van deze smokkel. Dit is ondertussen, op een dag na 5 maanden geleden. Zoals gezegd geen reactie van de betrokken HSV. Ter info had ik de federatie ook dezelfde mail gestuurd omdat het water waar de vis ingezet wordt onder hun verantwoordelijkheid valt. Helaas viel hier dezelfde reactie te bespeuren.

Kijk, het is helaas nog stees niet strafbaar om met die vissen te zeulen maar een onderzoek zou toch op z'n plaats zijn zodat die gasten op z'n minst geroyeerd kunnen worden. Als je die gasten uit de anonimiteit haalt dan wordt het toch lastiger voor ze. Immers als ze zonder vergunning vissen kan je ze gericht aanpakken als ze bij de controlerende instantie, zoals politie en de boa's bekend zijn.

Helaas doet men hier of z'n neus bloedt.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

02-08-2004 20:26

Beste Arno,

Goed dat je er op reageert, ook al heb je het gevoel dat je een roepende bent in de woestijn. Voor een HSV is het vaak maar karper, de vissers worden al dan niet terecht als lastig ervaren. Dat de Federatie Zuidwest-Nederland als visrecht hebbende niets van zich laat horen is iets anders. Is het niet zo dat het betreffende water ingebracht is in de federatievergunning. De ervaring van mij is dat een federatie niet gauw reageert op zaken de spelen bij een bepaalde vereniging. Kan per federatie verschillen natuurlijk.
De NVVS maakt zich samen met de KSN hard om zaken als verplaatsen van onder andere karper binnen de grote vergunning te regelen.
Als meer karpervissers zo zouden reageren als jij worden Federaties en HSV hopelijk wakkergeschut.

MVG,

Peter
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

04-08-2004 14:43

he jongens.

het is gewoon klote dat er zoveel gesleept wordt met vis en dat er niks aan wordt gedaan

maar kijk als er een vijver droog valt dan zou ik het terecht vinden dat die vis overgezet wordt want dat is dan in belang van de vis (maar eerst wel even kontakt hebben met betrefende vereniging!

en nog iets als er uit een koikwekerij gewone karper en spiegel karper weg moet omdat ze te groot zijn.
en zijn koiherpes vrij en die andere ziektes hebben ze ook niet wat zouden jullie dan doen als ze niet worden uit gezet worden ze aan de katten gevoerd!?

groeten marthijn
wees slim word lid van de KSN
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

10-08-2004 18:27

Peter,

Je hebt een PBtje

Groeten
Erik
't is stil aan de waterkant