2 verschillende karperhengels


Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

19-02-2004 11:52

Kijk, Jan is nou echt iemand die weet waar het om draait in de karpervisserij. :D
Can't loose when you use the good tools :D
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

19-02-2004 14:26

ik begrijp t niet jan wat je er mee bedoelt majah :-?
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-02-2004 14:31

christian,

jan bedoelt (op een cynische manier gezegd) dat het allemaal geen zak uitmaakt. heb jij je hengels voor jezelf?? of voor de buitenwereld??

toen ik zo oud was als jij viste ik voornamelijk met 2e hands spul, dus vaak ook maar een bij elkaar geraapt zooitje. maar ik had er schik mee, en vind naar mijn idee verschrikkelijk mooie, en af en toe ook heel grote vissen. en dan is het toch dik lol als je zo'n profi visser met alles hetzelfde naar huis vist??
groetjes Da Fox
jan van kranenburg

19-02-2004 14:40

Luuk,.

Bedrag in profiel is wel een ietsie pietsie meer geworden vrees ik...

Vervangen door wederom glimmende spullen hoef ik gelukkig niet; los dat als 't volgt op:

Zoek meestal een stek volledig uit 't zicht. Vis daar met heerlijke, oude krengen van hengels. Molens overvloedig voorzien van gebruikerssporen, maar met een slip om van te zoenen.

Banksticks uit de tijd dat ze nog gewoon "hengelsteunen" genoemd werden.

Echter...een enkele maal was en poets ik mijn auto, ga dan naar een bekend recreatie-gebied (moet dan wel druk zijn), rijd mijn auto pal langs de waterkant (heb speciale vergunning daarvoor), en pak mijn 2 geheel, nieuwe, volop glanzende hengels uit. Gebruik dan molens van ca 700 gr.,
met een onvoorstelbaar hoog glim, schitter-gehalte. Plaats ze op de loeizware, massieve RVS rodpod; leg er voor "kicks" nog een 4 ponds spodrod op (leuk als je controle krijg!), en werp zover mogeljk in.

Duurt meestal maar enkele minuten en dan begint 't vragenuurtje.
Vang natuurlijk nooit wat, maar snoer critici de mond met de opmerking"ik ga alleen voor mijn targetvis van 40 pond"
Gelukkig gaan de vragen vaak alleen maar over die "prachtige" uitrusting.
Een enkele maal moet ik met de billen bloot, en staat er ineens een echte karpervisser naast me.
"Maar daar komen we wel uit" citaat vrij naar Marktplaats.

Af en toe pak ik uit met mijn tenten en overwrap verzameling. Laat dat afhangen van het feit of er een vriendelijke, behulpzame jongeling in de buurt is.

Zo tegen zessen roept de inwendige mens iedereen naar huis; en valt er voor mij geen eer meer te behalen.
Inpakken, wegwezen en Studio Sport gaan zien.

Weer een welbestede dag gehad!!
:D

mvg

Jan
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

19-02-2004 18:53

hmm, ik dacht het al Jan
succes met patsen Jan!!!
:lol:
Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-02-2004 18:53

Wooeeeehaaaa!!

Lijkt me goed Krentebollen eten met Jan! :roll:
Smakelijk, tot zeer smakelijk Jan :wink: :wink: :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

19-02-2004 20:14

Ben ik niet met je eens Jan... :)
Marcel Smit
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-12-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer

19-02-2004 20:38

Hoi Christian,
laat je door die ouwe Kranenburg niet gek maken, hoor, kijk eens hoeveel berichten hij plaatst!! Dan kan je toch geen tijd over hebben om alles te doen wat hij schrijft dat hij doet. :P Moeilijke zin moet kunnen. Alle karpervisser hier op 't board zijn begonnen met rotzooi, misschien een paar uitzonderingen daar gelaten. Hengel gekregen van je vader, moeder,opa, oma (?) vrienden, kennissen, ex-vissende buurman met hernia, en noem maar op. Toen ik zo oud was had ik 1 vaste stok van 5 meter, glasvezel, boog als een gek en was loodzwaar, en 1 spinhengeltje van glasfiber van 1.80 lang en daar deed je het gewoon mee. Geen gelul over testcurves, foudralen, luggage maar ook: NOOIT SJOUWEN!!!!!!! Gewoon lekker met de twee verschillende stokken doorvissen. Die twee glimmende poken met baitrunners komen er vanzelf, geloof me maar, (Als je ziet wat ik tegenwoordig meezeul, das nie normaal meer), dus iedereen lekker laten lullen en je schepnet vullen. :wink:

vrgr Marcel

P.S. voor Jan K. 't was weer een topper hoor, je antwoord bedoel ik dan
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

19-02-2004 20:40

Jan, toppertje!

Gewéldig hoe je de essentie van de hedendaagse visserij pinpoint.

Met diep respect
Toon
fishing rocks
jan van kranenburg

20-02-2004 02:14

Dank jullie allemaal voor het "snappen" van mij ironie.

De persoon achter de stokken is bepalend voor de kwaliteit van het vissen.
Materiaal kan daartoe bijdragen; meer niet.

En, Christian, ga svp lekker door; dan vindt je weg en zal je ook veel plezier gaan beleven aan je sport.

En mocht je 't nog niet weten; van elkaar verschillende hengels?
Leuk toch? Leer je alleen maar van.

Veel sukses!!!

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

20-02-2004 09:55

Vroeger,
heel lang geleden ging ik wel eens windsurfen op een bekend recreatie gebied,

Ik vroeg me toen af wat die kermis betekende naast het water,
en een BEREN man in de buurt van die plas.

Ik weet nu wie er achter zit !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

21-02-2004 10:56

hm, ik ben ook begonnen met 1 hengeltje, later nog 1 hengeltje erbij gekocht, was niet hetzelfde uiterlijk, maar kwa drileigenschappen wel, nu vis ik met 2 dezelfde hengels, maar dat is omdat ik gewoon 2 zwaardere hengels nodig had en die toevallig tegelijkertijd heb gekocht.

het enige argument dat ik zou weten tegen 2 verschillende hengels is het verschil in drileigenschappen/eigenschappen van je molen.
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

21-02-2004 13:40

Wat je tenslotte voor lijn en aas gebruikt doet niet terzake; zit allemaal onder water, en dat ziet geen mens

Jan, ik denk dat veel "karpervissers met precies deze gedachte rondlopen.
Op zich niets op tegen, natuurlijk, iedereen is trots op zijn materiaal en wil dit natuurlijk "laten zien". Helaas wordt bij velen dit "laten zien" belangrijker als het werkelijk nut van het materiaal en wordt bovenstaande zin helaas te vaak waarheid......en hier hoort het toch eigenlik mee te beginnen.......
Ik ben begonnen met zeer eenvoudige hengel en molen (veeeel te duur, niet te betalen) maar wat ik wel kon betalen was goede haken, onderlijn materiaal en goede lijn. Tevens waren fabrieksboilies ook veeeel te duur en ging ze daarom zelf maken......
Deze laatste twee dingen resulteren nog steeds in veel meer resultaat dan welke hengel je ook gebruikt en nog meer resultaat volgt als je gaat vissen waar niemand anders vist en waar je dus helemaal niet gezien wordt.......