Ik zou me er niet meer mee bemoeien, maar dit is toch wel uitdagend en het hele topic gaat toch al nergens over als je het mij vraagt. Of moet ik ook mee gaan speculeren over de mogelijke vangstplaats?
Ik ga even niet te diep en gedetailleerd in op sommige delen van je posting, ik stel je liever eerst een paar vragen, om mezelf van iets te verzekeren voordat ik je iets ga bewijzen. Vijf jaar geleden was ik direct vol gaan kappen, nu slijp ik eerst de ketting, vul ik de tanks en leg ik de wiggen en de voorhamer klaar.
Ik schrijf niet dat mensen moeten gaan karpervissen, ik schrijf hoe ik het beleef en wat in mijn optiek er wel toe doet. Dat zou tegenwoordig juist af moeten schrikken, of vind je van niet? Of moet ik net als Beet ook in dikke vette koeienletters schrijven dat vissen cool is en zo de taal van de grote grijze generatie spreken en daarmee zieltjes en tientjes winnen voor SVN?
Ik schrijf nergens de rest de grond in, of bedoel je dit niet persoonlijk? Als dat zo is, snap ik niet waarom je het hier aankaart. Wil je dat eens uitleggen? Ik heb wel zo'n idee, maar wat je in het karpervissen zo haat, dat kom ik ook wel tegen in het roofvissen en wedstrijdvissen, keihard zelfs. Ik ken uit eerste hand verhalen van eerlijke mensen, fanatieke roofvissers, die naast mij en tegenover mij wonen. Toevallig woon ik ook in een gebied waar roofvissen zeer in trek is. Heb het trouwens laatst ook eens gedaan, vanuit zo'n turboboot met ultra light high tech materiaal. Ging goed by the way.
Kun je me uitleggen waarom je dat over zeg maar enkel karpervissen, loser, eenzaat en contactgestoorde mafkees, schrijft? Als je dat persoonlijk bedoelt, dan ga ik hier nog iets bewijzen, Klaas. Niet op jou, op de man, maar over mij persoonlijk, als uitleg en bewijs. Als het niet persoonlijk bedoeld is, dan snap ik het verband niet.
Bang dat dat te laat is en niet meer helpt... Waarom en wat Klaas?
Het karpervissen gaat niet meer weg nee, karpervissen zit in je hoofd, breek daar maar eens in (is reeds zeven jaar tevergeefs geprobeerd volgens zogenaamd geaccepteerde normen). Moet ik er nog gepaste muziek bij doen?
Educating the new kids... Dat lukt je met een ontspoorde volwassene minder goed dan met een jeugdige. Daarom ging ik ook ooit eens mee als begeleider op een jeugdviskamp van de KSN.
Wat maakt die gasten uit Almelo zo goed? Leg uit.
Ik heb bepaalde vermoedens m.b.t. jouw posting, maar alez. Misschien lees ik niet goed genoeg tussen de regels door en achter de letters langs. Help me even Klaas, ik heb weer een fucking zware dag gehad. Verhuizing en zo, veel gebel, gedoe, geschrijf, gemail en gepraat. Heb echter nog wel wat tijd en energie, maar ook geduld en dat was weleens anders.
Je bent een rund als je met ethiek en andermans onschuldige passie stunt.
Ik wacht op je antwoord, maar doe rustig aan, voor twaalven slaap ik nooit de laatste weken en morgen is er weer een dag, ouwe pisslootvisser.

Groeten uit de provincie,
Willem